Emdegger pisze:.
Dęboszczak pisze:119 Międzylesie - Esperanto
Tak, dla udupienia 119. Jeśli nie byłeś zwolennikiem pomysłu 505 przez Modzelewskiego, rzuć kamieniem.
Dęboszczak pisze:105 Stare Bemowo - SIEKIERKI
Obecna wersja 105 stworzona przez ZTM jest lepsza?
No dobrze, jeśli chcecie to trzymajcie się wersji, że nadpodaż na Gołkowskiej wprawdzie jest, ale takiego 162 zdejmować z niej nie można, gdyż dowozi Elektrociepłownie do kolei tłuszczańskiej (:kekeke:)
Reserved chce konkretów, ness uważa, że 151 z TŁ jest nieusuwalne, a Yavorious, że 138 pełni na TŁ jakieś tam funkcje.
Zacznę od nessa. Zmarszrutyzowanie linii gocławskich do Centrum pociągnie za sobą 3 ofiary: 507, E-5 i właśnie 151, które jeździ w śródmieściu puste (zresztą nie bardzo wiadomo w ogóle po co to jeździ, pewnie musi dowieźć wielkie blokowisko przy Młynowie do tych setek tysięcy zakładów pracy przy Grzybowskiej). 151 jeździ na TŁ jeszcze gorzej zapełnione niz 138, którego wycofanie postuluję. Nie widzę problemów, żeby puścić przez Zwycięzców 123, a 117 pozostawić linią dla Iskry, Jantara oraz Saskiej Kępy. Zresztą można inny szacher-macher zrobić. 159 na Gocław, zdejmując je z Czerniakowskiej, gdzie nikt nim do PLK nie jeździ za 151 na Iskrę i Jantar, a połączyć tylko 507 i E-5. Lecz nie ma letko: skąd brygady międzyszczytowe i w DS na gocławską siekierę i co z obsługą Francuskiej? (z Walecznych nie można zjechać na Wał, poza tym ulica nie nadaje się do obsługi autobusami). Chyba że przyjmujemy, iż siekiera skręci w Zwycięzców, nie obsługując WANDY (bo jest 151/159), ale stając przy OBROŃCÓW, a ADAMPOLSKA będzie jeździć tramami. Wtedy OK.
Cóż, 138 na TŁ to głównie solówki, niezbyt zatłoczone, przeguby tam to absolutna przesada, zaś ich obecnośc wynika z zupełnie innej funkcji linii na poszczególnych odcinkach, gdzie faktycznie potrzebne są w ograniczonym stopniu wozy wielkopojemne. Nie jest to dla mnie kwestia fundamentalna, by z Trasy 138 wywalić, niemniej załatwienie problemu 101 oraz dojazd z Wileniaka, na którym to 138 nie ma, a które jest na ZĄBKOWSKIEJ razem ze 162, stanowią dla mnie dość dobre przesłanki do przekierowania 138, drogi Yavoriousie.
Reservdzie, nie bój się, ja nie chcę usunąć 187 z Ochoty i Ursusa, tylko z Dolnego Mokotowa. Ta linia nie ma sensu dalej niż do Politechniki. Tzn. będzie mieć, jak już się wykosi 182, połaczy 187 z 382 i zetnie częstotliwość tej drugiej, co sens ma jak najbardziej... (ach, te dodatkowe kursy z GUS-u na 182 zapełnione przy RAWARZE 4 osobami). Wtedy 10/10/10.
A Mokotów to zupełnie luźna wersja zmian, jej krytykę biorę na klatę, bo tylko wykwit mojej kreatywności, z którym nie mam głebszych związków emocjonalnych, zaś zasadnicze dla mnie kwestie komunikacyjne tkwią gdzie indziej (SKM, 3, 4, 8, 22, 24, 26, 28, 120, 162, 169, 173, 520, buspasy, kontrapasy, BRT, TTA, tramwaj na Modlińskiej i Gocławiu, strefowanie ruchu i analiza ekonomiczna rynku przewozów).
Konkrety, co, po co itp.
138 Bokserska - ... - Waryńskiego - Piękna - Al. Ujazdowskie - trasa 101 - Ząbkowska - ... - Utrata. 117 tylko dla Gocławia (lub wcale, zobaczymy, jakie są zapatrywania Gocławiakow), motywu tej zmiany tłumaczyć nie muszę, wszystko na ten temat już napisano. 101 do piachu. Zagospodarowanie odcinka 107 Woronicza - Puławska.
2xx Wilanów - Przyczółkowa - Al. Wilanowska - Metro Wilanowska, wybrane kursy na wyględów po śladzie 107 na Spartańską. Zagospodarowanie kolejnego odcinka tego chwasta.
119 Międzylesie - ... - Al. Witosa - Sobieskiego - Spacerowa - Goworka - <MP> - Waryńskiego - PLK - Piękna - Krucza - Aleje - Emilka - Twarda - Grzybowska - Marszałkowska - Anielewicza - Esperanto. Gospodarujemy kolejne odcineczki tego gówienka, które dla niepoznaki podmieniamy drugim, ścinając je, wydłużając trasę do najważniejszych punktow osiowych. Chcą altanki przy Lucerny linii na patelnie, to mają, nawet na Muranow dojadą. Plus obsługa b. obciążonego ZP LATOSZKA...
Odyńca, Dolna - bez zastępstw.
159 wylatuje z Siekierek i z Czerniakowskiej, bo jakoś nikt nie chce się pokusić, żeby do Centrum jechać przez Agrykolę. 159 albo na PTK, albo na Torwar, albo na Goclaw. W każdym razie pozbycie się tego badziewia z Mokotowa najlepiej z szurnięciem 151 poskutkuje cudownym odsmrodzeniem stołecznego tlenu. Jak da radę, to i 131 wzmocnić dla samego wzmocnienia.
130 b.z na Mokotowie - na Sobieskiego nieźle zapełniona, załatwia socjale w obrębie dzielnicy, na Alejach niepotrzebna. Nie ma co się kopac z koniem.
105 - do godnej i regularnej obslugi os. Bernardyńska i Chełmskiej (ta po zabraniu 522 po remoncie Czerniakowskiej dostaje od ZTM-u najgorsze ochłapy 359, 119, no i nieocenione 107), ułatwienie przyjazdu na dolnomokotowskie biurowce z pozostałych dzielnic miasta wysoką częstotliwością linii. Co najmniej co 10, gdy Lazurową osieroci 125. 107 znów skądś wyleciało.
148 przez Witosa i Sikorskiego, Dolynę, Rodowicza, Ciszewskiego i dalej jak teraz.
185, żeby dalej łączyło Sobieskiego z Ursynowem, z Bonifacego pojechałoby właśnie tam, dalej Śródziemnomorską, zwiększając strefę obsługi o 2 przystanki (no ok, o półtora). Dalsza trasa bez zmian.
No dobra a teraz danie główne: 162
Targówek - ... Powsińska - św. Bonifacego - Sikorskiego - Dol. Służewiecka - Nowoursynowska - Ciszewskiego - Dereniowa - Płaskowickiej - Al. K.E.N - Przy Bażantarni - Rosoła - Wąwozowa - Al. K.E.N - os. Kabaty. 187 - do Politechniki, 166 do piachu, 306 z Przy Bażantarni K.E.N -em prosto na Kabaty, 192 skrócone do Natolina, 503 z Płaskowickiej Rosoła, Belgradzką i Al. Komisji też na Kabaty. Do Puławskiej jest 504.
Inne kwestie: być może 141 z Ursynowa Zachodniego po trasie 195 na Czerniakowską, a dalej w 180. 5xx z Ursusa (przerobione z podzialu 401) z Nowursynowskiej, a dalej Ciszewskiego, Al. K.E.N, Jastrzębowskiego na Ursynów płn. A także co zrobić ze 167, bo, pisałem to już kiedyś, ma SŁABĄ KOŃCÓWKĘ NA MOKOTO
107 do piachu wraz z 505. Z Ursynowa Południowego/Pónocnego na Puławską będzie 5xx z przesiadką przy AL. LOTNIKÓW.
PS. Podział 401, niestety, ale o tym gdzie indziej.
PS.2 Ze względu na dysproporcje napelnienia 195 i 503 oraz zgoła odmienny tabor, pomysł łączenia obydwu linii wydaje mi się przeciętny, a 503 jest pośpiechem od strony Ursynowa dobrze skonstruowanym. O wiele racjonalniejszą ideą wydaje mi się połączenie 195 z 222, bo i potrzeby, i tabor te same. A przez JC 174 z Samochodowej i sru - wreszcie do Wierzbna.
Nie podałem częstotliwości, bo tylko szkic, ale gołym okiem widać, że taborowo jest aż nadto na plus, a z patelni ściągnąłem 3 gnioty.