Gdybys nie wiedzial, od kilku lat obowiazują bilety ZTM w KM , wiec pociag w szczycie jest co 10, czasami 6 minut, poza szczytem co 15, w weekendy co 20 minut.man1956 pisze:W dyskusji o linii 521 sporo jest emocji, a mało konkretów. Może czas, aby uzmysłowić kilka faktów.
Wyobraźmy sobie, że jedziemy z okolic PKP Falenica do Centrum. Mamy do wyboru 3 opcje:
1. SKM - częstotliwość 30 min., czas podróży (do W-wy Śródmieście) 36 min., cena biletu miesięcznego 52 zł normalny, 26 zł ulgowy.
Komunikacja miejska w Wawrze
Moderator: Wiliam
Chodzi mi o to, że jak wszyscy się będą przesiadali z tego 113/521 na Gocławku to sytuacja będzie wyglądała następująco:Wolfchen pisze:Aleś się uwziął na te kursy skrócone. Na Gocławku wysiąść nie można?Stockholmare pisze:Jestem za 113 ale tylko pod warunkiem, że będzie zatrzymywał się na przystanku WIATRACZNA 03 i będzie skoordynowany z kursami skróconymi 9 bądź skróconym 24 (wtedy oczywiście częstsze 9 do Gocławka).
Na Grochowskiej ludzie nie mogą wszyscy wsiąść do tramwajów bo już od pętli przyjeżdżają zawalone ludźmi z 113/521, a kursy skrócone z wiatraka odjeżdżają mało zapełnione.
Chodzi mi o równe rozłożenie potoków pasażerskich: ci z Wawra i siedemsetek powinni wysiadać na przystanku WIATRACZNA 03 i tam przesiadają się do pustego 9 lub 26, które odjeżdżają z Wiatracznej. Kursy 9 i 24 z Gocławka przyjeżdżają już na wiatrak nabite ludźmi z Grochowskiej. Potem 9 z Gocławka jak i 9 z Wiatracznej jechałyby al. Waszyngtona, oba byłyby zapełnione, ale nie w 100% więc ludzie z Grenadierów, Kinowej, Parku Skaryszewskiego i Berezyńskiej mieliby gdzie wsiąść. Obecnie jest tak, że ludzie w kursach z Gocławka się gniotą, a w kursach z wiatraka jest bardzo luźno.
Tylko w szczycie. Poza szczytem takty są nie równe i tylko 3 w ciągu godziny.mariow pisze:od czapy te wyliczenia. skoro masz bilet miesięczny to masz pociąg co 15' a nie co 30'. SKM + KMman1956 pisze:W przypadku Minibusa/Arki średni czas oczekiwania wynosi 5 min. plus czas przejazdu 36 min., co daje łącznie 41 min. W przypadku SKM wynosi to 15 + 36 = 51 min., w przypadku 521 wynosi 10 + 47 = 57 min.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
W szczycie 521 zwyczajnie utyka na: Czecha, Plowieckiej, Rondzie Marsa, Grochowskiej, Waszyngtona, moscie Popniatowskiego. Wie to kazdy mieszkajacy w tej okolicy. Wasze wyliczenia sa nie warte funta klakow, bo czasami w korku linia ta od Falenicy do centrum i odwrotnie traci przez to 25 minut. To samo oslawieni prywaciarze, ktorzy mimo ewidentnego lamanai wszystkich mozliwych przepisow nad korkiem nie przefruna.Bon Jovi pisze:
521 jest jedyna alternatywą na tym odcinku dla 9, przejęcie na tym odcinku od Gocławka pasażerów z 521 do 9 i 24 na dalszym odcinku lini 9 i 24 zapcha się te tramweaje które jak zauważysz między wiatraczą a zawiszy nie jeżdzą puste tylko przeładowane. Dopychanie kolejnych psażaerów to czysta przesada. Poza tym jest sporo awarii tramwajowych między r. Waszyngtona a pl. Zawiszy, wtedy 521, podobnie jak 158 i 517 są jedynymi liniami którymi mozna sie dostać do Pl. Zawiszy.
Kolei jest w szczycie dwa razy szybsza.
Od 15 do 19 sam odcinek od reala do traktu kazdy autobus, prywatny czy nie jedzie czasami 20 minut.
Fakt, zapomniałem, że są jeszcze KM (pewnie dlatego, że zawsze wybieram MiniBusa).mariow pisze:od czapy te wyliczenia. skoro masz bilet miesięczny to masz pociąg co 15' a nie co 30'. SKM + KMman1956 pisze:W przypadku Minibusa/Arki średni czas oczekiwania wynosi 5 min. plus czas przejazdu 36 min., co daje łącznie 41 min. W przypadku SKM wynosi to 15 + 36 = 51 min., w przypadku 521 wynosi 10 + 47 = 57 min.
To oczywiście w niczym nie podważa moich wyliczeń, tylko jeszcze bardziej potwierdza, że 521 jest najmniej efektywnym wariantem podróży.
Nie, 3 sa tylko w wekeendy.Bon Jovi pisze:Tylko w szczycie. Poza szczytem takty są nie równe i tylko 3 w ciągu godziny.mariow pisze: od czapy te wyliczenia. skoro masz bilet miesięczny to masz pociąg co 15' a nie co 30'. SKM + KM
To świadczy tylko o tym, że trzeba wzmocnić linie tramwajowe.Bon Jovi pisze:521 jest jedyna alternatywą na tym odcinku dla 9, przejęcie na tym odcinku od Gocławka pasażerów z 521 do 9 i 24 na dalszym odcinku lini 9 i 24 zapcha się te tramweaje które jak zauważysz między wiatraczą a zawiszy nie jeżdzą puste tylko przeładowane.
Sporo?Bon Jovi pisze:Poza tym jest sporo awarii tramwajowych między r. Waszyngtona a pl. Zawiszy, wtedy 521, podobnie jak 158 i 517 są jedynymi liniami którymi mozna sie dostać do Pl. Zawiszy.
Ponadto w przypadku awarii tramwajowej, to te trzy linie dadzą tyle, co i nic...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Brałem pod uwage SKM + KM w między szczycie są 2 SKM'ki + 2 KM, w weekendy 2 SKM'ki i 1 KM w nierównych taktach (dzieki "rhemek" za poprawienie), sprawdź sobie w rozkładach ZTM i KM.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Powinien być, ale węzeł komunikacyjny na Gocławku. Ponadto zabronisz całkiem pragmatycznego sposobu, który pozwala na zajęcie miejsca siedzącego w tramwaju na Gocławku?Stockholmare pisze:Chodzi mi o równe rozłożenie potoków pasażerskich: ci z Wawra i siedemsetek powinni wysiadać na przystanku WIATRACZNA 03 i tam przesiadają się do pustego 9 lub 26, które odjeżdżają z Wiatracznej.
To świadczy o tym, że trzeba wzmocnić Gocławek, a na trasie Wiatraczna - Banacha trzeba uruchomić linię 49.Stockholmare pisze:Obecnie jest tak, że ludzie w kursach z Gocławka się gniotą, a w kursach z wiatraka jest bardzo luźno.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Lepsze tylko te linie niż stojące w awarii tramwaje. Chyba że wolisz wtedy z buta iść, jak jest przyjemnie na dworze to czemu nie, ale w nie pogode to już twoja sprawa.Wolfchen pisze:Sporo?Bon Jovi pisze:Poza tym jest sporo awarii tramwajowych między r. Waszyngtona a pl. Zawiszy, wtedy 521, podobnie jak 158 i 517 są jedynymi liniami którymi mozna sie dostać do Pl. Zawiszy.
Ponadto w przypadku awarii tramwajowej, to te trzy linie dadzą tyle, co i nic...
[ Komentarz dodany przez: Bastian: |23 Kwi 2011|, 2011 13:17 ]
Korekta cytowania.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Skoro wolisz stać na przystanku i próbować wejść do przeładowanego autobusu wraz z tłumem ludzi - powodenia!Bon Jovi pisze:Chyba że wolisz wtedy z buta iść, jak jest przyjemnie na dworze to czemu nie, ale w nie pogode to już twoja sprawa.
EOT.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Idąc tym tokiem myslenia, ze skaracajmy 521 bo dubluje 9 i 24, to skórcic trzeba 125 do wiatraka bo dubluje 3, 8, 26, 28. na odcinku między Teatrem powszechnym tez wyrzućmy autobusy, bo sa przeciez tramwaje, na odcinku między r. Starzyńskiego a Żeranie wyrzućmy autobusy, bo są tramwaje 18 i 22. na odcinku między r. waszyngtona a pl. Zawszy także wyrzućmy autobusy po są tramwaje poviąg na odcinku między powislem a ochotą. Między pl. Zawsizy a dw. zachodnim także wyrzućmy autobusy bo sa tramwaje. Można się tak bawić w nieskończoność. Ja chcę aby przejazd z miejsca x do miejsca y nie był momentami taki że owszem mam często wszystko ale 10 przesiadek po drodze i tak naprawde co z tego że często jeździ wszystko jak czas przesiadki i oczekiwania w sumie wydłuża podróż. Chyba zasada tramwaje i jeden autobus nie musi być czerwony, nawet niech będzie 113 na trasie Falenica - Szczęśliwice, zawsze pełni funkce alternatywy w czasie awarii tramwajów które nie mogą się minąć. Wczoraj o 19:40 miałem taki problem przy Pl. Szembeka, gdyby nie 521 to miałby bardzo utrudniony dojazd do Centrum lub na Ochote.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
W ten sam weekend 521 kursuje też trzy razy na godzinęrhemek pisze:Nie, 3 sa tylko w wekeendy.Bon Jovi pisze: Tylko w szczycie. Poza szczytem takty są nie równe i tylko 3 w ciągu godziny.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Tyle że o równych taktach co 20 minut :08 :28 :48, a pociągi w nie równych SKM :01/:03 :31, KM :47Kleszczu pisze:W ten sam weekend 521 kursuje też trzy razy na godzinę
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.