O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
Przez Górę większość.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Od dawna w pociągach KM wyłożone są ankiety? Miałem dzisiaj okazję podróżować na linii Warszawa-Łuków i na każdym stoliku leżała kartka z kilkoma pytaniami, które dotyczyły m.in. częstotliwości kursowania, czystości, bezpieczeństwa, zestawienia pociągów, itp. Na dole była adnotacja, żeby wypełnioną ankietę przekazać kierownikowi lub oddać w kasie. Jeszcze kilka dni temu tych kartek nie widziałem. Ciekawe, czy to wszystko dla picu, czy KM-y rzeczywiście zamierzają wykorzystać wyniki do opracowania nowego rozkładu... ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Pozdrawiam.
Na początku września kilka razy też byly w niektorych pociągach na KM 9. Moze do rocznego ankiety cos wpłynie.8917 pisze:Od dawna w pociągach KM wyłożone są ankiety? Miałem dzisiaj okazję podróżować na linii Warszawa-Łuków i na każdym stoliku leżała kartka z kilkoma pytaniami, które dotyczyły m.in. częstotliwości kursowania, czystości, bezpieczeństwa, zestawienia pociągów, itp. Na dole była adnotacja, żeby wypełnioną ankietę przekazać kierownikowi lub oddać w kasie. Jeszcze kilka dni temu tych kartek nie widziałem. Ciekawe, czy to wszystko dla picu, czy KM-y rzeczywiście zamierzają wykorzystać wyniki do opracowania nowego rozkładu...
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21
Ankiety już w niczym nie pomogą przy nowym rozkładzie. Ten był układany od dawna.
Ankiety są raczej poglądowo, poza tym nie można tam w sumie podać informacji, które w jakiś sposób byłyby przydatne przy konstruowaniu rozkładu. Są rozkładane od jakiegoś miesiąca. Ale wątpię, żeby tłumy się rzucały na obsługę z wypełnionymi ankietami. Nasze społeczeństwo takie rzeczy ma gdzieś.
Ankiety są raczej poglądowo, poza tym nie można tam w sumie podać informacji, które w jakiś sposób byłyby przydatne przy konstruowaniu rozkładu. Są rozkładane od jakiegoś miesiąca. Ale wątpię, żeby tłumy się rzucały na obsługę z wypełnionymi ankietami. Nasze społeczeństwo takie rzeczy ma gdzieś.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,636132_ ... snosc.html![]()
Kolej na nowoczesność
Sprzedaż biletów przez Internet, biletomaty, możliwość płacenia kartą w kasach. Koleje Mazowieckie zabiegają o nowych pasażerów.
Nie minęły dwa tygodnie, odkąd w pociągach KM można kupować jednorazowe bilety przez telefon komórkowy, a Koleje Mazowieckie już zapowiadają uruchomienie sprzedaży internetowej. – W dzisiejszych czasach Internet jest niezbędnym kanałem dystrybucji. Chcemy, by system ruszył w pierwszym kwartale 2012 r. – mówi Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.
W sieci pasażerowie będą mogli kupić prawie każdy bilet, z wyjątkiem kwartalnych czy abonamentowych. Po zapłaceniu bilet będzie można samemu wydrukować lub przesłać na telefon komórkowy, by w pociągu pokazać go konduktorowi.
Za wirtualne pieniądze
Ale to nie koniec. Najprawdopodobniej w przyszłym roku pasażerowie będą mogli w kasach płacić kartą płatniczą. Oprócz tego przewoźnik planuje zakup nowoczesnych urządzeń kasowych, które będą podłączone do Internetu. – Dzięki temu kasjerki będą miały podgląd z GPS na ruch pociągów, a to pozwoli im na bieżąco informować pasażerów o przyjazdach na stacje– zapowiada Donata Nowakowska.
Bilety będzie też można kupować w biletomatach – zarówno na dworcach, jak i w pociągach.
52 mln Tyle biletów sprzedały Koleje Mazowieckie w 2010 r. 40 mln stanowiły bilety okresowe, a 12 mln jednorazowe
Będą to jednak inne maszyny niż te, które znamy z komunikacji miejskiej. Główna różnica polega na tym, że nie będzie można w nich płacić gotówką, ale tylko kartą. Kolejarze tłumaczą, że urządzenia do transakcji bezgotówkowych są nowocześniejsze, lżejsze i łatwiejsze w obsłudze.
– Nie ma ryzyka, że podczas podróży nagle zabraknie monet do wydawania reszty czy będzie trzeba opróżnić zbiornik na gotówkę. A nasze pociągi jeżdżą przecież po całym Mazowszu, zdarza się, że wracają do stacji bazowej po dwóch dniach – tłumaczą w KM.
35,3 mln Tyle biletów sprzedały KM przez pierwszych sześć miesięcy 2011 r. W tym 27 mln okresowych i 8,3 mln jednorazowych
Przewoźnik nie ukrywa, że wszystkie te nowości mają nie tylko ułatwić życie stałym pasażerom, ale też zachęcić nowych do korzystania z pociągów. Temu ma też służyć najbardziej skomplikowany z nowych projektów, czyli program lojalnościowy. 76 proc. wszystkich sprzedanych biletów stanowią okresowe. Dlatego KM pracuje nad wprowadzeniem biletu zakodowanego na karcie magnetycznej. Karta Kolei Mazowieckich będzie uprawniała do zniżek w firmach i instytucjach, które przystąpią do programu.
Jeździsz koleją, zapłacisz mniej w sklepie
– Chodzi nam o placówki kulturalno-oświatowe, sportowe czy sieci handlowe (ale nie hipermarkety) z całego Mazowsza – zdradza szczegóły Donata Nowakowska. – Czyli np. z biletem Kolei Mazowieckich wejściówki do kina, teatru, na basen czy zakupy w sklepie będą tańsze. Ze względu na konieczność prowadzenia negocjacji z wieloma firmami czy instytucjami trudno jest powiedzieć, czy nasz program lojalnościowy ruszy w 2012 r.
Jak te działania oceniają eksperci?
– Długie kolejki do kas zniechęcają do korzystania z kolei, dlatego im wygodniejsze i szybsze formy zakupu biletów, tym lepiej – ocenia Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsza. – Jednak nie należy zapominać, że pasażerowie zwracają uwagę przede wszystkim na punktualność, dobry rozkład i ceny. A KM są najdroższym regionalnym przewoźnikiem w Polsce. Są takie relacje jak np. Żyrardów – Warszawa Zachodnia czy Radom – Skarżysko-Kamienna, gdzie bilety na TLK, czyli pociąg pospieszny, są tańsze niż na osobowy pociąg KM.
W 2010 r. KM przewiozły 52 mln pasażerów. W tym przez pierwsze pół roku ponad 35 mln.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
EN57-204+1658 na 92070/1 zaliczył wydłużony postój w polu przez zerwanie hamulca.
Prawdopodobną przyczyną zerwania hamulca było niepoprawne oznakowanie pociągu.
Po zatrzymaniu się przed wyjazdowym, minimum dwie osoby opuściły pociąg.
Na wyświetlaczu przednim w 204 i tylnym w 1658 wyświetlony był napis "Warszawa Gocławek" bez informacji że pociąg jest przyspieszony.
Po przyjeździe na WWO pociąg skończył bieg.
Prawdopodobną przyczyną zerwania hamulca było niepoprawne oznakowanie pociągu.
Po zatrzymaniu się przed wyjazdowym, minimum dwie osoby opuściły pociąg.
Na wyświetlaczu przednim w 204 i tylnym w 1658 wyświetlony był napis "Warszawa Gocławek" bez informacji że pociąg jest przyspieszony.
Po przyjeździe na WWO pociąg skończył bieg.