Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lis 2017, 10:01

Z Ząbkowskiej wyjeżdżasz bezkolizyjnie, więc możesz spokojnie od razu się ustawić na dobrym pasie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lis 2017, 11:22

Tak, zrobiwszy postój pod Chatą ustawiasz się na właściwym pasie. 😈

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 lis 2017, 18:14

pawcio pisze:Z Ząbkowskiej wyjeżdżasz bezkolizyjnie, więc możesz spokojnie od razu się ustawić na dobrym pasie.
Z Zabkowskiej jest też strzałka. Ale chyba faktycznie może być ciężko, w szczycie to w ogóle do zawrotki jest kolejka, a rano na lewym pasie jest koszmar. Z drugiej strony jeszcze jest chyba opcja przed Kłopotowskiego, tam jest zawrotka na kierunkowym.

Tak czy owak, chyba faktycznie przez lata się nie udało, to i teraz się nie uda.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 lis 2017, 21:01

Pomysł z linią Ząbkowska - Kłopotowskiego, to chyba też lekki substandard jeśli chodzi o długości dojść przy przesiadkach.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lis 2017, 21:08

Gdyby zawracać przy Białostockiej i zrobić przystanek przed skrętem w Kłopotowskiego to źle by nie było. Stacja jest w końcu wyciągnięta w stronę Białostockiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 lis 2017, 15:21

140 powinno się pozostawić na Wschodnim, 340 i 738 (-> 740) przenieść na Trocką.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lis 2017, 15:28

A Marki niech rzucają monetą na której stacji wysiadać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 lis 2017, 15:37

Hmmm, faktycznie. To może wszystkie trzy linie markowskie skrócić do Trockiej, a o dwa przystanki wydłużyć 512?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lis 2017, 15:40

Ewentualnie 340 jako jedyne zostawić na Dw. Wschodnim. ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lis 2017, 16:00

A rzeczywiście to skrócenie jest takie ważne? Dworzec Wileński to nie tylko metro - też przesiadki na WZ.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 lis 2017, 16:48

O ile w czasie podróży różnica może ogromna nie będzie, o tyle chyba daje to realne oszczędności w wozokilometrach w zestawieniu z trasą do Wschodniego, dobrze myślę?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 14 lis 2017, 16:51

A ja na SSC rzuciłem taki pomysł rozwiązania problemu zasłoniętego przejścia przy Dw Wschodnim:
146 przedłużyć z Dw. Wschodniego do Utraty, 147 do Osiedla Wilno i 338 do piachu.
Jednocześnie załatwia on obsługę nowego ciągu drogowego komunikacją miejską. Pytanie do znawców, czy brygad z 338 wystarczy na takie rozwiązanie?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lis 2017, 17:00

146, a zwłaszcza 147 już jest wystarczająco długie, poza tym w DŚ na Utracie zdecydowanie wystarczy samo 138. ;)

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 14 lis 2017, 17:21

146 ma 50 minut przelotu w jedną stronę, 147 aż 62. I trudna trasa, zatem wydłużanie pogorszy regularność. Czuję się przekonany.
To w takim razie z linii jadących na Wschodni "od dołu" zostaje jeszcze 123 które półkurs robi w 51 minut.
Bo wydłużanie trójcy 120,140,340 jest bez sensu, a przetrasowanie ich pomija Dw. Wileński.
169 jest krótką linią, ale linia co 10 minut to by była duża nadpodaż na Ks. Ziemowita.

A zresztą i tak ZTM zrobi po swojemu. Chociaż to połączenie, które powstało jest na tyle istotne, że zmienia znacząco czasową dostępność całego Targówka Przemysłowego, Elsnerowa i Utraty, dotychczas ograniczonych wąskim gardłem Naczelnikowska-Radzymińska.
Znaczy jakaś komunikacja zbiorowa powinna je objąć, i nie powinien to być ani "alibibus" ani "linia socjalna" co pół godziny.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lis 2017, 18:42

Emyl pisze:O ile w czasie podróży różnica może ogromna nie będzie, o tyle chyba daje to realne oszczędności w wozokilometrach w zestawieniu z trasą do Wschodniego, dobrze myślę?
I w regularności. Kijowska stoi teraz już cały dzień od Markowskiej, na Targowej też jest ciasno.

Wystarczy zapewnić dobrą przesiadkę przy Trockiej ze Wschodniego przez Rozwadowskiego i Trasę Świętokrzyską.

338 powstało po otwarciu metra jako też wsparcie dla 170, nie tylko dla Utraty. Oczywiście wyszło jak wyszło.
ŁK

ODPOWIEDZ