Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2017, 16:20

ZTM pisze:Zmiana trasy linii 156 oraz zmiana przystanków krańcowych linii 123 i 147 w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

od 18.11.2017 (sobota)

W związku z zakończeniem budowy infrastruktury drogowej i wprowadzeniem stałej organizacji ruchu na Trasie Świętokrzyskiej na odcinku al. Tysiąclecia – Zabraniecka w celu poprawy połączenia dzielnicy Targówek z dworcem Wschodnim od dnia 18 listopada br. (sobota) od początku kursowania linii dziennych linia 156 zostaje skierowana na nową, stałą trasę:

METRO MŁOCINY – Kasprowicza – (…) – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Trasa Świętokrzyska – Kijowska
– DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Na trasie linii 156 uruchomione zostają przystanki:

DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 16 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z al. Tysiąclecia w kierunku
ul. Zabranieckiej obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
MŁYN MICHLA 01 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Objazdową w kierunku dw. Wschodniego obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
MŁYN MICHLA 02 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Objazdową w kierunku ul. Zabranieckiej obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
SIARCZANA 03 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Zabraniecką w kierunku Dw. Wschodniego obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).


Jednocześnie od dnia 18 listopada br. (sobota) od początku kursowania linii dziennych zmianie ulega lokalizacja przystanków krańcowych linii 123 i 147
w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Linia 123:

zamiast przystanku DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09 jako krańcowy obowiązywał będzie przystanek DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 10. Tym samym w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) dla linii 123 obowiązywać będą wyłącznie przystanki: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 10 jako krańcowy oraz DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 11 jako przelotowy po wyjeździe z pętli.

Linia 147:

zamiast przystanku DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 08 jako krańcowy obowiązywał będzie przystanek DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09. Tym samym w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) dla linii 147 obowiązywać będą wyłącznie przystanki: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09 jako krańcowy oraz DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 11 jako przelotowy po wyjeździe z pętli.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lis 2017, 18:42

Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.
Obrazek

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2017, 19:05

Czy dla 156 (i przy okazji innych linii) zostanie uruchomiony ZP Księcia Ziemowita? Przydałby się po zmianie trasy. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lis 2017, 20:01

Wiliam pisze:
15 lis 2017, 18:42
Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.
Zwężenie przy Sokolej nie pomaga.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 lis 2017, 20:16

Czyli jednak zrobiono to najgłupiej, jak było można. Bonusowe żenopunkty za nazwę przystanku przy Objazdowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 lis 2017, 20:29

Nie bądź taki surowy, przynajmniej nie będzie stać w korkach. A że będzie wozić muchy? Chyba i tak wozi... 😂

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2017, 20:40

Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2017, 20:43

Wiliam pisze:Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.
To się tak wprost nie da, generalnie przelot Północ-Południe nie zwiększył swojej pojemności, tylko dopływy się pozmieniały. Trochę ludzi przeniosło się z Zabkowskiej, trochę z Solidarności.
Emyl pisze:Nie bądź taki surowy, przynajmniej nie będzie stać w korkach. A że będzie wozić muchy? Chyba i tak wozi... Obrazek
Teraz przelot od dww do Trockiej jest 18-20 minut w dp i 16 w dś rano. Z powrotem jakoś minuta-dwie mniej. Jeśli to by się skróciło do 10-12 minut, to byłoby IMO megaatrakcyjne. Stać tam nie ma gdzie, przystanki będą raczej nż - ale nie ma rozkładu.

Oczywiście nie dla linii jadącej przez całe miasto i to co 30 minut. Spodziewam się, że sporo ludzi z Targowka jeździ choćby do S2 do Mordoru i przy przelocie 10 minut czas byłby lepszy niż przez Wileński i M2.
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lis 2017, 20:54

ashir pisze:
15 lis 2017, 20:40
Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?
Uda. Brygada będzie jako rezerwa czynna na mieście.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2017, 20:54

ashir pisze:Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?
62 minuty spadna do 54-56. Postoje są po 30 minut na krańcach naprawdę? Jeśli tak, to 55 plus 20 powinno dać właśnie jedna”ą brygadę.
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2017, 21:30

Notabene linia z Targowka nie mogła sobie tu nigdy znaleźć miejsca.
Odkąd 140 zaczęło jeździć na Wschodni jakoś naście lat temu przez Wileński i Radzyminską, to najpierw przeniesiono go na Ząbkowską i przejazd, potem na Krasnicką vel Rozwadowskiego, a teraz na jeszcze inny wariant. To już chyba ostatnia szansa dla tej linii, ale gdyby w szczycie jeździło chociaż co 15 na trasie skróconej...

W ogóle to może być też niezły motyw dojazdu z Metra Trocka na Ziemowita/Utratę.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 lis 2017, 21:57

Łukasz pisze:
15 lis 2017, 20:43
Teraz przelot od dww do Trockiej jest 18-20 minut w dp i 16 w dś rano. Z powrotem jakoś minuta-dwie mniej. Jeśli to by się skróciło do 10-12 minut, to byłoby IMO megaatrakcyjne. Stać tam nie ma gdzie, przystanki będą raczej nż - ale nie ma rozkładu.
Mam wrażenie, że coś za dużo tego czasu :-k A co do częstotliwości, to pewnie mogłoby to to być zapełnione, gdyby było co 15, ale wtedy musiałoby dawać coś więcej, niż Wschodni, więc koło się zamyka.

Ogólnie spoko by było, gdyby 156 skrócić do relacji (Stadion) ◂▸ Wschodni ◂▸ Targówek ◂▸ Bródno. Wtedy zasilacz do piachu.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2017, 22:32

Jeszcze mam takie coś (może głupie):

156 Targowek - trasa Swietokrzyska - dww - metro Stadion - wybrzeże - Kłopotowskiego / okrzei - Dw. Wileński/pl.hallera

162: Targowek - Dw.wilenski - targowa - zieleniecka - most Poniatowskiego - Solec - rozbrat

517 do piachu

166 piękna - kruczkowskiego - Kopernik/browarna/stadion
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lis 2017, 0:17

Myślę, że 162 powinno jednak zaliczać Topiel i okolice. Właśnie z powodu dysfunkcyjności metra na Powiślu :(

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2017, 7:50

Emyl pisze:Myślę, że 162 powinno jednak zaliczać Topiel i okolice. Właśnie z powodu dysfunkcyjności metra na Powiślu :(
Może... Jest jeszcze opcja, żeby olać 166 i zostawić je „na gorze”, na pl.3k, 156 przy stadionie, a na Wileński wyciągnąć 318 (jako 362).

Dlaczego tak? W zasadzie od Wileńskiego do Topieli (również na Kłopotowskiego) jeśli jest potrzeba, jak piszesz, to raczej nie na silne 162 - i chyba nie na całotygodniowe, w święto te 3 minutki można przejść. A 318 umiera nienarodzone, bez celu. Poza tym wsparłoby to 162 z Rozbratu na Wileński. Raczej nie co pół godziny oczywiście, ale trochę ze 166 i 517 wozokm się jednak odzyskałoby.
ŁK

ODPOWIEDZ