Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 15:20

MichalJ pisze:Gdzie 20 na godzinę??? Co 3 minuty pociąg z Warszawy na linię miał wyjeżdżać?
Linia dwukierunkowa, więc 10 na kierunek wychodzi. I tak sporo.
fik pisze:Tak, napisałeś, że pociągi po KDP z Warszawy do Poznania będą puste.
Jeśli na E20 drastycznie się nie zetnie podaży, to KDP jako droższe zapewne przejmie jedynie biznesowców i garstkę osób, które patrzą na czas przejazdu, a nie na cenę
fik pisze:Jakby pojechały przez Świnoujście to potencjalnych pasażerów byłoby jeszcze więcej.
Hiperbolizujesz :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 15:39

Wolfchen pisze:Jeśli na E20 drastycznie się nie zetnie podaży
A dlaczego mam nie ścinać podaży, skoro 80% potoku tam to Poznań i Zapoznanie? Bo święta krójca Kutno-Koło-Konin będzie pokrzywdzona? :bredzisz:
Wolfchen pisze:Hiperbolizujesz :>
Nie ja postuluję rezygnację z najszybszej trasy między dwoma największymi miastami w Polsce, żeby obsłużyć kilka powiatowych mieścin.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 15:47

fik pisze:A dlaczego mam nie ścinać podaży, skoro 80% potoku tam to Poznań i Zapoznanie? Bo święta krójca Kutno-Koło-Konin będzie pokrzywdzona?
Kategoria E wylatuje, zrozumiałe. Ale bardziej mi chodziło o wycięcie kategorii D, żeby wtłoczyć ludzi do droższych pociągów na KDP. Coś takiego było parę lat temu w dzień na trasie na Gdańsk - praktycznie same kwalifikowane, pośpiechów tyle, co kot napłakał.
fik pisze:Nie ja postuluję rezygnację z najszybszej trasy między dwoma największymi miastami w Polsce, żeby obsłużyć kilka powiatowych mieścin.
Teraz to nic nie można zrobić. Gdyby pomyślano w czasie planowania CMK (która była budowana jako linia towarowa, nie pasażerska zdaje się), to by wyłożono kasę na zmianę geometrii na ósemce. W Niemczech jakoś kwalifikowane jeżdżą przez "powiatowe mieściny" i wszyscy są zadowoleni.

A dostęp do dobrych połączeń by zdecydowanie ożywił ten zapuszczony rejon "Polski B". :-"
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 15:52

Wolfchen pisze:Gdyby pomyślano w czasie planowania CMK (która była budowana jako linia towarowa, nie pasażerska zdaje się), to by wyłożono kasę na zmianę geometrii na ósemce.
Dzięki czemu z Wawy do Krakowa jeździłoby się nie 2:30 po CMK, tylko 4:00 po 8. Po otwarciu S7 mógłbyś zaorać tory.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 16:01

Przy szlakowej na minimum 160 i komunikacyjnej minimum 100? Cały czas mówię o przypadku, kiedy by zmieniono geometrię (a właściwie zbudowano linię od nowa na sporym odcinku).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1600
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 12 gru 2012, 16:02

Wolfchen pisze:Chcę po prostu pokazać, że budując KDP robi się dobrze dla niektórych miast, a innym się pogarsza (i tak muszą jeździć do huba najczęściej regionalnymi)...
Pytanie - ile ludzi mieszka w: Warszawie, Łodzi, Wrocławiu (Y), Trójmieście, Warszawie, aglomeracji Śląskiej (pendolino), a ile pomiędzy? Jakie funkcje "potokotwórcze" ma w sobie którakolwiek stacja pomiędzy Warszawą i Łodzią a Wrocławiem (oczywiście poza Ostrowem lub Kaliszem)?
Bo ja nie rozumiem, czemu bardziej się troszczysz o pięciu pasażerów ze środka Niczego, a nie o setki chętnych na trasie Wro-Wwa, którzy mają w tej dodupne połączenie przez Ostrów, albo trasy "na około" (tak, jazda przez Poznań jest na około). Tak samo czemu troszczysz się o zapełnienie Pendolino, gdzie codziennie latało milion samolotów OLT?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 16:05

Wolfchen pisze:Przy szlakowej na minimum 160 i komunikacyjnej minimum 100?
Przy szlakowej minimum 160 i komunikacyjnej 100 i tak byś musiał ominąć Radom i Kielce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 16:12

fik pisze:Przy szlakowej minimum 160 i komunikacyjnej 100 i tak byś musiał ominąć Radom i Kielce.
W mieście może być mniejsza, np. 100 czy 120. W Warszawie przecież też nie ma 160.
Daniel_FCB pisze:Jakie funkcje "potokotwórcze" ma w sobie którakolwiek stacja pomiędzy Warszawą i Łodzią a Wrocławiem (oczywiście poza Ostrowem lub Kaliszem)?
Tam akurat tylko Kalisz w grę wchodzi.
Daniel_FCB pisze:Bo ja nie rozumiem, czemu bardziej się troszczysz o pięciu pasażerów ze środka Niczego, a nie o setki chętnych na trasie Wro-Wwa, którzy mają w tej dodupne połączenie przez Ostrów, albo trasy "na około" (tak, jazda przez Poznań jest na około).
Dodupne połączenie przez Ostrów i tak zostanie, bo to ekonomiczny wariant, KDP rozważaj pod kątem samolotów i pociągów w taryfie E.
PS. Nie mówię o środku niczego, tylko o miastach >200.000 mieszkańców, które również powinny mieć dostęp do szybkiej kolei.
Daniel_FCB pisze:Tak samo czemu troszczysz się o zapełnienie Pendolino, gdzie codziennie latało milion samolotów OLT?
Widać, jak OLT skończyło. Aczkolwiek różnica jest wielka - pendolino jest dotowane. To tak, jakby nagle MI zaczęło dotować przeloty krajowe, które są poza zasięgiem finansowym większości ludzi (pomijam tu "szalone środy" i inne tego typu akcje, gdzie cena jest kilkukrotnie niższa).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 16:19

Wolfchen pisze:W mieście może być mniejsza, np. 100 czy 120.
I skończyłoby się jak na e65, gdzie po latach mordęgi z moderną może uda się dobić do najlepszych czasów historycznych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2012, 17:09

Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Gdzie 20 na godzinę??? Co 3 minuty pociąg z Warszawy na linię miał wyjeżdżać?
Linia dwukierunkowa, więc 10 na kierunek wychodzi. I tak sporo.
Warszawa - Poznań co 12 minut i Warszawa - Wrocław co 12 minut? Składami zespolonymi, których nie da się skrócić do rozmiarów jednego wagonu? Ktoś mocno oderwany od rzeczywistości tę liczbę wymyślił...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 17:11

Może to miało być nie 20 poc/h, tylko co 20 minut? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 17:13

To już bardziej odpowiada rzeczywistości :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 12 gru 2012, 19:34

fik pisze:
nessah pisze:Ciekawa teza z tym nienadawaniem sie do podbicia na 160.
Spójrz na e65 :roll:
Widze 130 km zawijasow i 500 km linii na 160/200 (czy nawet wiecej na cmk).
Spojrz na e59 spojrz na e75 spojrz na weglowke (od inowroclawia) spojrz na 353 z olsztyna do poznania spojrz na e-30 spojrz na wawa-lublin spojrz na 272 spojrz na wiedenke (tez na te 140 z pupy miedzy koluszkami a skierniwicami) spojrz na nadodrzanke.
Magistral kwalifikujacych sie bezbolesnie pod 160 (bez mega korekt geometrii) jest wiekszosc (poza terenami gorskimi).

Nie kwalifikuje sie osemka za radomiem. Nie kwalifikuje sie kawalek e65 (dzialdowo-malbork, zawijas w nowym dworze i wjazd do tczewa), nie kwalifikuje sie nic z lodzi do wroclawia.
Ile tego jest? 400-500 km w sumie (na 4000-5000 km magistral)?

To ze plk je modernizuje swoim bizantyjsko-wypasiono-debilnym sposobem nie swiadczy o tym ze moderny sie u nas nie sprawdzaja, ze jedynym ratunkiem jest kdp.
Zasadniczo dlatego ze jeszcze nie widzielismy expertow z targowej organizujacych i obslugujacych potem taki projekt.
Gdyby to nie kosztowalo 20 mld (bez aneksow i poprawek) chcialbym zobaczyc kdp w wykonaniu peelki, niestety to troche za duzo forsy zeby cieszyc sie kolejnym wesolym tematem na ssc.
Jest pare ciekawszych sposobow na wydanie takiej kasy, niech wladni dofinansuja wymiane taboru u przewoznikow albo cos bo te pare tysiecy (kible, stare wagony i ep07 plus suki) to jest wiekszy problem niz brak szybkiej kolejki z miasta A do miasta B.
fik pisze:
nessah pisze:Kolej powinna celowac w tych ktory nie stac/nie chce im sie wydawac kasy na jazde samochodem, a nie sie z samochodem scigac bo z pkt A do pkt B przy sieci A i S i tak sie w wiekszosci przypadkow szybciej dojedzie samochodem, nawet przy sieci kdp (i lezacej kolei regionalnej).
Jess, sprowadźmy kolej do roli jałmużny dla studentów i emerytów. Co z tego, że to środek transportu oferujący potencjalnie najwyższą prędkość handlową - zniwelujmy jego przewagę i pogrążmy się w świecie pociągów z vhandl 80 km/h, bo "i tak szybciej będzie samochodem".
Srodkiem transportu oferujacym potencjalnie najwyzsza prekosc handlowa na dystansie do 600 km jest helikopter. Helikoptery Duzych Predkosci poprosze.
Nie mozemy sie przeciez zadowalac jakimis rozwiazaniami dla plebsu, kdp jakies.
Moze concorde'ow jeszcze nie pocieli, bylyby jak znalazl dla LOT (miliard w plecy traci pewnie dlatego ze traci prestizowych klientow). Czempredzej concordy na rzeszow-szczecin.

Zbiorkom (poza metrem) jest tez dla emerytow i studentow, jalmuzna?
W wiekszosci przypadkow nie jest szybszy door-door vs samochod, wygodniejszy tez nie jest za cholere. Znaczy ze jezdza nim loserzy?
Czy moze jest rzesza ludzi ktorzy nie chce topic kilkuset/tysiaca zl miesiecznie na wache/parkomaty.

Zabawne jak mozna miec dokladnie odmienny poglad na 2 identyczne sprawy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 19:44

Wolfchen pisze:Szkoda, że nie zakłada np. Kielce - Olsztyn albo Rzeszów - Szczecin (przykłady kompletnie z głowy).
Przykłady kompletnie z dupy, rzeczywiście nie wiesz, o czym piszesz. Jak Y ma przewieźć ludzi z Olsztyna do Kielc, jak jest linią NS? Dla odmiany Rzeszów - Kraków - Łódź - Poznań - Szczecin miał być przez Y.
Wolfchen pisze:a innym się pogarsza (i tak muszą jeździć do huba najczęściej regionalnymi)...
NIE pogarsza się, ile razy mam(y) to powtarzać!
Wolfchen pisze:CMK (która była budowana jako linia towarowa, nie pasażerska zdaje się)
Bzdurrra. To miała być zasłona dymna dla prlowskiego rządu, gdyby nie wypaliła. Wypaliła.
Wolfchen pisze:W mieście może być mniejsza, np. 100 czy 120. W Warszawie przecież też nie ma 160.
Nie w mieście, tylko z miastem. Kielce, zauważ proszę, leżą w górach.
Wolfchen pisze:Nie mówię o środku niczego, tylko o miastach >200.000 mieszkańców, które również powinny mieć dostęp do szybkiej kolei.

Kod: Zaznacz cały

miasto     ludność     Y?     Sieć KDP?

Warszawa   1720398      TAK      TAK
Kraków      756183      NIE      TAK
Łódź        737098      TAK      TAK
Wrocław     632996      TAK      TAK
Poznań      551627      TAK      TAK
Gdańsk      456967      NIE      TAK
Szczecin    405606      NIE      TAK
Bydgoszcz   356177      NIE      NIE
Lublin      348450      NIE      TAK
Katowice    306826      NIE      TAK
Białystok   295198      NIE      TAK
Gdynia      247324      NIE      TAK
Częstochowa 238042      NIE      NIE
Radom       222496      NIE      NIE
Sosnowiec   217638      NIE      TAK
Toruń       205312      NIE      NIE
Kielce      203804      NIE      NIE
Na 17 miast powyżej 200.000 mieszkańców pociągi z Y dotarłyby do 12. Lekko, bo można by statystyki podrasować połączeniem Gdańsk-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Kraków lub podobnymi sztuczkami.
Przy czym szybka dla ciebie znaczy co innego. [dane z wikipedii]

Jak znajdę tę liczbę pociągów na Y, to podlinkuję.

[ Dodano: Sro 12 Gru, 2012 19:47 ]
ness pisze:Srodkiem transportu oferujacym potencjalnie najwyzsza prekosc handlowa na dystansie do 600 km jest helikopter. Helikoptery Duzych Predkosci poprosze.
A istnieją w formie handlowej? Jeśli nie, to ich prędkość to zero.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 12 gru 2012, 19:48

KDP do szczecina, bialegostoku, no wow.
A ponoc do tego ostatniego to nawet tlk sie nie oplaca komercyjnie puszczac.
Mozeta zejsc na ziemie, albo przynajmniej obnizyc pulap absurdu?
A istnieją w formie handlowej? Jeśli nie, to ich prędkość to zero.
Oczywiscie ze nie. Z helikopterow korzysta tylko CIA i KGB. Maja ich po 2 sztuki kazda.

ODPOWIEDZ