Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 cze 2014, 21:39

Kolejnych kilka lat. Bo przy okazji NR AKMom starej serii nie montuje się klimatyzacji

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 29 cze 2014, 22:48

Otwierając centralnie drzwi, zwiększasz szanse, na nie odjechanie z przystanku :-D :-D. A co do montażu klimy w starych AKM-ach, to nie opłaca się wkładać kolejnej kasy, poza tym co konieczne, w te stare trupy. Aż dziw bierze, że przy takim utrzymaniu, to jeszcze się nie rozpadło.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 29 cze 2014, 23:15

Swoją drogą, w związku z zapowiedziami KM, że po otrzymaniu większej ilości nowego taboru pozbędzie się części EN57, ciekaw jestem na które serie/egzemplarze wypadnie.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 29 cze 2014, 23:20

To chyba oczywiste, że na najmłodsze.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 29 cze 2014, 23:42

alojz pisze:To chyba oczywiste, że na najmłodsze.
Czyli, wnioskując, że P4 właśnie przechodzą EN57-18XX, na szrot miałyby powędrować EN57-19XX, podczas gdy nadal w ruchu pozostaną, w AKM-owych wcieleniach, starsze o blisko 10 lat jednostki z numerkami na 15XX?...

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 cze 2014, 0:02

Błędne założenia, ale wnioski właściwe.

Sprzedane/zezłomowane zostaną jednostki które musiałyby przejść P5.
P4 nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 30 cze 2014, 5:23

Czy naprawdę ktokolwiek z was wierzy w złomowanie EN57?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 cze 2014, 8:27

Loui pisze:Otwierając centralnie drzwi, zwiększasz szanse, na nie odjechanie z przystanku :-D :-D. A co do montażu klimy w starych AKM-ach, to nie opłaca się wkładać kolejnej kasy, poza tym co konieczne, w te stare trupy. Aż dziw bierze, że przy takim utrzymaniu, to jeszcze się nie rozpadło.
Jak fotokomórka otwiera i zamyka sobie drzwi któreś, to też szanse szybko spadają ;)
Niemniej jednak wolę chwilę dłużej postać z otwartymi drzwiami, niż łapać mdlejących. A zdarzało się mi to czynić w pociągach.

Będę to powtarzał: cała choinka osób odpowiedzialnych za te małe okienka (ale za to estetyczne, no ba...) powinna się kisić w jednym przedziale zamknięta całe lato za karę.
Chyba, że UTK się przyczepi. Do WKD się przyczepiło, to może też do KM?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 04 lip 2014, 19:08

Jakiś czas temu przy ogólnej awarii mocno już opóźniony i pełny pociąg do Mińska. Miał małe okienka i więcej stał niż jechał. W Wesołej/Woli ktoś zemdlał i poszedł komunikat że postoimy. Gdyby nie to że drugim torem podjechał inny pociąg to ten którym jechałem nigdy by nie dojechał do Mińska bo już na każdej stacji by ktoś mdlał. Robiło się takie zamknięte koło. Kto mógł (w tym ja) oczywiście poleciał biegiem przez zamknięte szlabany na ten drugi pociąg - klimatyzowany.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 04 lip 2014, 20:47

Jak ogólnie prezentują się EN57 po ostatnich P4 w Mińsku? Widziałem 2 takie kible, z których jeden nie wyglądał na zmieniony w żaden sposób, a drugi (1903) ma wymienione przyciski do drzwi (teraz są takie, jak w 19/27/35WE/120Na...) i nowe pikanie przy zamykaniu. Data P4 dla obu wymienionych to 30.06.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 lip 2014, 9:34

TED pisze:1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa fabrycznie nowych pojazdów kolejowych tj. dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT),
2) świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych,
3) dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego),
4) przeszkolenie pracowników Zamawiającego.


Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 15.1.2015 Zakończenie 30.11.2015

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lip 2014, 9:39

1. C - Cena. Waga 55

2. KE1 - Zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT. Waga 5

3. Og - Okres udzielonej gwarancji. Waga 10

4. Td - Termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT. Waga 10

5. Wn - Współczynnik niezawodności. Waga 10

6. Wu - Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie). Waga 10
Warte odnotowania.
Chyba nikogo nie zaskoczę, jak napiszę, że chciałbym, żeby to była kontynuacja Flirtów, z normalną podłogą, dużymi oknami, sprawnie działającymi układami etc... (ale co ja tam sobie myślę... wejdą firmy dające fikcyjne współczynniki, skręcające pojazdy na ostatnią chwilę i zostanie to na koniec odebrane i będzie tak jeździć, póki nie wróci do producenta na naprawy).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lip 2014, 9:45

Jaką to ma mieć długość?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 lip 2014, 13:28


przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lip 2014, 13:45

Tak, jak powinno być. W podwójnej trakcji cały typowy peron wykorzystany.

ODPOWIEDZ