Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 maja 2009, 11:13

przewoz pisze:Sprawę można by załatwić jednym polem na Zachodniej (PKP)
WKD jest zasilana miedzy innymi z podstacji Warszawa Zachodnia.

Podniesienie napięcia na linii to nie jest takie proste. Ciekawe, czy projektanci policzyli oprócz kosztów wymiany taboru, koszty wymiany okablowania trakcyjnego (kable zasilające, powrotne), zmianę systemu zabezpieczeń sekcji i wymianę izolatorów na słupach, bo sporo jest tramwajowych na szlaku....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 maja 2009, 11:23

MisiekK pisze:Ciekawe, czy projektanci policzyli
Ciekawe czy ktokoleiwk projektował ;) Ja poza pewnymi przymiarkami do takich czynności - nie słyszałem o samym projekcie (choć - podkreślę - nie interesowałem się WKD w ogóle).
MisiekK pisze:WKD jest zasilana miedzy innymi z podstacji Warszawa Zachodnia.
Zgadza się, tam też można by tymczasowo zasilać z pola stałego ,a potem pole WKD przerobić na 3kV.
Operacja ciężka tak czy siak.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 maja 2009, 11:34

przewoz pisze:Ciekawe czy ktokoleiwk projektował ;) Ja poza pewnymi przymiarkami do takich czynności - nie słyszałem o samym projekcie (choć - podkreślę - nie interesowałem się WKD w ogóle).
Myślę, że te koszty mogą być zaporowe i pomysł zmiany napięcia może się okazać nieopłacalny. A wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało, że trzeba wymienić całą infrastrukturę trakcyjną wraz z siecią jezdną.
przewoz pisze:Zgadza się, tam też można by tymczasowo zasilać z pola stałego ,a potem pole WKD przerobić na 3kV.
I jeszcze dogadać gdzie jest miejsce podziału wpływów i założyć liczniki energii elektrycznej :)

przewoz pisze:Operacja ciężka tak czy siak.
Ja wiem... Kosztowna - to pewne.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 maja 2009, 11:48

Skończy się pewnie na tym, że kupią przeprojektowane, niestandardowe EZT na 3kV/600V które przez całe swoje życie będą jeździły jako 600-woltowe, za niepotrzebnie odpowiedni koszt...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 28 maja 2009, 12:05

Trzeba zapytać starych kolejarzy z SKM Trójmiasto jaka to była akcja zmiany napięcia w sieci w początkach lat 70-tych ubiegłego wieku.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 maja 2009, 12:16

To był PRL. Mogli nawet mieć dwie sieci trakcyjne, jedną pod prądem, drugą bez. :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 28 maja 2009, 18:04

Glonojad pisze:Hala Śródmieścia jest wystarczająca dla dwóch peronów wyspowych... aczkolwiek układ słupów wymagałby przebudowy.
Chyba nie o tym samym Śródmieściu mówiliśmy ;-). Mnie chodziło o wukadkowe, a Tobie chyba o średnicowe ;-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 maja 2009, 18:22

Glonojad pisze:Skończy się pewnie na tym, że kupią przeprojektowane, niestandardowe EZT na 3kV/600V które przez całe swoje życie będą jeździły jako 600-woltowe, za niepotrzebnie odpowiedni koszt...
Albo liczą na elektryfikację łącznicy w Pruszkowie na 3 kV :P

BTW - obecnie przychodzą mi na myśl dwa rozwiązania "optymalne":
:arrow: Najtańsze i najlogiczniejsze: przekwalifikowanie WKD na linię tramwajową.
:arrow: Najdroższe: przerobienie WKD na linię kolejową z prawdziwego zdarzenia (kompletna przebudowa, można rzec, że budowa od zera)
Michał J pisze:Chyba nie o tym samym Śródmieściu mówiliśmy ;) . Mnie chodziło o wukadkowe, a Tobie chyba o średnicowe ;)
Mam wrażenie, że jednak mowa o Śródmieściu WKD...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 28 maja 2009, 18:54

Wolfchen pisze:
Michał J pisze:Chyba nie o tym samym Śródmieściu mówiliśmy ;) . Mnie chodziło o wukadkowe, a Tobie chyba o średnicowe ;)
Mam wrażenie, że jednak mowa o Śródmieściu WKD...
To nie było do Ciebie...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 maja 2009, 23:22

Michał J pisze:
Glonojad pisze:Hala Śródmieścia jest wystarczająca dla dwóch peronów wyspowych... aczkolwiek układ słupów wymagałby przebudowy.
Chyba nie o tym samym Śródmieściu mówiliśmy ;-). Mnie chodziło o wukadkowe, a Tobie chyba o średnicowe ;-)
Uwaga Glonojada odnosiła się chyba do części Twojej wypowiedzi o dalszym przebiciu do centrum.
Problematyczne mogłoby być przejście pod układme przejść podziemnych, ale potem już można byłoby inwestycję skorelować z zagospodarowaniem centrum, kiedy i tak trzeba będzie rozkopać średnicę i przebudować dworzec Śródmieście PKP.
Tylko kto się na to decyduje? Miasto traktuje przecież WKD jak niechciane dziecko...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 29 maja 2009, 0:51

MeWa pisze:Problematyczne mogłoby być przejście pod układme przejść podziemnych,
Ciekawe czy da się zagłębić poniżej przejść podziemnych, czy może lecą tamtędy jakieś rury.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 maja 2009, 7:47

Miasto? Hehe, miasto traktuje WKD jako zupełnie cudze dziecko, ot co.

Co do przejścia do Śródmieścia - to też zostało rozpracowane. Najprostszym sposobem jest zmiana Centralnego na 7-krawędziowy, z zajęciem skrajnego południowego toru i fragmentu peronu na parę torów podmiejskich. Wówczas WKD pojechałoby do Śródmieścia parą torów obecnie podmiejskich.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 maja 2009, 18:40

Glonojad pisze:Co do przejścia do Śródmieścia - to też zostało rozpracowane. Najprostszym sposobem jest zmiana Centralnego na 7-krawędziowy, z zajęciem skrajnego południowego toru i fragmentu peronu na parę torów podmiejskich. Wówczas WKD pojechałoby do Śródmieścia parą torów obecnie podmiejskich.
to już w ogóle wydaje się s-f...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 maja 2009, 19:01

Albo zrobić jeden dworzec z 6 peronami wyspowymi:

Peron 1. TGV (czołowy)
Peron 2. dalekobieżny (Wsch.-Zach.)
Peron 3. dalekobieżny (Zach.-Wsch.)
Peron 4. podmiejski (Pow.-Och.)
Peron 5. podmiejski (Och.-Pow.)
Peron 6. WKD (czołowy)

Zaczynając od dziury w ziemi trzeba by się zmieścić między PKiN, Złote Tarasy, Mariott, Metro. Chyba nie jest to nierealne.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 maja 2009, 19:37

zofey pisze:Chyba nie jest to nierealne
ta cała inwestycja jest nierealna ze względów finansowych. To już prędzej pociągnąć WKD pod jezdnią Jerozolimskich...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ