Rozkłady tramwajowe - 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 sty 2023, 14:00

Akurat na 31 już był Żoliborz z dojazdami z Huty i Gocławka, więc tylko obsługa przez Annopol może to przebić. Ale zostawmy tą prehistorię.
Tramwajom to raczej nowa siatka koordynacji jest potrzebna. Są widoki na rychłe otwarcie Puławskiej? Może wtedy będzie okazja odspawać 10 od 14.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2023, 14:15

Paweł D. pisze:
08 sty 2023, 14:00
Tramwajom to raczej nowa siatka koordynacji jest potrzebna. Są widoki na rychłe otwarcie Puławskiej? Może wtedy będzie okazja odspawać 10 od 14.
Ma być nowe siatka koordynacji i to na zamkniętej Puławskiej. Którą zapewne i tak dość szybko zdewastuje sezon remontowo-inwestycyjny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

beni
Posty: 2761
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 08 sty 2023, 14:16

Znając realia fachowców z ZTM. Będą trzy linie w tym samym czasie za minutę 2 linie. I potem przerwa.

Skoro w rozkładach feryjnych mamy odcinki gdzie 2 linie jadą w odstępach 2 minut a potem dziura to nic dobrego już się nie spodziewam.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2761
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 08 sty 2023, 14:17

pawcio pisze:
08 sty 2023, 14:15
Paweł D. pisze:
08 sty 2023, 14:00
Tramwajom to raczej nowa siatka koordynacji jest potrzebna. Są widoki na rychłe otwarcie Puławskiej? Może wtedy będzie okazja odspawać 10 od 14.
Ma być nowe siatka koordynacji i to na zamkniętej Puławskiej. Którą zapewne i tak dość szybko zdewastuje sezon remontowo-inwestycyjny.
Termin realizacji to??? 2024 czy 2025.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2023, 14:20

Nie będę składał deklaracji za coś, na co wpływ mam baaardzo ograniczony.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2023, 14:29

A czym jest spowodowane zaangażowanie dodatkowego zakładu na Obozowej w obsługę? Nie mogę namierzyć wyjazdów 13. Mają być w dp?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2023, 14:35

Dostawy HRC na potrzeby Wilanowa wymuszają ulokowanie gdzieś części taboru do czasu otwarcia R5.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 08 sty 2023, 14:37

Jeśli jest problem w koordynacjach rozkładów, to może jest problem w za dużej ilości tarczek?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2023, 14:47

Problem jest w tym że różne drobne zmiany w czasach przejazdu czy objazdy konsekwentnie psują tę koordynację, szczególnie że doktryna zakłada zmienianie rozkładów wyłącznie na liniach, które w dane zmiany są zaangażowane. A ostatni reset koordynacji mieliśmy na wiosnę 2019. To nie ma prawa działać, nawet gdyby tarczek było o połowę mniej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11120
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sty 2023, 17:14

primoż pisze:Jeśli jest problem w koordynacjach rozkładów, to może jest problem w za dużej ilości tarczek?
Marszrutyzacja jest ogólnie dość średnia. Linie szkieletowe skręcające nagle albo kończące na bliższych pętlach (Banacha, Wiatraczna, Dw.Wschodni). Ale też układ jest z upy i to, że mieszkańcy nie oddadzą np siódemki, która nie pasuje do żadnego sensownego układu, a z kolei Czynszowa nie odda 23 - gdzie silna 13 powinna jeździć z Kawęczyńskiej na Czynszową i tyle.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 09 sty 2023, 0:58

Łukasz pisze:
08 sty 2023, 17:14
Marszrutyzacja jest ogólnie dość średnia.
Najpierw trzeba wziąć pod uwagę, że żadnej marszrutyzacji przy wprowadzeniu 4/8 nie było. Pocięto, oficjalnie z powodu otwarcia M2C, takie linie mające ówcześnie dużą frekwencję jak 24 i 26, a zasilono takie linie, jak np.: 7, 25, 27 czy 28, które bynajmniej tego nie potrzebowały. A już w ogóle Aleje Jerozolimskie to był majstersztyk: po wycofaniu 25 ludzie przestali się mieścić w składach w al. Waszyngtona. Co zrobił ZTM? Zmniejszył ilość kursów w ciągu AlJ - AlW, żeby podbić 7, 22 i 25 skręcające w al. Zieleniecką, gdzie akurat frekwencja spadła po uruchomieniu M2C. ](*,)
Lukasz pisze:Ale też układ jest z upy i to, że mieszkańcy nie oddadzą np siódemki, która nie pasuje do żadnego sensownego układu, a z kolei Czynszowa nie odda 23 - gdzie silna 13 powinna jeździć z Kawęczyńskiej na Czynszową i tyle.
A ja się wcale ludziom nie dziwię, że nie chcą oddać takich 7, 13 lub 23. Sam Organizator dokłada sporą cegiełkę (żeby tylko jedną... #-o), żeby zniechęcić do silnych linii poprzez ich podcinanie (523 po otwarciu M2 na Bemowie, ograniczenie do co 15' silnych linii autobusowych oprócz 189; częstotliwość co 10' przywrócono tylko 523 i 190, tej drugiej tylko w SB) również w postaci pozostawienia rozkładu feryjnego lub wakacyjnego na okres roku szkolnego czy podcinanie końcówek, jak np.: co drugie 1 skrócone do Narutowicza, pół 9 do Wiatracznej albo pół szczytowego 33 do pętli Piaski (nie zmieściłeś się przy Bogusławskiego do obciętego 33, a jedziesz do Feminy? Jedź na około 26!) Takie silne 13 Czynszowa - Szmulki, choć bardzo słuszne, po pierwszych feriach lub wakacjach stałoby się linią średnią (no bo przecież na Nowej Pradze byłoby konkurencją dla M2), a poza tym okazałoby się, że ZTM musi oszczędzać wozokilometry na socjale bazarowo-przychodniane lub trzeba odzyskać brygady na uruchomienie kolejnej, nowej linii socjalnej w odpowiedzi na pisma radnych dzielnicowych :-"

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 sty 2023, 1:29

A skoro o 7 mowa. Czy z racji dość mocnego pocięcia połączeń kolejowych na średnicy zyskała pasażerów?

Robert 514
Posty: 2139
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 09 sty 2023, 7:32

Paweł D. pisze:
09 sty 2023, 1:29
A skoro o 7 mowa. Czy z racji dość mocnego pocięcia połączeń kolejowych na średnicy zyskała pasażerów?
Nie zyskała . Poza szczytem leżące dostępne

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 sty 2023, 11:04

primoż pisze:
09 sty 2023, 0:58
Łukasz pisze:
08 sty 2023, 17:14
Marszrutyzacja jest ogólnie dość średnia.
Najpierw trzeba wziąć pod uwagę, że żadnej marszrutyzacji przy wprowadzeniu 4/8 nie było. Pocięto, oficjalnie z powodu otwarcia M2C, takie linie mające ówcześnie dużą frekwencję jak 24 i 26, a zasilono takie linie, jak np.: 7, 25, 27 czy 28, które bynajmniej tego nie potrzebowały. A już w ogóle Aleje Jerozolimskie to był majstersztyk: po wycofaniu 25 ludzie przestali się mieścić w składach w al. Waszyngtona. Co zrobił ZTM? Zmniejszył ilość kursów w ciągu AlJ - AlW, żeby podbić 7, 22 i 25 skręcające w al. Zieleniecką, gdzie akurat frekwencja spadła po uruchomieniu M2C. ](*,)
Lukasz pisze:Ale też układ jest z upy i to, że mieszkańcy nie oddadzą np siódemki, która nie pasuje do żadnego sensownego układu, a z kolei Czynszowa nie odda 23 - gdzie silna 13 powinna jeździć z Kawęczyńskiej na Czynszową i tyle.
A ja się wcale ludziom nie dziwię, że nie chcą oddać takich 7, 13 lub 23. Sam Organizator dokłada sporą cegiełkę (żeby tylko jedną... #-o), żeby zniechęcić do silnych linii poprzez ich podcinanie (523 po otwarciu M2 na Bemowie, ograniczenie do co 15' silnych linii autobusowych oprócz 189; częstotliwość co 10' przywrócono tylko 523 i 190, tej drugiej tylko w SB) również w postaci pozostawienia rozkładu feryjnego lub wakacyjnego na okres roku szkolnego czy podcinanie końcówek, jak np.: co drugie 1 skrócone do Narutowicza, pół 9 do Wiatracznej albo pół szczytowego 33 do pętli Piaski (nie zmieściłeś się przy Bogusławskiego do obciętego 33, a jedziesz do Feminy? Jedź na około 26!) Takie silne 13 Czynszowa - Szmulki, choć bardzo słuszne, po pierwszych feriach lub wakacjach stałoby się linią średnią (no bo przecież na Nowej Pradze byłoby konkurencją dla M2), a poza tym okazałoby się, że ZTM musi oszczędzać wozokilometry na socjale bazarowo-przychodniane lub trzeba odzyskać brygady na uruchomienie kolejnej, nowej linii socjalnej w odpowiedzi na pisma radnych dzielnicowych :-"
Nie wiem, czy owe "linie bazarowo - przychodniane" jak je ładnie określiłeś rzeczywiście tak bardzo generują te koszty. Dyrektor Strzegowska lubi mówić, że ZTM przeznaczył takie same nakłady na przykład na linie cmentarne jak w zeszłym roku, zapomina tylko jakoś dodać, że w 2022 roku wydłużyło się metro, które ma najdroższe wozokm ze wszystkich środków transportu. Zatem to niejako oczywiste, że koszty transportu rosną. Wiem, że inżynierowie transportu najchętniej wycięliby wszystkie linie socjalne, tylko ciekawe, ilu z nich robi zakupy swoim starzejącym się rodzicom lub zawiezie ich do przychodni własnym samochodem. Bo przecież co i raz słyszymy apele, że ludzie powyżej pewnego wieku raczej samochodu prowadzić nie powinni.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2023, 18:53

fraktal pisze:
09 sty 2023, 11:04
Wiem, że inżynierowie transportu najchętniej wycięliby wszystkie linie socjalne, tylko ciekawe, ilu z nich robi zakupy swoim starzejącym się rodzicom lub zawiezie ich do przychodni własnym samochodem.
Ja robię i uprzejmie proszę cię, abyś się nie wypowiadał w ich imieniu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Zablokowany