Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2010, 16:23

SławekM pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Szukam jakichkolwiek informacji o stacji "Włocławek Port" :bow:
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... okno=start
Tutaj to ja na tą stację wpadłem :p
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 03 sty 2010, 22:19

jakie są zasady numeracji pociagów PKP IC w najnowszym rozkładzie? ma ktoś jakiś link?
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 08 sty 2010, 6:36

jajcys pisze:jakie są zasady numeracji pociagów PKP IC w najnowszym rozkładzie? ma ktoś jakiś link?
10xxx zamiast 77xxx kierunek Białostocki
11xxx zamiast 10xxx kierunek Terespolski
19xxx zamiast 22xxx do Łodzi
91xxx zamiast 33xxx z Łodzi
pozostałe b.z.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 08 sty 2010, 9:46

no to patrz, mamy Tanie Linie Kolejowe "19509 / 91508" Warszawa - Łódź i z trzeciej cyfry wynika ze to pociąg nocny, a takowym nie jest.
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 08 sty 2010, 19:15

Piątką jeszcze za PRów oznaczało się wszystkie nie-stałe pośpiechy (czyli sezony i kursujące 1-2 razy w tygodniu), nieważne czy dzienne czy nocne. Fakt, że tutaj sytuacja jest nieco inna, bo pociąg kursuje w (1)-(5) i dla takich generalnie w dalszym ciagu stosuje się jedynkę.
Cała sytuacja wynika zatem zapewne z wyczerpania numerów 191xx

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 08 sty 2010, 19:25

malyniak ma rację - 5 oznacza pociągi sezonowe/dodatkowe - kursujące np tylko w 5 i 7. Ale pociągów Łódzkich jest za dużo, żeby pomieścić je w setkach.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sty 2010, 19:28

Zaraz, przecież 191xx i 911xx wystarczaj na 50 par, tak?

PS: Twoja propozycja z sygnaturki mi się kompletnie nie podoba :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 08 sty 2010, 19:31

Glonojad pisze:Zaraz, przecież 191xx i 911xx wystarczaj na 50 par, tak?
tylko pośpiechy zajmują przedział: 1910x i 1911X, bo 1912x - 1915x to już osobaki, a dalej towary :>
PS: Twoja propozycja z sygnaturki mi się kompletnie nie podoba :p
Nie pamiętam, żebyś w tych kwestiach głos mieli zbieżny, aczkolwiek wysłucham chętnie twoich uwag :P
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Walas
Posty: 17250
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 11 sty 2010, 9:07

A ja mam takie pytanie:
Ostanio jak byłem na Śródmieściu PKP to wjechał pociąg do Dęblina opóżniony 10min. i miał czerwony semafor i ruszył dopiero jak dostał pomarańczowy. Po nim był pociąg z Żyrardowa do Warszawy Wsch i on ruszył na czerwony semafor i moje pytanie jest takie: Czy maszynista może ruszyć na ten czerwony semfor :?:
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 sty 2010, 9:11

Może ruszyć na czerwony na SBL, ale może jechać 20km/h (tzw jazda na widoczność, o której właśnie pisałem).

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 11 sty 2010, 9:55

przewoz pisze:Może ruszyć na czerwony na SBL, ale może jechać 20km/h (tzw jazda na widoczność, o której właśnie pisałem).
Dokładnie wygląda to tak: można pominąć semafor SBL wskazujący sygnał stój, po uprzednim zatrzymaniu się przed tym semaforem. Przed ruszeniem należy podać sygnał "Baczność" i jazdę można kontynuować z prędkością 20 km/h obowiązuje wspominana już jazda na widoczność. Nie wolno ruszyć spod semafora SBL jeżeli widać na zajętym odstępie poprzedni pociąg, jazda z prędkością 20 km/h obowiązuje do następnego semafora SBL wskazującego sygnał zezwalający na jazdę. Wyjątkiem kiedy można śmignąc z full prędkością przy czerwonym SBL jest wyjazd ze stacji na szlak z SBL pod warunkiem otrzymania rozkazu pisemnego S na tzw. unieważnienie blokady.

Walas
Posty: 17250
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 11 sty 2010, 10:01

fidzio pisze:
przewoz pisze:Może ruszyć na czerwony na SBL, ale może jechać 20km/h (tzw jazda na widoczność, o której właśnie pisałem).
Dokładnie wygląda to tak: można pominąć semafor SBL wskazujący sygnał stój, po uprzednim zatrzymaniu się przed tym semaforem. Przed ruszeniem należy podać sygnał "Baczność" i jazdę można kontynuować z prędkością 20 km/h obowiązuje wspominana już jazda na widoczność. Nie wolno ruszyć spod semafora SBL jeżeli widać na zajętym odstępie poprzedni pociąg, jazda z prędkością 20 km/h obowiązuje do następnego semafora SBL wskazującego sygnał zezwalający na jazdę. Wyjątkiem kiedy można śmignąc z full prędkością przy czerwonym SBL jest wyjazd ze stacji na szlak z SBL pod warunkiem otrzymania rozkazu pisemnego S na tzw. unieważnienie blokady.
O tym to wiedziałem, bo to samo jest na WKD, ale myslałem że na Śródmieściu nie można ruszyć na sygnał "stój".
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 11 sty 2010, 23:02

fidzio pisze:
przewoz pisze:
Coś, czego nauczył mnie kiedyś pewien emerytowany maszynista: "DO 20km/h Panie kolego! Bo jeżeli coś się stanie, a pociąg prowadzony przez Ciebie będzie jechał o kilka km/h więcej niż jest to dozwolone, to wina spadnie na Ciebie ponieważ nie dostosowałeś prędkości do sytuacji."

Jeszcze co do SBL na "średnicy". Nie wolno ruszać tylko w wypadku, gdy na semaforze SBL wyświetlone jest jedno światło czerwone ciągłe i jedno światło czerwone pulsacyjne. Oznacza to wtedy absolutny zakaz wjazdu do tunelu. Dlatego niektóre semafory SBL na "średnicy" są czterokomorowe. ;-)

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 11 sty 2010, 23:46

Wszystko jest opisane w pierwszych postach tego topiku :)
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 25 sty 2010, 11:33

Jest takie TLK38202, z Krakowa do Kołobrzegu. I niech mi ktoś ogarnięty w temacie powie co takiego ono robi w Warszawie. Bo ja nie ogarniam
Obrazek
To znaczy ogarniam. Chodzi o zmianę kierunku. Ale jak to wygląda w praktyce? Lok w ogóle nie jest zmieniany?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

ODPOWIEDZ