O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 mar 2012, 22:03

http://wikimapia.org/#lat=52.0796642&lo ... 6&l=28&m=b
Tutaj jest bocznica, która kiedyś była przeznaczona dla magazynów Ikei bodajże. Wszystkie pociągi oczekują tutaj (Między dwoma magazynami).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 mar 2012, 23:47

Piaseczno ma na pewno czynny tor dodatkowy nr 4 (bodaj 10km/h...) i chyba na części przynajmniej tor nr 3. Jest jeszcze zarośnięty tor nr 6, na nim raczej nic się nie odstawi. Ale na 4 na pewno i na 3 chyba też.

http://semaforek.pl/wiki/images/2/27/Piaseczno.png

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 06 mar 2012, 9:00

A powiedzcie mi, proszę. Na tej bocznicy do EC Sieierki i Fabryki Papierów, to często coś jeździ?


Rozkład papierowy kupiłem już jakiś czas temu - jest świetny. O zachodnich różni się pewnie tylko tym, że nie ma na wewnętrznej okładce "krótkiego słowa od jakiegoś prezesa" ;)
Niestety nie mogę załapać co oznaczają literki p i o (kolumna pod numerem linii). Ani to przyjazd/odjazd, ani osobowy/przyspieszony. No nie mam pomysłu poprostu.

PS Byłem przedwczoraj na Wileńskim, pani w kasie powiedziała, że nowego rozkładu nie ma, bo do wersji obowiązującej do 29 lutego weszły tylko 3 zmiany.
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 06 mar 2012, 9:06

Michał W. pisze:A powiedzcie mi, proszę. Na tej bocznicy do EC Sieierki i Fabryki Papierów, to często coś jeździ?
Elektrownia zamawia od kilkudziesięciu do stukilkudziesięciu tysięcy ton węgla miesięcznie, więc jeździ tam minimum jeden skład na dobę (do kilku).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 mar 2012, 11:53

Z tego co kojarzę, to do 3 transportów samego węgla. W drugą stronę jeszcze różne pochodne oczywiście.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 06 mar 2012, 19:36

Do Fabryki Papieru nic nie jeździ od dobrych paru lat i już nie pojedzie. Co do Siekierek maksimum do przepchnięcia przez linię to z tego co pamiętam 5 czy 6 par pociągów na dobę. Największy ruch jest w lecie i na jesieni. Wożą oczywiście głównie węgiel, nie wiem jak teraz wygląda kwestia innych towarów, bo się trochę pozmieniało - olej napędowy prawdopodobnie przeszedł niestety na autocysterny, nie wiem jak stoi sprawa z popiołem lotnym (acz to jeśli nadal wożone ma szansę jeździć koleją). Od września miałaby ruszyć biomasa, pytanie, czy to wypali.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 06 mar 2012, 20:15

Popioły wożą pociągami na składowisko odpadów paleniskowych na Kępę Zawadowską.

http://wikimapia.org/#lat=52.1499227&lo ... -Siekierki
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 07 mar 2012, 17:52

Miałem na myśli nieco większy dystans - 3 lata temu wozili to z tegoż składowiska do Cementowni Warta, nie wiem czy nadal jest to praktykowane.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 07 mar 2012, 19:04

Siecool pisze:Do Fabryki Papieru nic nie jeździ od dobrych paru lat i już nie pojedzie.
Podobnie odłogiem leży stacja Warszawa Wileńska Marki, niegdyś obsługująca Zakłady Przemysłu Tłuszczowego oraz pełniąca rolę posterunku odgałęźnego - łącznica do Warszawy Wschodniej Towarowej (istnieje, ale jest zarośnięta i nieużywana) i rozebrana łącznica na Pragę. Pamiętam tory dodatkowe zastawione beczkami, oraz jak odbywały się manewry. Od ładnych kilku lat nie widziałem tam już żadnego składu. Szkoda, że to wszytko poszło na takie zmarnowanie. Teraz to w sumie tylko posterunek..ochronny? przed Warszawą Wileńską.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 mar 2012, 9:08

Marki mają status stacji. Sama linia na Wschodnią Towarową ma status nawet czynnej (linia 503).
Ale wiadomo jak z nią jest...

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 mar 2012, 9:53

Siecool pisze:Miałem na myśli nieco większy dystans - 3 lata temu wozili to z tegoż składowiska do Cementowni Warta, nie wiem czy nadal jest to praktykowane.
Jest. Niedawno był kolejny przetarg na to wożenie.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 08 mar 2012, 19:16

laczor pisze:Podobnie odłogiem leży stacja Warszawa Wileńska Marki, niegdyś obsługująca Zakłady Przemysłu Tłuszczowego oraz pełniąca rolę posterunku odgałęźnego - łącznica do Warszawy Wschodniej Towarowej (istnieje, ale jest zarośnięta i nieużywana) i rozebrana łącznica na Pragę. Pamiętam tory dodatkowe zastawione beczkami, oraz jak odbywały się manewry. Od ładnych kilku lat nie widziałem tam już żadnego składu. Szkoda, że to wszytko poszło na takie zmarnowanie. Teraz to w sumie tylko posterunek..ochronny? przed Warszawą Wileńską.
Na pewno? Nigdy uczciwie nie obejrzałem tej bocznicy, ale zawsze wyglądała na czynną, widywałem tam różne beczki, świadectwo bezpieczeństwa też mają zresztą ważne do 2013 roku.
chester pisze:
Siecool pisze:Miałem na myśli nieco większy dystans - 3 lata temu wozili to z tegoż składowiska do Cementowni Warta, nie wiem czy nadal jest to praktykowane.
Jest. Niedawno był kolejny przetarg na to wożenie.
Nadal DB?

Przy okazji - nie wiesz na czym stanał przetarg na biomasę? Przegapiłem jego rozstrzygnięcie.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 09 mar 2012, 11:59

Tak, DB wygrał popioły. Dla nich to backloading pociągów węglowych.
Nie pamiętam rozstrzygnięcia biomasy, a składanie ofert było w marcu 2011. Niewykluczone, że został unieważniony.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 mar 2012, 13:45

"budżet dla Kolei Mazowieckich został obcięty aż o 11 milionów złotych"
http://www.rynek-kolejowy.pl/31499/Mazo ... D_i_KM.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 mar 2012, 14:44

Czyli z nowym taborem można się pożegnać... Czyli, że południe województwa za 3 lata będzie dalej tłukło się w 95% kiblami. =;
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ