Strona 274 z 375

Tabor Kolei Mazowieckich

: 29 paź 2013, 21:31
autor: przewoz
AAdamq pisze::shock:
zxcvbnm pisze:Witam. Dlaczego Koleje Mazowieckie nie używają hamowania ED w starszych EN57AKM i EN57KM ? Jak wygląda sytuacja z EW60 ?
prawdopodobnie nie mają takiego wynalazku

Wszystkie mają. Pytanie inne - dlaczego maszyniści nie chcą go używać.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 29 paź 2013, 23:31
autor: Loui
Użyj go parę razy, zwłaszcza na starych AKM-ach, to wyskoczy ci piękny komunikat, o przekroczeniu temperatury silników trakcyjnych i blokadzie napędu. Krótko mówiąc silniki za bardzo się przegrzewają, poza tym, stary typ przekładni, nie za bardzo wytrzymuje hamowanie ED, do którego nie był przewidziany. Już nie jedna przekładnia wyzionęła ducha po iluś tam hamowaniach. Na nowych AKM-ach jest z tym znacznie lepiej, bo jest zupełnie nowy typ przekładnia, oraz inny typ silników. Chociaż też nie jest różowo, bo filtry się zapychają, ale to już inna sprawa.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 31 paź 2013, 11:32
autor: przewoz
Z tego co widzę, łatwiej spotkać hamującego ED EN57AKx w innych rejonach niż u nas. Też rzadko, ale częściej.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 04 lis 2013, 17:36
autor: zxcvbnm
Czy komuś w jakikolwiek sposób udało się zarejestrować komuś hamowanie ED w EN57KM (Nie AKM) ? Czy EN57KM jeszcze gdzieś jeździ ?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 04 lis 2013, 17:46
autor: kubaS1
A dziś jadąc o 8:00 do wwy widziałem 2xEN57AKM w Falenicy, a także w Wawrze 2xEN57 i 2xEN57AKM.
Z czego wracając koło 15 widziałem, że w Falenicy składy nadal stały, natomiast w Wawrze było już tylko 2xEN57 z napisem Góra Kalwaria.
Cóż to za zmiany, raczej nigdy w żadnym z tych miejsc nie stacjonowały pociągi.

??

Tabor Kolei Mazowieckich

: 04 lis 2013, 19:55
autor: przewoz
zxcvbnm pisze:Czy komuś w jakikolwiek sposób udało się zarejestrować komuś hamowanie ED w EN57KM (Nie AKM) ? Czy EN57KM jeszcze gdzieś jeździ ?
Dawno, dawno temu... zdarzyło się zarejestrować. Ale to na prawdę na początku było. Potem już nie. Silniki znacznie szybciej padały.
Czopki w wersji czopkowej już nie jeżdżą chyba nigdzie, zdaje się, że ostatnia sztuka powinna być przerabiana..
A dziś jadąc o 8:00 do wwy widziałem 2xEN57AKM w Falenicy, a także w Wawrze 2xEN57 i 2xEN57AKM.
Z czego wracając koło 15 widziałem, że w Falenicy składy nadal stały, natomiast w Wawrze było już tylko 2xEN57 z napisem Góra Kalwaria.
Cóż to za zmiany, raczej nigdy w żadnym z tych miejsc nie stacjonowały pociągi.
W Wawrze dość często stoją pociągi zjeżdżające z trasy, kiedy są prowadzone jakieś prace na zjeździe na Grochów. Pewnie tym razem też tak jest. Do Falenicy też się zdarzało, ale rzadziej. Jeszcze Rembertów i Praga są takimi miejscami awaryjnymi.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 04 lis 2013, 22:23
autor: Jacek Z.
Ciekawe co tam robią i na jak długo... (może coś pod Pendolino przerabiają, a krzyżuje się to z torami KM?)

I to pewnie dlatego też na torach odstawczych na MNG takie pustki były dzisiaj. Choć gdyby się uprzeć, jedną stroną też pewnie dałoby się wjechać (pod prąd) i wyjechać...

Tabor Kolei Mazowieckich

: 04 lis 2013, 22:51
autor: marcin89
No nie krzyzuj, ale jak sie myle to mnie poprawcie ;)

Tabor Kolei Mazowieckich

: 05 lis 2013, 11:34
autor: przewoz
W okolicy posterunku Podskarbińska, to mało co się ze sobą nie spotyka, więc może tam coś grzebią w dzień?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 05 lis 2013, 23:12
autor: marcin89
przewoz pisze:W okolicy posterunku Podskarbińska, to mało co się ze sobą nie spotyka, więc może tam coś grzebią w dzień?
A no grzebali pod wiaduktem na rozjazdach.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 06 lis 2013, 18:38
autor: przewoz
Jest taki klop. 1920. Niby fajny, okna szczelne, w miarę cichy... Ale jak zauważyłem, Mińsk chyba zapomniał włożyć jakiegokolwiek uszczelnienia w drzwi szczytowe (automatyczne). Tak wieje, że siedząc tam nawet przy tej temperaturze jak dziś - trudno wytrzymać. Co będzie zimą i jak to zostało puszczone?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 08 lis 2013, 10:59
autor: przewoz
Czy ktoś wie, czemu w hiperklopach nie włączana jest klimatyzacja?
Nie ma w nich żadnej wentylacji. Włączenie grzania powoduje powstania zaduchu. Aż szyby parują. Jak w starym klopie. Nawet w modernizacji wcześniejszej nie było tak fatalnego powietrza jak w nich. Może jakby to był jednostkowy przypadek, to bym nie pisał, ale któryś raz już na to trafiam.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 09 lis 2013, 18:49
autor: alojz
Tymczasem na P4 do Newagu pojechał Flirt nr 1 - http://www.youtube.com/watch?v=Jrqq_wqX6no
Z P4 powrócił F-06.

EW60-001 ma jazdy próbne - http://www.garnek.pl/szlach1/27131630/e ... zacji-jako

Tabor Kolei Mazowieckich

: 10 lis 2013, 16:14
autor: zxcvbnm
No i po co usunęli te dodatkowe drzwi ? Chociaż 3 mogły zostać. Jakie to coś ma teraz oznaczenie ?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 10 lis 2013, 17:21
autor: marcin89
Mniejsze prawdopodobieństwo awarii drzwi :D