Strona 29 z 45

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 14:55
autor: man1956
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 3&do_a=341

Chyba nie idą dobre czasy dla komunikacji w Warszawie...

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 15:00
autor: 19445
Czego się spodziewać. W dalszym ciągu gro ludzi pracuje z domu. W szczególności, ze Warszawa stoi biurami, nie ma tu kombinatów produkcyjnych. Galerie handlowe i obiekty sportowe są zamykane co chwila. Uczniów w szkołach nie ma. Więc pojawia się podstawowe pytanie... gdzie się przemieszczać?

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 15:23
autor: Autobus Czerwon
19445 pisze:
17 mar 2021, 15:00
Czego się spodziewać. W dalszym ciągu gro ludzi pracuje z domu. W szczególności, ze Warszawa stoi biurami, nie ma tu kombinatów produkcyjnych. Galerie handlowe i obiekty sportowe są zamykane co chwila. Uczniów w szkołach nie ma. Więc pojawia się podstawowe pytanie... gdzie się przemieszczać?
Zasadniczo tak, tylko jest jeden mały problem. Ruch samochodowy już wrócił do stanu sprzed pandemii, więc nietrudno wywnioskować że dużo osób przesiadło się po prostu do własnych samochodów.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 15:35
autor: bartoni722
Oj, zdecydowanie nie powiedziałbym że wrócił. Moim zdaniem jest nadal spora różnica w korkach między wrześniem i pierwszą połową października a tym co jest teraz.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 15:37
autor: Emyl
Prawda - jak sporadycznie jeździłem do roboty autem przed COVIDem, to jechałem 40 minut, teraz jeżdżę 15, a bywa i szybciej :)

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 15:59
autor: Autobus Czerwon
Gdzieś ostatnio czytałem, nie wiem czy w którejś gazecie, czy na samym profilu ZDM że ruch jest naprawdę niedużo mniejszy niż przed pandemią. Może to metodologia badań, która pewnie zakłada pomiary w określonych punktach jest po prostu niezbyt dokładna.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 16:02
autor: Emyl
Ja przykładowo mam wrażenie, że w szczycie B TŁ jest podobnie zakorkowana, co przed pandemią, natomiast Jerozolimskie duuużo mniej.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 17:21
autor: karmat
Mało komu chce się wracać do biura. Wystarczy porównać sobie ile dziennie czasu spędzało się na dojazdach do/z pracy. Można ten czas poświęcić na coś pożyteczniejszego, np. spacer. Mamy w związku z tym prawdziwy work-life-balance 8x3 dla pracowników biurowych.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 18:14
autor: fik
Mało komu, oprócz tych, którzy mają małe dzieci, małe mieszkania, potrzebują bieżącego kontaktu ze współpracownikami, kiepski internet i dziesiątki innych powodów. To pięknie wygląda, jak się jest singlem z dwupokojowym mieszkaniem, ale rzeczywistość wielu pracowników jest zupełnie inna.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 19:15
autor: Emyl
Dokładnie. U nas w korpo widać to jak na dłoni - tylko studenciakom się nie chce wracać oraz managementowi, który ma mieszkania z gabinetem ;)

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 19:20
autor: Łukasz
karmat pisze: Wystarczy porównać sobie ile dziennie czasu spędzało się na dojazdach do/z pracy. Można ten czas poświęcić na coś pożyteczniejszego, np. spacer. Mamy w związku z tym prawdziwy work-life-balance 8x3 dla pracowników biurowych.
Albo na pracę. W zasadzie to mam Work-work-balance, bo pracę mam w domu a dom w pracy.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 mar 2021, 19:48
autor: pawcio
Autobus Czerwon pisze:
17 mar 2021, 15:59
Gdzieś ostatnio czytałem, nie wiem czy w którejś gazecie, czy na samym profilu ZDM że ruch jest naprawdę niedużo mniejszy niż przed pandemią. Może to metodologia badań, która pewnie zakłada pomiary w określonych punktach jest po prostu niezbyt dokładna.
Problem korków nie jest prostoliniowo zależny od natężenia ruchu. Przekroczenie pewniej bariery momentalnie generuje korki, które potem już bardzo się nie zwiększają, bo światła więcej nie przepuszczą. Analogicznie teraz zejście poniżej tej bariery problem korków zmniejszyło o wiele bardziej niż spadł ruch. Podobnie to działa w wakacje.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 20 mar 2021, 16:07
autor: KwZ
Popieram.

Ruch samochodowy rośnie do wypełnienia miasta korkami. Więc i na odwrót, jeśli ludzi przemieszczających się jest mniej, to korków niekoniecznie - część się przesiądzie do samochodów, bo nimi szybciej.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 20 mar 2021, 20:58
autor: Glonojad
Bardzo ciekawym case'm była opłata wjazdowa do Londynu. Ruch zmalał, w zależności od wlotu, o kilka do kilkunastu procent, czas dojazdu zaś odpowiednio od procent kilkunastu do nawet 50.

A czytałem o tym na studiach, czyli półtorej dekady temu.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 01 kwie 2021, 22:21
autor: 02008
A jak tak z innej beczki: czy kierowca z Kleszczowej, który niestety zmarł na covid w niedzielę to pierwsza ofiara śmiertelna wśród kierowców WTP? Czy też ktoś wie o innych przypadkach w MZA lub u innych przewoźników? Polityka informacyjna spółki jest taka, że wszystko jest tajemnicą, a to są ważne informacje. Tylko proszę o poważne odpowiedzi, a nie plotki, czy informacje z dziesiątej ręki.