Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 18 sty 2012, 7:06

Ciekawe jak ktoś w SITKOLu dostanie przesiadkę z Nasielska do Krakowa 4 minuty na zachodnim :D

por.Arek
Posty: 246
Rejestracja: 14 lut 2011, 11:29

Post autor: por.Arek » 18 sty 2012, 9:34

Z peronów 5-7 da się zrobić...z tym, że zdecydowanie wskazany byłby wcześniejszy trening sprinterski :D

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 18 sty 2012, 11:27

Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 11:39

Tradycyjnie mniejszych literek się zrobić nie dało =;
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 18 sty 2012, 12:26

Kleszczu pisze: Tradycyjnie mniejszych literek się zrobić nie dało =;
No właśnie... Na co taki wielki wyświetlacz, jak widnieje na nim taka mała czcionka??
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 sty 2012, 12:29

Ale może to tylko testy wyświetlanych informacji (czy system dobrze czyta pociągi), a nie docelowy wygląd treści... :-k
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 12:31

^^^ Śmiem wątpić :(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 sty 2012, 12:32

Czemu? O ile pamiętam, na podobnych wyświetlaczach peronowych, które pojawiły się tam przed modernizacją na jednym z peronów, treści wyświetlane były jednak większe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 12:43

Bo w naszym pięknym kraju niezwykle rzadko informacje tego typu (mam tutaj na myśli także np. tablice nad drogami na bramownicach szerokości paska z tvn24...) podawane są wyraźnie... BTW dlaczego na Śródmieściu klapki są na zewnętrznych peronach, a nie na środkowym, który jest zdecydowanie większym generatorem ruchu pasażerskiego :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 sty 2012, 12:49

Kleszczu pisze:BTW dlaczego na Śródmieściu klapki są na zewnętrznych peronach, a nie na środkowym, który jest zdecydowanie większym generatorem ruchu pasażerskiego
Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego".
Kleszczu pisze:Bo w naszym pięknym kraju niezwykle rzadko informacje tego typu (mam tutaj na myśli także np. tablice nad drogami na bramownicach szerokości paska z tvn24...) podawane są wyraźnie
To akurat nie świadczy, że tak będzie i w tym przypadku. Zresztą system nie jest uruchomiony w pełni, więc nie siałbym defetyzmu już teraz.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 12:50

MeWa pisze:
Kleszczu pisze:BTW dlaczego na Śródmieściu klapki są na zewnętrznych peronach, a nie na środkowym, który jest zdecydowanie większym generatorem ruchu pasażerskiego
Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego"..
Szkoda, że o zmianie tych "zaszłości" nikt nie pomyślał przy okazji ostatniego liftingu Śródmieścia :(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 18 sty 2012, 13:12

Na chwilę obecną trwają teksty.
Docelowo napisy mają być większe oraz uzupełnione o numery wagonów.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 sty 2012, 13:37

Kasowniki/automaty/kasy na Śródmieściu są chyba też tylko na bocznych peronach.
A jeśli chodzi o wielkość napisów - w autobusach dominuje standard "duży ekran pod sufitem, z tego 20% pasek na trasę autobusu na przemian z datą/godziną, a reszta pusta".

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 sty 2012, 13:46

MeWa pisze:Ale może to tylko testy wyświetlanych informacji
No przecież.
KZŁ stosuje np taką czcionkę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 6e74_d.jpg
I pewnie taka też będzie i tu. Dopiero powiesili nieskonfigurowane wyświetlacze, a już narzekania... no spokojnie...

Docelowo ma być chyba coś w ten deseń:
http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upl ... wizual.jpg

[ Dodano: |18 Sty 2012|, 2012 13:50 ]
Tak się zastanawiam, kiedy maszyniści na Śródmieściu zaczną sie stosować do wskaźników W32, które umieszczono przy torach...
Wszak szczególnie na peronie 3, gdzie tor jest na łuku - warto by się zatrzymywać wcześniej któtkim pociągiem. Kierownik nie musiałby latać na peron.
Tylko wtedy brakuje znaków jak w S-bahn Berlin: czoło i koniec zatrzymania krótkiego i długiego skladu. Przynajmniej orientacyjnie, dla podróżnych...

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 18 sty 2012, 14:00

Ciekawe jak przemianują przystanek ZTM PKP Wola. Dworzec Zachodni Peron 8? :)
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

ODPOWIEDZ