Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 19 gru 2015, 17:06

Ale równie dobrze w momencie lewoskrętu samochody w stronę Wiatracznej mogłyby mieć czerwone a piesi zielone przez całą Grochowską. Później tylko samochody z Gocławskiej na chwilę puścić i mamy dużo krótsze czerwone dla tramwaju albo w ogóle puścić Gocławską przy zapalonym już czerwonym dla pieszych i wtedy nie ma kolizji z pieszymi.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 gru 2015, 20:01

Od paru dni obserwuję korki pod domem na Wolskiej w kierunku Płockiej. Zwykle korek zaczynał się na wysokości Al. Prymasa Tysiąclecia i ciągnął się do Skierniewickiej, ale trwał od 7:30 do 10. Teraz zaczyna się przy Sokołowskiej a przyczyną jest światło czerwone, które na skrzyżowaniu z Płocką pali się dwie minuty. Korek jest nie tylko w porannym szczycie, ale także w międzyszczycie (obserwowałem jak jechałem do pracy 27 o 13:37). Jaka jest tego przyczyna? Wcześniej tego nie było. Awaria, czy celowe przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej?

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 23 gru 2015, 17:38

Rzeczywiście coś grzebano ze światłami i nie tylko samochody tracą czas. Ja wczoraj z +1 na Sokołowskiej miałem -5 na Płockiej bo chyba ze cztery tramwaje stały kolejce a więcej niż dwa na przystanek nie wjadą.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 gru 2015, 18:18

Dzisiaj 27 jeździłem i było normalnie. Może to nie grzebanie tylko awaria po prostu?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3111
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 07 sty 2016, 1:43

Wczoraj przez cały dzień nie działa sygnalizacja świetlna na węźle Młociny. Zaletą tego było, że autobusy nie traciły dwóch, trzech minut na światłach przy wyjeździe z pętli. Miałem nawet wrażenie, że ruch odbywa się płynniej.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 sty 2016, 2:16

Są takie miejsca. Kilka dni temu nie działała sygnalizacja na skrzyżowaniu Skierniewickiej i Wolskiej, więc nie było korka na Skierniewickiej. Z czasów autobusiarskich pamiętam, że przez Pl. Zawiszy najlepiej jeździło mi się jak światła nie działały, tramwajem lubię cisnąć przez Kercelak jak światła padną... Światła to zło ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 sty 2016, 10:00

Pomysł na priorytet dla Szeregowego: żółta fala :term:
Obrazek

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 sty 2016, 13:47

Niedawno przez dwa dni przy Deotymy światła gwiazdorzyły. To był priorytet, bo sygnalizacja (jej awaria...) sprawiły, że tramwaje po Obozowej snuły się z prędkościami mniejszymi niż 30km/h, bo dwuminutowy nadmiar czasu w rozkładzie się pojawił. I tak, popieram priorytet polegający na wyłączaniu sygnalizacji. To jest słuszny kierunek zmian ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sty 2016, 14:51

Daj spokój. Bez świateł jest niebezpiecznie. A bezpieczeństwo uber alles.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 07 sty 2016, 15:02

Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 sty 2016, 16:19

cns80 pisze:Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.
Już tu kiedyś pisałem że widziałem takie światła dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe w Katowicach i bardzo mi się takie rozwiązanie podobało.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 sty 2016, 20:26

Trochę mnie nie było na Marymonckiej i dzisiaj zdziwko. Dołożono sygnalizacji i co ciekawsze, widać nowe wysepki tramwajowe w zmienionych lokalizacjach. Łączymy Las Bielański z Agorą?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 07 sty 2016, 23:19

Lasu Bielańskiego nie będzie.
Tramwaj powinien śmigać na północnym odcinku zupełnie bezstratnie.

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 sty 2016, 11:02

Słuszną linię ma nasz zarząd. Mieszkańcy już o tym wiedzą?
miłośnik 13N

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 08 sty 2016, 12:17

Wiliam pisze:
cns80 pisze:Bo światła mają niepotrzebnie zielony sygnalizator. Powinny być tylko dwa stany:
żółty - jedziesz warunkowo (z zachowaniem wszelkich zasad)
czerwony - stoisz.
Już tu kiedyś pisałem że widziałem takie światła dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe w Katowicach i bardzo mi się takie rozwiązanie podobało.
Dla samochodów na małej Grochowskiej takie są i też się jakoś sprawdza.

ODPOWIEDZ