Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
1. GUS – wprowadzona dwukierunkowa koordynacja protramwajowa. Pojazdy ucierpiały, to bodaj pierwszy taki przypadek, że restrykcje dla ruchu indywidualnego są aż tak wyraźne. Nikt tego nie robił celowo, po prostu odcinek jest wyjątkowo niewdzięczny. Do Centrum tramwaje 17 i 33 mają minutę krócej, na Mokotów – prawie o pół minuty. W pierwsze dni urządzenia miały raz awarię, co mogło dać problemy.
2. Na Wolskiej i Połczyńskiej wszystkie priorytety działają, jak powinny. Nic tam nie zmieniano.
3. Do pracy trzeba mieć dyplom uczelni technicznej i być miłą i koleżeńską osobą, całej reszty nauczę w rok.
4. Tak, liczniki to zło.
5. Na al. Wilanowskiej rozwalono jedyny detektor na skrzyżowaniu, ale wszystko będzie dobrze.
6. Na Odlewniczej zatwierdzony został jeszcze lepszy algorytm niż wcześniej. Ruch tramwajów będzie zupełnie bezkolizyjny, do tego od strony Żerania Wschodniego algorytm będzie zapobiegał wystąpieniu zjawiska dylematu (tj. zgaszenia sygnału zezwalającego w problematycznym momencie, kiedy tramwaj ma mniej niż 10s do skrzyżowania). Na tempo wdrażania zmian w sygnalizacji przez wykonawcę metra spuśćmy zasłonę milczenia.
7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
8. Nowe projekty na al. Reymonta, Conrada i Piastów są gotowe. Na pierwszym skrzyżowaniu priorytet wysoki (8s średniej straty), na pozostałych poniżej 2s. Za pętlę biorę się jutro.
9. Na przejeździe skośnym przy pętli Koło nigdy nie było żadnych detektorów, ani sygnalizacji wzbudzanej.
2. Na Wolskiej i Połczyńskiej wszystkie priorytety działają, jak powinny. Nic tam nie zmieniano.
3. Do pracy trzeba mieć dyplom uczelni technicznej i być miłą i koleżeńską osobą, całej reszty nauczę w rok.
4. Tak, liczniki to zło.
5. Na al. Wilanowskiej rozwalono jedyny detektor na skrzyżowaniu, ale wszystko będzie dobrze.
6. Na Odlewniczej zatwierdzony został jeszcze lepszy algorytm niż wcześniej. Ruch tramwajów będzie zupełnie bezkolizyjny, do tego od strony Żerania Wschodniego algorytm będzie zapobiegał wystąpieniu zjawiska dylematu (tj. zgaszenia sygnału zezwalającego w problematycznym momencie, kiedy tramwaj ma mniej niż 10s do skrzyżowania). Na tempo wdrażania zmian w sygnalizacji przez wykonawcę metra spuśćmy zasłonę milczenia.
7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
8. Nowe projekty na al. Reymonta, Conrada i Piastów są gotowe. Na pierwszym skrzyżowaniu priorytet wysoki (8s średniej straty), na pozostałych poniżej 2s. Za pętlę biorę się jutro.
9. Na przejeździe skośnym przy pętli Koło nigdy nie było żadnych detektorów, ani sygnalizacji wzbudzanej.
Swoją drogą, chyba częściej się pojawia światło między Kondratowicza a Poborzańska.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Jarek, ad. 9 chodziło chyba o przejazd skośny przy przystanku Marynin ("od strony Koła"), a nie przy Kole.
Swoją drogą, rozumiem, że przy Kole niczego się nie doczekamy, bo ma być modernizacja Obozowej i samej pętli na świętego nigdy...?
Swoją drogą, rozumiem, że przy Kole niczego się nie doczekamy, bo ma być modernizacja Obozowej i samej pętli na świętego nigdy...?
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Coś złego się dzieje na Starych Świdrach. Stoję na przystanku w kierunku miasta, zielone dla pieszych miga, więc szykuję się do startu. A tu guzik- z mostu zjechał tramwaj i dostał zielone, a ja kwitłem jeszcze ponad minutę
miłośnik 13N
A kiedy to się wydarzy? Jakoś jeszcze w tym roku?7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
Na Ogrodach działkowych Bemowo znowu jest dodatkowa faza.
Działa priorytet na Czapelskiej. Detekcja jest wirtualna i pobiera informacje z GPS - jak SIP.
Nowowiejska wkrótce. Marynin jeszcze "wkrótcej". Tam będzie pełny priorytet i na całej Radiowej. Minuta do urwania.
Nowowiejska wkrótce. Marynin jeszcze "wkrótcej". Tam będzie pełny priorytet i na całej Radiowej. Minuta do urwania.
Na stronie Infotronu w opisie SNRT2000 jest informacja, że tramwaje posiadają nadajnik priorytetów. Czy to w jakiś sposób jest u nas używane czy po prostu to tylko bajka od producenta?
Fajno. A da się coś zrobić ze światłami przy Batorego? Tam regularnie tramwaje łapią "stopa" a zielone świeci się dla samochodów wyraźnie dłużej.
Z inncyh tematów - czy jest szansa aby poprawić odcinek Pl. UL -Rakowiecka? Taki trochę test przed tramwajem wilanowskim. Obecnie bowiem tramwaj staje przed Pl. UL raz a potem "poprawia" tuż przed Pl. Puławskim, a potem kolejny raz zwykle przez Rakowiecką...
Z inncyh tematów - czy jest szansa aby poprawić odcinek Pl. UL -Rakowiecka? Taki trochę test przed tramwajem wilanowskim. Obecnie bowiem tramwaj staje przed Pl. UL raz a potem "poprawia" tuż przed Pl. Puławskim, a potem kolejny raz zwykle przez Rakowiecką...
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Al. Niepodległości / Batorego oraz skrzyżowanie z Rakowiecką będzie w tym roku robione przez ZDM z uwzględnieniem priorytetów.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na liście modernizacji jest tylko ta pierwsza. To drugie to jakiś większy projekt?Solaris U10 pisze: ↑06 cze 2019, 19:19Al. Niepodległości / Batorego oraz skrzyżowanie z Rakowiecką będzie w tym roku robione przez ZDM z uwzględnieniem priorytetów.
https://zdm.waw.pl/dzialania/remonty-i-inwestycje/
Jak na razie kasy nie ma na to chyba.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Być może została przyznana na ostatniej Radzie Warszawy. Przebudowa dotyczy zasadniczo skrsyzowania z ul. Stefana Batorego, doposażenie Rakowieckiej jest niejako przy okazji celem umożliwienia wprowadzenia priorytetu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przy Kole już "coś" jest, bo jest podwójne zielone dla tramwaju na przejeździe ukośnym, skoordynowane ze skrzyżowaniem głównym pod kątem tramwaju. Modernizacja Obozowej jest cały czas w planach na "po metrze".gfedorynski pisze: ↑03 cze 2019, 20:48Jarek, ad. 9 chodziło chyba o przejazd skośny przy przystanku Marynin ("od strony Koła"), a nie przy Kole.
Swoją drogą, rozumiem, że przy Kole niczego się nie doczekamy, bo ma być modernizacja Obozowej i samej pętli na świętego nigdy...?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.