Strona 279 z 333

: 23 kwie 2011, 14:28
autor: Bon Jovi
Kleszczu pisze:Nie dogadamy się, szkoda. Sorry ale generalizujesz - wrzucasz do jednego worka Grochowską gdzie owszem podstawą powinien być tramwaj i Jagiellońską gdzie tramwaj powinien być szybki, a obsługę podrzędnych przystanków zapewniać powinny autobusy.
Pociągiem się nigdzie nie dojedzie i dlatego 521 na Ochocie świeci pustkami, a do pociągów na linii średnicowej i tramwajów w alejach ludzie wsiadają tłumnie. Nie wiedziałem, dzięki.
Generalizujesz że 521 na Ochocie świeci pustkami, ma mniejsze zapełnienie, ale ma i zbiera na każdym przystanku pasażerów. Dlatego częsicej kursuje na odcinku Falenica - Wiatraczna i do Szczęśliwic rzadziej jeśli nie zauważyłeś.
Obsługę podrzęnych przystanów wg ciebie powinien zapewniać autobus i łączy. Tyle że kazdy autobus w jakimś rejonie ma przystanki podrzędne a w innym bardzo ważne. Te podrzędne robi się wtedy na żądanie.

Pewnie że się nie dogadamy, bo mamy różne wizje. I to jest zdrowe w demokratycznym naszym Pięknym Kraju :-)

: 23 kwie 2011, 14:28
autor: Bastian
Rosa pisze:Bo gdzies w tym przejściu ze skali mikro na skale makro ta kasa ginie :) . W skali mikro linia powinna byc opłacalna ale nagle w całosci okazuje się że brygady maja pójść gdzie indziej na cos co będzie jeździlo jeszcze bardziej puste. Nie bardzo mi sie to podoba :(
Wiadomo, pojawiają się linie, które nawet mi otwierają scyzoryk w kieszeni (214, 360 itp.), ale w tym przypadku mówmy raczej o 137, 143, 146. Będą puste? Pamiętaj, że tym się cechuje właśnie system komunikacji publicznej, że ma przede wszystkim dać ofertę. Jeśli brygady przesunięte z 521 będą wozić nieco mniej ludzi, ale zwiększą dostępność zbiorkomu na terenach oddalonych od kolei, to będzie ok. Nie byłoby OK, gdyby rzeczywiście zaczęły wozić powietrze.

I jeszcze o opłacalności: oddajmy Minibusowi cały Wawer, od 521 po 161 i 115 - pod warunkiem ustalenia jednakowej ceny za bilet w każdym autobusie. Na ile by ją skalkulował? Jedyna korzyść to taka, że może by 305 pożegnało ten padół.

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:31 ]
Rosa pisze:Dałeś konkretny przykład okolic PKP Falenica. A co jak weźmiemy dowolny inny przystanek nie przy PKP np Szachowa i punkt docelowy nie Centrum a np r Waszyngtona?
Czy to jest potok na linię bezpośrednią? :bredzisz:

Akurat tu 113 + 9/24 ma pełen sens.

[ Dodano: |23 Kwi 2011|, 2011 14:32 ]
Rosa pisze:jestem cholernie ciekaw co z tego wszystkiego wyniknie bo od wyniku tych konsultacji może zalezeć to jak i czy będa wprowadzane jakies nastepne zmiany:)
Ja tam niczego dobrego się nie spodziewam.

: 23 kwie 2011, 14:33
autor: Bon Jovi
Rosa pisze:411 bym zamienił w 502 po trasie 411 do Starej Miłosnej, na Ostrobramskiej 525 wystarczy.
Ale tak się nie da, sam bym wolał 411 od 502 ale dla SM to 502 jest priorytetem i poprzednia proba zmiany pokazała że tej linii nie da sie zlikwidować.
502 by mieli tyle że po trasie obecnego 411.

: 23 kwie 2011, 14:38
autor: Bastian
Przecież tak jeździło przez parę miesięcy :roll:

: 23 kwie 2011, 14:46
autor: Bon Jovi
Musiałem przespać ten moment, nie rozumiem dlaczego 502 przez Gocław nie chcieli, tylko przez Ostrobramską.

: 23 kwie 2011, 14:55
autor: Bastian
Promenada, szkoły na Saskiej Kępie.

: 23 kwie 2011, 15:13
autor: Rosa
Jeszcze jedno :D
Przez te parę lat naprawde zdolaliście mnie przekonac że 521 nie jest jakaś niezbedna linią, tworzenie takiej linii od nowa nie mialoby żadnego sensu i w dodatku nie pasuje ona do polityki transportowej.
Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii. Jedyne co mozna robic to próbowac zmniejszyc te protesty przez zaoferowanie jakiejs marchewki oprocz kija. Lepsza przesiadka, lepsza czestotliwosc, COŚ co spowoduje że protestujący machna ręka i poiwedzą "ach, jakoś to będzie, nie ma sensu sie szarpać". Moim zdaniem tego obecnie brakuje w ofercie, a 113 to za mało aby zrekompensowac utrate bezposredniego do Centrum i do tego czerwonego numerka.
Wydaje mi sie również że nawet projekt likwidacji czerwoniaków na Bemowie nie wzbudził aż takich protestów.

: 23 kwie 2011, 15:20
autor: Bastian
Rosa pisze:Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii.
Toteż ja się zastanawiam, czy ZTM nie zrobi z tego balonu próbnego. 521 ku uciesze gawiedzi zostawi (co najwyżej potnie), a zrobi całą resztę... :-k

: 23 kwie 2011, 15:21
autor: Kleszczu
Bon Jovi pisze:
Kleszczu pisze:Nie dogadamy się, szkoda. Sorry ale generalizujesz - wrzucasz do jednego worka Grochowską gdzie owszem podstawą powinien być tramwaj i Jagiellońską gdzie tramwaj powinien być szybki, a obsługę podrzędnych przystanków zapewniać powinny autobusy.
Pociągiem się nigdzie nie dojedzie i dlatego 521 na Ochocie świeci pustkami, a do pociągów na linii średnicowej i tramwajów w alejach ludzie wsiadają tłumnie. Nie wiedziałem, dzięki.
Generalizujesz że 521 na Ochocie świeci pustkami, ma mniejsze zapełnienie, ale ma i zbiera na każdym przystanku pasażerów. Dlatego częsicej kursuje na odcinku Falenica - Wiatraczna i do Szczęśliwic rzadziej jeśli nie zauważyłeś.
Obsługę podrzęnych przystanów wg ciebie powinien zapewniać autobus i łączy. Tyle że kazdy autobus w jakimś rejonie ma przystanki podrzędne a w innym bardzo ważne. Te podrzędne robi się wtedy na żądanie.

Nawet jeśli zbiera to zbiera pojedyncze osoby w czasie gdy tramwaje zbierają tłumy :>

Jeśli ocenialibyśmy przystanki 521 pod kątem wielkości wymian - od Szczęśliwic do Wisły - pewnie nawet DWC byłby NŻ :>
Bon Jovi pisze: I to jest zdrowe w demokratycznym naszym Pięknym Kraju :-)
Tak jest :)

: 23 kwie 2011, 15:25
autor: Gontar
dla mnie 113 może istnieć co 10 minut byle do Centrum. Szczęśliwice mają bezpośrednie...

: 23 kwie 2011, 15:27
autor: KwZ
Kleszczu pisze:Jeśli ocenialibyśmy przystanki 521 pod kątem wielkości wymian - od Szczęśliwic do Wisły - pewnie nawet DWC byłby NŻ :>
Tylko że przystanki nż rozdaje się wg % zatrzymań, a na DwC zawsze ktoś chciałby skorzystać z 521.

Co do przesiadek na Wiatracznej. Nie można powiedzieć ludziom, że wygodne przesiadki są na pl. Szembeka?

@Bon Jovi: 521 na Ochocie jeździ puste. Jeszcze w samym szczycie zajęte są miejsca siedzące w przegubie, ale poza szczytem to wiatr hula.

: 23 kwie 2011, 15:29
autor: Kleszczu
Rav5202 pisze:dla mnie 113 może istnieć co 10 minut byle do Centrum. Szczęśliwice mają bezpośrednie...

1 kwietnia był kilka tygodni temu :evil:

: 23 kwie 2011, 15:31
autor: Krzysiek_S
Bastian pisze:
Rosa pisze:Ale ta linia istnieje i mozna zrozumiec racje ludzi ktorzy teraz protestują. Moim zdaniem skorka jest niewarta wyprawki. Te kilka zaoszczedzonych brygad nie jest warte wojny ktorą ZTM by musial toczyc w sprawie tej linii.
Toteż ja się zastanawiam, czy ZTM nie zrobi z tego balonu próbnego. 521 ku uciesze gawiedzi zostawi (co najwyżej potnie), a zrobi całą resztę... :-k
Po świętach ma byc oddzielny komunikat na temat 521...
I zacytuje fragment wypowiedzi "...W oczach pasażerów to jest jedna z tych linii
"świętych krów", obok 520, w końcu musimy zrobić ten krok. "

: 23 kwie 2011, 15:40
autor: mariow
Bon Jovi pisze:Jak poleszy się rokład pociągów, to wtedy autobus do Falenicy jest nie porzebny, ale od Traktu do Centrum przez Grochowską tak.
ale ty p..przysz

: 23 kwie 2011, 16:27
autor: Szop
KwZ pisze:Co do przesiadek na Wiatracznej. Nie można powiedzieć ludziom, że wygodne przesiadki są na pl. Szembeka.

Niezbyt - bo nie są. Trzeba czekać na światłach i krążyć. Do tego przystanki autobusowe na Grochowskiej się zatykają - mieszczą jednego przeguba przy tak dużej ilości linii. Może czas nad tym pomyśleć?