Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 kwie 2011, 9:43

fik pisze: Jako osoba, która ma potężne problemy z prawdomównością, powinieneś bardzo uważać z zarzutami o wmawianie kłamstw.
Zdaje się, że próbujesz mi coś zarzucić. Jeśli nie podasz przykładu, to się może źle skończyć.
ŁK

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 24 kwie 2011, 12:35

Panowie. Są święta. Prosze sobie wyjasnić wszystkie nieporozumienia w prywatnej korespondancji!

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 kwie 2011, 12:50

Jarek pisze:Panowie. Są święta. Prosze sobie wyjasnić wszystkie nieporozumienia w prywatnej korespondancji!
Ja od zawsze nie mam ochoty korespondować z panem F.
ŁK

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 24 kwie 2011, 13:51

rufio198 pisze:A widziałeś jak obecnie wyglądają tramy w porannym szczycie na Waszyngtona? Już teraz wejście do niektórych kursów jest ciekawym doświadczeniem
Obecnie nie jest tak źle. Gorzej było na jesieni czy rok temu kiedy musiałem nie raz przepuścić tramwaj (a czasami naewt dwa) bo był tak zawalony. Obecnie korzystam z D10/158 ale widzę tramwaje podjeżdżające na Kinową i wsiąść się do nich da. Widuję zarówno 24 (brygada 024 jeśli to kogoś interesuje) jak i kurs skrócony 9 z Wiatracznej. Oba mają rezerwę miejsc, więc myślę, że ludzie ze 113 się zmieszczą. Zwłaszcza kiedy zrobionoby tak jak ja proponuję, tj.: ludzie ze 113 wysiadają na przystanku WIATRACZNA 03 i idą na przystanek WIATRACZNA 07 gdzie od razu podstawia się kurs skrócony 9.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 kwie 2011, 14:34

Stockholmare pisze:Zwłaszcza kiedy zrobionoby tak jak ja proponuję, tj.: ludzie ze 113 wysiadają na przystanku WIATRACZNA 03 i idą na przystanek WIATRACZNA 07 gdzie od razu podstawia się kurs skrócony 9.
Dwa pytania:
1. Jak zmusisz pasażerów do tego, żeby się na Gocławku nie przesiadali?
2. A co z opóźnieniami? Tramwaj czeka? :-"
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 24 kwie 2011, 16:08

fik pisze:
MichalJ pisze: Po obu stronach torów (w końcu nie ma fundamentalnych powodów, dla których Wydawnicza jest lepsza od Widocznej) są jakieś hektary wygonów, na których można by zrobić i postój, i pętlę, i zawrotkę, i co chcesz.
Tak, to są tereny pekapu, mój ojciec pisał o tym artykuł. Dzielnica była zainteresowana przejęciem części terenów i uporządkowaniem ich, ale niedasię, więc do tej pętli jestem nastawiony sceptycznie - podczas gdy w Wesołej jest gotowa infrastruktura wraz z nieużywaną zatoczką, więc nie ma, że w Wawrze "chyba łatwiej", jak pisałeś.
Dawna pętla przy dworcu w Wawrze dla 704 i 722 dalej istnieje jak kiedyś czy coś mi umknęło?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2011, 16:29

Zebra pisze: Dawna pętla przy dworcu w Wawrze dla 704 i 722 dalej istnieje jak kiedyś czy coś mi umknęło?
Wymaga kapitalnego remontu i nie ma na nią wjazdu od północy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 24 kwie 2011, 17:49

Wolfchen pisze:
Stockholmare pisze:Zwłaszcza kiedy zrobionoby tak jak ja proponuję, tj.: ludzie ze 113 wysiadają na przystanku WIATRACZNA 03 i idą na przystanek WIATRACZNA 07 gdzie od razu podstawia się kurs skrócony 9.
Dwa pytania:
1. Jak zmusisz pasażerów do tego, żeby się na Gocławku nie przesiadali?
2. A co z opóźnieniami? Tramwaj czeka? :-"
1. Nikogo do przesiadki na wiatraku nie będzie trzeba zmuszać. Sam niejednokrotnie jadąc 315 z Wesołej i chcąc przesiąść się na 9/24 nie wysiadałem na Gocławku tylko jechałem dalej w nadziei, że dogonię jakiś tramwaj bo autobus jest szybszy. Wpływa na to głównie fakt braku przystanków autobusowch KWATERY GŁÓWNEJ. Myślę, że ludzie z 113 zauważając to, a także dogodną przesiadkę na wiatraku sami będą chcieli się tam przesiadać.

2. Będzie następny. Wiadomo, że taka koordynacja nie zawsze jest w stanie wypalić w stu procentach. Dlatego, żeby maksymalnie zwiększyć komfort podróży z Wawra oraz siedemsetkami powinien powstać nowy buspas na ul. Płowieckiej na odcinku od Marsa do Jubilerskiej (dwukierunkowy).

Awatar użytkownika
aleksandrowiak
Posty: 61
Rejestracja: 20 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wawer-Aleksandrow
Kontakt:

Post autor: aleksandrowiak » 24 kwie 2011, 18:54

A może 113 skierować z Aleksandrowa a 215 z Falenicy
a 342 zamiast do PKP Radość to do Pkp Falenica

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 kwie 2011, 19:11

aleksandrowiak pisze:A może 113 skierować z Aleksandrowa a 215 z Falenicy
I po co ciągać tą linię przez tory? Aleksandrów spokojnie da sobie radę.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 kwie 2011, 20:11

Łukasz pisze:
Jarek pisze:Panowie. Są święta. Prosze sobie wyjasnić wszystkie nieporozumienia w prywatnej korespondancji!
Ja od zawsze nie mam ochoty korespondować z panem F.
Nas to nie interesuje. Do widzenia Panu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2011, 18:53

Tak czy siak, jeśli ta cała operacja ma się udać, to przydałoby się np. skierować na Waszyngtona 8. A jeśli nie - to przynajmniej formalnie ósemkę z tym pogrobowcem 521 skoordynować (choć czas przejazdu przez Grochowską i Zieleniecką nie ma szansy być konkurencyjny oczywiście).

Oczywiście, nic takiego w rzeczywistości miejsca mieć nie będzie raczej - marszrutyzacje autobusowe z tramwajowymi nie mają nic wspólnego w zakresie koordynacji merytorycznej (że się tak wyrażę).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 29 kwie 2011, 9:16

ZTM pisze:Projekt zmian w układzie komunikacyjnym Wawra
Dlaczego 113 zamiast 521
Dlaczego 113 zamiast 521

Dzięki zmianom zaproponowanym przez ZTM autobusy na terenie Wawra będą kursowały bardziej regularnie i punktualnie. Korzyści odczują także pasażerowie, którzy protestują przeciwko przekształceniu linii 521 w 113.

Podróż do centrum Warszawy (i innych dzielnic), którą zapewni krótsza i znacznie bardziej regularna linia autobusowa 113, z przesiadką na Pradze Południe do tramwajów omijających korki, potrwa mniej więcej tyle samo, co obecnie przejazd na całej trasie jednym autobusem. A pasażerowie unikną „loterii” na przystankach.

Wśród komentarzy dotyczących linii 521, jakie docierają do ZTM możemy przeczytać m.in. taki: „linia działa bezbłędnie (chociaż się spóźnia) zapewniając szybki dojazd na Pragę przez centrum”.

Rzeczywiście, autobusy szybko dowożą pasażerów do węzła przesiadkowego na Grochowie, ale nie przez centrum, lecz z Wawra. Tę zaletę ZTM w przygotowanym projekcie maksymalnie wykorzystuje. Linia 113 miałaby kursować na trasie: FALENICA – Bysławska – Patriotów – Widoczna – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA, z dużą częstotliwością - w godzinach szczytu co 10 minut, a poza szczytem i w dni świąteczne co 15 minut.

Niestety, zdecydowana większość pasażerów, w przeciwieństwie do wspomnianego internauty, nie uznaje spóźniającej się linii za „bezbłędną”. Przeciwnie, do ZTM wpływają skargi na nieregularne kursowanie linii 521. Opóźnienia są nieuniknione przy długiej trasie prowadzącej przez centrum miasta. Dlatego ZTM zaproponował równie szybkie, ale znacznie bardziej regularne połączenie, z dogodną przesiadką do tramwajów na Pradze Południe. Komunikacja szynowa – jak wynika z systematycznie wykonywanych przez ZTM pomiarów – jest szybsza i bardziej efektywna (przewozi więcej pasażerów) w porównaniu z autobusami.

Obecnie czas podróży linią 521 z Falenicy do centrum (uwzględniający średni czas oczekiwania na przystankach i czas jazdy zgodnie z rozkładem jazdy) wynosi 53 minuty. Jednak w praktyce często czas ten wydłuża się o kilka lub kilkanaście minut z powodu korków na trasie. W przypadku połączenia linią 113 z przesiadką do tramwaju np. 9 lub 24 czas podróży zgodnie z rozkładem jazdy będzie tylko nieznacznie dłuższy (średnio o ok. 6 minut), ale niemal niezmienny dzięki przejazdowi na znacznym odcinku tramwajem poruszającym się po wydzielonym torowisku. Należy jednak pamiętać, że podstawowym środkiem transportu z rejonu ul. Patriotów do Śródmieścia pozostanie kolej. Jazda pociągiem SKM lub Kolei Mazowieckich z przystanku Warszawa Falenica do przystanku Warszawa Śródmieście zgodnie z rozkładem jazdy trwa tylko ok. 32 minut. Podróż z pętli Falenica do centrum autobusem (113 lub 161) oraz pociągiem SKM lub Kolei Mazowieckich potrwa 47-49 minut (przy uwzględnieniu średniego czasu oczekiwania na przystankach i czasu jazdy zgodnie z rozkładem jazdy).

Z pomiarów ZTM wynika, że linię 521 zaczęło charakteryzować nierównomierne wykorzystanie przez pasażerów. Znacznie więcej osób podróżuje między Falenicą i Gocławkiem niż na odcinku trasy przebiegającym ulicami: Waszyngtona – Al. Jerozolimskie – Grójecka, czyli wzdłuż zmodernizowanej w ostatnich latach linii tramwajowej. Znaczna część pasażerów podróżujących z Wawra w kierunku Śródmieścia przesiada się na Gocławku do tramwajów. Badania przeprowadzone przez ZTM pokazały, że w szczycie porannym, w ciągu godziny z Falenicy do przystanku Gocławek linią 521 jechało 735 osób, a po ruszeniu z tego przystanku – dalej w kierunku centrum – w pojeździe pozostało 485 pasażerów. Prawie 300 osób przesiadło się do tramwajów. Za ich decyzją przemawia fakt, iż mimo konieczności skorzystania z przesiadki czas podróży z wykorzystaniem linii tramwajowej stał się krótszy niż w przypadku dalszej jazdy autobusem utykającym w coraz większych korkach. Oznacza to, że już obecnie wielu podróżnych wybiera rozwiązanie zaproponowane przez ZTM w projekcie.

Zbadano także, że w ciągu godziny porannego szczytu w autobusach linii 521 na moście Poniatowskiego w kierunku centrum podróżowało 420 osób. Do przewiezienia tylu pasażerów wystarczą trzy autobusy przegubowe lub jeden skład kolejki SKM. Aby utrzymać połączenie linią autobusową pomiędzy Wiatraczną i Szczęśliwcami oraz zapewnić proponowaną częstotliwość co 10 minut, potrzebne byłoby aż 7 dodatkowych autobusów, które można wykorzystać lepiej. Zamiast kursować wzdłuż linii tramwajowej, mogłyby zostać skierowane do obsługi rozwijających się osiedli, których mieszkańcy nie mają dostępu do komunikacji szynowej. Autobusy, które są tam jedynym środkiem transportu, będą przydatne dla większej liczby pasażerów. Zgodnie z projektem - opartym na wynikach obserwacji zachowań komunikacyjnych mieszkańców Wawra - można je będzie wykorzystać do zasilenia linii, które obecnie kursują z niskimi częstotliwościami w rozbudowujących się rejonach dzielnicy, m.in. linii 142, 146, 147.

Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że wzdłuż trasy linii 521 od kilku miesięcy kursuje linia SKM, która sukcesywnie „przejmuje” kolejnych pasażerów z linii autobusowych, utrzymywanie mało atrakcyjnej i słabo wykorzystywanej linii kosztem rozwijających się nowych osiedli, trudno uznać za uzasadnione.

Mieszkańcy Wawra, niezadowoleni z faktu, że linia przyspieszona zostanie zastąpiona zwykłą powinni zwrócić uwagę, że na odcinku łączącym ich dzielnicę z rondem Wiatraczna autobusy 521 omijają obecnie tylko dwa przystanki. „Przyspieszenie” po skróceniu trasy byłoby więc znikome. Uruchomienie dwóch dodatkowych przystanków warunkowych na trasie linii 113 poprawi dostępność do komunikacji miejskiej, a jednocześnie nie wpłynie negatywnie na czas podróży.

Uspokoić można także mieszkańców Ochoty, obawiających się, iż po „zabraniu” linii 521 z odcinka przez centrum, znacznie pogorszy się komunikacja dla ich dzielnicy. Przykładowo (wiele sygnałów dotyczyło tej kwestii), bezpośrednie połączenie z przystankiem BITWY WARSZAWSKIEJ utracą tylko pasażerowie korzystający z sąsiedniego przystanku OPACZEWSKA. Bezpośrednie połączenie do przystanku BITWY WARSZAWSKIEJ ze Szczęśliwic w dalszym ciągu będzie zapewniać linia 186 lub 414.

Wszystkie merytoryczne wnioski zgłoszone przez pasażerów w konsultacjach zostaną przeanalizowane, aby wybrać optymalne rozwiązanie. Jeszcze raz trzeba jednak podkreślić, że do ZTM w ramach konsultacji docierają rozbieżne wnioski, dotyczące także linii 521. „Zostawcie tak jak jest. Po co zmiany, ludzie są zadowoleni z takich tras jakie są” – pisze jedna z pasażerek. Okazuje się, że nie wszyscy, bo mieszkaniec Wawra komentuje projekt następująco: „Latami czekamy na te zmiany i nic się nie zmienia! 521 to linia dogorywająca, ciągłe korki, chcemy dojazdu do SKM i nawet częstszego SKM”. ZTM w projekcie „wawerskim” spełnia postulat zapewnienia szybszego i wygodniejszego połączenia z komunikacją szynową. Warto też dodać, że drugi postulat pasażera, dotyczący zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów, ZTM będzie starał się spełnić, zabiegając o poprawę wspólnej oferty KM i SKM, tak jak stało się to na linii do Pruszkowa.

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 29 kwie 2011, 12:39

A przesiadki na Wiatracznej w stronę Płowieckiej? Też problem. Nie ma nawet wspólnej tablicy z rozkładami. Na pętli Witolin pojawiła się (po mojej prośbie?) więc może i tu by się udało?
Cześć.

reserved
Posty: 14653
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 kwie 2011, 14:04

Najbardziej rozbawił mnie ten fragment:
Bezpośrednie połączenie do przystanku BITWY WARSZAWSKIEJ ze Szczęśliwic w dalszym ciągu będzie zapewniać linia 186
:P
To tak jakby napisać, że bezpośrednie połączenie Reduty z Pl. Zawiszy zapewnia 157. ;-)
Ale w sumie planowana jest reforma, dzięki której ciąg obecnie zajmowany przez 521 zajmie linia 157 właśnie, więc myślę, że to poprawi komfort pasażerów i sprawi, że pasażerowie mniej odczują te zmiany.

Zablokowany