person pisze:Po jakiej trasie to 159?
Generalnie uklad tras na Czerniakowskiej i w okolicach zmodyfikowałbym co nieco. Bernardyńska nie jeździ 159 dp Centrum, co sprawdzałem, ponieważ na ciągu Czerniakowskiej do samych Sielc są spore wymiany. Szybciej z osiedla jest się dostać z przesiadką na pl. Bernardyńskim. Linia pracuje dobrze na północnym odcinku Czerniakowskiej i częściej, połączenie z Piękna i Koszykową jak najbardziej, ale także dla Powsińskiej.R-11 Kleszczowa pisze:Boję się odpowiedzi ale zapytam - co zastąpi w takim razie 159 na ciągu Piękna - Koszykowa
Wycofanie 108 z Polskiej i Antoniewskiej i zastąpienie go na tym odcinku 155 na trasie Czerniakowska - Bartycka - Polska - Antoniewska - Augustówka - Powsińska Sadyba.
Dalej, wycofanie 159 z Pięknej i Koszykowej z powodu braku zainteresowania ta linią mieszkańców Bernardyńskiej, którzy mają linię donikąd i przesiadają się w 131 i 522, nie mając nawet połączenia z żadnym dworcem (i nie piszcie mi, że takich połączeń nie potrzeba, w różnych projektach mokotowskich przewijało się bowiem 108 na Patelni
![:-" :-"](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
108 Wilanów/Powsin - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Szwoleżerów - Myśliwiecka - Koszykowa - pl. Zawiszy - Towarowa - i dalej po obecnej trasie 159 na Koło. W ten sposób powstanie szkieletowa linia Dolny Mokotów - Powiśle - Śródmieścia zapełniająca się równomiernie od samej pętli.
159 (522?) Ec Siekierki - Statkowskiego - Gołkowska - Czerniakowska - Łazienkowska - Rozbrat - Książęca - PTK - i dalej po trasie 105 na Jelonki. Zrobienie linii naprawdę, a nie na niby do Śródmieścia dla Bernardyńskiej oraz skierowanie jej na punkty przesiadkowe tak na Powiślu, jak i w Środmieściu, odpechnięcie skarg dotyczących braku połączenia Dolnego Mokotowa i Woli. Z pośpiechem wariant jest znacznie bardziej skomplikowany i zostaje kwestia przystanków, przed Sielcami 522 łapałoby mnie, za - więcej. Na pewno bez STATKOWSKIEGO, PL. BERNARDYNSKIEGO i LEGII-STADIONU. Być może także bez AL. WITOSA, gdzie udupione zostało 522 tylko dlatego, by można było dokonywać zeń przesiadek na TS. Ale tę rolę przejmie 131 już zapewne od wakacji... NA WITOSA spokojnie dowiezie 162, ja go przekierowywać z Siekierek nie mam zamiaru. Natomiast przy ZARUSKIEGO I SZWOLEŻERÓW linia na pewno by stawała. Po rozkopaniu Świętokrzyskiej trasa zastępcza przez Towarową. 105 i 159 absolutnie się nie gryzą.
171 po trasie 519 do Wilanowa. Powód - najmniejsza dostępność przystankowa na ciągu Sobieskiego spośród wszystkich warszawskich korytarzy obsługiwanych przez autobusy. Historia E-1 jest nader pouczająca, zaś na temat zasadności połączenia Powsina z Centrum napisano juz tomy. Nie widzę powodów dla, których nie można by się było przesiadać do 108 z siekiery 520 oraz huku tramwajów przy PLK.