Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2012, 23:56

Wolfchen pisze:No właśnie niekoniecznie przy KDP by były te stacje pośrednie. W każdym razie nie przypominam sobie takich rozważań.
Czemu nie? Te stacje pośrednie to znowu nie taki wymysł. Zresztą, o których miastach mijanych po drodze mówisz? Kalisz/Ostrowiec Wlkp. miał być i tak.
Wolfchen pisze:No właśnie problem w tym, że gdyby nie było CMK, to siłą rzeczy ósemka by nie była w stanie agonalnym. 3 godziny powinny być osiągalne przez Radom, Kielce z 2-3 postojami po drodze. Oczywiście zakładając, że byłoby normalne podejście do tego tematu.
Bez ingerencji w łuki w górach na miarę E-65, nie. Który odcinek Wawa-Radom-Kraków masz w stanie agonalnym? W agonalnym stanie to jest Krk-Katowice albo Jelenia Góra - Wałbrzych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 0:08

KwZ pisze:Który odcinek Wawa-Radom-Kraków masz w stanie agonalnym?
Radom - Warka. Obecnie V=60 km/h, a sporo podkładów się rozsypuje...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 3:00

Wolfchen pisze:Większa korzyść będzie z reanimacji głównych linii kolejowych do 160 km/h, reszty do 120 km/h.
Większa korzyść będzie z reanimacji do 120 I budowy KDP, niż tylko z reanimacji do 120. Jeśli jesteś tak naiwny, żeby myśleć, że choć eurocent z funduszy przewidzianych na KDP pójdzie na kolej, to jesteś po prostu niewyobrażalnie naiwny.
ness pisze: Ciekawa teza z tym nienadawaniem sie do podbicia na 160.
Spójrz na e65 :roll:
Wolfchen pisze:Do Krakowa powinno się jeździć przez Radom, Kielce, a do Katowic - przez Koluszki... Oczywiście te dwie linie powinny być zrobione na minimum v=160. Owszem, czas przejazdu wtedy jest gorszy, niż bez przystanków, ale obsłużony obszar - kilkukrotnie większy.
A z Krakowa do Katowic pojedźmy przez Świnoujście!
Wolfchen pisze:A gdzie miejsce na "budżetowe" i obsługę miejscowości pośrednich?
Totalnie i absolutnie w dupie mam wszystkie Gorzowy, Olsztyny i Zamoście, jeśli podróż między największymi ośrodkami miejskimi jest problematyczna i niekonkurencyjna wobec transportu indywidualnego; zajmijmy się najpierw doprowadzeniem połączeń między milionowymi aglomeracjami do porządku, a potem klękajmy nad problemami regionów, naprawdę.
Wolfchen pisze:3 godziny powinny być osiągalne przez Radom, Kielce z 2-3 postojami po drodze.
Gówno, nie 3h, zwłaszcza, że między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
ness pisze: Kolej powinna celowac w tych ktory nie stac/nie chce im sie wydawac kasy na jazde samochodem, a nie sie z samochodem scigac bo z pkt A do pkt B przy sieci A i S i tak sie w wiekszosci przypadkow szybciej dojedzie samochodem, nawet przy sieci kdp (i lezacej kolei regionalnej).
Jess, sprowadźmy kolej do roli jałmużny dla studentów i emerytów. Co z tego, że to środek transportu oferujący potencjalnie najwyższą prędkość handlową - zniwelujmy jego przewagę i pogrążmy się w świecie pociągów z vhandl 80 km/h, bo "i tak szybciej będzie samochodem".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 12:29

Wolfchen pisze:Radom - Warka. Obecnie V=60 km/h, a sporo podkładów się rozsypuje...
I jesteś w stanie zaoszczędzić na nim 2,5 (dwie i pół) godziny? :> (-( Dwa i pół kwadransa na całym Wawa-Radom, maks.
fik pisze: między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
Nie, bo nie obsłuży Suchedniowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 12:30

KwZ pisze:
Nie, bo nie obsłuży Suchedniowa.
Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu :kekeke:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 12:36

PS. Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h. 60 jest na jednym torze między Warką a Czachówkiem, ale za to potem do Piaseczna jest 100.

[ Dodano: Sro 12 Gru, 2012 12:37 ]
fik pisze:Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu :kekeke:
Nie, bo nie ma specustawy wywłaszczeniowej, a doprowadzenie tej linii do Szydłowca byłoby drogie -- w sensie papierkologii rzecz jasna.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 12:49

KwZ pisze:Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h.
No niestety, km 38,800 (za Czachówkiem Płd.)-104,250 (za Radomiem) 60 km/h.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:27

fik pisze:Większa korzyść będzie z reanimacji do 120 I budowy KDP, niż tylko z reanimacji do 120.
To oczywista oczywistość ;) Tylko skąd Polska weźmie na wkład własny w KDP i moderny?
fik pisze:A z Krakowa do Katowic pojedźmy przez Świnoujście!
Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
fik pisze:zajmijmy się najpierw doprowadzeniem połączeń między milionowymi aglomeracjami do porządku, a potem klękajmy nad problemami regionów, naprawdę.
Przez ten czas mniejsze ośrodki padną pod względem kolejowym i odwrócą się do busów. A same aglomeracje bez doprowadzonego ruchu z okolicznych miejscowości nie zapełnią regularnego i częstego połączenia (KDP, po której pociągi będą jeździły co 3-4 godziny raczej będzie miała wątpliwą opłacalność).
fik pisze:Gówno, nie 3h, zwłaszcza, że między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
Owszem, nowy ślad. Taniej by wyszedł, niż budowa CMK - ale o tym trzeba było myśleć lata temu, teraz już raczej załatwione wszystko.
KwZ pisze:Dwa i pół kwadransa na całym Wawa-Radom, maks.
Na przejazd bez postojów po modernie dla odcinka DWZ - Radom liczę jakieś 1 - 1:10 max. :-k Bajki typu 50 czy 57 minut przemilczę.
fik pisze:Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu
Mieszkańcy by Cię na widłach wynieśli :kekeke:
KwZ pisze:Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h.
No to raczej nieaktualnego :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 14:32

Wolfchen pisze: Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
Źle pamiętasz, jest blisko 30km dalej.
Wolfchen pisze:A same aglomeracje bez doprowadzonego ruchu z okolicznych miejscowości nie zapełnią regularnego i częstego połączenia
Co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:37

fik pisze:Co?
Zakładając, że np. pociąg pojedzie co godzinę do Poznania i do Wrocławia, to na odcinku Wawa - Łódź masz takt 30 minut. Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Oczywiście wszystko zalezy od polityki biletowej i RJ (nie ma stałego popytu, jeśli TLK np. znikną w porach kursowania KDP, to pasażerowie prędzej zmienią środek transportu, niż zapłacą więcej za KDP - mówię tu o tzw. pasażerach ekonomicznych).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 14:49

Wolfchen pisze:Zakładając, że np. pociąg pojedzie co godzinę do Poznania i do Wrocławia, to na odcinku Wawa - Łódź masz takt 30 minut. Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Aha, a pociągi z Warszawy do Krakowa via CMK też świecą pustkami, bo nie zatrzymują się w Radomiu. Przestań.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 14:51

Wolfchen pisze:Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
Ale fik pisze o Kraków - Katowice :roll: A ja dopiszę Kraków - Łódź.
Wolfchen pisze:Na przejazd bez postojów po modernie dla odcinka DWZ - Radom liczę jakieś 1 - 1:10 max. :-k
W tej chwili masz 2:00 z postojami, czyli... mniej więcej zgadzamy się. Do dwóch i pół godziny oszczędności nadal daleko.
Wolfchen pisze: Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Każdy plan budowy KDP zakładał połączenia wybiegowe: z Białegostoku i Lublina (Moskwy?) do Wrocławia (Drezna, Pragi) i Poznania (Szczecin, Berlin, dalej?). I nie wiem, skąd masz pomysły o pociągu co 3-4h. Pociągów miało być ok. 20 na godzinę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:57

fik pisze:Aha, a pociągi z Warszawy do Krakowa via CMK też świecą pustkami, bo nie zatrzymują się w Radomiu.
A czy ja coś takiego napisałem? Niemniej, jadąc przez ósemkę więcej potencjalnych pasażerów by miało do nich dostęp - bo nie powiesz mi, że jadąc z Kielc do Warszawy ktoś pojedzie przez Kraków, żeby jechać po CMK (tak, Kielce mają Nidę po CMK teraz, wiem)...
KwZ pisze:Każdy plan budowy KDP zakładał połączenia wybiegowe: z Białegostoku i Lublina do Wrocławia (Drezna, Pragi) i Poznania (Szczecin, Berlin, dalej?).
Szkoda, że nie zakłada np. Kielce - Olsztyn albo Rzeszów - Szczecin (przykłady kompletnie z głowy). Chcę po prostu pokazać, że budując KDP robi się dobrze dla niektórych miast, a innym się pogarsza (i tak muszą jeździć do huba najczęściej regionalnymi)...
KwZ pisze:I nie wiem, skąd masz pomysły o pociągu co 3-4h. Pociągów miało być ok. 20 na godzinę.
Ciekawe, jakich klas i za jaką cenę. Bo to będzie decydowało o zapełnieniu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 15:06

Wolfchen pisze:A czy ja coś takiego napisałem?
Tak, napisałeś, że pociągi po KDP z Warszawy do Poznania będą puste.
Wolfchen pisze:Niemniej, jadąc przez ósemkę więcej potencjalnych pasażerów by miało do nich dostęp
Jakby pojechały przez Świnoujście to potencjalnych pasażerów byłoby jeszcze więcej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2012, 15:11

Gdzie 20 na godzinę??? Co 3 minuty pociąg z Warszawy na linię miał wyjeżdżać?

ODPOWIEDZ