Strona 28 z 43

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 1:11
autor: primoż
Krzysztof_J pisze:
23 sie 2023, 0:39
To w takim razie po co robiono skręty ze Skierniewickiej w Kasprzaka w prawo (i odwrotnie), skoro pewnie będą bardzo rzadko używane?
Po to, żeby zapewnić możliwość wyjazdów i zjazdów liniowych z R-1 do i na Kasprzaka.
Krzysztof_J pisze:I w takim razie dlaczego np. 22 jeździ przez Grochowską, skoro mogłoby przez Waszyngtona?
22 przez Grochowską to nic innego jak zaspokojenie zachcianek południowo-praskich radnych po likwidacji 8, które wprowadzono po otwarciu M2C.

Abstrahując już od sensowności 22 na Kamionku (tudzież jej braku) to jednak Grochowska nie jest analogicznym przykładem jak Skierniewicka: jednak z okolic Wedla jest sporo większa strefa dojścia do al. Waszyngtona niż z okolic bramy wjazdowej R-1 do :mewa: Płocka lub Szpitala Wolskiego; na północ od Grochowskiej są też osiedla, dla których dojście do al. Waszyngtona jest poza akceptowalnym społecznie sensownym dystansem do przejścia. Osiedla i biurowce w kwadracie Skierniewicka - Siedmiogrodzka - Karolkowa - Kasprzaka jednak są w polu obsługi zarówno ZP Szpital Wolski, jak też :mewa: rondo Daszyńskiego, w zależności od miejsca z którego idzie się na przystanek. Bloki położone w obszarze ograniczonym ulicami Kasprzaka - Płocka - Wolska - Skierniewicka za to są w bliskiej odległości ZP Szpital Wolski (część południowa) i :mewa: Płocka (cz. północna).

Tak jeszcze przypominam, że na oddalonej o kilkaset metrów równoległej do Skierniewickiej ulicy Płockiej autobusy nie mają przystanku przy skrzyżowaniu Płocka/Ludwiki, a odległości pomiędzy Kasprzaka a Wolską są prawie jednakowe.
Krzysztof_J pisze:I tak dobrze, że od Skierniewickiej jest wjazd do R-1, bo gdyby go nie było, to pewnie byłyby już pomysły całkowitej likwidacji tego torowiska.
Gdyby tylko ludzkość wymyśliła torowisko techniczne, gdyby tylko!

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 7:39
autor: Matt Cubis
Zostawię tylko cytat jeszcze dlaczego Skierniewicka ma średni sens:
Glonojad pisze:
08 lis 2021, 7:36
Stary Pingwin pisze:
06 lis 2021, 20:23
Ciężarówki i autobusy nie blokowały tramwajów. Osobówki owszem.
Bardzo często widziałem zarówno ciężarówki, jak i autobusy blokujące tam tramwaj stojąc na sąsiednim pasie. Mówię o rozwiązaniu z wydzieleniem torowiska pasem.

Problem z samochodami był, gdy nielegalnie wjechały na torowisko.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 9:15
autor: Stary Pingwin
Bardzo długo torowisko w ulicy Stawki nie było wykorzystywane liniowo, mimo to nikt nie myślał o likwidacji. Torowisko w Inowłodzkiej też nie będzie dostępne dla publiczności, mimo dostępności ulicy dla ruchu.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 9:39
autor: Bietoro
primoż pisze:
23 sie 2023, 1:11
Krzysztof_J pisze:
23 sie 2023, 0:39
To w takim razie po co robiono skręty ze Skierniewickiej w Kasprzaka w prawo (i odwrotnie), skoro pewnie będą bardzo rzadko używane?
Po to, żeby zapewnić możliwość wyjazdów i zjazdów liniowych z R-1 do i na Kasprzaka.
Krzysztof_J pisze:I w takim razie dlaczego np. 22 jeździ przez Grochowską, skoro mogłoby przez Waszyngtona?
22 przez Grochowską to nic innego jak zaspokojenie zachcianek południowo-praskich radnych po likwidacji 8, które wprowadzono po otwarciu M2C.

Abstrahując już od sensowności 22 na Kamionku (tudzież jej braku) to jednak Grochowska nie jest analogicznym przykładem jak Skierniewicka: jednak z okolic Wedla jest sporo większa strefa dojścia do al. Waszyngtona niż z okolic bramy wjazdowej R-1 do :mewa: Płocka lub Szpitala Wolskiego; na północ od Grochowskiej są też osiedla, dla których dojście do al. Waszyngtona jest poza akceptowalnym społecznie sensownym dystansem do przejścia. Osiedla i biurowce w kwadracie Skierniewicka - Siedmiogrodzka - Karolkowa - Kasprzaka jednak są w polu obsługi zarówno ZP Szpital Wolski, jak też :mewa: rondo Daszyńskiego, w zależności od miejsca z którego idzie się na przystanek. Bloki położone w obszarze ograniczonym ulicami Kasprzaka - Płocka - Wolska - Skierniewicka za to są w bliskiej odległości ZP Szpital Wolski (część południowa) i :mewa: Płocka (cz. północna).

Tak jeszcze przypominam, że na oddalonej o kilkaset metrów równoległej do Skierniewickiej ulicy Płockiej autobusy nie mają przystanku przy skrzyżowaniu Płocka/Ludwiki, a odległości pomiędzy Kasprzaka a Wolską są prawie jednakowe.
Krzysztof_J pisze:I tak dobrze, że od Skierniewickiej jest wjazd do R-1, bo gdyby go nie było, to pewnie byłyby już pomysły całkowitej likwidacji tego torowiska.
Gdyby tylko ludzkość wymyśliła torowisko techniczne, gdyby tylko!
Ja jestem osobiście zwolennikiem puszczania chociaż jednej linii na każdym torowisku żeby wszędzie zapewnić równy dostęp do tramwaju.Bo skoro są szyny to nic tylko korzystać

Skierniewicka nie jest dużym potokiem jednak jest to alternatywa wobec sytuacji w której na Kasprzaka coś się wydarzy i wtedy może nawet nie trzeba byłoby uruchamiać autobusu zastępczego,tylko wtedy ludzie przesiedliby się do tramwaju który może pojechać tą Skierniewicką. Sam jestem za tym żeby jeździło całą Skierniewicką cokolwiek i jeśli byłby autobus który jechałby do Szpitala Wolskiego albo Metra Płocka to wtedy rozumiem argument o braku tramwaju . Jednak argument o tym że Rogalińska jest w strefie dojścia to taki sam argument jaki można zastosować na każdej sytuacji i wtedy układ komunikacyjny byłby jak ser szwajcarski.

Wezmę za przykład przystanki Kolejowa i Brylowska między tymi przystankami jest około 250 metrów odległości. Więc po co jest przystanek Brylowska przecież jest w strefie dojścia do Kolejowej. Po co jest przystanek Kolejowa przecież jest w strefie dojścia do Brylowskiej , i tak można w kółko. Pomijam fakt że Kolejowa jest w strefie dojścia do Zachodniego na Tunelowej , oraz pomijam fakt że Brylowska jest w strefie dojścia do Krzyżanowskiego bo między tymi przystankami jest park który w pięć minut pieszo można przejść. Więc nie można wszystkiego argumentować tym że przystanek X jest w strefie dojścia do przystanku Y bo to nie prowadzi do niczego konkretnego .

Skierniewicka jest ciężkim tematem bo niestety ale nie jest typowe torowisko jak większość jednak takie torowisko jest na Młynarskiej więc jeżeli na Skierniewickiej miałby się znaleźć tramwaj to coś musi się zmienić żeby te samochody nie wjeźdzały na torowisko. A jeśli nie tramwaj to autobus jadący przez Skierniewicką ale z jakąś funkcjonalnością żeby nie zrobić 171.2

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 9:56
autor: fik
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Ja jestem osobiście zwolennikiem puszczania chociaż jednej linii na każdym torowisku żeby wszędzie zapewnić równy dostęp do tramwaju.
To koniecznie trzeba zapewnić równy dostęp do tramwaju na nieużywanych liniowo pętlach.
Skierniewicka nie jest dużym potokiem jednak jest to alternatywa wobec sytuacji w której na Kasprzaka coś się wydarzy i wtedy może nawet nie trzeba byłoby uruchamiać autobusu zastępczego,tylko wtedy ludzie przesiedliby się do tramwaju który może pojechać tą Skierniewicką.
Jeżeli coś stanie się na Kasprzaka, to tramwaj z Kasprzaka pojedzie Skierniewicką i nie trzeba do tego ani się przesiadać, ani utrzymywać ruch liniowy.
Wezmę za przykład przystanki Kolejowa i Brylowska między tymi przystankami jest około 250 metrów odległości. Więc po co jest przystanek Brylowska przecież jest w strefie dojścia do Kolejowej. Po co jest przystanek Kolejowa przecież jest w strefie dojścia do Brylowskiej , i tak można w kółko.
Absolutnie nie rozumiesz pojęcia strefa dojścia. To nie przystanki są w strefach dojścia do przystanków, tylko generatory i atraktory podróży.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 10:42
autor: person
Paweł D. pisze:
22 sie 2023, 23:27
Na FB wpis, że ponoć 14 i 35 żegna Puławską. Ciekawe ile w tym prawdy?
U kogo? Dej linka.
Żegna teraz, czy po otwarciu Wilanowa?

Poza tym: nie było jeszcze K O N S U L T A C J I, więc nie wszystko jest pewne! #lol ;-)

P.S. Później to posprzątam i przeniosę do wątku ze zmianami po otwarciu Wilanowa, bo nam temat odjechał od objazdów...

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 10:50
autor: Łukasz
Może 14 nie wróci z wakacji, bo zamknięcie torowiska pokazało, że dla Puławskiej to nawet 118 na solówkach to za dużo (tryb przesady, ale skręcać to na pewno nic nie musi).

A po otwarciu dolnego Mokotowa to się spodziewam najbardziej absurdalnych rozwiązań typu 14 co pół godziny.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 10:59
autor: Flash8222
person pisze:
23 sie 2023, 10:42
Paweł D. pisze:
22 sie 2023, 23:27
Na FB wpis, że ponoć 14 i 35 żegna Puławską. Ciekawe ile w tym prawdy?
U kogo? Dej linka.
Żegna teraz, czy po otwarciu Wilanowa?

Poza tym: nie było jeszcze K O N S U L T A C J I, więc nie wszystko jest pewne! #lol ;-)

P.S. Później to posprzątam i przeniosę do wątku ze zmianami po otwarciu Wilanowa, bo nam temat odjechał od objazdów...
14 i 35 nie wracają na Puławską bo w przyszłym roku pojadą do Wilanowa, takie jest myślenie w ZTMie.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 10:59
autor: Bywalec
person pisze:
23 sie 2023, 10:42
Paweł D. pisze:
22 sie 2023, 23:27
Na FB wpis, że ponoć 14 i 35 żegna Puławską. Ciekawe ile w tym prawdy?
U kogo? Dej linka.
Ktoś napisał w komentarzach na FB WTP dotyczącym zielonych torowisk.
Cóż, o braku 14 i pozostawieniu 35 na Banacha do czasu otwarcia Wilanowa też sam myślałem zanim ktoś zaczął głośno o tym pisać a patrząc na to jak teraz pracuje 35 na tym odcinku i mając na względzie to, że 5 linii na Puławskiej to zdecydowanie za dużo to dziwię się, że dopiero ta przebudowa była konieczna by ZTM to dostrzegł.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 11:13
autor: Autobus Czerwon
Flash8222 pisze:
23 sie 2023, 10:59
person pisze:
23 sie 2023, 10:42

U kogo? Dej linka.
Żegna teraz, czy po otwarciu Wilanowa?

Poza tym: nie było jeszcze K O N S U L T A C J I, więc nie wszystko jest pewne! #lol ;-)

P.S. Później to posprzątam i przeniosę do wątku ze zmianami po otwarciu Wilanowa, bo nam temat odjechał od objazdów...
14 i 35 nie wracają na Puławską bo w przyszłym roku pojadą do Wilanowa, takie jest myślenie w ZTMie.
Ciekawe jak długo to myślenie wytrzyma pod naporem radnych miesiąc przed wyborami:>

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 11:49
autor: KwZ
Krzysztof_J pisze:
23 sie 2023, 0:39
To w takim razie po co robiono skręty ze Skierniewickiej w Kasprzaka w prawo (i odwrotnie), skoro pewnie będą bardzo rzadko używane? I w takim razie dlaczego np. 22 jeździ przez Grochowską, skoro mogłoby przez Waszyngtona? I tak dobrze, że od Skierniewickiej jest wjazd do R-1, bo gdyby go nie było, to pewnie byłyby już pomysły całkowitej likwidacji tego torowiska.
Skręty mogą się przydać w razie zjazdów lub objazdów. Jak często są wykorzystywane skręty W<>S na Bankowym?
primoż pisze:
22 sie 2023, 23:27
Żadną i piszę to całkiem serio.
Jakby co tam już jest 106.
primoż pisze:
23 sie 2023, 1:11
Tak jeszcze przypominam, że na oddalonej o kilkaset metrów równoległej do Skierniewickiej ulicy Płockiej autobusy nie mają przystanku przy skrzyżowaniu Płocka/Ludwiki, a odległości pomiędzy Kasprzaka a Wolską są prawie jednakowe.
Jeżeli rejon łaknie bliskiego przystanku dokądkolwiek, to może dołożyć przystanek autobusowy? W końcu to tramy mają być szybkie (tak, wiem, to tylko strategia). Oidp para przystanków autobusowych w ZP Rogalińska na Skierniewickiej już stoi. Swoją drogą to ciekawe, że proponuje się wyginanie tramwajów (11), a nie autobusów (np. 103).
primoż pisze:
23 sie 2023, 1:11
Krzysztof_J pisze:I tak dobrze, że od Skierniewickiej jest wjazd do R-1, bo gdyby go nie było, to pewnie byłyby już pomysły całkowitej likwidacji tego torowiska.
Gdyby tylko ludzkość wymyśliła torowisko techniczne, gdyby tylko!
Gdyby jeszcze ten wymysł trafił do głów wszystkich radnych, gdyby tylko!
żeby wszędzie zapewnić równy dostęp do tramwaju.Bo skoro są szyny to nic tylko korzystać
Co to znaczy równy?
Wcale istnienie szyn obecnie nie uzasadnia relacji liniowej na niej. Patrz Słowackiego.
sytuacji w której na Kasprzaka coś się wydarzy
To nazywa się objazd.
to taki sam argument jaki można zastosować na każdej sytuacji
Nie w każdej, a jedynie w takiej, w której faktycznie jest w strefie dojścia. Porównaj, jak wymiotło tramwaje na Marymonckiej albo autobusy na Kazimierzowskiej.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 12:24
autor: person
Bywalec pisze:
23 sie 2023, 10:59
person pisze:
23 sie 2023, 10:42

U kogo? Dej linka.
Ktoś napisał w komentarzach na FB WTP dotyczącym zielonych torowisk.
Sprawdziłem, znalazłem.
Ktoś, czyli jakiś noname rozpisuje się o tym. Wszystko na poziomie gdybania i wymyślania...

Na tej samej zasadzie ja stwierdzam, że 14 wróci, bo TW musi wyjeździć odpowiednią liczbę wozokm. Tych ostatnio ubyło przez zamknięcia i zawieszenia...

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 12:30
autor: pawcio
Kilometry po wszystkich wyłączeniach i radykalnych wersjach tras objazdowych zjechały do takiego poziomu, że 14 ich i tak nie uratuje.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 12:54
autor: Paweł D.
Właśnie miałem zapytać jak wygląda plan TW, bo ten rok jest rekordowy jeśli chodzi o zamknięcia/pocięcia na długie miesiące całkiem sporych odcinków sieci.
A co do 14 i 35. Rozkłady były takie, że 10 i 14 oraz 18 i 35 jechały w parach, więc ich brak będzie widoczny może od Rakowieckiej - czyli 2-3 przystanki w szczycie zrobi się ciasno (do czasu Wilanowa). Jeśli ta plotka okaże się prawdą, to strata będzie niewielka, choć stawiam że płacz ogromny.... Przez tydzień-dwa.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

: 23 sie 2023, 13:17
autor: primoż
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Bo skoro są szyny to nic tylko korzystać
I dlatego nie jestem zwolennikiem odbudowy skrętów na rondzie Daszyńskiego i budowy nowych na rondzie Dmowskiego. Zaraz pojawią się głosy o przywrócenie 8 i uruchomienie nowych relacji liniowych skrętnych w centrum (kosztem relacji prostownikowych), bo:
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Bo skoro są szyny to nic tylko korzystać
Żeby nie kusiło.
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Sam jestem za tym żeby jeździło całą Skierniewicką cokolwiek i jeśli byłby autobus który jechałby do Szpitala Wolskiego albo Metra Płocka to wtedy rozumiem argument o braku tramwaju .
Do :mewa: Płocka jest 106. Chociaż jazda z ZP Rogalińska do :mewa: Płocka jest nieopłacalna, bo oczekiwanie na to 106 wraz z podjazdem będzie trwało dłużej niż przejście pieszo tego odcinka, a na dodatek wejścia południowe do stacji są umieszczone na wysokości Okręgowego Inspektoratu Pracy. Do Szpitala Wolskiego również można podjechać 106.
fik pisze:
23 sie 2023, 9:56
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Ja jestem osobiście zwolennikiem puszczania chociaż jednej linii na każdym torowisku żeby wszędzie zapewnić równy dostęp do tramwaju.
To koniecznie trzeba zapewnić równy dostęp do tramwaju na nieużywanych liniowo pętlach.
Można pójść krok dalej i zapewnić równy dostęp do autobusów na nieużywanych liniowo ulicach :twisted:
Bywalec pisze:
23 sie 2023, 10:59
(...)patrząc na to jak teraz pracuje 35 na tym odcinku(...)
Jak pracuje 35 na Ochocie i Nowowiejskiej? Dobrze? Źle? :)
KwZ pisze:
23 sie 2023, 11:49
Jakby co tam już jest 106.
Skrót myślowy. Chodziło mi o to, że żadną tramwajową :wink:
KwZ pisze: Co to znaczy równy?
Wcale istnienie szyn obecnie nie uzasadnia relacji liniowej na niej.
Tak samo jak utwardzona nawierzchnia i odpowiednio szeroka geometria ulic i skrzyżowań wcale nie uzasadnia autobusowej relacji liniowej.
KwZ pisze:Patrz Słowackiego.
Powrót tramwajów na Słowackiego był tylko i wyłącznie decyzją polityczną nie mającą nic wspólnego zarówno z odpowiednim funkcjonowaniem transportu zbiorowego w m. st., ani tym bardziej ze zdrowym rozsądkiem. Kilku radnych wpadło na idiotyczny pomysł (jak zwykle), żeby zlikwidować torowisko tamże i w zamian zbudować w miejscu torów św. miejsca parkingowe dla św. samochodów. Uruchomienie 6 było i jest tylko i wyłącznie dupochronem przed takimi krotochwilami.