Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
Ale równie dobrze w momencie lewoskrętu samochody w stronę Wiatracznej mogłyby mieć czerwone a piesi zielone przez całą Grochowską. Później tylko samochody z Gocławskiej na chwilę puścić i mamy dużo krótsze czerwone dla tramwaju albo w ogóle puścić Gocławską przy zapalonym już czerwonym dla pieszych i wtedy nie ma kolizji z pieszymi.
Od paru dni obserwuję korki pod domem na Wolskiej w kierunku Płockiej. Zwykle korek zaczynał się na wysokości Al. Prymasa Tysiąclecia i ciągnął się do Skierniewickiej, ale trwał od 7:30 do 10. Teraz zaczyna się przy Sokołowskiej a przyczyną jest światło czerwone, które na skrzyżowaniu z Płocką pali się dwie minuty. Korek jest nie tylko w porannym szczycie, ale także w międzyszczycie (obserwowałem jak jechałem do pracy 27 o 13:37). Jaka jest tego przyczyna? Wcześniej tego nie było. Awaria, czy celowe przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej?
Rzeczywiście coś grzebano ze światłami i nie tylko samochody tracą czas. Ja wczoraj z +1 na Sokołowskiej miałem -5 na Płockiej bo chyba ze cztery tramwaje stały kolejce a więcej niż dwa na przystanek nie wjadą.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Dzisiaj 27 jeździłem i było normalnie. Może to nie grzebanie tylko awaria po prostu?
- vernalisadonis
- Posty: 3111
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Wczoraj przez cały dzień nie działa sygnalizacja świetlna na węźle Młociny. Zaletą tego było, że autobusy nie traciły dwóch, trzech minut na światłach przy wyjeździe z pętli. Miałem nawet wrażenie, że ruch odbywa się płynniej.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Są takie miejsca. Kilka dni temu nie działała sygnalizacja na skrzyżowaniu Skierniewickiej i Wolskiej, więc nie było korka na Skierniewickiej. Z czasów autobusiarskich pamiętam, że przez Pl. Zawiszy najlepiej jeździło mi się jak światła nie działały, tramwajem lubię cisnąć przez Kercelak jak światła padną... Światła to zło ![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Niedawno przez dwa dni przy Deotymy światła gwiazdorzyły. To był priorytet, bo sygnalizacja (jej awaria...) sprawiły, że tramwaje po Obozowej snuły się z prędkościami mniejszymi niż 30km/h, bo dwuminutowy nadmiar czasu w rozkładzie się pojawił. I tak, popieram priorytet polegający na wyłączaniu sygnalizacji. To jest słuszny kierunek zmian ![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
Daj spokój. Bez świateł jest niebezpiecznie. A bezpieczeństwo uber alles.
Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.
Już tu kiedyś pisałem że widziałem takie światła dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe w Katowicach i bardzo mi się takie rozwiązanie podobało.cns80 pisze:Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Trochę mnie nie było na Marymonckiej i dzisiaj zdziwko. Dołożono sygnalizacji i co ciekawsze, widać nowe wysepki tramwajowe w zmienionych lokalizacjach. Łączymy Las Bielański z Agorą?
miłośnik 13N
Lasu Bielańskiego nie będzie.
Tramwaj powinien śmigać na północnym odcinku zupełnie bezstratnie.
Tramwaj powinien śmigać na północnym odcinku zupełnie bezstratnie.
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Dla samochodów na małej Grochowskiej takie są i też się jakoś sprawdza.Wiliam pisze:Już tu kiedyś pisałem że widziałem takie światła dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe w Katowicach i bardzo mi się takie rozwiązanie podobało.cns80 pisze:Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.