Strona 29 z 44

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 16:20
autor: ashir
ZTM pisze:Zmiana trasy linii 156 oraz zmiana przystanków krańcowych linii 123 i 147 w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

od 18.11.2017 (sobota)

W związku z zakończeniem budowy infrastruktury drogowej i wprowadzeniem stałej organizacji ruchu na Trasie Świętokrzyskiej na odcinku al. Tysiąclecia – Zabraniecka w celu poprawy połączenia dzielnicy Targówek z dworcem Wschodnim od dnia 18 listopada br. (sobota) od początku kursowania linii dziennych linia 156 zostaje skierowana na nową, stałą trasę:

METRO MŁOCINY – Kasprowicza – (…) – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Trasa Świętokrzyska – Kijowska
– DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Na trasie linii 156 uruchomione zostają przystanki:

DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 16 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z al. Tysiąclecia w kierunku
ul. Zabranieckiej obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
MŁYN MICHLA 01 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Objazdową w kierunku dw. Wschodniego obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
MŁYN MICHLA 02 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Objazdową w kierunku ul. Zabranieckiej obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).
SIARCZANA 03 zlokalizowany w zatoce na Trasie Świętokrzyskiej za skrzyżowaniem z ul. Zabraniecką w kierunku Dw. Wschodniego obowiązujący jako warunkowy (na żądanie).


Jednocześnie od dnia 18 listopada br. (sobota) od początku kursowania linii dziennych zmianie ulega lokalizacja przystanków krańcowych linii 123 i 147
w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Linia 123:

zamiast przystanku DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09 jako krańcowy obowiązywał będzie przystanek DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 10. Tym samym w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) dla linii 123 obowiązywać będą wyłącznie przystanki: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 10 jako krańcowy oraz DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 11 jako przelotowy po wyjeździe z pętli.

Linia 147:

zamiast przystanku DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 08 jako krańcowy obowiązywał będzie przystanek DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09. Tym samym w zespole DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) dla linii 147 obowiązywać będą wyłącznie przystanki: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 09 jako krańcowy oraz DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 11 jako przelotowy po wyjeździe z pętli.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 18:42
autor: Wiliam
Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 19:05
autor: ashir
Czy dla 156 (i przy okazji innych linii) zostanie uruchomiony ZP Księcia Ziemowita? Przydałby się po zmianie trasy. ;)

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:01
autor: pawcio
Wiliam pisze:
15 lis 2017, 18:42
Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.
Zwężenie przy Sokolej nie pomaga.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:16
autor: fik
Czyli jednak zrobiono to najgłupiej, jak było można. Bonusowe żenopunkty za nazwę przystanku przy Objazdowej.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:29
autor: Emyl
Nie bądź taki surowy, przynajmniej nie będzie stać w korkach. A że będzie wozić muchy? Chyba i tak wozi... 😂

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:40
autor: ashir
Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:43
autor: Łukasz
Wiliam pisze:Wiem, obserwacja jednostkowa, ale dzisiaj jechałem 146 (w stronę Falenicy) które już przy Zielenieckiej było 12 minut w plecy. Od otwarcia Trasy, tak to wygląda jakby stara Targowa wróciła, a jeszcze dodatkowo przytkało Kijowską.
To się tak wprost nie da, generalnie przelot Północ-Południe nie zwiększył swojej pojemności, tylko dopływy się pozmieniały. Trochę ludzi przeniosło się z Zabkowskiej, trochę z Solidarności.
Emyl pisze:Nie bądź taki surowy, przynajmniej nie będzie stać w korkach. A że będzie wozić muchy? Chyba i tak wozi... Obrazek
Teraz przelot od dww do Trockiej jest 18-20 minut w dp i 16 w dś rano. Z powrotem jakoś minuta-dwie mniej. Jeśli to by się skróciło do 10-12 minut, to byłoby IMO megaatrakcyjne. Stać tam nie ma gdzie, przystanki będą raczej nż - ale nie ma rozkładu.

Oczywiście nie dla linii jadącej przez całe miasto i to co 30 minut. Spodziewam się, że sporo ludzi z Targowka jeździ choćby do S2 do Mordoru i przy przelocie 10 minut czas byłby lepszy niż przez Wileński i M2.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:54
autor: SławekM
ashir pisze:
15 lis 2017, 20:40
Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?
Uda. Brygada będzie jako rezerwa czynna na mieście.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 20:54
autor: Łukasz
ashir pisze:Uda się odzyskać na 156 1 brygadę w DP?
62 minuty spadna do 54-56. Postoje są po 30 minut na krańcach naprawdę? Jeśli tak, to 55 plus 20 powinno dać właśnie jedna”ą brygadę.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 21:30
autor: Łukasz
Notabene linia z Targowka nie mogła sobie tu nigdy znaleźć miejsca.
Odkąd 140 zaczęło jeździć na Wschodni jakoś naście lat temu przez Wileński i Radzyminską, to najpierw przeniesiono go na Ząbkowską i przejazd, potem na Krasnicką vel Rozwadowskiego, a teraz na jeszcze inny wariant. To już chyba ostatnia szansa dla tej linii, ale gdyby w szczycie jeździło chociaż co 15 na trasie skróconej...

W ogóle to może być też niezły motyw dojazdu z Metra Trocka na Ziemowita/Utratę.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 21:57
autor: Emyl
Łukasz pisze:
15 lis 2017, 20:43
Teraz przelot od dww do Trockiej jest 18-20 minut w dp i 16 w dś rano. Z powrotem jakoś minuta-dwie mniej. Jeśli to by się skróciło do 10-12 minut, to byłoby IMO megaatrakcyjne. Stać tam nie ma gdzie, przystanki będą raczej nż - ale nie ma rozkładu.
Mam wrażenie, że coś za dużo tego czasu :-k A co do częstotliwości, to pewnie mogłoby to to być zapełnione, gdyby było co 15, ale wtedy musiałoby dawać coś więcej, niż Wschodni, więc koło się zamyka.

Ogólnie spoko by było, gdyby 156 skrócić do relacji (Stadion) ◂▸ Wschodni ◂▸ Targówek ◂▸ Bródno. Wtedy zasilacz do piachu.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 15 lis 2017, 22:32
autor: Łukasz
Jeszcze mam takie coś (może głupie):

156 Targowek - trasa Swietokrzyska - dww - metro Stadion - wybrzeże - Kłopotowskiego / okrzei - Dw. Wileński/pl.hallera

162: Targowek - Dw.wilenski - targowa - zieleniecka - most Poniatowskiego - Solec - rozbrat

517 do piachu

166 piękna - kruczkowskiego - Kopernik/browarna/stadion

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 16 lis 2017, 0:17
autor: Emyl
Myślę, że 162 powinno jednak zaliczać Topiel i okolice. Właśnie z powodu dysfunkcyjności metra na Powiślu :(

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

: 16 lis 2017, 7:50
autor: Łukasz
Emyl pisze:Myślę, że 162 powinno jednak zaliczać Topiel i okolice. Właśnie z powodu dysfunkcyjności metra na Powiślu :(
Może... Jest jeszcze opcja, żeby olać 166 i zostawić je „na gorze”, na pl.3k, 156 przy stadionie, a na Wileński wyciągnąć 318 (jako 362).

Dlaczego tak? W zasadzie od Wileńskiego do Topieli (również na Kłopotowskiego) jeśli jest potrzeba, jak piszesz, to raczej nie na silne 162 - i chyba nie na całotygodniowe, w święto te 3 minutki można przejść. A 318 umiera nienarodzone, bez celu. Poza tym wsparłoby to 162 z Rozbratu na Wileński. Raczej nie co pół godziny oczywiście, ale trochę ze 166 i 517 wozokm się jednak odzyskałoby.