Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 14:08

przewoz pisze:
MeWa pisze:Ale może to tylko testy wyświetlanych informacji
No przecież.
KZŁ stosuje np taką czcionkę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 6e74_d.jpg
I pewnie taka też będzie i tu. Dopiero powiesili nieskonfigurowane wyświetlacze, a już narzekania... no spokojnie...

Docelowo ma być chyba coś w ten deseń:
http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upl ... wizual.jpg

Szlaczki =; Tak - narzekania są. Gdyby ktoś zrobił tak jak należy od razu to bym nie narzekał :ziew: (niestety nie jest to pierwszy raz - mistrzostwem są chyba mikroskopijne napisy nad wyjściami z Powiśla...)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 sty 2012, 14:20

Ale to co jest teraz to goła, nieskonfigurowana wersja. Nie ma więc o czym mówić. Do odbiorów daleko. Baaa... do zakończenia montażu daleko.

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 18 sty 2012, 14:47

MeWa pisze:
Kleszczu pisze:BTW dlaczego na Śródmieściu klapki są na zewnętrznych peronach, a nie na środkowym, który jest zdecydowanie większym generatorem ruchu pasażerskiego
Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego".
Jak nie ma pociągu, to widać. A jak idę od metra, to nie wiem czy stoi Dęblin czy Mińsk.
MichalJ pisze:Kasowniki/automaty/kasy na Śródmieściu są chyba też tylko na bocznych peronach.
Tak, to chyba dlatego, że na środkowym nie było toalet (przepisy BHP określają maksymalną odległość do miejsca pracy do WC).
Same, ,, zaszłości.

Gdybyż jeszcze drzwi były zamykane najpierw z prawej a potem z lewej... no ale wtedy pretensje mieli by ci, którzy w ostatniej chwili jeszcze kupują bilet.

pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 sty 2012, 15:18

przewoz pisze:Ale to co jest teraz to goła, nieskonfigurowana wersja. Nie ma więc o czym mówić. Do odbiorów daleko. Baaa... do zakończenia montażu daleko.

Odnoszę wrażenie, że jednak dużych literek tam tak czy siak nie będzie. Sorry ale informacja pasażerska na kolei leży i kwiczy - mistrzostwem jest dla mnie chociażby boczny wyświetlacz w nowych PESACH KM =; Zobaczę duże literki to uwierzę i uderzę się w pierś, że nie miałem racji.
st1545 pisze:
MeWa pisze:Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego".
Jak nie ma pociągu, to widać. A jak idę od metra, to nie wiem czy stoi Dęblin czy Mińsk.

Marnie widać dodajmy :p
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 18 sty 2012, 18:11

przewoz pisze:
MeWa pisze:Ale może to tylko testy wyświetlanych informacji
No przecież.
KZŁ stosuje np taką czcionkę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 6e74_d.jpg
I pewnie taka też będzie i tu. Dopiero powiesili nieskonfigurowane wyświetlacze, a już narzekania... no spokojnie...
No ja dziękuję - przemilczę już słaby kontrast, ktoś się w Bydgoszczy na wyświetlacze DB zapatrzył, ale te stacje pośrednie to trzeba pod lupą odcyfrowywać. Jeżeli już chcemy wypisywać wszystkie stacje "przez", to napisy powinny być większe, przepływające. No, może nie aż tak: http://i303.photobucket.com/albums/nn14 ... rto_32.jpg

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 sty 2012, 18:51

Kontrast jest bardzo dobry. Monitory rozjaśniają się w momencie wyświetlania jakiejś informacji. Dziś ciąg dalszy testów...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 sty 2012, 8:56

Wracając troszkę do dyskusji o informacji pasażerskiej... We Włochach przy okazji trwającego remontu przejścia podziemnego zamontowano niebieskie tabliczki kierunkowe z takimi napisami . Mam ogromną nadzieję, że nie oznacza to likwidacji starych dużych napisów Peron 2 oraz kierunków do Starych Włoch i do Nowych Włoch =;
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2012, 20:35

Obrazek
Wyświetlacze na Centralnym: To tylko testy

Pasażerowie korzystający z Dworca Centralnego w Warszawie zwracają uwagę na małe napisy na nowych wyświetlaczach peronowych. Wykonawca uspokaja: trwa emisja testowa, napisy mogą być większe.


Obrazek

Montaż nowych wyświetlaczy w ramach systemu informacji dynamicznej pasażerskiej (SIDP) rozpoczął się w połowie stycznia br. Zamówienie realizuje za blisko 8 mln zł konsorcjum firm PKP Informatyka i KZŁ Bydgoszcz. Po zamontowaniu nowych wyświetlaczy pasażerowie zwracali uwagę na małe napisy oraz nieregularne odstępy między literami – zdaniem niektórych treści są mniej czytelne nie tylko w stosunku pragotronów, ale i dotychczasowych elektronicznych wyświetlaczy, które zostały zamontowane przed remontem na peronie trzecim.

Jak dowiedzieliśmy się w PKP Informatyka, obecnie wciąż trwają prace instalacyjne urządzeń. Na razie są one sterowane oprogramowaniem tymczasowym i testowym. Docelowe, zgodnie z wymaganiami zamawiającego oprogramowanie ma zostać zainstalowane przed 5 lutego br. – Bardzo dziękuję za cenne uwagi, posłużą one jako ważny głos opinii w tej sprawie, który może dodatkowo wpłynąć na decyzje zamawiającego. Jednocześnie pragnę poinformować, że nie ma technicznego problemu, aby napisy powiększyć – mówi Jerzy Moskwa, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży spółki PKP Informatyka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/30557/Wysw ... _testy.htm

Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Np. jeśli pociąg odjeżdża o 19:01, to informacje są wyświetlane tylko do 19:01, nawet jeśli się coś opóźnia? I tak samo - jeśli wklepane jest 10-minutowe opóźnienie, to tylko przez 10 minut dłużej wyświetlane są informacje?
I czy faktycznie jest problem ze stacjami końcowymi w przypadku relacji łączonych i wagonów bezpośrednich?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 sty 2012, 20:41

MeWa pisze:Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Tak, chyba że wklepią opóźnienie albo obsługa sama "zdejmie" informację.

MeWa pisze:I czy faktycznie jest problem ze stacjami końcowymi w przypadku relacji łączonych i wagonów bezpośrednich?
Wyświetlacze wyświetlają to, co im wprowadzą. Na razie wprowadzają to, co widać.
Próby.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 sty 2012, 20:44

Mnie bardziej martwi to, że te wyświetlacze zalewane są wodą... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 sty 2012, 21:01

przewoz pisze:
MeWa pisze:Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Tak, chyba że wklepią opóźnienie albo obsługa sama "zdejmie" informację.
Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę, a kasowanie wyświetlania, gdy pociąg jeszcze stoi (i pewnie ktoś do niego dobiega) to absurd.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 sty 2012, 21:06

Wolfchen pisze:Mnie bardziej martwi to, że te wyświetlacze zalewane są wodą...
Na Gdańskim na przykład się o tym nie martwisz?
MichalJ pisze:Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę
Już wklepują w SEPE... Wystarczy zintegrować systemy i dopracować.
Poza tym no bez przesady... To operator ma rządzić systemem. Jeżeli wie, że pociąg odjedzie z opóźnieniem, to to wklepie i zdejmie informację po odjeździe.
W systemach starszych (pragotrony klapkowe w Mińsku, Miłosnej etc) informacja o pociągu znika po 3 minutach od planowego odjazdu (o ile nie wklepano opóźnienia). To oczywiście przesada.
Ale problemu nie widzę, żeby wprowadzić np opóźnieniu w "zdejmowaniu" informacji o minutę. 90% pociągów w tym czasie odjedzie, jak odjedzie to albo zrzuci to system, albo operator.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 31 sty 2012, 21:28

A nie można by po prostu zamontować jakiegoś czujnika na końcu peronu zdejmującego pociąg po odjeździe?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 sty 2012, 21:40

przewoz pisze:
MichalJ pisze:Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę
Już wklepują w SEPE... Wystarczy zintegrować systemy i dopracować.
Poza tym no bez przesady... To operator ma rządzić systemem. Jeżeli wie, że pociąg odjedzie z opóźnieniem, to to wklepie i zdejmie informację po odjeździe.
Przecież NIE WIE. Opóźnienie o minutę czy 2 'na lokowanie podróżnych' wklepuje się post factum, z góry tego nikt nie wie.
W systemach starszych (pragotrony klapkowe w Mińsku, Miłosnej etc) informacja o pociągu znika po 3 minutach od planowego odjazdu (o ile nie wklepano opóźnienia). To oczywiście przesada.
Ale problemu nie widzę, żeby wprowadzić np opóźnieniu w "zdejmowaniu" informacji o minutę. 90% pociągów w tym czasie odjedzie, jak odjedzie to albo zrzuci to system, albo operator.
Wcale nie przesada, 3 minuty to w sam raz, jeśli niedasie zrobić do faktycznego odjazdu.

[ Dodano: |31 Sty 2012|, 2012 21:41 ]
Solaris U10 pisze:A nie można by po prostu zamontować jakiegoś czujnika na końcu peronu zdejmującego pociąg po odjeździe?
Za trudne.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2012, 21:49

A jak funkcjonowały dotychczasowe pragotrony i elektroniczne wyświetlacze na peronie trzecim?
Wolfchen pisze:
przewoz pisze:Na Gdańskim na przykład się o tym nie martwisz?
Nie wiem, ale jakoś wiszące sople (co prawda niewielkie, ale jednak) na zadaszonym dworcu zbytnim obiektywizmem nie napawają... Strasznie widać te przecieki stropu...
Centralny przeciekać będzie zawsze, tak jak zresztą sporo podziemnych obiektów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ