Strona 29 z 75
: 18 sty 2012, 14:08
autor: Kleszczu
Szlaczki Tak - narzekania są. Gdyby ktoś zrobił tak jak należy od razu to bym nie narzekał (niestety nie jest to pierwszy raz - mistrzostwem są chyba mikroskopijne napisy nad wyjściami z Powiśla...)
: 18 sty 2012, 14:20
autor: przewoz
Ale to co jest teraz to goła, nieskonfigurowana wersja. Nie ma więc o czym mówić. Do odbiorów daleko. Baaa... do zakończenia montażu daleko.
: 18 sty 2012, 14:47
autor: st1545
MeWa pisze:Kleszczu pisze:BTW dlaczego na Śródmieściu klapki są na zewnętrznych peronach, a nie na środkowym, który jest zdecydowanie większym generatorem ruchu pasażerskiego
Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego".
Jak nie ma pociągu, to widać. A jak idę od metra, to nie wiem czy stoi Dęblin czy Mińsk.
MichalJ pisze:Kasowniki/automaty/kasy na Śródmieściu są chyba też tylko na bocznych peronach.
Tak, to chyba dlatego, że na środkowym nie było toalet (przepisy BHP określają maksymalną odległość do miejsca pracy do WC).
Same, ,, zaszłości.
Gdybyż jeszcze drzwi były zamykane najpierw z prawej a potem z lewej... no ale wtedy pretensje mieli by ci, którzy w ostatniej chwili jeszcze kupują bilet.
pozdrawiam, tomek
: 18 sty 2012, 15:18
autor: Kleszczu
przewoz pisze:Ale to co jest teraz to goła, nieskonfigurowana wersja. Nie ma więc o czym mówić. Do odbiorów daleko. Baaa... do zakończenia montażu daleko.
Odnoszę wrażenie, że jednak dużych literek tam tak czy siak nie będzie. Sorry ale informacja pasażerska na kolei leży i kwiczy - mistrzostwem jest dla mnie chociażby boczny wyświetlacz w nowych PESACH KM Zobaczę duże literki to uwierzę i uderzę się w pierś, że nie miałem racji. st1545 pisze:MeWa pisze:Wydaje mi się, że to bardzo dawna zaszłość: peron środkowy w zamyśle służyć miał wysiadającym, a nie wsiadającym, poza tym "przecież wyświetlacze bardzo dobrze widać także z peronu środkowego".
Jak nie ma pociągu, to widać. A jak idę od metra, to nie wiem czy stoi Dęblin czy Mińsk.
Marnie widać dodajmy
: 18 sty 2012, 18:11
autor: jasiu
przewoz pisze:MeWa pisze:Ale może to tylko testy wyświetlanych informacji
No przecież.
KZŁ stosuje np taką czcionkę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 6e74_d.jpg
I pewnie taka też będzie i tu. Dopiero powiesili nieskonfigurowane wyświetlacze, a już narzekania... no spokojnie...
No ja dziękuję - przemilczę już słaby kontrast, ktoś się w Bydgoszczy na wyświetlacze DB zapatrzył, ale te stacje pośrednie to trzeba pod lupą odcyfrowywać. Jeżeli już chcemy wypisywać wszystkie stacje "przez", to napisy powinny być większe, przepływające. No, może nie aż tak:
http://i303.photobucket.com/albums/nn14 ... rto_32.jpg
: 18 sty 2012, 18:51
autor: przewoz
Kontrast jest bardzo dobry. Monitory rozjaśniają się w momencie wyświetlania jakiejś informacji. Dziś ciąg dalszy testów...
: 20 sty 2012, 8:56
autor: Kleszczu
Wracając troszkę do dyskusji o informacji pasażerskiej... We Włochach przy okazji trwającego remontu przejścia podziemnego zamontowano niebieskie tabliczki kierunkowe z takimi napisami . Mam ogromną nadzieję, że nie oznacza to likwidacji starych dużych napisów Peron 2 oraz kierunków do Starych Włoch i do Nowych Włoch
: 31 sty 2012, 20:35
autor: MeWa
Wyświetlacze na Centralnym: To tylko testy
Pasażerowie korzystający z Dworca Centralnego w Warszawie zwracają uwagę na małe napisy na nowych wyświetlaczach peronowych. Wykonawca uspokaja: trwa emisja testowa, napisy mogą być większe.
Montaż nowych wyświetlaczy w ramach systemu informacji dynamicznej pasażerskiej (SIDP) rozpoczął się w połowie stycznia br. Zamówienie realizuje za blisko 8 mln zł konsorcjum firm PKP Informatyka i KZŁ Bydgoszcz. Po zamontowaniu nowych wyświetlaczy pasażerowie zwracali uwagę na małe napisy oraz nieregularne odstępy między literami – zdaniem niektórych treści są mniej czytelne nie tylko w stosunku pragotronów, ale i dotychczasowych elektronicznych wyświetlaczy, które zostały zamontowane przed remontem na peronie trzecim.
Jak dowiedzieliśmy się w PKP Informatyka, obecnie wciąż trwają prace instalacyjne urządzeń. Na razie są one sterowane oprogramowaniem tymczasowym i testowym. Docelowe, zgodnie z wymaganiami zamawiającego oprogramowanie ma zostać zainstalowane przed 5 lutego br. – Bardzo dziękuję za cenne uwagi, posłużą one jako ważny głos opinii w tej sprawie, który może dodatkowo wpłynąć na decyzje zamawiającego. Jednocześnie pragnę poinformować, że nie ma technicznego problemu, aby napisy powiększyć – mówi Jerzy Moskwa, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży spółki PKP Informatyka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/30557/Wysw ... _testy.htm
Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Np. jeśli pociąg odjeżdża o 19:01, to informacje są wyświetlane tylko do 19:01, nawet jeśli się coś opóźnia? I tak samo - jeśli wklepane jest 10-minutowe opóźnienie, to tylko przez 10 minut dłużej wyświetlane są informacje?
I czy faktycznie jest problem ze stacjami końcowymi w przypadku relacji łączonych i wagonów bezpośrednich?
: 31 sty 2012, 20:41
autor: przewoz
MeWa pisze:Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Tak, chyba że wklepią opóźnienie albo obsługa sama "zdejmie" informację.
MeWa pisze:I czy faktycznie jest problem ze stacjami końcowymi w przypadku relacji łączonych i wagonów bezpośrednich?
Wyświetlacze wyświetlają to, co im wprowadzą. Na razie wprowadzają to, co widać.
Próby.
: 31 sty 2012, 20:44
autor: Wolfchen
Mnie bardziej martwi to, że te wyświetlacze zalewane są wodą...
: 31 sty 2012, 21:01
autor: MichalJ
przewoz pisze:MeWa pisze:Czy to prawda, że informacje są wyświetlane tylko do rozkładowego odjazdu pociągu?
Tak, chyba że wklepią opóźnienie albo obsługa sama "zdejmie" informację.
Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę, a kasowanie wyświetlania, gdy pociąg jeszcze stoi (i pewnie ktoś do niego dobiega) to absurd.
: 31 sty 2012, 21:06
autor: przewoz
Wolfchen pisze:Mnie bardziej martwi to, że te wyświetlacze zalewane są wodą...
Na Gdańskim na przykład się o tym nie martwisz?
MichalJ pisze:Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę
Już wklepują w SEPE... Wystarczy zintegrować systemy i dopracować.
Poza tym no bez przesady... To operator ma rządzić systemem. Jeżeli wie, że pociąg odjedzie z opóźnieniem, to to wklepie i zdejmie informację po odjeździe.
W systemach starszych (pragotrony klapkowe w Mińsku, Miłosnej etc) informacja o pociągu znika po 3 minutach od planowego odjazdu (o ile nie wklepano opóźnienia). To oczywiście przesada.
Ale problemu nie widzę, żeby wprowadzić np opóźnieniu w "zdejmowaniu" informacji o minutę. 90% pociągów w tym czasie odjedzie, jak odjedzie to albo zrzuci to system, albo operator.
: 31 sty 2012, 21:28
autor: Solaris U10
A nie można by po prostu zamontować jakiegoś czujnika na końcu peronu zdejmującego pociąg po odjeździe?
: 31 sty 2012, 21:40
autor: MichalJ
przewoz pisze:
MichalJ pisze:Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę
Już wklepują w SEPE... Wystarczy zintegrować systemy i dopracować.
Poza tym no bez przesady... To operator ma rządzić systemem. Jeżeli wie, że pociąg odjedzie z opóźnieniem, to to wklepie i zdejmie informację po odjeździe.
Przecież
NIE WIE. Opóźnienie o minutę czy 2 'na lokowanie podróżnych' wklepuje się post factum, z góry tego nikt nie wie.
W systemach starszych (pragotrony klapkowe w Mińsku, Miłosnej etc) informacja o pociągu znika po 3 minutach od planowego odjazdu (o ile nie wklepano opóźnienia). To oczywiście przesada.
Ale problemu nie widzę, żeby wprowadzić np opóźnieniu w "zdejmowaniu" informacji o minutę. 90% pociągów w tym czasie odjedzie, jak odjedzie to albo zrzuci to system, albo operator.
Wcale nie przesada, 3 minuty to w sam raz, jeśli niedasie zrobić do faktycznego odjazdu.
[ Dodano: |31 Sty 2012|, 2012 21:41 ]
Solaris U10 pisze:A nie można by po prostu zamontować jakiegoś czujnika na końcu peronu zdejmującego pociąg po odjeździe?
Za trudne.
: 31 sty 2012, 21:49
autor: MeWa
A jak funkcjonowały dotychczasowe pragotrony i elektroniczne wyświetlacze na peronie trzecim?
Wolfchen pisze:przewoz pisze:Na Gdańskim na przykład się o tym nie martwisz?
Nie wiem, ale jakoś wiszące sople (co prawda niewielkie, ale jednak) na zadaszonym dworcu zbytnim obiektywizmem nie napawają... Strasznie widać te przecieki stropu...
Centralny przeciekać będzie zawsze, tak jak zresztą sporo podziemnych obiektów.