Strona 30 z 111

: 19 sie 2007, 23:40
autor: MeWa
Jutro pewnie będzie okazja :)

: 20 sie 2007, 8:38
autor: dzidek
Nowoczesny tramwaj pierwszy dzień z pasażerami

W poniedziałek przed południem najnowszy i najdłuższy tramwaj w Warszawie zabierze pierwszych pasażerów. Do zakończenia remontu torów w Al. Jerozolimskich będzie jeździć Marszałkowską. Jest kłopot, gdzie go puścić potem
Ma 32 m, niską podłogę we wszystkich sześciorgu drzwiach, a w środku panuje przyjemny chłód z klimatyzacji. Takich wagonów do końca października przybędzie jeszcze 14. Dziś w zajezdni przy ul. Woronicza producent, bydgoska fabryka Pesa, uroczyście przekaże pierwszy, dostarczony przed miesiącem.

Tramwaje Warszawskie czekały na wznowienie ruchu na Marszałkowskiej po zakończeniu prac torowych na skrzyżowaniu z Al. Jerozolimskimi. Ok. godz. 11 nowy przegubowiec wyruszy w inauguracyjny kurs przez Puławską, Marszałkowską, Andersa i Mickiewicza do pętli na Marymoncie. Każdy będzie mógł do niego wsiąść, po czym wagon wróci do mokotowskiej zajezdni. Od wtorku ma już normalnie wozić pasażerów na linii 36 (Marymont - Potok - Wyścigi).

Będzie tak do zakończenia remontu torów wzdłuż Al. Jerozolimskich na przełomie września i października. Wtedy nowe tramwaje mają jeździć właśnie tędy. I tu pojawia się problem. Ponieważ i remont, i wagony dofinansowała Unia Europejska, w umowie znalazł się zapis, że nowy tabor ma być wykorzystywany wyłącznie na odnowionym odcinku między pętlą na Gocławku a pętlą na ul. Banacha. Tyle tylko, że nie istnieje linia na tej trasie. Najbardziej zbliżoną ma dziewiątka, która kursuje z Gocławka, mija ul. Banacha i dojeżdża al. Krakowską aż na Okęcie. I tak właśnie Zarząd Transportu Miejskiego najchętniej puściłby nowe tramwaje. - Inaczej większość pasażerów, którzy jadą Al. Jerozolimskimi i Grójecką, musiałaby się przesiadać w połowie drogi. To niewygodne - przekonują urzędnicy ZTM.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos obiecał postarać się o zgodę na odstępstwo od umowy z Unią. Pośrednikiem byłby wojewoda, ale jego rzecznik Grzegorz Ćwiek twierdzi, że nie wpłynęła taka prośba. Tramwaje dostały tylko pozwolenie, by pierwszy wagon tymczasowo skierować trasą linii 36.

ZTM szykuje już awaryjne rozwiązanie tego pata. Niestety, niekorzystne dla pasażerów: powstałaby nowa całotygodniowa linia między Gocławkiem a ul. Banacha z nowymi tramwajami, dziewiątka zaś nadal kursowałaby na Okęcie, tyle że rzadziej.
Dobry żart :D hahaha. W tej chwili przy częstej 9 jest zbyt ciasno a oni chcą jeszcze ją rozrzadzać ](*,) Żałosne.

: 20 sie 2007, 9:35
autor: pesa
zmniejszenie częstotliwości 9 to kompletna głupota. przecież przed wakacjami, przed remontem w al. jerozolimskich, pewnego dnia jechałem 9 z przystanku "dh smyk" do przystanku "okęcie". ledwo wcisnąłem się do tramwaju. a była to godzina ok. 13.00, a więc do szczytu jeszcze godzina albo dwie...

ostatnio słyszałem, że pesy mają kursowac na 9 z gocławka na okęcie. to chyba najpopularniejsza linia w warszawie, więc myślę, że nowe tramwaje będą tam jak znalazł. może choc trochę zmniejszy się tam tłok...

: 20 sie 2007, 9:42
autor: SławekM
GW pisze: Pośrednikiem byłby wojewoda, ale jego rzecznik Grzegorz Ćwiek twierdzi, że nie wpłynęła taka prośba. Tramwaje dostały tylko pozwolenie, by pierwszy wagon tymczasowo skierować trasą linii 36.
Tego pana rzecznika skąś znam :D

: 20 sie 2007, 10:14
autor: mariow
Bo prawda jes taka ze trzeba było zrobic remont trasy Goclawek-Okecie. Skoro po praskiej stronie poszło do konca trasy to i lewej stronie tak powinno było byc a nie tylko do Banacha

: 20 sie 2007, 10:25
autor: SławekM
Kasy TW nie miało ;)

: 20 sie 2007, 10:35
autor: pawcio
A wziął ktoś pod uwagę fakt, że na Okęciu nie ma miejsca na 1 (mocną), 5 (zapewne), 7 i 35? Dla mnie jest oczywiste, że wówczas na Okęcie wraca 7 i zachowana jest podaż na wszystkich odcinkach. Nie wiem tylko, czy na 5 będize tyle brygad, by wszystkie Pesy znalazły tam zatrudnienie.

: 20 sie 2007, 10:42
autor: Krzysiek_S
pawcio pisze:A wziął ktoś pod uwagę fakt, że na Okęciu nie ma miejsca na 1 (mocną), 5 (zapewne), 7 i 35? Dla mnie jest oczywiste, że wówczas na Okęcie wraca 7 i zachowana jest podaż na wszystkich odcinkach. Nie wiem tylko, czy na 5 będize tyle brygad, by wszystkie Pesy znalazły tam zatrudnienie.
Czas przelotu Gocławek - Banacha 55 minut, więc wychodzi z 13-14 brygad przy częstotliwości 10 minut. 1-2 na rezerwie.

: 20 sie 2007, 10:54
autor: Wolfchen
Krzysiek pisze:Czas przelotu Gocławek - Banacha 55 minut, więc wychodzi z 13-14 brygad przy częstotliwości 10 minut.
Lepiej dać 15. A może puszczą co 8 :-k ?

: 20 sie 2007, 11:02
autor: pawcio
Chyba wziąłeś czas przejazdu przez Most Śląsko-Dąbrowski. Przed remontem było to 35-40. czyli w szczycie wyrabiają się na luzie w 11 brygad. 4 na rezerwie to nieco za dużo.

: 20 sie 2007, 11:07
autor: Krzysiek_S
pawcio pisze:Chyba wziąłeś czas przejazdu przez Most Śląsko-Dąbrowski. Przed remontem było to 35-40. czyli w szczycie wyrabiają się na luzie w 11 brygad. 4 na rezerwie to nieco za dużo.
Ano faktycznie, nie spojrzałem na trasę ](*,)

: 20 sie 2007, 11:26
autor: alojzy
pawcio pisze:Chyba wziąłeś czas przejazdu przez Most Śląsko-Dąbrowski. Przed remontem było to 35-40. czyli w szczycie wyrabiają się na luzie w 11 brygad. 4 na rezerwie to nieco za dużo.
Wygląda więc na to, że liczbę 15 sztuk TW wzięło z sufitu. Chyba że chcą znacznie zwiększyć częstotliwość.

: 20 sie 2007, 15:41
autor: Glonojad
Po pierwsze, to widzę tutaj jakieś gigantyczne off-topy, mimo, że jest odpowiedni wątek na infrastrukturze...

Po wtóre, może rzucę kilkoma odpowiedziami wg. stanu mojej wiedzy:
- Studium Wykonalności dla trasy opracowano jeszcze w roku 2004, kiedy istniała sobie linia nr 44, co 5 minut w szczycie;
- organizator komunikacji nie zgłaszał uwag do treści Studium w odniesieniu do sposobu funkcjonowania zakupionego w projekcie taboru; co więcej, odbył się szereg narad m.in. w tej sprawie, ale ówczesny ZTM miał "ważniejsze rzeczy na głowie" i decyzji nie podjął; wniosek o dofinansowanie poszedł z takimi zapisami, z jakimi poszedł, a teraz się nagle organizator indyczy (to trochę podobnie jak z potrójniakami, przez 15 lat nie były potrzebne aż nagle ktoś się chciał wykazać i łup...);
- projekt musiał uwzględniać możliwości finansowe spółki*, stąd, bo odmowie dofinansowania ze strony M.St. Warszawy, liczba zakupionych wagonów została okrojona do 15; gdy okazało się, że tramwaje z PESY będą tańsze i w pierwotnie planowanej kwocie zmieściłoby się ich nie 15, lecz 22, okoniem stanęło Miasto, które zaprotestowało argumentujac, że "zaoszczędzone dotacje unijne pójdą na projekt rezerwowy, tj. metro". ZTCW, te pieniądze były miastu tak "potrzebne", że wciaż o nie nie wystąpiło...
- zakres projektu wynika ze Studium Przygotowawczego do koncepcji modernizacji sieci tramwajowej w Warszawie (nazwa z pamięci), które wskazało trasy do modernizacji w pierwszej kolejności; wybrano trasy o największej liczbie pasażerów z jednej strony - a ograniczone obszarowo ze względów finansowych z drugiej; ograniczenie obszarowe miało także takie znaczenie, że rekomendowano m.in. wprowadzenie nowego taboru początkowo wyłącznie na modernizowanych trasach, ale za to na wszystkich brygadach. Skutkiem tego w Alejach jeździłyby dwie linie "jak metro" (Zieleniecka/Gocławek - Cm.Wolski/Banacha), w całości obsługiwane taborem nowoczesnym, i trzebaby wówczas kupić nie 120, lecz 70 wagonów (liczby znów z pamięci). Na najbardziej obciążonych przez pasażerów odcinkach byłby wówczas maksymalny standard i maksymalnie prosty układ linii "jak w metrze".

* - dlatego dokument nazywa się Studium Wykonalności - bada, czy projekt jest wykonalny m.in. technicznie i finansowo.

: 20 sie 2007, 16:21
autor: MeWa
Jeśli chodzi o zmiany tras, rzecznik TW mówił, że tramwaje mogą jeździć na nowej trasie, ale niekoniecznie po całości (tzn. mógłby np. dojeżdżać do Wiatracznej), z kolei p. Ruta mówił, że TW będą te zapisy w umowie jeszcze precyzować. Jakkolwiek to się obróci, jeśli zapowiedź w gazecie obcięcia kursów tramwajów do Okęcia jest prawdziwa, to będzie to rozwiązanie baaaardzo nieprzemyślane...

: 20 sie 2007, 16:25
autor: Glonojad
A propos informacji gazetowych - patrz mój post z 16:15 .