O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27750
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2017, 20:23

Martwię Cię: nie ma rezerwy i są jednotory.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2017, 9:28

Okej:):) To pewnie zostanie opcja przez Rakoniewice, zobaczymy, dzięki.

A likwidacja postojów handlowych w Żelislawicach co daje realnie i komu?

Edit: już chyba wiem, teraz jakoś inaczej się jeździ (przez Psary), czyli te protezę razem z łącznicą robią...

Mój Żeromski już we Włoszczowie Północ (10:03) mimo ze planowo 10:14.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27750
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 cze 2017, 13:13

Spoko, to element planu "więcej łącznic w ruchu planowym" ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2017, 20:09

Pytanie taryfowe. Powiedzmy, że nie ma biletów Tarnów - Warszawa na pendolino, ale są Tarnów - Kraków. Czy za przedłużenie takiego biletu na pokładzie pociągu płaci się opłatę w wysokości 130 zł za odcinek Kraków - Warszawa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27750
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 cze 2017, 20:16

Płaci się tak samo, jakbyś wsiadł w Krakowie bez biletu, zdajemisię.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 117
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 20 lis 2017, 1:52

Po wielu latach oczekiwania nareszcie umożliwiono kupno biletu przesiadkowego w internecie, przy okazji delikatnie odświeżono system i dodano wyświetlanie frekwencji oraz zestawień przy wyborze biletu.
Obrazek

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 lis 2017, 10:52

Nie myślał ktoś o zwiększeniu liczby połączeń kolejowych między Krakowem a Warszawą oraz również - choć w mniejszym stopniu - między Wrocławiem a Warszawą?
Czy myślał, ale nie ma takiej możliwości?

Pomijając, że kupić bilet w godnych warunkach podróży za mniej niż 140 PLN później niż 3 dni przed niedzielą jest praktycznie niemożliwe, ale dzień przed lub w dniu podróży zostaje praktycznie tylko 1 klasa na EIP, która jest do zaakceptowania cenowo chyba tylko dla klientów biznesowych, zwłaszcza odkąd posiłek obrócono w żart.
Mówię o połączeniach w sensownych porach, czyli między 14 a 19.


Jak tak dalej będzie to za kilka lat ludzie powoli zaczną się odwracać od kolei w tej relacji, bo nie będzie to opłacalne ani finansowo, ani czasowo, ani komfortowe. Skoro już teraz autem przy bardzo spokojnej jeździe jedzie się z Centrum Krakowa do miejsca docelowego w Warszawie w granicach 3.5h (na pewno można mniej) to po otwarciu całej S7 wynik będzie lepszy niż w przypadku pociągu, do którego z i na dworzec trzeba się jakoś dostać.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27750
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lis 2017, 11:22

Spokojnie, PLK już zadba o to, żeby czas jazdy nie był specjalnie atrakcyjny. Już teraz widać wyraźne zahamowanie trendu wzrostowego w ostatnich miesiącach. W 2019 sukcesem będzie zaś utrzymanie obecnej liczby połączeń, bo przy zakładanych zamknięciach cykl godzinny wydaje się być nierealny, a potem to dopiero będzie beka, jak wejdzie modernizacja średnicy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lis 2017, 21:38

BJ pisze:Nie myślał ktoś o zwiększeniu liczby połączeń kolejowych między Krakowem a Warszawą oraz również - choć w mniejszym stopniu - między Wrocławiem a Warszawą?
Czy myślał, ale nie ma takiej możliwości?

Pomijając, że kupić bilet w godnych warunkach podróży za mniej niż 140 PLN później niż 3 dni przed niedzielą jest praktycznie niemożliwe, ale dzień przed lub w dniu podróży zostaje praktycznie tylko 1 klasa na EIP, która jest do zaakceptowania cenowo chyba tylko dla klientów biznesowych, zwłaszcza odkąd posiłek obrócono w żart.
Mówię o połączeniach w sensownych porach, czyli między 14 a 19.


Jak tak dalej będzie to za kilka lat ludzie powoli zaczną się odwracać od kolei w tej relacji, bo nie będzie to opłacalne ani finansowo, ani czasowo, ani komfortowe. Skoro już teraz autem przy bardzo spokojnej jeździe jedzie się z Centrum Krakowa do miejsca docelowego w Warszawie w granicach 3.5h (na pewno można mniej) to po otwarciu całej S7 wynik będzie lepszy niż w przypadku pociągu, do którego z i na dworzec trzeba się jakoś dostać.
No i kto mówił, że ic nie ma dynamicznego systemu sprzedaży! Jest, tylko przekrojowo przez pociągi.

Wszystkich w szczytach przewozowych (czyli tez w weekendy) się nie da przewieźć. Co innego szczyt 2 razy dziennie, a co innego 2 razy w tygodniu.

Wcale mnie nie dziwi, że przypadkowy turysta kupujący w ostatniej chwili bilet na najtańsze TLK nie jest priorytetem.
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1603
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 26 lis 2017, 20:47

Jechałem wczoraj IC Porta Moravica, dziś wracam Prahą. O co chodzi z tym, że prawie cały pociąg nie ma miejscówek (u mnie w przedziale - tylko jedna osoba ma bilet ze wskazaniem miejsca)? System dystrybucji biletów niedomaga po zmianach?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lis 2017, 20:50

A jaka była frekwencja? Może Ci z miejscówkami nie dopchali się do swoich miejsc? ;)

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1603
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 26 lis 2017, 21:32

Frekwencja przewyższa liczbę dostępnych miejsc, ale nie jakoś znacznie, nikt na peronie z tego powodu nie został ;)
I twierdzisz, że Polak, który za coś płaci, tak łatwo ma się poddać? :P
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27750
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2017, 23:40

Nr wagonu pamiętasz może?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1603
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 27 lis 2017, 8:50

Z powrotem jechałem 352.
W "tamtą" stronę złapałem jeszcze miejscówkę na miejsce w jedynce.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2018, 17:30

PKP Intercity w przypadku sprzedaży biletów czyni postępy nie tylko w sprzedaży internetowej, ale też w przypadku biletomatów. Ze zmian, które zauważyłem to np. możliwość wybrania wagonu 7 ze Strefą Ciszy w EIP czy drukowanie na bilecie typu wagonu (bezprzedziałowy/przedziałowy). :)

ODPOWIEDZ