Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 14:28

Kleszczu pisze:Nie dogadamy się, szkoda. Sorry ale generalizujesz - wrzucasz do jednego worka Grochowską gdzie owszem podstawą powinien być tramwaj i Jagiellońską gdzie tramwaj powinien być szybki, a obsługę podrzędnych przystanków zapewniać powinny autobusy.
Pociągiem się nigdzie nie dojedzie i dlatego 521 na Ochocie świeci pustkami, a do pociągów na linii średnicowej i tramwajów w alejach ludzie wsiadają tłumnie. Nie wiedziałem, dzięki.
Generalizujesz że 521 na Ochocie świeci pustkami, ma mniejsze zapełnienie, ale ma i zbiera na każdym przystanku pasażerów. Dlatego częsicej kursuje na odcinku Falenica - Wiatraczna i do Szczęśliwic rzadziej jeśli nie zauważyłeś.
Obsługę podrzęnych przystanów wg ciebie powinien zapewniać autobus i łączy. Tyle że kazdy autobus w jakimś rejonie ma przystanki podrzędne a w innym bardzo ważne. Te podrzędne robi się wtedy na żądanie.

Pewnie że się nie dogadamy, bo mamy różne wizje. I to jest zdrowe w demokratycznym naszym Pięknym Kraju :-)
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 14:28

Rosa pisze:Bo gdzies w tym przejściu ze skali mikro na skale makro ta kasa ginie :) . W skali mikro linia powinna byc opłacalna ale nagle w całosci okazuje się że brygady maja pójść gdzie indziej na cos co będzie jeździlo jeszcze bardziej puste. Nie bardzo mi sie to podoba :(
Wiadomo, pojawiają się linie, które nawet mi otwierają scyzoryk w kieszeni (214, 360 itp.), ale w tym przypadku mówmy raczej o 137, 143, 146. Będą puste? Pamiętaj, że tym się cechuje właśnie system komunikacji publicznej, że ma przede wszystkim dać ofertę. Jeśli brygady przesunięte z 521 będą wozić nieco mniej ludzi, ale zwiększą dostępność zbiorkomu na terenach oddalonych od kolei, to będzie ok. Nie byłoby OK, gdyby rzeczywiście zaczęły wozić powietrze.

I jeszcze o opłacalności: oddajmy Minibusowi cały Wawer, od 521 po 161 i 115 - pod warunkiem ustalenia jednakowej ceny za bilet w każdym autobusie. Na ile by ją skalkulował? Jedyna korzyść to taka, że może by 305 pożegnało ten padół.

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:31 ]
Rosa pisze:Dałeś konkretny przykład okolic PKP Falenica. A co jak weźmiemy dowolny inny przystanek nie przy PKP np Szachowa i punkt docelowy nie Centrum a np r Waszyngtona?
Czy to jest potok na linię bezpośrednią? :bredzisz:

Akurat tu 113 + 9/24 ma pełen sens.

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:32 ]
Rosa pisze:jestem cholernie ciekaw co z tego wszystkiego wyniknie bo od wyniku tych konsultacji może zalezeć to jak i czy będa wprowadzane jakies nastepne zmiany:)
Ja tam niczego dobrego się nie spodziewam.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 14:33

Rosa pisze:411 bym zamienił w 502 po trasie 411 do Starej Miłosnej, na Ostrobramskiej 525 wystarczy.
Ale tak się nie da, sam bym wolał 411 od 502 ale dla SM to 502 jest priorytetem i poprzednia proba zmiany pokazała że tej linii nie da sie zlikwidować.
502 by mieli tyle że po trasie obecnego 411.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 14:38

Przecież tak jeździło przez parę miesięcy :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 23 kwie 2011, 14:46

Musiałem przespać ten moment, nie rozumiem dlaczego 502 przez Gocław nie chcieli, tylko przez Ostrobramską.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 14:55

Promenada, szkoły na Saskiej Kępie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 kwie 2011, 15:13

Jeszcze jedno :D
Przez te parę lat naprawde zdolaliście mnie przekonac że 521 nie jest jakaś niezbedna linią, tworzenie takiej linii od nowa nie mialoby żadnego sensu i w dodatku nie pasuje ona do polityki transportowej.
Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii. Jedyne co mozna robic to próbowac zmniejszyc te protesty przez zaoferowanie jakiejs marchewki oprocz kija. Lepsza przesiadka, lepsza czestotliwosc, COŚ co spowoduje że protestujący machna ręka i poiwedzą "ach, jakoś to będzie, nie ma sensu sie szarpać". Moim zdaniem tego obecnie brakuje w ofercie, a 113 to za mało aby zrekompensowac utrate bezposredniego do Centrum i do tego czerwonego numerka.
Wydaje mi sie również że nawet projekt likwidacji czerwoniaków na Bemowie nie wzbudził aż takich protestów.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2011, 15:20

Rosa pisze:Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii.
Toteż ja się zastanawiam, czy ZTM nie zrobi z tego balonu próbnego. 521 ku uciesze gawiedzi zostawi (co najwyżej potnie), a zrobi całą resztę... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 15:21

Bon Jovi pisze:
Kleszczu pisze:Nie dogadamy się, szkoda. Sorry ale generalizujesz - wrzucasz do jednego worka Grochowską gdzie owszem podstawą powinien być tramwaj i Jagiellońską gdzie tramwaj powinien być szybki, a obsługę podrzędnych przystanków zapewniać powinny autobusy.
Pociągiem się nigdzie nie dojedzie i dlatego 521 na Ochocie świeci pustkami, a do pociągów na linii średnicowej i tramwajów w alejach ludzie wsiadają tłumnie. Nie wiedziałem, dzięki.
Generalizujesz że 521 na Ochocie świeci pustkami, ma mniejsze zapełnienie, ale ma i zbiera na każdym przystanku pasażerów. Dlatego częsicej kursuje na odcinku Falenica - Wiatraczna i do Szczęśliwic rzadziej jeśli nie zauważyłeś.
Obsługę podrzęnych przystanów wg ciebie powinien zapewniać autobus i łączy. Tyle że kazdy autobus w jakimś rejonie ma przystanki podrzędne a w innym bardzo ważne. Te podrzędne robi się wtedy na żądanie.

Nawet jeśli zbiera to zbiera pojedyncze osoby w czasie gdy tramwaje zbierają tłumy :>

Jeśli ocenialibyśmy przystanki 521 pod kątem wielkości wymian - od Szczęśliwic do Wisły - pewnie nawet DWC byłby NŻ :>
Bon Jovi pisze: I to jest zdrowe w demokratycznym naszym Pięknym Kraju :-)
Tak jest :)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 23 kwie 2011, 15:25

dla mnie 113 może istnieć co 10 minut byle do Centrum. Szczęśliwice mają bezpośrednie...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 kwie 2011, 15:27

Kleszczu pisze:Jeśli ocenialibyśmy przystanki 521 pod kątem wielkości wymian - od Szczęśliwic do Wisły - pewnie nawet DWC byłby NŻ :>
Tylko że przystanki nż rozdaje się wg % zatrzymań, a na DwC zawsze ktoś chciałby skorzystać z 521.

Co do przesiadek na Wiatracznej. Nie można powiedzieć ludziom, że wygodne przesiadki są na pl. Szembeka?

@Bon Jovi: 521 na Ochocie jeździ puste. Jeszcze w samym szczycie zajęte są miejsca siedzące w przegubie, ale poza szczytem to wiatr hula.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 kwie 2011, 15:29

Rav5202 pisze:dla mnie 113 może istnieć co 10 minut byle do Centrum. Szczęśliwice mają bezpośrednie...

1 kwietnia był kilka tygodni temu :evil:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 kwie 2011, 15:31

Bastian pisze:
Rosa pisze:Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii.
Toteż ja się zastanawiam, czy ZTM nie zrobi z tego balonu próbnego. 521 ku uciesze gawiedzi zostawi (co najwyżej potnie), a zrobi całą resztę... :-k
Po świętach ma byc oddzielny komunikat na temat 521...
I zacytuje fragment wypowiedzi "...W oczach pasażerów to jest jedna z tych linii
"świętych krów", obok 520, w końcu musimy zrobić ten krok. "

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 23 kwie 2011, 15:40

Bon Jovi pisze:Jak poleszy się rokład pociągów, to wtedy autobus do Falenicy jest nie porzebny, ale od Traktu do Centrum przez Grochowską tak.
ale ty p..przysz
PURA VIDA!

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 23 kwie 2011, 16:27

KwZ pisze:Co do przesiadek na Wiatracznej. Nie można powiedzieć ludziom, że wygodne przesiadki są na pl. Szembeka.

Niezbyt - bo nie są. Trzeba czekać na światłach i krążyć. Do tego przystanki autobusowe na Grochowskiej się zatykają - mieszczą jednego przeguba przy tak dużej ilości linii. Może czas nad tym pomyśleć?

Zablokowany