Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 13:37

Bon Jovi pisze:Idąc tym tokiem myslenia, ze skaracajmy 521 bo dubluje 9 i 24, to skórcic trzeba 125 do wiatraka bo dubluje 3, 8, 26, 28. na odcinku między Teatrem powszechnym tez wyrzućmy autobusy, bo sa przeciez tramwaje,
Trzeba - nie od dziś o tym mówimy :roll:
Bon Jovi pisze: na odcinku między r. Starzyńskiego a Żeranie wyrzućmy autobusy, bo są tramwaje 18 i 22.

na odcinku między r. waszyngtona a pl. Zawszy także wyrzućmy autobusy po są tramwaje poviąg na odcinku między powislem a ochotą. Między pl. Zawsizy a dw. zachodnim także wyrzućmy autobusy bo sa tramwaje. Można się tak bawić w nieskończoność. Ja chcę aby przejazd z miejsca x do miejsca y nie był momentami taki że owszem mam często wszystko ale 10 przesiadek po drodze i tak naprawde co z tego że często jeździ wszystko jak czas przesiadki i oczekiwania w sumie wydłuża podróż. Chyba zasada tramwaje i jeden autobus nie musi być czerwony, nawet niech będzie 113 na trasie Falenica - Szczęśliwice, zawsze pełni funkce alternatywy w czasie awarii tramwajów które nie mogą się minąć. Wczoraj o 19:40 miałem taki problem przy Pl. Szembeka, gdyby nie 521 to miałby bardzo utrudniony dojazd do Centrum lub na Ochote.

Zasadniczo strasznie generalizujesz i wrzucasz przeróżne odcinki do jednego worka (błędnie) =;
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 13:40

Bon Jovi pisze:
Kleszczu pisze:W ten sam weekend 521 kursuje też trzy razy na godzinę :ziew:
Tyle że o równych taktach co 20 minut, a pociągi SKM + KM tak 30/30/15
Walczmy o lepszy rozkład pociągów :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 13:43

Kleszczu pisze:
Bon Jovi pisze: Tyle że o równych taktach co 20 minut, a pociągi SKM + KM tak 30/30/15
Walczmy o lepszy rozkład pociągów :>
Jak poleszy się rokład pociągów, to wtedy autobus do Falenicy jest nie porzebny, ale od Traktu do Centrum przez Grochowską tak.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2011, 13:45

Autobus jest potrzebny w relacji Falenica- Radośc - Międzylesie- Wawer- Grochów, a dalej dobre skomunikowanie oraz priorytezacja dla tramwaju.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 kwie 2011, 13:46

man1956 pisze:W dyskusji o linii 521 sporo jest emocji, a mało konkretów. Może czas, aby uzmysłowić kilka faktów.

Wyobraźmy sobie, że jedziemy z okolic PKP Falenica do Centrum. Mamy do wyboru 3 opcje:
1. SKM - częstotliwość 30 min., czas podróży (do W-wy Śródmieście) 36 min., cena biletu miesięcznego 52 zł normalny, 26 zł ulgowy.

2. 521 - częstotliwość 20 min., czas podróży 47 min., cena biletu miesięcznego jw.

3. Minibus/Arka - częstotliwość +/- 10 min, czas podróży 36 min., cena biletu miesięcznego 90/45,90 zł.
Dałeś konkretny przykład okolic PKP Falenica. A co jak weźmiemy dowolny inny przystanek nie przy PKP np Szachowa i punkt docelowy nie Centrum a np r Waszyngtona? Wtedy to przeciez wyglada zupelnie inaczej.
W życiu nie jechałem rano 521 z Wawra ale nie tak dawno w popoludniowym szczycie jechałem z Międzylesia na Ochotę. Oczywiście wybralem pociag ale jak wysiadlem z pociągu na Ochocie to okazało się że 521 w które bym wsiadł gdybym jechał autobusem własnie przejeżdża przez Zawiszę (pociąg z jakiegos dziwnego powodu odstal sobie z 5 minut przed Wschodnią)
Moje spostrzeżenia są takie, jak ktoś chce szybko to Minibus, jak ktos chce wygodnie to 521, pociąg pasuje jeśli ktos mieszka przy stacji i/lub dojeżdża do jakiegos punktu gdzie mozna się przesiąśc przy Śródmieściu lub Ochocie.

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 13:48 ]
Bon Jovi pisze:
Kleszczu pisze: Walczmy o lepszy rozkład pociągów :>
Jak poleszy się rokład pociągów, to wtedy autobus do Falenicy jest nie porzebny, ale od Traktu do Centrum przez Grochowską tak.
Oraz infrastruktura bo ta na kolei jest po prostu STRASZNA, nawet nie z poprzedniej epoki a jeszcze gorsza.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 13:52

Krzysiek_S pisze:Autobus jest potrzebny w relacji Falenica- Radośc - Międzylesie- Wawer- Grochów, a dalej dobre skomunikowanie oraz priorytezacja dla tramwaju.
Dokładnie. Jak ktoś koniecznie musi autobusem to może sobie przeskoczyć na 525.


@Rosa - infrastruktura i informacja pasażerska są na poziomie fatalnym jak nie gorzej... Tutaj pełna zgoda z Tobą. Jednakże nie zmienia to faktu, że pociąg jest i będzie coraz bardziej konkurencyjny dla jazdy drogami.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 13:53

Kleszczu pisze:
Zasadniczo strasznie generalizujesz i wrzucasz przeróżne odcinki do jednego worka (błędnie) =;
Przecież nie chodzi tutaj o odcinki tylko o zasade skracajmy linie bo dubluje metro, tramwaj lub pociąg. Taka zasada wśród niektórych panuje od lat. Zróbmy coś aby komunikacja była przyjazna dla pasażerów. Skrócenie dnaej relacji powoduje przesiadki nie zawsze dogodne, dla matek z dziećmi, dla osób na poruszającyh się na wózkach inwalidzkich, dla osób starszych którzy maja problemy z zapamiętaniem gdzie i na którym przystanku jest sie najdogodniej przesiąść. dlatego linia na trasie Falenica - Szczęsliwice powinna zostać na ochocie między Pl. Zawszy a Bitwy Warszawskiej jest jedyną alternatyawą dla tramwajów i między Gocławkiem a Pl. Zawszy jedyna alternatywą dla tramwajów. Pociąg dublowany jest na znikomym odcinku jej trasy, jednak pociągiem nie odjade do Pl. Narutowicza, do Grenadierów, do R. Waszyngtona, na Opaczewską, na może dojade z przesaidkami tyle że dłużej. A za to ja dziekuję.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

PiotrekP
Posty: 3499
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 23 kwie 2011, 13:58

A na facebooku coraz to nowe grupy powstają "Nie dla zlikwidowania linii autobusowych 514 173 315 216 411"
Komentarze równie ciekawe na forum Wesołej: http://wesola-gazeta.pl/Linie_autobusow ... omment=add
Przeczytałem parę i dochodzę do wniosku że chyba nie umieją czytać ze zrozumieniem. Nie zgadzają się na likwidowanie połączenia Sulejówka ze Starą Miłosną, dużo też narzeka na przesiadki (137 > 520).

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 14:00

Bon Jovi pisze:
Kleszczu pisze:
Zasadniczo strasznie generalizujesz i wrzucasz przeróżne odcinki do jednego worka (błędnie) =;
Przecież nie chodzi tutaj o odcinki tylko o zasade skracajmy linie bo dubluje metro, tramwaj lub pociąg. Taka zasada wśród niektórych panuje od lat. Zróbmy coś aby komunikacja była przyjazna dla pasażerów.
Nie dogadamy się, szkoda. Sorry ale generalizujesz - wrzucasz do jednego worka Grochowską gdzie owszem podstawą powinien być tramwaj i Jagiellońską gdzie tramwaj powinien być szybki, a obsługę podrzędnych przystanków zapewniać powinny autobusy.
Bon Jovi pisze: Skrócenie dnaej relacji powoduje przesiadki nie zawsze dogodne, dla matek z dziećmi, dla osób na poruszającyh się na wózkach inwalidzkich, dla osób starszych którzy maja problemy z zapamiętaniem gdzie i na którym przystanku jest sie najdogodniej przesiąść. dlatego linia na trasie Falenica - Szczęsliwice powinna zostać na ochocie między Pl. Zawszy a Bitwy Warszawskiej jest jedyną alternatyawą dla tramwajów i między Gocławkiem a Pl. Zawszy jedyna alternatywą dla tramwajów. Pociąg dublowany jest na znikomym odcinku jej trasy, jednak pociągiem nie odjade do Pl. Narutowicza, do Grenadierów, do R. Waszyngtona, na Opaczewską, na może dojade z przesaidkami tyle że dłużej. A za to ja dziekuję.
Pociągiem się nigdzie nie dojedzie i dlatego 521 na Ochocie świeci pustkami, a do pociągów na linii średnicowej i tramwajów w alejach ludzie wsiadają tłumnie. Nie wiedziałem, dzięki.
PiotrekP pisze:A na facebooku coraz to nowe grupy powstają "Nie dla zlikwidowania linii autobusowych 514 173 315 216 411"
Komentarze równie ciekawe na forum Wesołej: http://wesola-gazeta.pl/Linie_autobusow ... omment=add
Przeczytałem parę i dochodzę do wniosku że chyba nie umieją czytać ze zrozumieniem. Nie zgadzają się na likwidowanie połączenia Sulejówka ze Starą Miłosną, dużo też narzeka na przesiadki (137 > 520).
Rany :shock: Cóż za powalające argumenty ("zabierzcie mi jeszcze dom", "tak nie wolno"). Ratunku :idea:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 23 kwie 2011, 14:05

Tym bardziej ze 411 to byl muchowoz.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 kwie 2011, 14:05

Jarek pisze: Większość z Was podchodzi do kwestii linii 521 emocjonalnie. I byc może na sam koniec i ZTM podejmie emocjonalną decyzję: zostawi 521 co pół godziny albo uruchomi 421. Wszystko jedno.

Istotne jest to, aby zachować spójnośc pomiędzy rozwijaniem połączeń kolejowych, tramwajowych, metra, a redukowaniem dublujących je linii autobusowych. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to dosyć fundamentalne.
A podchodząc do tego od strony sciśle ekonomicznej. Czemu Minibusowi opłaca sie utrzymywanie linii na trasie po ktorej jeździ już pociag i 521 a ZTmowi to się nie opłaci? Minibus nie jeździ nawalony po dach jak 521, przeważnie zapelnione sa miejsca siedzące a mimo to wychodzi na swoje i nie widać aby zamierzał likwidowac swoja działalnośc. Może w naszej komunikacji mamy po prostu za duzo różnego rodzaju zniżek ktore powoduja ze nawet zapchany autobus może przynosic stratę podczas gdy prywaciarz za tą samą cenę z mniejszym zapelnieniem przynosi zysk.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 14:16

Bon Jovi pisze:Przecież nie chodzi tutaj o odcinki tylko o zasade skracajmy linie bo dubluje metro, tramwaj lub pociąg. Taka zasada wśród niektórych panuje od lat.
Taką zasadę ZTM ma realizować zgodnie z obowiązującą Strategią Transportową. Po twoim wyliczeniu w którymś z poprzednich postów, skąd należy zabrać autobusy, zaczęło mi się niesłusznie wydawać, że ją wreszcie przeczytałeś :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 14:17

rhemek pisze:Tym bardziej ze 411 to byl muchowoz.
411 bym zamienił w 502 po trasie 411 do Starej Miłosnej, na Ostrobramskiej 525 wystarczy.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 14:19

Rosa pisze:Czemu Minibusowi opłaca sie utrzymywanie linii na trasie po ktorej jeździ już pociag i 521 a ZTmowi to się nie opłaci?
Hm, proponujesz wprowadzenie na 521 oddzielnych biletów?

Bo jeśli chodzi o opłacalność kursowania linii ZTM nagle piszesz, jakbyś zupełnie nie wiedział, jak jest organizowana komunikacja publiczna. Co zrobiłeś z prawdziwym Rosą?

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:19 ]
Bon Jovi pisze:411 bym zamienił w 502 po trasie 411 do Starej Miłosnej, na Ostrobramskiej 525 wystarczy.
Ty byś zamienił, a co się działo w SM dwa czy trzy lata temu?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 kwie 2011, 14:21

Bastian pisze:
Rosa pisze:Czemu Minibusowi opłaca sie utrzymywanie linii na trasie po ktorej jeździ już pociag i 521 a ZTmowi to się nie opłaci?
Hm, proponujesz wprowadzenie na 521 oddzielnych biletów?

Bo jeśli chodzi o opłacalność kursowania linii ZTM nagle piszesz, jakbyś zupełnie nie wiedział, jak jest organizowana komunikacja publiczna. Co zrobiłeś z prawdziwym Rosą?
Bo gdzies w tym przejściu ze skali mikro na skale makro ta kasa ginie :). W skali mikro linia powinna byc opłacalna ale nagle w całosci okazuje się że brygady maja pójść gdzie indziej na cos co będzie jeździlo jeszcze bardziej puste. Nie bardzo mi sie to podoba :(

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:22 ]
Bon Jovi pisze:
rhemek pisze:Tym bardziej ze 411 to byl muchowoz.
411 bym zamienił w 502 po trasie 411 do Starej Miłosnej, na Ostrobramskiej 525 wystarczy.
Ale tak się nie da, sam bym wolał 411 od 502 ale dla SM to 502 jest priorytetem i poprzednia proba zmiany pokazała że tej linii nie da sie zlikwidować.


PS. Musze przyznać że te konsultacje wywołały naprawdę ciekawą dyskusję :) Jestem w niej w sumie na neutralnym stanowisku, ani nie mam czego specjalnie popierać (choc podoba mi się czeste 213 i poprawa komunikacji w ciągu Zwoleńskiej i pojawienie sie jej na Przewodowej) ani przeciw czemu protestować (nawet utrate 411 przeboleje) ale jestem cholernie ciekaw co z tego wszystkiego wyniknie bo od wyniku tych konsultacji może zalezeć to jak i czy będa wprowadzane jakies nastepne zmiany:)

Zablokowany