Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

Walas
Posty: 17251
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 26 cze 2008, 21:30

Ciekawe do ilu się tu rozpędzą pociągi :dance: :D :?: 30km/h :?:
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 26 cze 2008, 21:45

Napisałem to, bo swego czasu w Pruszkowie były postulaty, aby zbudować przystanek, przy przejeżdzie przez tory z ul. Działkowej, dla obsługi nowo powstającego osiedla, po zachodniej stronie Działkowej (nie będącej już administracyjnie Pruszkowem, tylko Parzniewem, gm. Brwinów). Plan upadł, bo według wyjaśnień kogoś z PLK, czy innej spółki grupy PKP, byłoby to za blisko stacji Pruszków. Zmierzyłem na Gogle Earth odległość od samego końca peronu Pruszków do przejazdu i wyszło ponad 900 metrów. Więc w Pruszkowie nie można, a w Warszawie można? Jest jakieś rozporządzenie, dotyczące minimalnej odległości przystanków kolejowych?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

kajo
Posty: 2822
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 cze 2008, 22:55

Najgorsze jest t, że chcą tam zatrzymywać push&pule i kible z Radomia

[ Dodano: Czw 26 Cze, 2008 22:56 ]
Najgorsze jest t, że chcą tam zatrzymywać push&pule i kible z Radomia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 cze 2008, 22:56

I bardzo dobrze - może dzięki temu więcej osób będzie korzystać z kolei w przewozach wewnątrzmiejskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 26 cze 2008, 22:59

Osoby, które skorzystają z tego przystanku mają dobrą ofertę dojazdu do centrum innymi środkami transportu. Zatrzymanie pociągu spowoduje natomiast straty czasu ludzi, którzy takiego wyboru nie maja.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 cze 2008, 23:02

Zaoferuje im nowe możliwości przesiadek :D Nie jestem pewien, czy zatłoczone i stojące w korku 175 jest dobrą ofertą. Zatrzymanie pociągu spowoduje niewielkie straty, a powiedziałby nawet, że żadnej straty, jeżeli weźmie się pod uwagę ogólne przyspieszenie w związku z poprawą stanu linii.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 cze 2008, 23:11

MeWa pisze:Zatrzymanie pociągu spowoduje niewielkie straty, a powiedziałby nawet, że żadnej straty, jeżeli weźmie się pod uwagę ogólne przyspieszenie w związku z poprawą stanu linii.
Zwłaszcza że planuje się zakup taboru o przyspieszeniu pow 1m/s2

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 26 cze 2008, 23:28

Pojawiła się propozycja, że pociągi SKM mają zatrzymywać na każdym przystanku, a Kolei Mazowieckich mają być przyśpieszone. Wydaje mi się, że w mieście gęsta sieć przystanków podwyższy popularność systemu SKM, choć istotna będzie ich częstotliwość.

kajo
Posty: 2822
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 cze 2008, 23:30

Ekhem, a wypowidzi pani Sekity bodajże, że pociągi Koleji Mazowieckich będą się zatrzymywać na tych przystankach od kiedy tylko zostaną uruchomione to pies??
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2008, 23:32

Dopóki nie zostanie uruchomiona lotniskowa SKMka, to mogą sobie stawać :P Potem, przynajmniej w szczycie, oferta kolei miejskiej będzie wystarczająca.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 cze 2008, 23:41

kajo pisze:Ekhem, a wypowidzi pani Sekity bodajże, że pociągi Koleji Mazowieckich będą się zatrzymywać na tych przystankach od kiedy tylko zostaną uruchomione to pies??
dopiero byłoby dziwne, gdyby stacje przez dwa lata miały stać nieczynne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2822
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 cze 2008, 23:44

dopiero byłoby dziwne, gdyby stacje przez dwa lata miały stać nieczynne
Tyle, że przez te dwa lata podróż zamiast się skrucić po modernizacji się wydłuży, a pazażerowie sie wkurzą.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 cze 2008, 23:48

O ile się wydłuży?
Zakończenie modernizacji tego odcinka pozwoli na zwiększenie prędkości na tym szlaku, co zrekompensuje czas potrzebny na zatrzymanie pociągu. Zresztą już teraz pociągi czekają długo np. na W-wie Al. Jerozolimskich. Pasażerów denerwują inne rzeczy - np. spore opóźnienia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 27 cze 2008, 0:25

OK, fajnie, że mamy pociągi o dużym przyspieszeniu, które mogą mieć przystanki co 700 metrów. Nie widzę przeciwwskazań. Ale kto mi wyjaśni, dlaczego mieszkańcy 'wschodniego Parzniewa', praktycznie zachodniego Pruszkowa nie mogą mieć przystanku, bo jest 'za blisko' stacji Pruszków?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 27 cze 2008, 1:29

JaBaal pisze:OK, fajnie, że mamy pociągi o dużym przyspieszeniu, które mogą mieć przystanki co 700 metrów. Nie widzę przeciwwskazań. Ale kto mi wyjaśni, dlaczego mieszkańcy 'wschodniego Parzniewa', praktycznie zachodniego Pruszkowa nie mogą mieć przystanku, bo jest 'za blisko' stacji Pruszków?
JaBall'u przy Działkowej przystanek nie powstanie, ale za to MPZP w Brwinowie przewiduje tereny na przystanek i parking P&R pod Paszkowianką. Ponieważ stacja znajduję się tuż przy granicy z Pruszkowem, także to miasto uchwaliło MPZP, gdzie skrawek sąsiadującego terenu jest oznaczony pod Komunikacje Kolejowa.
By nie być gołosłownym to podlinkuje te MPZP:)


MPZP gm. Brwinów
Tu mała errata - postulowany przystanek nie jest objety planem, ale na jego rysunku się znajduję.
MPZP Pruszków

To tyle w temacie:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ