Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 maja 2009, 12:47

person pisze:Po jakiej trasie to 159?
R-11 Kleszczowa pisze:Boję się odpowiedzi ale zapytam - co zastąpi w takim razie 159 na ciągu Piękna - Koszykowa
Generalnie uklad tras na Czerniakowskiej i w okolicach zmodyfikowałbym co nieco. Bernardyńska nie jeździ 159 dp Centrum, co sprawdzałem, ponieważ na ciągu Czerniakowskiej do samych Sielc są spore wymiany. Szybciej z osiedla jest się dostać z przesiadką na pl. Bernardyńskim. Linia pracuje dobrze na północnym odcinku Czerniakowskiej i częściej, połączenie z Piękna i Koszykową jak najbardziej, ale także dla Powsińskiej.

Wycofanie 108 z Polskiej i Antoniewskiej i zastąpienie go na tym odcinku 155 na trasie Czerniakowska - Bartycka - Polska - Antoniewska - Augustówka - Powsińska Sadyba.

Dalej, wycofanie 159 z Pięknej i Koszykowej z powodu braku zainteresowania ta linią mieszkańców Bernardyńskiej, którzy mają linię donikąd i przesiadają się w 131 i 522, nie mając nawet połączenia z żadnym dworcem (i nie piszcie mi, że takich połączeń nie potrzeba, w różnych projektach mokotowskich przewijało się bowiem 108 na Patelni :-" ) i ścisłym Śródmieściem oraz korekta trasy 108.

108 Wilanów/Powsin - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Szwoleżerów - Myśliwiecka - Koszykowa - pl. Zawiszy - Towarowa - i dalej po obecnej trasie 159 na Koło. W ten sposób powstanie szkieletowa linia Dolny Mokotów - Powiśle - Śródmieścia zapełniająca się równomiernie od samej pętli.

159 (522?) Ec Siekierki - Statkowskiego - Gołkowska - Czerniakowska - Łazienkowska - Rozbrat - Książęca - PTK - i dalej po trasie 105 na Jelonki. Zrobienie linii naprawdę, a nie na niby do Śródmieścia dla Bernardyńskiej oraz skierowanie jej na punkty przesiadkowe tak na Powiślu, jak i w Środmieściu, odpechnięcie skarg dotyczących braku połączenia Dolnego Mokotowa i Woli. Z pośpiechem wariant jest znacznie bardziej skomplikowany i zostaje kwestia przystanków, przed Sielcami 522 łapałoby mnie, za - więcej. Na pewno bez STATKOWSKIEGO, PL. BERNARDYNSKIEGO i LEGII-STADIONU. Być może także bez AL. WITOSA, gdzie udupione zostało 522 tylko dlatego, by można było dokonywać zeń przesiadek na TS. Ale tę rolę przejmie 131 już zapewne od wakacji... NA WITOSA spokojnie dowiezie 162, ja go przekierowywać z Siekierek nie mam zamiaru. Natomiast przy ZARUSKIEGO I SZWOLEŻERÓW linia na pewno by stawała. Po rozkopaniu Świętokrzyskiej trasa zastępcza przez Towarową. 105 i 159 absolutnie się nie gryzą.

171 po trasie 519 do Wilanowa. Powód - najmniejsza dostępność przystankowa na ciągu Sobieskiego spośród wszystkich warszawskich korytarzy obsługiwanych przez autobusy. Historia E-1 jest nader pouczająca, zaś na temat zasadności połączenia Powsina z Centrum napisano juz tomy. Nie widzę powodów dla, których nie można by się było przesiadać do 108 z siekiery 520 oraz huku tramwajów przy PLK.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 maja 2009, 12:58

Boszszszsz...
Po pierwsze 171 za wolne, pod drugie częstotliwość od czapy z 501, po trzecie brak połączenia z DC, a jak zabiorą 130 to już w ogóle (choć tego jako połaczenia z DC traktować raczej nie mozna :P ). Po czwarte na łuku siekierkowskim jednyna linia, która utkneła gdzieś w mega-korku Ch.W.G i która w związku z tym nigdy nie przyjedzie...
O braku połączenia z Dw. Południowym nie wspominając... A które teraz mimo żałosnej częstotliwości 108 cieszy się wzięciem.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 maja 2009, 13:09

Co do wyciągnięcia 155 na Siekierki: tam nie potoków na tabor wielkopojemny (chyba, że chcesz zmienic na solówki, to już bardziej by się można zastanowic...). Dodatkowo będzie to potwór o długim przelocie. Pominąłeś również zastępstwo za 108 w relacji Stegny-Metro Wilanowska, którą sporo osób podróżuje.

Nowe 108 wygląda ciekawie (oczywiście w wersji wilanowskiej - z Powsina to tylko nowa linia do Metro Wilanowskiej), ale też jest długaśne. Jego plusem są nowe relacje z Wiertniczej i Wilanowa na Powiśle.

Natomiast jeśli chodzi o połączenie 171 i 519 to relacyjnie będzie to dubel E2, dodatkowo zaś mieszkańcy ciągu Sobieskiego raczej nie zgodzą się na zabranie bezpośredniego połączenia z Dw. Centralnym - więc marne szanse na realizację.

Największym plusem jest nowe 159/522 (EC Siekierki - Stare Bemowo) - tu raczej bym widział zwyklaka.

Reasumując: zmiany w dobrą stronę, ale powstają z nich długie potwory...
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 28 maja 2009, 13:25

Emdegger pisze:
108 Wilanów/Powsin - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Szwoleżerów - Myśliwiecka - Koszykowa - pl. Zawiszy - Towarowa - i dalej po obecnej trasie 159 na Koło. W ten sposób powstanie szkieletowa linia Dolny Mokotów - Powiśle - Śródmieścia zapełniająca się równomiernie od samej pętli.
a jaki jest sens zmiany tego numeru??? przeciez to tylko zmiana koncówki na 159 i Szwolożerów zamiast Łazienkowskiej.

temu mówie zdecydowanie nie
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 28 maja 2009, 13:33

Zamysł całkiem niezły, ale: puszczać na obwód siekierkowski 155, która jeździ zawsze dwucyfrowo poopóźniana, z perspektywą rozkopania Świętokrzyskiej? Bez sensu i bez szans.
Proponowane 108 ciekawe, 159/522 zas stałoby się straszliwym potworem (nie mówiąc już o tym, że jako 5xx większego sensu by nie miało).
Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył, że mieszkańcy Gołkowskiej nie jeżdżą 159 do Centrum, masowo wysiadając przy pl.Bernardyńskim, ew.przy Rozbracie do 171 lub czegoś na TŁ.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 maja 2009, 15:00

TGM pisze:Boszszszsz...
"Takiż to świat! Niedobry świat! Czemuż innego nie ma świata?" B. Leśmian - "Dziewczyna"
TGM pisze:Po pierwsze 171 za wolne
Dla tych, którzy nie mają nawet tego i będą wysyłać prośby o udupienie 501/519, będzie w sam raz.
TGM pisze:pod drugie częstotliwość od czapy z 501
Inne, funkcje, inne częstotliwości, inne kolory, jedna regularność.
TGM pisze:po trzecie brak połączenia z DC,
Dlaczego 501 pozbawiono tam przystanku?
TGM pisze:O braku połączenia z Dw. Południowym nie wspominając
Zgoda, to jest mankament.
altar pisze:Co do wyciągnięcia 155 na Siekierki: tam nie potoków na tabor wielkopojemny (chyba, że chcesz zmienic na solówki, to już bardziej by się można zastanowic...)
A co, wolałbyś wyciągać z taborem wielkopojemnym 167? 155 i tak dziadzieje, więc na solówki trafi prędzej czy później, do zastępstwa 108 nadaje się idealnie, jest rzadsze, ale za to wielkopojemne.
altar pisze:Pominąłeś również zastępstwo za 108 w relacji Stegny-Metro Wilanowska, którą sporo osób podróżuje.
Owszem, pominąłem, i zrobiłem to celowo. Po pierwsze Stegny do metra korzystają przede wszystkim z <M> Politechnika na północ i <M> Służew na południe za przyczyną częstotliwości 189, ktoe bije pod tym względem resztę linii na głowę w okolicy. Zapomniałeś zdaje się, że ZTM chciał dowozić Stegny do najbliższej stacji metra. Temu miały służyć specjalne wyjazdy z Ostrobramskiej i Gocławia w stronę Stegien, kiedy istniało zmodyfikowane 416. Nie powiodło się, bo Stegny jeżdżą inaczej i do idei nie ma po co wracać. Po prostu.
altar pisze:Nowe 108 wygląda ciekawie (oczywiście w wersji wilanowskiej - z Powsina to tylko nowa linia do Metro Wilanowskiej), ale też jest długaśne. Jego plusem są nowe relacje z Wiertniczej i Wilanowa na Powiśle
Myślę, że takie 108 mogłoby się stać przebojem. Oczywiście, że najchętniej optowałbym za Wilanowem, ale wolnych miejsc tam nie ma. Zostaje ewentualne przepoczwarzenie 108 i jazda po Zawadach na pusto albo przekierowanie jej Al. Wilanowską i Sikorskiego na Stegny, ale wtedy robi się już trochę przydługo. Do szczęścia byłby potrzebny wolny peron w Wilanowie lub skierowania do Powsina na podstawie turstycznego ideolo 180. Może tak łatwiej byłoby uwalić 519? :-k
altar pisze:Natomiast jeśli chodzi o połączenie 171 i 519 to relacyjnie będzie to dubel E2
Jedna linia na Trakt, druga do metra. Choc pewnie potok dalekobieżny by się nam rozdrobnił.
altar pisze:Reasumując: zmiany w dobrą stronę, ale powstają z nich długie potwory...
112, 116, 117, 125, 138, 145, 168, 182, 186, 187, 188, 189, 215, 401, 408, 501, 503, 512, 517, 520, 521, 523. Te linie też mają długie trasy, a ZTM sam albo je przedłużał, albo planował ich przedłużenie :P
mariow pisze:a jaki jest sens zmiany tego numeru??? przeciez to tylko zmiana koncówki na 159 i Szwolożerów zamiast Łazienkowskiej.

temu mówie zdecydowanie nie
Nno tak, przepraszam Pana #-o
R-9 Chełmska pisze:Zamysł całkiem niezły, ale: puszczać na obwód siekierkowski 155, która jeździ zawsze dwucyfrowo poopóźniana, z perspektywą rozkopania Świętokrzyskiej? Bez sensu i bez szans.
Powtórze pytanie? Wolałbyś 167? Są inne opcje - 101, które z Ujazdowskich pojechałoby Piękną, Myśliwiecką i Łazienkowską lub linia całomokotowska, ściśle socjalna, która powstałaby na trupie 118 lub jego podziału i mogła by zaliczać cały obwód siekierkowski wraz z osiągnięciem Spartańskiej. Ale nie będę dłubał w Górnym Mokotowie, bo w przeciwieństwie do Dolnego prawie w ogóle go nie znam.
R-9 Chełmska pisze:159/522 zas stałoby się straszliwym potworem (nie mówiąc już o tym, że jako 5xx większego sensu by nie miało).
Na wysokości Czerniakowskiej oraz Świętokrzyskiej - Prostej - Kasprzaka i dalej proste jak w mordę strzelił. Uważasz, że 171 tak strasznie kręci po Powiślu?
R-9 Chełmska pisze:Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył, że mieszkańcy Gołkowskiej nie jeżdżą 159 do Centrum, masowo wysiadając przy pl.Bernardyńskim, ew.przy Rozbracie do 171 lub czegoś na TŁ.
I najwyższy czas to zmienić, po to się ma linię na własnym podwórku, żeby nie zapychać innych, a już na pewno nie na TŁ lub Powiślu. Już pisałem, że 159 z punktu widzenia Dolnego Mokotowa żadną linią do Śródmieścia nie jest i nigdy nie będzie., wszyscy jadą do metra i koniec kropka. Nowe 159 dowoziłoby do obydwu środków transportu szynowego.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 maja 2009, 15:15

Emdegger pisze:altar napisał/a:
Pominąłeś również zastępstwo za 108 w relacji Stegny-Metro Wilanowska, którą sporo osób podróżuje.
Owszem, pominąłem, i zrobiłem to celowo. Po pierwsze Stegny do metra korzystają przede wszystkim z <M> Politechnika na północ i <M> Służew na południe za przyczyną częstotliwości 189, ktoe bije pod tym względem resztę linii na głowę w okolicy. Zapomniałeś zdaje się, że ZTM chciał dowozić Stegny do najbliższej stacji metra. Temu miały służyć specjalne wyjazdy z Ostrobramskiej i Gocławia w stronę Stegien, kiedy istniało zmodyfikowane 416. Nie powiodło się, bo Stegny jeżdżą inaczej i do idei nie ma po co wracać. Po prostu.
Nie znam powodów, dlaczego 416 się tu nie sprawdziło. Jednak 108 na tym odcinku ma bardzo dobrą frekwencję i w większości nie są to pasażerowie z obwodu siekierkowskiego (na Powsińskiej są niemal 100% wymiany), tylko właśnie ze Stegien. 189 jest 3 razy częstsze, ale nieregularne i dowozi do dalszej (bardziej odległej) stacji metra, stąd 108 nie narzeka na brak pasażerów.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 maja 2009, 15:29

Hmm... a może by tak wywalić do Powsina 180 :-k
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 maja 2009, 15:31

Co najwyżej w letnie weekendy może by się sprawdziło, natomiast w DP nie jest tam potrzebne...
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 maja 2009, 16:03

A 519 jest?
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 maja 2009, 16:20

Już nie raz było na tym forum wspominane, że ideał to 519 skrócone do Wilanowa i jakieś 239 Powsin-Metro Wilanowska. Z braku miejsca w Wilanowie raczej tej zmiany w najbliższym czasie nie będzie, więc nie ma alternatywy dla 519 w Powsinie. Odpowiadając wprost: przy obecnym układzie komunikacyjnym 519 niestety jest potrzebne w Powsinie w DP.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 maja 2009, 19:53

Emdeggerze, a jakie częstotliwości tych twoich pomysłów?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 28 maja 2009, 21:16

Emdegger pisze:
mariow pisze:a jaki jest sens zmiany tego numeru??? przeciez to tylko zmiana koncówki na 159 i Szwolożerów zamiast Łazienkowskiej.

temu mówie zdecydowanie nie
Nno tak, przepraszam Pana #-o
po prostu to akurat uwazam za "nietrafne" ale sam pomysł takiej linii już nie brzmi zle. tylko jeszcze może zamiast na Koło to na Olbrachta? ;)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 maja 2009, 23:31

Bastian pisze:Emdeggerze, a jakie częstotliwości tych twoich pomysłów?
108 10/15/12//20
155 15/20/20//20
159 (8 -tylko Mokotów i Powiśle)10/10/10//10 z równoczesnym skierowaniem 162 na Stegny i wchłonięciem obok 105 408 na Lazurowej, co dałoby tam linię szkieletową przez cały korytarz. Nie roobiłem 7.5 na Jelonkach ani na Bernardyńskiej co 6, bo jest rezerwa miejsc i tu, i tu (zwłaszcza w 408 na Jelonkach).
171 bz.
180 bz.

Równocześnie w związku z roszadą na 162 i skierowaniem na Stegny oraz przyrostem podaży na Czerniakowskiej silnie zastanowiłbym się nad sensem 187, skoro jak pisze R-9 wykonywane są przesiadki przy Rozbracie. Wzmocnione 182 jest niemal pełnym substytutem 187 i czas przejazdu mimo przesiadki by się skrócił. A 162 miałoby bardziej zrównoważony potok względem Targówka, a zwłaszcza Powiśla.

No i?

@mariow: pewnie, że lepiej na Olbrachta niż na Koło, ale już wystarczająco dużo zamieszałem.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 maja 2009, 9:15

Emdegger pisze: 171 bz.
Czyli 501 można przerobić znów na 407 bo przecież Stegny sobie dojadą częstym 189 do Sobieskiego do częstego 171 :sick: =; .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ