Strona 29 z 87

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2019, 22:46
autor: Yelonker
fik pisze:
14 lis 2019, 20:41
Ale na Górczewskiej oferta jest dużo bogatsza niż jeno 109/154, a tych podmiejskich (wliczając 149) jest wciąż zauważalnie mniej niż samych kursów 109.
109 jeździ 10 minut szybciej do Ronda Daszyńskiego od 105, do ratusza 10 minut szybciej, niż 190, do tego dochodzi Wola Park i przesiadki na 523 i tramwaje. 719 jest nabite po dach, inne podmiejskie też mają całkiem licznych amatorów, a sama pętla na Górczewskiej na pustkowiu też nie stoi. Efekt jest taki, że podróż 109 z OSG wiąże się z ryzykiem uduszenia nawet pomimo tego, że kto nie musi jechać 109, ten przesiadł się na 190 i oberek nawet po Lazurowej wozi zauważalnie więcej ludzi, niż wcześniej.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 8:37
autor: Georg
fik pisze:
14 lis 2019, 19:43
523 przez Kaliskiego jest opcją ciekawą na mapie, zdecydowanie, ale faktycznie bałbym się pogorszenia regularności, no i jednak podmiana 154 za 523 na Kaliskiego to wzmocnienie podaży lekką rączką czterokrotne, lekka przesada jednak.

Plus przychodzi mi jednak z niemałym trudem uwierzenie, że ZP Klemensiewicza nie mieści się do 15 kursów/hszczyt.
Powstańców dostało 26. Wydaje mi się że kluczowym odcinkiem nie byłaby Lazurowa (tam autobusów jest tyle, ile trzeba), tylko Górczewska. Nie chodzi o ZP Klemensiewicza, tylko dowóz z podmiejskich do Centrum. Bez trudu mógłbym sobie wyobrazić zamianę końcówek 109 i 523.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 14:25
autor: Jelcz4755
149 i 7xx powinny były jeździć do Ratusza jeszcze przed rozpoczęciem budowy metra, a po otwarciu linii tramwajowej na Powstańców. Zastanawiam się, czy nie warto byłoby "przenieść" dla tych linii pętlę Os. Górczewska na Bemowo-Ratusz nawet po otwarciu metra w docelowej formie. Odcinek do przejechania jest krótki, a umożliwia przesiadki do 11, 112 i 523 (zakładam, że pozostanie na niezmienionej trasie). Trochę jak Bogusławskiego.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 15:47
autor: Bastian
No ale nie porównuj OSG (zwłaszcza z metrem) z ZP Popiela.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 16:18
autor: person
Dlaczego? Czym różni się możliwość przesiadki do 116 od przesiadki do 11 i 523 (ew. 112)?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 17:58
autor: misiek34
Autobusem nie jest szybciej niż Metrem, tylko autobusem jest szybciej niż samochodem. (Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem).
Argument: korki.

Likwidacja linii pospiesznych, to była wręcz paranoja.
Argument: alternatywa dla tramwaju, który zatrzymuje się na każdym przystanku, oraz szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia.
(Nic z tego już nie zostało!!!)

Kolejny post (adm)
Jak monitorować tych, którym się spieszy.
Jeżeli jedziesz autobusem czy tramwajem wystarczy wyjrzeć przez okno tego pojazdu, by ich dostrzec. -Tak, tak, to są ci, którzy korzystają z samochodów osobowych. Szanowny Panie: poprzez natężenie ruchu.

Następna rzecz.
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się TP w oparciu o własne widzimisie tylko należy słuchać głosu mieszkańców Warszawy.

To nie kierowcy osobówek a ZTM Warszawa jest odpowiedzialny za tworzenie sprawnego, dogodnego i zarazem szybkiego Transportu, także nie wymagaj ode mnie rozwiązań.
Ostatnia rzecz. Nie dochodzą żadne argumenty do ZTM Warszawa ze strony społeczeństwa, więc po co się wysilać.
Skoro likwiduje się najlepsze połączenia komunikacyjne, to po coś chyba istnieją salony samochodowe.Prawda?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 19:07
autor: Jelcz4755
Bastian pisze:
15 lis 2019, 15:47
No ale nie porównuj OSG (zwłaszcza z metrem) z ZP Popiela.
Nie, nie. Tu bardziej porównywałem Bemowo-Ratusz do Bogusławskiego. 210, 250 i 712 mogłyby jechać szybciej do Metra Młociny przez Nocznickiego, a jednak zahaczają o Sokratesa.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 lis 2019, 19:13
autor: Glonojad
misiek34 pisze:
15 lis 2019, 17:58
Autobusem nie jest szybciej niż Metrem, tylko autobusem jest szybciej niż samochodem. (Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem).
Argument: korki.

Likwidacja linii pospiesznych, to była wręcz paranoja.
Argument: alternatywa dla tramwaju, który zatrzymuje się na każdym przystanku, oraz szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia.
(Nic z tego już nie zostało!!!)

Kolejny post (adm)
Jak monitorować tych, którym się spieszy.
Jeżeli jedziesz autobusem czy tramwajem wystarczy wyjrzeć przez okno tego pojazdu, by ich dostrzec. -Tak, tak, to są ci, którzy korzystają z samochodów osobowych. Szanowny Panie: poprzez natężenie ruchu.

Następna rzecz.
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się TP w oparciu o własne widzimisie tylko należy słuchać głosu mieszkańców Warszawy.

To nie kierowcy osobówek a ZTM Warszawa jest odpowiedzialny za tworzenie sprawnego, dogodnego i zarazem szybkiego Transportu, także nie wymagaj ode mnie rozwiązań.
Ostatnia rzecz. Nie dochodzą żadne argumenty do ZTM Warszawa ze strony społeczeństwa, więc po co się wysilać.
Skoro likwiduje się najlepsze połączenia komunikacyjne, to po coś chyba istnieją salony samochodowe.Prawda?
Do całego zalewu demagogii się nie odniosę (podoba mi się zwłaszcza to "szybkie 507" z czasem przejazdu wahającym się od -10 do 50% od rozkładowego) ale jedną rzecz pragnę wyjaśnić: słuchanie głosu mieszkańców NIE polega na wdrażaniu ich pomysłów na numery czy przebiegi linii, a wyłącznie na słuchaniu skąd, dokąd i kiedy chcą jechać (plus bonusowo - czy wolą krótszy czas przejazdu czy większą bezpośredniość).

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 18 lis 2019, 9:01
autor: person
misiek34 pisze:
15 lis 2019, 17:58
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się. Dlatego pomimo przeniesienia siedziby ZTM na Żelazną nic w okolicy transportowo się nie zmieniło (poza, rzecz jasna, niezależnymi zmianami wynikającymi z metra).

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 10:58
autor: Krzysiek_S
No i jak wrażenia po ukazaniu się projektu ?.
Tutaj relacja z konferencji.
https://twitter.com/jarek_osowski

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 11:18
autor: Autobus Czerwon
102 wygląda jakby z czasem miało zniknąć do końca (to chyba dobrze), 105/106 bardzo dobry ruch, zostawienie 109 jako dziada moim zdaniem pomysł taki sobie, szkoda że nie wykorzystano okazji i nic nie zrobiono z potworami typu 136, 154 i 190. E-2 też wygląda jak na dorżnięcie, 520 bardzo dobrze że wylatuje ze śródmieścia, dobrze że będzie nowa pętla na Młynowie.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 11:23
autor: Krzysiek_S
520 przecież będzie w Śródmieściu ?. :)

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 11:32
autor: pawcio
109 to ochłap do pacyfikowania marudzenia w konsultacjach, tak jak to było z 160 z Grodziska do Centralnego.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 11:33
autor: Kleszczu
105 i 106 wyglądają dobrze. Dziwi mnie 271, podejrzewam, że skrócenie 112 nie będzie wcale łatwe. 171 - ciekawe z jaką częstotliwością, 517 na Torwarze brzmi jakoś tak bezbarwnie.

109 hmmm - mogłoby pojechać Redutową :-k Samo 154 wygląda tam marnie, a dodatkowo boli odcięcie Znanej od szybkiego transportu do bardzo dogodnej (jak na Warszawę) przesiadki do tramwajów :(

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 03 gru 2019, 11:52
autor: bartoni722

Kleszczu pisze:

109 hmmm - mogłoby pojechać Redutową :-k Samo 154 wygląda tam marnie, a dodatkowo boli odcięcie Znanej od szybkiego transportu do bardzo dogodnej (jak na Warszawę) przesiadki do tramwajów :(
Na Redutowej będzie też przecież 197


Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka