[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2008
Moderator: JacekM
Kolej Bydgoszcz - Unisław - Chełmża już w sierpniu
Do otwarcia linii kolejowej Bydgoszcz - Unisław - Chełmża coraz bliżej. Przygotowania idą pełną parą.
Przez osiem lat linia kolejowa była zawieszona, a więc teraz konieczne jest naprawienie torów, montaż nowej instalacji, zabezpieczenie przejazdów kolejowych, tak abyśmy mogli nowymi szynobusami podróżować bezpiecznie i szybko.
Nad przygotowaniem trasy do otwarcia pracują dwa zakłady PKP Polskie Linie Kolejowe z oddziałami w Bydgoszczy i Toruniu. Na odcinku toruńskim praca wrze w samym Unisławiu. Tam będzie odbywać się tzw. mijanka pociągów.
- Teraz likwidujemy niepotrzebne rozjazdy - wyjaśnia kierownik robót. Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno - Torowego z Gdańska z sekcji w Bydgoszczy. - Potem ułożymy nowe tory. Najpierw musimy jednak ułożyć nową warstwę tłuczniową, którą do Unisławia dostarczymy koleją.
W Unisławiu remontowana jest też nastawnia, z której pracownik będzie zamykał przejazdy kolejowe. Stanęły już na nich nowe szlabany, pojawiły się też sygnalizatory. Na odcinku bydgoskim półrogatki pojawią się na przejazdach kolejowych w Brdyujściu i Strzyżawie. W Dąbrowie Chełmińskiej na przejeździe pojawi się jedynie znak "stop”, ale tam szynobus będzie zwalniał do 20 km na godzinę.
Na razie kolejarze nie mają wystarczających pieniędzy, aby zabezpieczyć wszystkie przejazdy. - Sytuację będziemy monitorować - zapowiada Tomasz Talarczyk, zastępca dyrektora ds. technicznych zakładu PLK w Bydgoszczy. - Do pracy przy oczyszczaniu terenu, wymiany około 1,5 km podkładów, przygotowaniu przystanków wydelegowanych zostanie 15 pracowników z Zarządu Dróg Miejskich w Bydgoszczy oraz 30 osób w ramach robót interwencyjnych z terenu gminy Dąbrowa Chełmińska.
Kolejarze zapowiadają, że do czasu uruchomienia pociągu cała trasa będzie przygotowana.
Źródło: Gazeta Pomorska
Do otwarcia linii kolejowej Bydgoszcz - Unisław - Chełmża coraz bliżej. Przygotowania idą pełną parą.
Przez osiem lat linia kolejowa była zawieszona, a więc teraz konieczne jest naprawienie torów, montaż nowej instalacji, zabezpieczenie przejazdów kolejowych, tak abyśmy mogli nowymi szynobusami podróżować bezpiecznie i szybko.
Nad przygotowaniem trasy do otwarcia pracują dwa zakłady PKP Polskie Linie Kolejowe z oddziałami w Bydgoszczy i Toruniu. Na odcinku toruńskim praca wrze w samym Unisławiu. Tam będzie odbywać się tzw. mijanka pociągów.
- Teraz likwidujemy niepotrzebne rozjazdy - wyjaśnia kierownik robót. Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno - Torowego z Gdańska z sekcji w Bydgoszczy. - Potem ułożymy nowe tory. Najpierw musimy jednak ułożyć nową warstwę tłuczniową, którą do Unisławia dostarczymy koleją.
W Unisławiu remontowana jest też nastawnia, z której pracownik będzie zamykał przejazdy kolejowe. Stanęły już na nich nowe szlabany, pojawiły się też sygnalizatory. Na odcinku bydgoskim półrogatki pojawią się na przejazdach kolejowych w Brdyujściu i Strzyżawie. W Dąbrowie Chełmińskiej na przejeździe pojawi się jedynie znak "stop”, ale tam szynobus będzie zwalniał do 20 km na godzinę.
Na razie kolejarze nie mają wystarczających pieniędzy, aby zabezpieczyć wszystkie przejazdy. - Sytuację będziemy monitorować - zapowiada Tomasz Talarczyk, zastępca dyrektora ds. technicznych zakładu PLK w Bydgoszczy. - Do pracy przy oczyszczaniu terenu, wymiany około 1,5 km podkładów, przygotowaniu przystanków wydelegowanych zostanie 15 pracowników z Zarządu Dróg Miejskich w Bydgoszczy oraz 30 osób w ramach robót interwencyjnych z terenu gminy Dąbrowa Chełmińska.
Kolejarze zapowiadają, że do czasu uruchomienia pociągu cała trasa będzie przygotowana.
Źródło: Gazeta Pomorska
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie mylę się chyba, że to jest ta trasa przez Fordon?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
http://www.pr.pkp.pl/remonty--utrudnien ... espol.html
kibelPKP PR pisze:Natomiast wychodząc naprzeciw prośbom pasażerów z Łukowa i Siedlec, od wtorku 1 lipca na trasie do i z Warszawy Zachodniej uruchamiamy pociąg WAKACYJNY KASZTELAN, który kursuje od poniedziałku do piątku.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,178.html
PKP PR pisze:Pociągiem z Lwówka Śląskiego do Trutnova? Teraz tak, po 63 latach przerwy
Od 5 lipca do 31 sierpnia 2008r. w soboty, niedziele i święta, w relacji Lwówek Śl. / Jelenia Góra - Trutnov, będą jeździły pociągi regularnego kursowania. Ostatni raz rozkładowy pociąg pasażerski pokonał tą trasę w 1945 r.
Bilety na przejazd w relacji Lwówek Śląski – Lubawka (ważne do stacji Kralovec), będą dostępne we wszystkich kasach biletowych Polsce. Bilet na dalszą podróż, należy kupić u czeskiego konduktora (opłata w czeskich koronach bez konieczności wnoszenia opłaty za wydanie biletu w pociągu). Bilety na powrót (zakupione do stacji Kralovec - ważne do stacji Lubawka), będzie można kupić w dowolnej kasie lub w automacie na terenie Czech. Zainteresowani dalszą podróżą, na odcinku polskim, nabędą bilet u polskiego konduktora (bez konieczności wnoszenia opłaty dodatkowej).
Reaktywacja połączenia stała się możliwa dzięki porozumieniu, jakie PKP Przewozy Regionalne zawarły z firmą Viamont – przewoźnikiem kolejowym z Czech, oraz dzięki zaangażowaniu Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, który dofinansuje pociągi na odcinku polskim, oraz udostępni tabor do obsługi całego połączenia. Przewozy, będą realizowane autobusem szynowym SA – 134, stanowiącym własność Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Rozklad jazdy pociągów:
Lwówek 6.29
Jelenia Góra 7.26
Lubawka 8.41
Trutnov 9.15
Trutnov 9.31
Lubawka 10.10
Jelenia Góra 11.15
Jelenia Góra 14.14
Lubawka 15.35
Trutnov 16.15
Trutnov 17.51
Lubawka 18.41
Jelenia Góra 19.49
Lwówek 20.49
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Czyli robi się tak, że proszę w kasie bilet do Lubawki, a w pociągu po zmianie obsady konduktorskiej kupuję u czeskiego konduktora bliet na trasę Kralovec - Trutnov? Wychodzi na to, że Lubawka - Kralovec jest za darmoFikander pisze:Czytamy ze zrozumieniem: bilet krajowy do Lubawki jest ważny do Kral'ovca.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopo ... ,3017.htmlNr pociągu:
53503
Relacja pociągu:
Hel (odj.21:02)- Kr.Płaszów(przyj.11:03)
Termin zmiany:
11/12 lipiec – 30/31 sierpień 2008r.
Odcinek zmiany;
Kielce - Kr.Płaszów
Od stacji Tunel pociąg kursuje drogą okrężną przez Charsznicę ,Wolbrom z pominięciem odcinka Tunel – Kraków Gł.
Kraków Główny przyj. 13.01/ odj.13.14
Kraków Płaszów przyj. 13.23– tj. 140 minut później
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32