Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Kolejnych kilka lat. Bo przy okazji NR AKMom starej serii nie montuje się klimatyzacji
Otwierając centralnie drzwi, zwiększasz szanse, na nie odjechanie z przystanku . A co do montażu klimy w starych AKM-ach, to nie opłaca się wkładać kolejnej kasy, poza tym co konieczne, w te stare trupy. Aż dziw bierze, że przy takim utrzymaniu, to jeszcze się nie rozpadło.
Swoją drogą, w związku z zapowiedziami KM, że po otrzymaniu większej ilości nowego taboru pozbędzie się części EN57, ciekaw jestem na które serie/egzemplarze wypadnie.
To chyba oczywiste, że na najmłodsze.
Czyli, wnioskując, że P4 właśnie przechodzą EN57-18XX, na szrot miałyby powędrować EN57-19XX, podczas gdy nadal w ruchu pozostaną, w AKM-owych wcieleniach, starsze o blisko 10 lat jednostki z numerkami na 15XX?...alojz pisze:To chyba oczywiste, że na najmłodsze.
Błędne założenia, ale wnioski właściwe.
Sprzedane/zezłomowane zostaną jednostki które musiałyby przejść P5.
P4 nie ma tu nic do rzeczy.
Sprzedane/zezłomowane zostaną jednostki które musiałyby przejść P5.
P4 nie ma tu nic do rzeczy.
Czy naprawdę ktokolwiek z was wierzy w złomowanie EN57?
Jak fotokomórka otwiera i zamyka sobie drzwi któreś, to też szanse szybko spadająLoui pisze:Otwierając centralnie drzwi, zwiększasz szanse, na nie odjechanie z przystanku . A co do montażu klimy w starych AKM-ach, to nie opłaca się wkładać kolejnej kasy, poza tym co konieczne, w te stare trupy. Aż dziw bierze, że przy takim utrzymaniu, to jeszcze się nie rozpadło.
Niemniej jednak wolę chwilę dłużej postać z otwartymi drzwiami, niż łapać mdlejących. A zdarzało się mi to czynić w pociągach.
Będę to powtarzał: cała choinka osób odpowiedzialnych za te małe okienka (ale za to estetyczne, no ba...) powinna się kisić w jednym przedziale zamknięta całe lato za karę.
Chyba, że UTK się przyczepi. Do WKD się przyczepiło, to może też do KM?
Jakiś czas temu przy ogólnej awarii mocno już opóźniony i pełny pociąg do Mińska. Miał małe okienka i więcej stał niż jechał. W Wesołej/Woli ktoś zemdlał i poszedł komunikat że postoimy. Gdyby nie to że drugim torem podjechał inny pociąg to ten którym jechałem nigdy by nie dojechał do Mińska bo już na każdej stacji by ktoś mdlał. Robiło się takie zamknięte koło. Kto mógł (w tym ja) oczywiście poleciał biegiem przez zamknięte szlabany na ten drugi pociąg - klimatyzowany.
Jak ogólnie prezentują się EN57 po ostatnich P4 w Mińsku? Widziałem 2 takie kible, z których jeden nie wyglądał na zmieniony w żaden sposób, a drugi (1903) ma wymienione przyciski do drzwi (teraz są takie, jak w 19/27/35WE/120Na...) i nowe pikanie przy zamykaniu. Data P4 dla obu wymienionych to 30.06.
TED pisze:1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa fabrycznie nowych pojazdów kolejowych tj. dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT),
2) świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych,
3) dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego),
4) przeszkolenie pracowników Zamawiającego.
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 15.1.2015 Zakończenie 30.11.2015
Warte odnotowania.1. C - Cena. Waga 55
2. KE1 - Zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT. Waga 5
3. Og - Okres udzielonej gwarancji. Waga 10
4. Td - Termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT. Waga 10
5. Wn - Współczynnik niezawodności. Waga 10
6. Wu - Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie). Waga 10
Chyba nikogo nie zaskoczę, jak napiszę, że chciałbym, żeby to była kontynuacja Flirtów, z normalną podłogą, dużymi oknami, sprawnie działającymi układami etc... (ale co ja tam sobie myślę... wejdą firmy dające fikcyjne współczynniki, skręcające pojazdy na ostatnią chwilę i zostanie to na koniec odebrane i będzie tak jeździć, póki nie wróci do producenta na naprawy).
Tak, jak powinno być. W podwójnej trakcji cały typowy peron wykorzystany.