Strona 30 z 41

: 12 gru 2012, 19:50
autor: KwZ
ness pisze:A ponoc do tego ostatniego to nawet tlk sie nie oplaca komercyjnie puszczac.
A. TLK nigdzie w PL nie generują zysków komercyjnych, albo ja o czymś nie wiem (może na tej hejtowanej CMK?).
B. TLK a pendolino mają trochę inne biznesplany, co nie?

: 12 gru 2012, 19:52
autor: ness
A) sa komercyjne
B) nie, sa dokladnie takie same i jedne i drugie sa sposobem na zlopanie dotacji. Inna jest tylko argumentacja prowadzaca do jej przyznania i to tez nie do konca.

: 12 gru 2012, 20:06
autor: Wolfchen
KwZ pisze:NIE pogarsza się, ile razy mam(y) to powtarzać!
Skoro pociagi jeżdżą po CMK, to nie jadą ósemką, więc jest mniej dostępnych relacji. Podobny przykład z pociągiem Lublin - Szczecin, który kiedyś jeździł przez Radom, Łódź. Albo już przywoływany przeze mnie przykład wycięcia pociągów pośpiesznych z linii Wawa - Gdańsk, żeby nie odbierały pasażerów PICowi. Co zresztą się powtórzy, bo umowa w sprawie pendolino daje monopol na tej linii dla PICu - a więc będą sobie dowolnie mogli ukłądać rozkład tak, aby zmusić pasażerów do korzystania z droższych połączeń bądź wybrania innego środka transportu...
KwZ pisze:Na 17 miast powyżej 200.000 mieszkańców pociągi z Y dotarłyby do 12. Lekko, bo można by statystyki podrasować połączeniem Gdańsk-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Kraków lub podobnymi sztuczkami.
Pokazałeś Bydgoszcz, Toruń, a co z Kielcami, Radomiem i Częstochową? 8-(
ness pisze:Mozeta zejsc na ziemie, albo przynajmniej obnizyc pulap absurdu?
Białystok to RailBaltica, więc nie jest to takie absurdalne.

: 12 gru 2012, 20:13
autor: ness
Railbaltica swoja fantastyczna nazwa wygeneruje potoki i popyt na kdp w miastach po drodze (kdp do malkinii - hit).
Ze niby jak?
Railpodlasia przez siedlce czeremche do bstoku w takim razie.
Dlaczego siemiatycze maja byc pozbawione kdp?

: 12 gru 2012, 20:44
autor: Wolfchen
Ja tylko napisałem, że technicznie będzie możliwe puszczenie pociągu i nazwanie go "szybkim". Natomiast co do opłacalności się nie wypowiadam, bo bez zapewnienia PICowi monopolu może być to trudne (jak widać przy okazji pendolino).

: 12 gru 2012, 20:49
autor: KwZ
Wolfchen pisze:Skoro pociagi jeżdżą po CMK, to nie jadą ósemką,
Nie. Popyt (i podaż) nie jest ustalony.
Wolfchen pisze:Pokazałeś Bydgoszcz, Toruń, a co z Kielcami, Radomiem i Częstochową? 8-(
Pokazałem 12 na 17. 8-(

: 12 gru 2012, 20:51
autor: Wolfchen
KwZ pisze:Popyt (i podaż) nie jest ustalony.
Przy ograniczonym ilostanie wagonów, trasując pociąg przez CMK nie można go wytrasować po ósemce, zgadza się? :>
KwZ pisze:Pokazałem 12 na 17. 8-(
Mówiłem o tym:
KwZ pisze:Lekko, bo można by statystyki podrasować połączeniem Gdańsk-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Kraków lub podobnymi sztuczkami.

: 12 gru 2012, 20:52
autor: ness
Wolfchen pisze:Ja tylko napisałem, że technicznie będzie możliwe puszczenie pociągu i nazwanie go "szybkim". Natomiast co do opłacalności się nie wypowiadam, bo bez zapewnienia PICowi monopolu może być to trudne (jak widać przy okazji pendolino).
Jest to technicznie mozliwe i dzis.
Przerobienie podlasiaka na EX i udawanie ze to szybki pociag.
Tak samo moznaby ciagac tam kadepowe ezety (albo i do elku/sokolki, a co tam :))
Pytanie tylko po co, skoro dzis nie oplaca sie tam jakakolwiek komercja czy to pod szyldem tlk dla commutersow czy wyzszym dla pasazerow szukajacych prestizu i estetycznych uniesien na pokladzie EX/EIC. Poza tym wg "najlepszej koncepcji rozwoju kolei w Polsce'' to powinna byc linia na vmax 120.
To juz lepiej odbic tego kdp ezeta w wawie w druga strone, po kdp zrobilby obrot do wro/poz i z powrotem, w czasie jaki potrzebowalby, zeby doturlac sie z tym vmax 120 do bstoku.

Z monopolem nie bedzie problemu, PR padna w koncu z hukiem, wtedy na dlugich dystansach PIC bedzie mial monopol.
Czy to cos mu pomoze? Troche tak, tak czy siak przy obecnym zarzadzaniu jest to spolka trwale deficytowa i tracaca rynek.

: 12 gru 2012, 20:58
autor: przewoz
fik pisze:Dzięki czemu z Wawy do Krakowa jeździłoby się nie 2:30 po CMK,
wróóćććć... nie jeździ się dziś tyle :P

: 12 gru 2012, 21:16
autor: jasiu
Kolego ness, zwracałem Ci już uwagę na styl, dostałeś punkt. Lojalnie ostrzegam, każdy następny Twój post niespełniający prawideł języka polskiego będzie usuwany bez względu na jego treść - do skutku, tak długo, jak długo ja jestem modem na tym podforum. Każdemu zdarzają się niechlujstwa i literówki (to forum a nie dyktando) ale Ty jesteś przypadkiem notorycznym i zostaniesz objęty szczególnym reżymem.
Pozostałym uczestnikom życzę miłej i owocnej dyskusji :)

[ Dodano: |12 Gru 2012|, 2012 21:18 ]
Wolfchen pisze:Ja tylko napisałem, że technicznie będzie możliwe puszczenie pociągu i nazwanie go "szybkim". Natomiast co do opłacalności się nie wypowiadam, bo bez zapewnienia PICowi monopolu może być to trudne (jak widać przy okazji pendolino).
Były już takie cuda u schyłku nieboszczki PKP - IC Bystrzyca z Lublina do Poznania. Ale to były czasy kiedy nikt sobie nie zawracał głowy czymś takim jak rentowność...

: 12 gru 2012, 21:24
autor: ness
a) nie jestem twoim kolega
b) poszcze tutaj (i nie tylko) od wielu lat, nikt nie ma i nie mial z tym problemu
c) prawidla jezyka polskiego spelnia moja korespondencja z waznymi klientami w pracy, pisma urzedowe i tyle.

Podsumowujac.
To ty masz problem, a nie ja ani nikt inny tutaj.
Z pkt b) wynika dosc brutalny wniosek ze niestety nie jestes dla mnie warty wkladania wysilku w naciskanie alt/shift czy ",". Szczegolnie ze pisuje tutaj w moim czasie wolnym.

Last but not least skoro tl;dr to nie czytaj, problem ci odpadnie.

Owocnego moderowania.

: 12 gru 2012, 21:29
autor: fik
ness pisze: Z pkt b) wynika dosc brutalny wniosek ze niestety nie jestes dla mnie warty wkladania wysilku w naciskanie alt/shift czy ",". Szczegolnie ze pisuje tutaj w moim czasie wolnym.
Za to ja włożę wysiłek. W kliknięcie "profil" -> edytuj -> zablokuj pisanie w forach. Nara.

: 12 gru 2012, 21:42
autor: KwZ
Ness, ale twoje posty naprawdę ciężko się czyta. Zasłaniasz się, że piszesz tu w czasie wolnym, ale ja w czasie wolnym wolę zastanawiać się nad treściami przez ciebie przekazywanymi, a nie nad ich bez-formą. Tak, brak stosu przecinków utrudnia zrozumienie tych kilku zdań.

: 12 gru 2012, 23:00
autor: BJ
ness pisze:To ty masz problem, a nie ja ani nikt inny tutaj.
Ja mam problem.
I mimo, że piszesz merytorycznie, to bardzo dobrze, że cię zablokowano. Od tego są pewne zasady w danym języku, aby z nich korzystać.

: 12 gru 2012, 23:42
autor: Bastian
BJ pisze:
ness pisze:To ty masz problem, a nie ja ani nikt inny tutaj.
Ja mam problem.
I mimo, że piszesz merytorycznie, to bardzo dobrze, że cię zablokowano. Od tego są pewne zasady w danym języku, aby z nich korzystać.
Popieram. Ness, masz coś ciekawego do napisania, to pisz, przeczytamy, ale szanuj nasze oczy.