O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 paź 2011, 13:16

W rozkładach tabelkowych od jakiegoś czasu obserwuję takie błędy (przyjazd i odjazd ten sam, a obok jakoś dziwnie przedłużony czas przejazdu). Pewnie w wersji dla kierownika/mechanika trafił się właśnie taki błąd.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 paź 2011, 19:44

Na te 5 dni zamknięcia odcinka Otwock - Śródborów podmiany jednostek na przeglądy będą przez Stojadła, czy przez Górę Kalwarię albo przez Radom w ogóle?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 paź 2011, 20:13

Przez Górę większość.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 03 paź 2011, 11:21

marcin89 pisze:Wychodź wcześniej z domu to nie będziesz miał takich problemów :)
Nie w tym rzecz - w końcu przecież pociąg wrócił z powrotem na stację i odjechał o normalnej porze (tzn. z poślizgiem 2-3 minutowym wynikającym z tego zamieszania).

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 08 paź 2011, 14:31

Od dawna w pociągach KM wyłożone są ankiety? Miałem dzisiaj okazję podróżować na linii Warszawa-Łuków i na każdym stoliku leżała kartka z kilkoma pytaniami, które dotyczyły m.in. częstotliwości kursowania, czystości, bezpieczeństwa, zestawienia pociągów, itp. Na dole była adnotacja, żeby wypełnioną ankietę przekazać kierownikowi lub oddać w kasie. Jeszcze kilka dni temu tych kartek nie widziałem. Ciekawe, czy to wszystko dla picu, czy KM-y rzeczywiście zamierzają wykorzystać wyniki do opracowania nowego rozkładu... :-k
Pozdrawiam.

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 08 paź 2011, 15:16

8917 pisze:Od dawna w pociągach KM wyłożone są ankiety? Miałem dzisiaj okazję podróżować na linii Warszawa-Łuków i na każdym stoliku leżała kartka z kilkoma pytaniami, które dotyczyły m.in. częstotliwości kursowania, czystości, bezpieczeństwa, zestawienia pociągów, itp. Na dole była adnotacja, żeby wypełnioną ankietę przekazać kierownikowi lub oddać w kasie. Jeszcze kilka dni temu tych kartek nie widziałem. Ciekawe, czy to wszystko dla picu, czy KM-y rzeczywiście zamierzają wykorzystać wyniki do opracowania nowego rozkładu... :-k
Na początku września kilka razy też byly w niektorych pociągach na KM 9. Moze do rocznego ankiety cos wpłynie.

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 08 paź 2011, 17:02

Apropo nowego rozkładu skoro już o tym mowa. Czy ktoś może przytoczyć ogólne założenia tzn. co z traxami i push pull - dalej będą się na Radomiu męczyły ? Flirty zostają na KM2 ? Itd. Czy ten nowy rozkład czymś nas zaskoczy czy raczej to tylko korekta ?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 paź 2011, 22:47

Ankiety już w niczym nie pomogą przy nowym rozkładzie. Ten był układany od dawna.
Ankiety są raczej poglądowo, poza tym nie można tam w sumie podać informacji, które w jakiś sposób byłyby przydatne przy konstruowaniu rozkładu. Są rozkładane od jakiegoś miesiąca. Ale wątpię, żeby tłumy się rzucały na obsługę z wypełnionymi ankietami. Nasze społeczeństwo takie rzeczy ma gdzieś.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 paź 2011, 22:58

W sumie się nie dziwię - bo po co wypełniać ankietę, skoro i tak rozkład już zamówiony? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

biedronp
Posty: 102
Rejestracja: 23 lut 2008, 0:37

Post autor: biedronp » 08 paź 2011, 23:35

.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 1:31

ale takie ankiety to z metodologicznego punktu widzenia też są bez sensu, bo nie dają rzetelnej informacji o preferencjach ogółu pasażerów, więc ja bym tak nie płakał
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 paź 2011, 2:07

Obrazek

Kolej na nowoczesność

Sprzedaż biletów przez Internet, biletomaty, możliwość płacenia kartą w kasach. Koleje Mazowieckie zabiegają o nowych pasażerów.


Nie minęły dwa tygodnie, odkąd w pociągach KM można kupować jednorazowe bilety przez telefon komórkowy, a Koleje Mazowieckie już zapowiadają uruchomienie sprzedaży internetowej. – W dzisiejszych czasach Internet jest niezbędnym kanałem dystrybucji. Chcemy, by system ruszył w pierwszym kwartale 2012 r. – mówi Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

W sieci pasażerowie będą mogli kupić prawie każdy bilet, z wyjątkiem kwartalnych czy abonamentowych. Po zapłaceniu bilet będzie można samemu wydrukować lub przesłać na telefon komórkowy, by w pociągu pokazać go konduktorowi.

Za wirtualne pieniądze

Ale to nie koniec. Najprawdopodobniej w przyszłym roku pasażerowie będą mogli w kasach płacić kartą płatniczą. Oprócz tego przewoźnik planuje zakup nowoczesnych urządzeń kasowych, które będą podłączone do Internetu. – Dzięki temu kasjerki będą miały podgląd z GPS na ruch pociągów, a to pozwoli im na bieżąco informować pasażerów o przyjazdach na stacje– zapowiada Donata Nowakowska.

Bilety będzie też można kupować w biletomatach – zarówno na dworcach, jak i w pociągach.

52 mln Tyle biletów sprzedały Koleje Mazowieckie w 2010 r. 40 mln stanowiły bilety okresowe, a 12 mln jednorazowe

Będą to jednak inne maszyny niż te, które znamy z komunikacji miejskiej. Główna różnica polega na tym, że nie będzie można w nich płacić gotówką, ale tylko kartą. Kolejarze tłumaczą, że urządzenia do transakcji bezgotówkowych są nowocześniejsze, lżejsze i łatwiejsze w obsłudze.

– Nie ma ryzyka, że podczas podróży nagle zabraknie monet do wydawania reszty czy będzie trzeba opróżnić zbiornik na gotówkę. A nasze pociągi jeżdżą przecież po całym Mazowszu, zdarza się, że wracają do stacji bazowej po dwóch dniach – tłumaczą w KM.

35,3 mln Tyle biletów sprzedały KM przez pierwszych sześć miesięcy 2011 r. W tym 27 mln okresowych i 8,3 mln jednorazowych

Przewoźnik nie ukrywa, że wszystkie te nowości mają nie tylko ułatwić życie stałym pasażerom, ale też zachęcić nowych do korzystania z pociągów. Temu ma też służyć najbardziej skomplikowany z nowych projektów, czyli program lojalnościowy. 76 proc. wszystkich sprzedanych biletów stanowią okresowe. Dlatego KM pracuje nad wprowadzeniem biletu zakodowanego na karcie magnetycznej. Karta Kolei Mazowieckich będzie uprawniała do zniżek w firmach i instytucjach, które przystąpią do programu.

Jeździsz koleją, zapłacisz mniej w sklepie

– Chodzi nam o placówki kulturalno-oświatowe, sportowe czy sieci handlowe (ale nie hipermarkety) z całego Mazowsza – zdradza szczegóły Donata Nowakowska. – Czyli np. z biletem Kolei Mazowieckich wejściówki do kina, teatru, na basen czy zakupy w sklepie będą tańsze. Ze względu na konieczność prowadzenia negocjacji z wieloma firmami czy instytucjami trudno jest powiedzieć, czy nasz program lojalnościowy ruszy w 2012 r.

Jak te działania oceniają eksperci?

– Długie kolejki do kas zniechęcają do korzystania z kolei, dlatego im wygodniejsze i szybsze formy zakupu biletów, tym lepiej – ocenia Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsza. – Jednak nie należy zapominać, że pasażerowie zwracają uwagę przede wszystkim na punktualność, dobry rozkład i ceny. A KM są najdroższym regionalnym przewoźnikiem w Polsce. Są takie relacje jak np. Żyrardów – Warszawa Zachodnia czy Radom – Skarżysko-Kamienna, gdzie bilety na TLK, czyli pociąg pospieszny, są tańsze niż na osobowy pociąg KM.

W 2010 r. KM przewiozły 52 mln pasażerów. W tym przez pierwsze pół roku ponad 35 mln.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,636132_ ... snosc.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 22 paź 2011, 8:04

EN57-204+1658 na 92070/1 zaliczył wydłużony postój w polu przez zerwanie hamulca.
Prawdopodobną przyczyną zerwania hamulca było niepoprawne oznakowanie pociągu.
Po zatrzymaniu się przed wyjazdowym, minimum dwie osoby opuściły pociąg.
Na wyświetlaczu przednim w 204 i tylnym w 1658 wyświetlony był napis "Warszawa Gocławek" bez informacji że pociąg jest przyspieszony.
Po przyjeździe na WWO pociąg skończył bieg.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 paź 2011, 10:26

rufio198 pisze:Pisz skargę- ten pociąg dziś i jutro jeździ w/g rocznego rozkładu.
Minął mocny miesiąc od napisania skargi (odpowiednio opatrzonej, jak chcą KM), odpowiedzi nie ma.
Ponaglę ich nieco.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 paź 2011, 13:59

Spoko, ja na jedną odpowiedź czekam już półtora roku 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ