http://www.zw.com.pl/artykul/10,503271_ ... Marsa.html
Turbinowe rondo na budowanym węźle Marsa
Na rondzie o średnicy 100 metrów u zbiegu ulic Ostrobramskiej, Płowieckiej i Marsa drogowcy otworzą w tym tygodniu trzeci pas. – Dzięki temu korki się zmniejszą – twierdzą.
Jak się dowiedzieliśmy, przełączenie ruchu zostało wstępnie zaplanowane na noc z czwartku na piątek. Rondo to element budowanego od 2008 roku tzw. węzła Marsa, czyli gmatwaniny estakad na granicy Wawra i Pragi-Południe. Na razie kierowcy mają tu po dwa pasy. Mimo wakacji codziennie stoją w korkach.
– Dzięki trzeciemu pasowi ruch będzie się odbywał płynniej. Korki powinny się zmniejszyć – twierdzi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
Na większym „rondzie Marsa” natkniemy się na niestandardowe kierunkowe pasy, które wyprowadzają ruch z ronda. Z prawego będzie można pojechać tylko w prawo lub prosto, a z lewego – w lewo lub prosto (będą o tym przypominały znaki pionowe przed wjazdem na skrzyżowanie). To układ tzw. ronda turbinowego, który jest często stosowany w zachodnich metropoliach. Na „rondzie Marsa” nie będzie na razie sygnalizacji świetlnej. Według naszych ustaleń, drogowcy przygotowali projekt organizacji ruchu w dwóch wersjach: ze światłami i bez nich. Miejski inżynier Janusz Galas zaakceptował ten drugi. Dlaczego? Według jednej z koncepcji, ruch na stołecznych rondach odbywa się najsprawniej, kiedy... światła są zepsute. Koszt budowy węzła Marsa to 124 mln zł. Węzeł powinien zostać otwarty w listopadzie. Trwa budowa 250-metrowych estakady, które połączą Marsa z Ostrobramską.
Trasa Siekierkowska
Moderator: Wiliam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Tak powinno być namalowane.
Żródło TVN Warszawa
Żródło TVN Warszawa
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Dzisiaj przed 8.00 rano przejeżdzałem przez owe rondo linią 401. Pierwsze co mi się wbiło to brak jakichkolwiek korków na linii Marsa-Ostrobramska/Trasa Siekierkowska - zazwyczaj trzeba było trochę odczekać. Druga sprawa to .... coś z asfaltem jest nie halo na tej linii - wygląda jakby ktoś pługiem przeciągnął po nim. Na oznakowania nie zwracałem uwagi - może dlatego, że dopiero później uświadomiłem sobie otwarcie.
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
Tam chyba wciąż nie ma warstwy ścieralnej asfaltu. Będę się musiał dziś wieczorem przyjrzeć temu bałaganowi.span pisze:coś z asfaltem jest nie halo na tej linii - wygląda jakby ktoś pługiem przeciągnął po nim.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Asfalt został sfrezowany, ale nie położono nowego, dlatego wygląda jak "przejechany pługiem". Co do oznakowania to jest wykonane prawidłowo, tylko... nie do końca sensownie. Autobusy odjeżdżające z przystanku na Płowieckiej w kierunku Wawra muszą przejechać przez linię ciągłą, aby dostać się na środkowy pas, prowadzący przez rondo na wprost.span pisze:Dzisiaj przed 8.00 rano przejeżdzałem przez owe rondo linią 401. Pierwsze co mi się wbiło to brak jakichkolwiek korków na linii Marsa-Ostrobramska/Trasa Siekierkowska - zazwyczaj trzeba było trochę odczekać. Druga sprawa to .... coś z asfaltem jest nie halo na tej linii - wygląda jakby ktoś pługiem przeciągnął po nim. Na oznakowania nie zwracałem uwagi - może dlatego, że dopiero później uświadomiłem sobie otwarcie.
Wg mnie oznakowanie z tej strony powinno być takie samo jak z przeciwnej - lewy pas w lewo, środkowy prosto, a prawy prosto i prawo. Autobusy nie musiałyby przekraczać linii ciągłej, a osobny pas do lewoskrętu się tam przyda.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
Tylko wówczas nie miałbyś pełnej, bezkolizyjnej turbiny. Tak samo jest od Ostrobramskiej, gdzie tylko jeden pas jest do jazdy na wprost w kierunku Marsa. Większa ich ilość wymusiłaby rozbicie turbiny.mozgow pisze:Wg mnie oznakowanie z tej strony powinno być takie samo jak z przeciwnej - lewy pas w lewo, środkowy prosto, a prawy prosto i prawo. Autobusy nie musiałyby przekraczać linii ciągłej, a osobny pas do lewoskrętu się tam przyda.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Widać, że rondo było projektowane pod światła, a turbinę dali, aby jeszcze bardziej nie zakorkować tego skrzyżowania.pawcio pisze:Tylko wówczas nie miałbyś pełnej, bezkolizyjnej turbiny. Tak samo jest od Ostrobramskiej, gdzie tylko jeden pas jest do jazdy na wprost w kierunku Marsa. Większa ich ilość wymusiłaby rozbicie turbiny.
Po pierwsze tego przystanku przed skrzyżowaniem w ogóle nie powinno być. Po drugie po przeniesieniu za skrzyżowanie byłby piękny, niewykorzystywany przystanekKrzysiek_S pisze:Hmm a może przenieść przystanek za rondo na Płowiecka 02 , oczywiście po budowie przejść pod rondem.? Jeśli jest taki problem, że autobus musi łamać przepisy, przekraczając linie ciągłą.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
Nowe malowanie to niestety jest tragedia i praktycznie odcina ono TS od ronda. Mialoby to nieco więcej sensu gdyby była już wybudowana estakada w Marsa ale i tak będzie źle. Mamy obecnie 1 pas do jazdy na wprost w Marsa, ten pas jest dla Ostrobramskiej a TS teoretycznie może tam wjechać dopiero jakieś 20 m przed rondem co jest oczywiście niewykonalne. Mozna wiec wybierać czy przekroczyć ciągłą wcześniej, czy przekroczyc ciagła dopiero na rondzie (oj niebezpieczne). Korki gwarantowane, stoi sie nawet poza szczytem, jest DUŻO gorzej niż przed wakacjami gdy rondo było 2 pasmowe.
Nawet po wybudowaniu estakady samochody z TS będa potrzebowały wjechać na rondo po to aby skręcic w lewo w Grochowska i będa miały ten sam problem co teraz, brak mozliwości bezpiecznej zmiany pasy na lewy na tym krótkiem wiecznie zakorkowanym samochodami z Ostrobramskiej odcinku.
Nawet po wybudowaniu estakady samochody z TS będa potrzebowały wjechać na rondo po to aby skręcic w lewo w Grochowska i będa miały ten sam problem co teraz, brak mozliwości bezpiecznej zmiany pasy na lewy na tym krótkiem wiecznie zakorkowanym samochodami z Ostrobramskiej odcinku.
Faktycznie od strony TS może być trochę ciężko. Ale to raczej jest do wyregulowania długością ciągłej linii. Od strony Ostrobramskiej nowe rondo działa znakomicie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem