Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No ale rozporządzenie to rzeczy bardziej techniczne - nie może przecież decydować o polityce transportowej! Założę się, że nic o koordynacjach w nim nie ma...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Widzę, że mam do czynienia ze specjalistą, który zęby zjadł na projektowaniu. Sorry za złośliwość.piotram pisze: A ty cały czas z tą swoją koordynacją. Przy priorytecie bezwzględnym NIE MA koordynacji*, bo nie ma stałych kolejności faz, kapewu?
*przynajmniej wtedy, kiedy pojawiają sie w pobliżu pojazdy szynowe
Pisałem o koordynacji dla tramwajów bo w sumie do tego będzie się sprowadzało nawet jak będziemy rozpatrywać każde skrzyżowanie indywidualnie. Na takim ciągu porusza sie grupa tramwajów, przesunięta czasowa względem siebie i to w obu kierunkach. Mamy tylko określone ramy czasowe, które możemy wykorzystać i w tym się poruszamy. Stąd przy znaczącym natężeniu (częstotliwości) ruchu tramwajów napewno część kursów nie dostanie priorytetów a jaki procent to nie wiem. W tym przypadku globalnie może okazać, że stan przed (bez priorytetów) był lepszy niż z priorytetami ponieważ na przykład wymuszenie fazy tramwajowej przez pierwszy tramwaj może skutecznie zakłócić przejazd następnych. Jest to rozważanie hipotetyczne. Pamietajmy, że musimy dać zezwolenie na ruch pozostałym uczestnikom ruchu przynajmniej na czas minimalny, ale ten stan nie może trwać w nieskończoność.
Do @MeWa - generalnie tramwajom sztucznie nie zabiera się zielonego. Przy Centralnym część zielonego jest przeznaczona między innymi na czyszczenie ronda aby uniknąć blokowania ronda.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Hę? Jak dla mnie, a przyglądałem się temu w działaniu parę godzin temu, raczej służy blokowaniu.Majusi pisze:Przy Centralnym część zielonego jest przeznaczona między innymi na czyszczenie ronda aby uniknąć blokowania ronda.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Pod warunkiem, że mamy gdzie pojechać czyli nie ma cofki z poprzedniego skrzyżowania.Bastian pisze:Hę? Jak dla mnie, a przyglądałem się temu w działaniu parę godzin temu, raczej służy blokowaniu.Majusi pisze:Przy Centralnym część zielonego jest przeznaczona między innymi na czyszczenie ronda aby uniknąć blokowania ronda.
Zgodnie z tym co pisałem wcześniej może sie okazać, że na pewnym odcinku pierwszy tramwaj ma stratę zero , ale pozostałe już mają i sumarycznie wynosić będzie ona N.
I może sie zdarzyć, że przed priorytetem każdy z T miał stratę, ale łączna wartość była M mniejsza niż N. To zgodnie z tą hipotetycznym acz realnym przypadkiem to kiedy mówimy o priorytetach w znaczeniu poprawy warunków ruchu i przyspieszaniu tramwajów?
I może sie zdarzyć, że przed priorytetem każdy z T miał stratę, ale łączna wartość była M mniejsza niż N. To zgodnie z tą hipotetycznym acz realnym przypadkiem to kiedy mówimy o priorytetach w znaczeniu poprawy warunków ruchu i przyspieszaniu tramwajów?
KLIK
Dość absurdów i dyskryminacji tramwajów! Rusza akcja
Warszawa stawia na transport zbiorowy? - Bzdura - mówią społecznicy i zaczynają walkę o priorytety dla tramwajów. Na ulicach mamy mnóstwo absurdalnych rozwiązań, które sprawiają, że transport szynowy w mieście nie jest tak szybki, jak powinien. Chce to zmienić stowarzyszenie SISKOM.
SISKOM właśnie rozpoczął akcję "Priorytety dla tramwajów". Znane warszawskie stowarzyszenie domaga się, aby komunikacja publiczna została w Warszawie uprzywilejowana w praktyce, a nie tylko na papierze. Stowarzyszenie zbiera podpisy pod petycją i podaje mnóstwo przykładów, jak usprawnić ruch tramwajów.
Na tym filmie widać, jak tramwaj bez sensu stoi na ul. Dywizjonu 303 na Kole, żeby przepuścić raptem kilka samochodów. Kolejny materiał pokazuje absurdalny postój na przystanku na Woli.
W informacji zamieszczonej na stronie akcji czytamy:
Jak pokazuje praktyka, komunkacja tramwajowa jest wciąż traktowana przez nasze władze po macoszemu, o czym świadczy choćby fakt, że 80% półkursów tramwajów w Al. Jerozolimskich notuje opóźnienia. Nadanie większych priorytetów komunikacji tramwajowej w ruchu ulicznym jest obowiązkiem władz miasta stołecznego, wynikającym z zapisów dokumentów strategicznych
Uważamy, że sprawny transport publiczny jest fundamentem funkcjonowania miast i miejscowości aglomeracji warszawskiej.
Z deklaracji SISKOM-u:
- Jesteśmy zdania, że po uchwaleniu przez Radę Warszawy podwyżki cen biletów ZTM mamy prawo do lepszej oferty, a przede wszystkim do skrócenia czasu podróży.
- Oczekujemy, że transport publiczny, w szczególności tramwajowy, otrzyma od dawna obiecywany przez władze miasta, lecz dotąd niezrealizowany, realny priorytet na skrzyżowaniach.
- Domagamy się, aby tramwaje w Warszawie miały tak samo skuteczne, bezwzględne priorytety w sygnalizacji świetlnej jak w Poznaniu, Monachium, Berlinie, Dreźnie, Bremie, Paryżu, Helsinkach, Oslo i innych miastach europejskich, które faktycznie promują szybki transport publiczny.
- Mamy prawo oczekiwać, że urzędnicy ustawią sygnalizacje świetlne tak, żeby większość z nas, korzystająca z transportu publicznego, nie traciła czasu i pieniędzy stojąc na niepotrzebnych czerwonych światłach.
- Postulujemy, aby tramwaje w Warszawie dostawały światło zielone natychmiast na każdym napotkanym skrzyżowaniu, chyba że wystąpi konieczność przepuszczenia innego tramwaju.
- Oczekujemy, że średnia prędkość podróży tramwajem w Warszawie wzrośnie do 25 km/h, a tramwaje będą się zatrzymywały tylko na przystankach, przejeżdżając płynnie przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
- Uważamy, że dzięki przyspieszeniu tramwajów dostępny tabor będzie przewoził więcej pasażerów, co zmniejszy koszty utrzymania transportu publicznego, finansowanego z naszych podatków oraz sprzedaży biletów.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/25085/Wars ... mwajow.htmRynek Kolejowy pisze:(...) W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" miejski inzynier ruchu Janusz Galas stwierdził przed dwoma miesiącami, że wprowadzanie priorytetu dla tramwajów zasadne jest tylko na obrzeżach centrum miasta, gdzie nie powoduje to duzych utrudnień dla komunikacji samochodowej. Jak zaznaczył, w Alejach Jerozolimskich prędkość komunikacyjna tramwajów obniżyła się przez zastosowanie dodatkowych faz świateł dla skrętu w lewo, co znacznie zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu samochodowym i tramwajowym. Przyzynał, że do wprowadzenia priorytetu potrzebne są duże inwestycje w miejskie systemy sterowania ruchem ulicznym, na które obecnie miasto nie daje pieniędzy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pojawiła się też strona na Facebooku:
http://www.facebook.com/pages/Priorytet ... 9641100616
Lubię to!
http://www.facebook.com/pages/Priorytet ... 9641100616
Lubię to!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
I to jest to. Taki przypadek pokazano na filmiku SISKomu z Galerii Mokotów i z komentarzem, że brak priorytetów.KwZ pisze:Ale będzie można łatwo odbić piłeczkę, że priorytet ma kierunek przeciwny albo poprzeczny. Teraz tego się nie da.Majusi pisze:ktoś nakręci filmik i opatrzy komentarzem, że brak priorytetu.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ale tam trasa tramwajowa nie krzyżuje chyba się żadną inną trasą tramwajową?Majusi pisze:I to jest to. Taki przypadek pokazano na filmiku SISKomu z Galerii Mokotów i z komentarzem, że brak priorytetów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Okiem laika to na najwazniejszych (najbardziej oblozonych T) ciagach nie ma sensu zadne wzbudzanie, wymuszanie swiatelek etc etc.
Wazniejsze imo jest ustawienie sygnalizacji na kolejnych skrzyzowaniach pod trama (czyli te 20-25 km/h) a nie pod strumien jadacych 50-60 km/h samochodow.
Do tego zeby tramy sie w tym 'strumieniu' na kolejnych skrzyzowaniach miescily nalezaloby wywalic na oddzielne fazy co bardziej oblozone relacje skretne (kolizyjne z tramem) zeby nie bylo blokowania T przez caly cykl.
Czasami i tak potrzeba bedzie interwencja mundurowych (moje 'domowe' skrzyzowanie BW/Grojecka i korek wylewajacy sie z BW swietny przyklad), ale na to juz sie nic nie poradzi chyba ze jakies z automatu czerwone swiatlo dopoki nie ma miejsca za skrzyzowaniem zeby pomiecic tam pojazdy.
W szczegole moj odcinek czyli grojecka od rakowca do narutowicza.
Korotynskiego - Bitwy jest do zgrania w obu kierunkach takim sposobem.
Wszedzie przystanki przed swiatlami do tego bardzo podobne odleglosci miedzyprzystankowe.
Wystarczy tylko czasowo zrobic sekwencje trwajace tyle co na skrzyzowaniu bitwy/grojecka, biorac pod uwage ze doszly oddzielne fazy na lewoskrety jest to nawet uzasadnione z pkt widzenia samochodow. Tylko to spiac 'na wprost' pod trama.
Bitwy nie ma pod co koordynowac bo to pod nia jest ustawiana cala reszta swiatelek w okolicy, od niej trzeba zaczac poza tym przystanki T sa z tej samej strony skrzyzowania (przed i za swiatlami).
Na wawelskiej dac mozliwosc zjazdu skrecajacym w lewo w grojecka (to oni glownie laduja na srodku skrzyzowania) czyli dluzsze ciut 'miedzyzielone'. Opcjonalnie patrol policji i wylapywac jadacych kopinska-wawelska, ktorzy wpieprzaja sie na tory bez mozliwosci zjazdu dalej. Do tego Kino Ochota sygnalizacja wzbudzana przez trama a caly odcinek wawelska-bitwy skoordynowac w kierunku okecia (w kier centrum bylby problem gdyz to co wyzej plus wydluzony doplyw tramow przez banacha).
Czyli zielone dla trama na wawelskiej-okecie w taki sposob zeby na przystanku na bitwy wyladowal na poprzecznej na wprost/na pionowej w banacha.
Teraz brakuje do tego z 5-10 sekund zielonego dla trama, tak ktos ustawil wesolo swiatla przy kinie ochota. Przynajmniej w godzinach popoludniowego szczytu (17 wczesniej chyba jest inaczej poustawiana ta sekwencja).
Pod tramy w przeciwnym kierunku to napewno nie jest zrobione z ww powodow, strumien jest 'niekoordynowalny' na tym odcinku.
Sie rozpisalem ale to w sumie dosc proste do zrobienia (bez wzbudzania przy kinie by sie nawet obylo).
Nawet to sobie rozrysowalem miedzy bitwy a korotynskiego i przy odpowiednio dobranych fazach i czasach zielonego dla T ladnie sie to sklada w obu kierunkach (tylko 20 sek czekania w jednym kier na bitwy). Zalozenie czas przejazdu 40 sek, wymiany na przystanku 20 sek.
Wazniejsze imo jest ustawienie sygnalizacji na kolejnych skrzyzowaniach pod trama (czyli te 20-25 km/h) a nie pod strumien jadacych 50-60 km/h samochodow.
Do tego zeby tramy sie w tym 'strumieniu' na kolejnych skrzyzowaniach miescily nalezaloby wywalic na oddzielne fazy co bardziej oblozone relacje skretne (kolizyjne z tramem) zeby nie bylo blokowania T przez caly cykl.
Czasami i tak potrzeba bedzie interwencja mundurowych (moje 'domowe' skrzyzowanie BW/Grojecka i korek wylewajacy sie z BW swietny przyklad), ale na to juz sie nic nie poradzi chyba ze jakies z automatu czerwone swiatlo dopoki nie ma miejsca za skrzyzowaniem zeby pomiecic tam pojazdy.
W szczegole moj odcinek czyli grojecka od rakowca do narutowicza.
Korotynskiego - Bitwy jest do zgrania w obu kierunkach takim sposobem.
Wszedzie przystanki przed swiatlami do tego bardzo podobne odleglosci miedzyprzystankowe.
Wystarczy tylko czasowo zrobic sekwencje trwajace tyle co na skrzyzowaniu bitwy/grojecka, biorac pod uwage ze doszly oddzielne fazy na lewoskrety jest to nawet uzasadnione z pkt widzenia samochodow. Tylko to spiac 'na wprost' pod trama.
Bitwy nie ma pod co koordynowac bo to pod nia jest ustawiana cala reszta swiatelek w okolicy, od niej trzeba zaczac poza tym przystanki T sa z tej samej strony skrzyzowania (przed i za swiatlami).
Na wawelskiej dac mozliwosc zjazdu skrecajacym w lewo w grojecka (to oni glownie laduja na srodku skrzyzowania) czyli dluzsze ciut 'miedzyzielone'. Opcjonalnie patrol policji i wylapywac jadacych kopinska-wawelska, ktorzy wpieprzaja sie na tory bez mozliwosci zjazdu dalej. Do tego Kino Ochota sygnalizacja wzbudzana przez trama a caly odcinek wawelska-bitwy skoordynowac w kierunku okecia (w kier centrum bylby problem gdyz to co wyzej plus wydluzony doplyw tramow przez banacha).
Czyli zielone dla trama na wawelskiej-okecie w taki sposob zeby na przystanku na bitwy wyladowal na poprzecznej na wprost/na pionowej w banacha.
Teraz brakuje do tego z 5-10 sekund zielonego dla trama, tak ktos ustawil wesolo swiatla przy kinie ochota. Przynajmniej w godzinach popoludniowego szczytu (17 wczesniej chyba jest inaczej poustawiana ta sekwencja).
Pod tramy w przeciwnym kierunku to napewno nie jest zrobione z ww powodow, strumien jest 'niekoordynowalny' na tym odcinku.
Sie rozpisalem ale to w sumie dosc proste do zrobienia (bez wzbudzania przy kinie by sie nawet obylo).
Nawet to sobie rozrysowalem miedzy bitwy a korotynskiego i przy odpowiednio dobranych fazach i czasach zielonego dla T ladnie sie to sklada w obu kierunkach (tylko 20 sek czekania w jednym kier na bitwy). Zalozenie czas przejazdu 40 sek, wymiany na przystanku 20 sek.
Czy gdziekolwiek stosuje się u nas sygnalizację świetlną uzależnioną od sytuacji za skrzyżowaniem? Właśnie żeby skracać zielone, kiedy już i tak nie ma miejsca na kolejne pojazdy? Bardzo by się przydało w Alejach przy EP...ness pisze: Czasami i tak potrzeba bedzie interwencja mundurowych (moje 'domowe' skrzyzowanie BW/Grojecka i korek wylewajacy sie z BW swietny przyklad), ale na to juz sie nic nie poradzi chyba ze jakies z automatu czerwone swiatlo dopoki nie ma miejsca za skrzyzowaniem zeby pomiecic tam pojazdy.