Służewiec i jego problemy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 gru 2009, 21:48

15 m dotyczy odległości w planie i jest niezależne od wysokości (sic!). Ja bym ją w osi walnął w sumie, tylko nie wiem co na to wjazdy do zajezdni. I reszta skrzyżowania ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 gru 2009, 22:05

ness pisze:A pewnie linie do GM i na sluzewiec swoja droga zeby sie nie przesiadac na wilanowskiej tez byscie chcieli? :P
Nie, z czegoś trzeba wybrać, oczywiście. A krótka linia na tej trasie to jedyne logiczne rozwiązanie (i w dodatku zgodne z z Polityką Transportową Miasta).
ness pisze:172 to sprawa absolutnie wtorna i bez znaczenia dla calosci.
Kto bedzie glosniej krzyczal 'Zabiorom!' temu sie powinno dla swietego spokoju zostawic
130 sobieskiego vs 172 sadyba
Przez takie "szczegóły" ludzie uwalili już niejedną ładnie wyglądającą reformę. Chcąc ratować ładne zmiany mogłoby się skończyć nawet na dwóch dziadach 172 i 272 jadących od Bonifacego do DWZ tą samą trasą z częstotliwością co 15/20/30 każdy. Po prostu miodek...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 20 gru 2009, 22:21

A krótka linia na tej trasie to jedyne logiczne rozwiązanie (i w dodatku zgodne z z Polityką Transportową Miasta).
promowanie polaczen obwodowych tez :P

Zreszta nie za bardzo jest z czego taka linie wyciac.
Bo samo 117 to za malo.
Zreszta do tego dochodzi maglowanie 7xx.
Szansa zeby to zrobic to odpalenie polaczenia powsin-kabaty i przesterowania wiekszosci ludzi z 7xx do M na kabaty. Zwolni sie troche taboru.

Co do 172
Im blizej wyborow tym mniej takich akcji przejdzie i odwrotnie.
Jesi bezposrednio po wyborach zostanie to zrobione to imo takie detale jak 172 beda do przeskoczenia.
130/172 to chyba jedyna niby-relacja ktora wycialem.
Zrobilem 172 prosto sobieskiego bo zdarza mi sie nim jezdzic z sadyby, a nie lubie planowac zmian 'pod siebie'.

Dobra starczy bo raz ze odjechalismy od tematu.
Dwa ze to i tak malo realny wariant.
Zostanmy przy lajt wersji.

aha
@ deboszczak

Co stoi na przeszkodzie zeby juz dzis/wczoraj puscic 107 prosto do pl.pilsudskiego?
Bo raczej nie popularnosc trasy przez patelnie. Wiecej taboru tez nie trzeba.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 20 gru 2009, 22:22

Dęboszczak pisze:105 godna i regularna obsługa, jasne.... to chyba jakaś kpina. 105 po przywróceniu 20tki traci rację bytu na Starym Bemowie (nadpodaż) Do czasu rozstrzygnięcia II linii metra nic bym tu nie rzeźbił
Nie ma sprawy, po wywaleniu 125 z OSG 105 będzie tam jak znalazł i zapewni obsługę poludniowej części Lazurowej. Ruszyć w związku ze skróceniem 125 trzeba będzie i tak, chocby częstotliwościowo. Co nie zmienia faktu, że 105 sobie na tym PTK dynda bez sensu przez was.
Dęboszczak pisze:119 Międzylesie - Esperanto. Przepraszam, co to ma być? już teraz bezpośrednie połączenie peryferii ze ścisłym Centrum zakrawa na kpinę. Wepchnięcie dalej = większe opóźnienia i w efekcie brak komunikacji w godzinach szczytu. 119 to najdalej do Pola Mokotowskiego, połączone ze 130 przez Beethovena.
Owszem, to ma być gówno, po to, żeby potem łatwiej się z nim rozprawić. 107 z Chełmskiej do pl. Piłsudskiego i Esperanto? :shock: Przepraszam, ale po co i dla kogo?! 180 na Muranowie nie wyrabia w tej relacji? A może jeszcze z Kruczej Szpitalną i Mazowiecką po śladzie dawnego muchowoza 179? Nie dość, że nie wiadomo komu ma to służyć, to jeszcze zdublowana relacja Sielce - Trakt w karykaturalnej postaci. Naprawdę coś takiego wymyśliłeś?

119 najdalej może sobie jeździć do Gocławia, zaś żadnych potoków w relacji Wawer Mokotow na 119 nie ma. 130 na Beethovena połączone ze 119 to kretynizm do ostatniej potęgi i nieumiejętne łączenie potrzeb przewozowych. Nie wiem, kto jest autorem tego pomysłu, ktorego nie popierają niektórzy pracownicy ZTM, ale widzę, że łączenie potoków z zadupia z pasażerami z osiedli kołowych to jakaś specjalność urzędnika (Chryste Panie, czemu ten pomysl jeszcze istnieje 8-( ), który nie zna się na swojej robocie, a rozgarnięci muszą ze swoich podatków łożyć na takiego durnia, który wymyślił linię, gdzie zapełnienie na dwóch przystankach przewyższa łączne z 26 poprzednich. 130 z Wawra przez Bobrowiecką na Rakowiecką to jedno wielkie nieporozumienie i koszmarek, może nawet warto było dla niepowstania takiego badziewia udupić reformę wawerską. Poślij autora tego pomysłu do biblioteki po książkę do mikroekonomii, by przeczytał ją uważnie lub sam do tej biblioteki się przejdź, jeśli autorem tej idei jesteś ty.
Glonojad pisze:138 trasa tej linii wg mnie jest optymalna i wymaga wzmocnienia (zdjęcia przegubów) z jednoczesnym morderstwem 117, która jest na Górnym Mokotowie totalnym gniotem
138 daleko do ideału jeśli chodzi o zapełnienie na TŁ, więć można zachowując wszelkie proporcje na Mokotowie i je z Trasy zdjać po czym dać 101 wieczne odpoczywanie.
Dęboszczak pisze:130 utrzymywanie go jako socjala na Sobieskiego - mówię nie, lepsze 116 co 7,5 min na całej trasie.
Zerowy stopień substytucji, zero podstawy merytorycznej dla takiej zmiany. O pomysle połączenia 119 i 130 już napisałem, co o nim myślę i jaka jest jego "jakość". 130 jeśli już czymś wycinać to tylko i wyłącznie 172 z Wilanowa. To jest do zaakceptowania.
Dęboszczak pisze:Łączenie 195 i 222 jest niezrozumiałe
Dla mnie niezrozumiałe jest łączenie 195 i 503, różne przebiegi na Ursynowie, kompletnie inne przystanki oraz inne napełnienia na Sobieskiego. To, że obydwie jadą na Ursynów przez Sikorskiego a przy okazji zahaczają o Nowy Świat jeszcze nic nie znaczy. W życiu nie widziałem 503 na Romera.
Dęboszczak pisze:401 jako 5xx niepotrzebne mnożenie bytów w DS, czyli rozumiem 189 rzadziej?
Niedoczytałeś. Linia w Ursusie kwalifikuje się na pięćsetke, natomiast na Pradze w 90% kursach kwalifikuje sie na Soliny. To nie 189 w DS rzadziej, tylko stryczek dla 401 na TS, fatalnie ułożonej linii, przetrasowanej przez trasy promieniste na drodze do Marynarskiej, gdzie nigdzie nie ma ułatwień dla komunikacji autobusowej. 401 obwodem jest - w stosunku do linii metra na wysokości Politechniki, w stosunku do Służewca jest już linią promienistą (zresztą jest linią obwodowo-promienistą, tak jak, zapewne wiesz, są drogi obwodowo-promieniste) i będzie utykać w stadach do usranej śmierci bez pasażerów. Na co komu takie gówno? Ile rocznie należy zmarnowac wozokilometrow i wozogodzin, aby utrzymac przy życiu sztuczny twór, który ma zapełnienie w 3-4 porannych kursach z Gocławia, jeździ stadami, masakrycznie opóźniony. 401 powinno kończyć na Ursynowie, tak jak 186 na Szczęśliwicach, które na szczęście zostało skrócone. Zaplowiecze powinno mieć jedną linie na TS i może być to czarnuch, bo różnice w czasie przejazdu między 168 a 401 od Witosa do Goclawia są żadne. W dodatku z 401 zaczęli się wynosic ci nieliczni, którzy jeździli TS, a przerzucili się na łazienkowskie buspasy, bo TS zatyka się ustawicznie przed Czerniakowską.

401 miało swój czas po prawej stronie Wisły, ale Dzień Dziecka czas skończyć, bo za dużo kosztuje to podatników. Kto chce, niech łoży na wozy wielkopojemne, w których nikogo nie ma własne pieniądze. Ale od moich wara. Linia powinna byc podzielona przy pierwszych korektach tras na Mokotowie. Nie była, nie jest i nie będzie żadnym przebojem, już jeździ piątkami (Korkowa), a zasadnicza faza przebudowy Marsa nie ruszyla. Przykład katastrofy 401, które ma jakiekolwiek ludzkie zapełnienie w kilku kursach rano na wysokości Gocławia powinien:

a) nauczyć na przyszłość, jak nie prowadzić tras linii obwodowych. Dziękować losowi za to, że nie doszło do katastrofy w postaci 189 na Chomiczówce.

b) uruchomić myslenie strategiczne w zakresie przewozów międzydzielnicowych i skierować je ku obwodowym trasom tramwajowym. Oprócz mostu Krasińskiego żadna taka nie jest planowana. Wszyscy jak na tym forum piszemy będziemy sobie pluli potem w brody, ile forsy z powodu metra zabrakło, aby położyc tory tam, gdzie autobusy jeżdzą stadami. Zależy mi, żeby dotarło, toteż wytłuściłem.
ness pisze:162 do chelmskiej potem trasa 141 na stegny.
Symulowałem bardziej potokogenną trasę niż Ty i chociaż nie było źle, to jednak nie było to owo magiczne "to". 162 na Stegnach to zły pomysl. Albo Ursynów, albo Miasteczko.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 20 gru 2009, 22:38

emdi nie mieszaj 401 i 186 bo to zupelnie rozne brochy.

Problemem 186 bylo 136 i 504 w podobnych relacjach.
Jako ze byla z tej trojki najdluzsza i najlatwiej usuwalna to ja skrocono.
Pod pretekstem ze sie na rakowcu spozniala (juz sie tam nie spoznia :F)
Mozna bylo to zrobic lepiej, ale generalnie chyba na plus zmiany (szczegolnie dla 504).

Regularnosci na reszcie trasy to zupelnie nie pomoglo. Jak jezdzila stadami tak jezdzi.

Problemem 401 jest jego zerowe wykrorzystanie poza szczytem.
W szczycie ludzie jezdza i to namietnie jesli ktostam sie przesiadl na buspas niespecjalnie widac to w wozach bo jezdza napelnieone podobnie jak z pol roku temu.
Dlatego w szczycie bym zostawil.
Skrocil zeby nie lapalo giga opoznien na ryzowej/kleszczowej/lopuszanskiej/hynka.
I na czerwono, glownie ze wzgledu na TS.

Ursus powinien dostac calotygodniowe po trasie 401 ale zeby to mialo rece i nogi musi sie to zgrywac ze 189 bo gro przejazdow na trasie jest w relacji gm -> sluzew z jednej strony z drugiej al. krakowska & wkd. A nie z gm tranzytowo gdzies do kranca 90% pasazerow.
Czytaj powinno byc czarne.
Zysku z czerwonego koloru specjalnego nie ma.
Ze 2 przystanki NZ do lopuszanskiej i ze dwa dalej do GM w tym pkp sluzewiec ktore oby jak najpredzej bylo stale dla wszystkiego co jezdzi (skm required)
Kupa nie pospiech na tym odcinku.
Przepraszam, ale po co i dla kogo?!
zawalone solowki 12m rano na lazienkowskiej.
Polecam wycieczke dla odswiezenia tematu.

162 moze byc na miasteczko jak zrobia tam infre.
Jak nie zrobia to nie zostawiac na ec tylko na stegny.
Ursynow to slepy kierunek i za kiepski wyszloby nastepne 148/143.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 gru 2009, 22:50

Emdegger pisze:119 najdalej może sobie jeździć do Gocławia, zaś żadnych potoków w relacji Wawer Mokotow na 119 nie ma.
Tylko dlatego że sobie ubzdurałeś linie 105 na Chełmskiej?
Zabieraj 119 z Lucerny, czy z centrum , proszę bardzo, ale nie z Wawra[ nie chodzi o numer].
113 Falenica , Przewodowa, Trakt, Wiatraczna
147 Międzylesie , Zwoleńska, Bronowska , TS , Bobrowiecka, Chełmska, Dolna, Puławska, Rakowiecka
213 bz.
Poprawa rozkładu 146, 213.
Kasacja 119, 130, 142.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 20 gru 2009, 23:09

Nie chcę kasować 119 z Wawra, ale 130 czy Twoje 147 to powielanie obecnej patologii. W Wawrze garstka, potem na BOBROWIECKIEJ I ZAKRZEWSKIEJ 50 osob. Nie, tak się nie buduje połączeń. Chcę równomiernego zapełnienia, 2 przystanki nie mogą generowac 50% potoku z prawie 30 zespołów na trasie, nie rozumiesz. 119 niech kończy dla dobra spolecznego na Goclawiu, jeszcze zawrotkę przy Nehru bym zniósł, ale trasy przez Bobrowiecką i Chełmską nie zdzierżę, bo wiem, co się tam dzieje.
ness pisze:emdi nie mieszaj 401 i 186 bo to zupelnie rozne brochy.
Bardzo podobne - linie obwodowo-promieniste, ktore zmierzały w sam kociol po trasach w korkach.
ness pisze:Problemem 401 jest jego zerowe wykrorzystanie poza szczytem.
Szczyt B to też nędza. Wieczorem tak samo jak w międzyszczycie - nie ma nikogo.
ness pisze:Dlatego w szczycie bym zostawil.
Ja też, ale nie jako 401. 401 niech będzie dla Ursusa.
ness pisze:I na czerwono, glownie ze wzgledu na TS.
To jest bez znaczenie, o ile 168 będzie zdjęte z Ostrobramskiej.
ness pisze:Jak nie zrobia to nie zostawiac na ec tylko na stegny.
Nic z tego nie będzie - ściąga niewiele ponad 200 pasażerów/h na Bonifacego przy kasacji 187 - to tyle co nic. 187 nawet chyba nie powinno mieć zastępstwa. Stegny odpadają, a mój wariant obejmował także ich obsługę. Daj sobie ze Stegnami spokój, ja też chciałem, ale jednak nie tędy droga.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 gru 2009, 23:31

Emdegger pisze:Nie chcę kasować 119 z Wawra, ale 130 czy Twoje 147 to powielanie obecnej patologii. W Wawrze garstka, potem na BOBROWIECKIEJ I ZAKRZEWSKIEJ 50 osob. Nie, tak się nie buduje połączeń. Chcę równomiernego zapełnienia, 2 przystanki nie mogą generowac 50% potoku z prawie 30 zespołów na trasie, nie rozumiesz. 119 niech kończy dla dobra spolecznego na Goclawiu, jeszcze zawrotkę przy Nehru bym zniósł, ale trasy przez Bobrowiecką i Chełmską nie zdzierżę, bo wiem, co się tam dzieje.
A ja widzę to tak :
- nowe 147 będzie połączeniem linii 119 z 147, więc łącze potoki w jeden.
- na Wale Miedzeszyńskim 50% potoku przesiądzie się do 146 lub 213.
- za to z 146 i 213 przesiądą się do 147 kumulując jeden potok z Wawra Zachodniego na Mokotów. Jeszcze trzeba doliczyć pasażerów z Wału.
- najbardziej pustym będzie nadal odcinek Witosa- Bobrowiecka, ale to jest ułamek całej trasy.
W jednym 147 rano masz 85 osób w 119 90 , 146 100.
Do tego trzeba doliczyć nowe osoby , które na pewno się znajdą po poprawie częstotliwości.
Wiesz mi za to napisałem, też może mi się dostać w Wawrze , zarówno z Lucerny , jak i ze Zwoleńskiej, ale wierze że to się sprawdzi.

Łukasz
Posty: 10711
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 gru 2009, 1:02

Emdegger pisze:
ness pisze:138 wzmocnic o mokotowskie wozy 117
Owszem, ale zdjąc z Łazienkowskiej, bo mały tranzyt i zapełnienie takie sobie, a przegubów na tej linii tam nie potrzeba. 138 widziałbym po trasie do Politechniki, potem przejęcie trasy 101 i na Utratę. 101 do urżnięcia.
ness pisze:podzielic i zniggerowac 401
O czym Ty mówisz... Przecież przez Piękną to będzie jeździć z 10 minut dłużej w międzyszczycie. Już pisałem, że w relacji Praga-Wołoska przejazd 138 jest porównywalny z metrem, a nie trzeba się 3 razy przesiadać. Już lepiej rozważyć koncepcję usunięcia 151 przy silnym 138. 101 umarło po raz kolejny. A póki było 509, to jeszcze tym ktoś jeździł. Nad 101 jakieś fatum wisi.
ŁK

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 21 gru 2009, 3:01

emdegger pisze:
ness pisze:Problemem 401 jest jego zerowe wykrorzystanie poza szczytem.
Szczyt B to też nędza. Wieczorem tak samo jak w międzyszczycie - nie ma nikogo.
Rano z prawej strony jest punktualne - sa ludzie.
Popoludniu z dolnego mokotowa czy nawet pod GM juz nie jest.
W B trafiaja sie niezle zapelnione, trafiaja sie puste. Jak to przy stadach.
Dlatego w szczycie bym zostawil.
Ja też, ale nie jako 401. 401 niech będzie dla Ursusa.
Na grzyba nr 401 w ursusie?
Musi byc calotygodniowe wiec zadne 4xx to nie bedzie.
I na czerwono, glownie ze wzgledu na TS.
To jest bez znaczenie, o ile 168 będzie zdjęte z Ostrobramskiej.
I wsadzone gdzie? Z rembertowa przez TS czy prosto na olszynke?
I co ma w ogole 168 do tego?
Po prawej stronie ma 2 wspolne przystanki z 401 z czego tylko jeden generujacy jakis ruch (witosa).
Jak nie zrobia to nie zostawiac na ec tylko na stegny.
Nic z tego nie będzie - ściąga niewiele ponad 200 pasażerów/h na Bonifacego przy kasacji 187 - to tyle co nic. 187 nawet chyba nie powinno mieć zastępstwa. Stegny odpadają, a mój wariant obejmował także ich obsługę. Daj sobie ze Stegnami spokój, ja też chciałem, ale jednak nie tędy droga.
Zastepstwo dla 187 jest juz od dawna nazywa sie 185.
Co do stegien na 162 po trasie 141.
Co maja do tego jakies napelnienia 187 preciez to trasa 141 obecnie?

186 & 401

Zupelnie inne bajki.

186 byla popularna rownomiernie na calej trasie. Nie nabita po dach ale w rozsadnych godzinach jezdzila pelna.
Trasa przez multum mocnych ZP po drodze.
W koncu ktos te skargi na nia pisal.
Wszystko bylo cacy dopoki 436 bylo soba i jezdzilo tylko w szczycie (do tego na kwadratach w duzej czesci).
Pojawilo sie 504 razem z awansem 136 na mocna linie i zrobil sie lekki bajzel.
Poza szczytem przybylo pewnie z taboru pieciokrotnie (w porownaniu z ukladem slabe 136 i nic wiecej kiedys)
Do tego jeczenie kabat o wiecej 504 oraz chec udupienia niesterowanego znikad 404 i 186 musialo pasc.

401 jest nierownomiernie napelnione odcinkowo.
W relacji prawy-lewy brzeg kolosana roznica potok-przecwpotok.
W miedzyszczycie pustki total.
186 nic z ww.
Jedyna wspolna cecha to ze stalo w korkach i jechalo po obwodzie.
Pytanie z * jaka linia obwodowa nie stoi w korkach? Nie znam zadnej.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 gru 2009, 8:48

Emdegger pisze:162 wydłużyć na Ursynów [...]
Dobra, dobra, Mokotów miał być sprzątany, Ursynów już 15 razy sprzątano i basta!
Popatrz, jaka franca!

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 21 gru 2009, 9:10

Emdegger pisze:Obecna wersja 105 stworzona przez ZTM jest lepsza? No dobrze, jeśli chcecie to trzymajcie się wersji, że nadpodaż na Gołkowskiej wprawdzie jest, ale takiego 162 zdejmować z niej nie można, gdyż dowozi Elektrociepłownie do kolei tłuszczańskiej (:kekeke:)

Reserved chce konkretów, ness uważa, że 151 z TŁ jest nieusuwalne, a Yavorious, że 138 pełni na TŁ jakieś tam funkcje.

Zacznę od nessa. Zmarszrutyzowanie linii gocławskich do Centrum pociągnie za sobą 3 ofiary: 507, E-5 i właśnie 151, które jeździ w śródmieściu puste (zresztą nie bardzo wiadomo w ogóle po co to jeździ, pewnie musi dowieźć wielkie blokowisko przy Młynowie do tych setek tysięcy zakładów pracy przy Grzybowskiej). 151 jeździ na TŁ jeszcze gorzej zapełnione niz 138, którego wycofanie postuluję. Nie widzę problemów, żeby puścić przez Zwycięzców 123, a 117 pozostawić linią dla Iskry, Jantara oraz Saskiej Kępy. Zresztą można inny szacher-macher zrobić. 159 na Gocław, zdejmując je z Czerniakowskiej, gdzie nikt nim do PLK nie jeździ za 151 na Iskrę i Jantar, a połączyć tylko 507 i E-5. Lecz nie ma letko: skąd brygady międzyszczytowe i w DS na gocławską siekierę i co z obsługą Francuskiej? (z Walecznych nie można zjechać na Wał, poza tym ulica nie nadaje się do obsługi autobusami). Chyba że przyjmujemy, iż siekiera skręci w Zwycięzców, nie obsługując WANDY (bo jest 151/159), ale stając przy OBROŃCÓW, a ADAMPOLSKA będzie jeździć tramami. Wtedy OK.

Cóż, 138 na TŁ to głównie solówki, niezbyt zatłoczone, przeguby tam to absolutna przesada, zaś ich obecnośc wynika z zupełnie innej funkcji linii na poszczególnych odcinkach, gdzie faktycznie potrzebne są w ograniczonym stopniu wozy wielkopojemne. Nie jest to dla mnie kwestia fundamentalna, by z Trasy 138 wywalić, niemniej załatwienie problemu 101 oraz dojazd z Wileniaka, na którym to 138 nie ma, a które jest na ZĄBKOWSKIEJ razem ze 162, stanowią dla mnie dość dobre przesłanki do przekierowania 138, drogi Yavoriousie.

Reservdzie, nie bój się, ja nie chcę usunąć 187 z Ochoty i Ursusa, tylko z Dolnego Mokotowa. Ta linia nie ma sensu dalej niż do Politechniki. Tzn. będzie mieć, jak już się wykosi 182, połaczy 187 z 382 i zetnie częstotliwość tej drugiej, co sens ma jak najbardziej... (ach, te dodatkowe kursy z GUS-u na 182 zapełnione przy RAWARZE 4 osobami). Wtedy 10/10/10.

A Mokotów to zupełnie luźna wersja zmian, jej krytykę biorę na klatę, bo tylko wykwit mojej kreatywności, z którym nie mam głebszych związków emocjonalnych, zaś zasadnicze dla mnie kwestie komunikacyjne tkwią gdzie indziej (SKM, 3, 4, 8, 22, 24, 26, 28, 120, 162, 169, 173, 520, buspasy, kontrapasy, BRT, TTA, tramwaj na Modlińskiej i Gocławiu, strefowanie ruchu i analiza ekonomiczna rynku przewozów).

Konkrety, co, po co itp.

138 Bokserska - ... - Waryńskiego - Piękna - Al. Ujazdowskie - trasa 101 - Ząbkowska - ... - Utrata. 117 tylko dla Gocławia (lub wcale, zobaczymy, jakie są zapatrywania Gocławiakow), motywu tej zmiany tłumaczyć nie muszę, wszystko na ten temat już napisano. 101 do piachu. Zagospodarowanie odcinka 107 Woronicza - Puławska.

2xx Wilanów - Przyczółkowa - Al. Wilanowska - Metro Wilanowska, wybrane kursy na wyględów po śladzie 107 na Spartańską. Zagospodarowanie kolejnego odcinka tego chwasta.

119 Międzylesie - ... - Al. Witosa - Sobieskiego - Spacerowa - Goworka - <MP> - Waryńskiego - PLK - Piękna - Krucza - Aleje - Emilka - Twarda - Grzybowska - Marszałkowska - Anielewicza - Esperanto. Gospodarujemy kolejne odcineczki tego gówienka, które dla niepoznaki podmieniamy drugim, ścinając je, wydłużając trasę do najważniejszych punktow osiowych. Chcą altanki przy Lucerny linii na patelnie, to mają, nawet na Muranow dojadą. Plus obsługa b. obciążonego ZP LATOSZKA...

Odyńca, Dolna - bez zastępstw.

159 wylatuje z Siekierek i z Czerniakowskiej, bo jakoś nikt nie chce się pokusić, żeby do Centrum jechać przez Agrykolę. 159 albo na PTK, albo na Torwar, albo na Goclaw. W każdym razie pozbycie się tego badziewia z Mokotowa najlepiej z szurnięciem 151 poskutkuje cudownym odsmrodzeniem stołecznego tlenu. Jak da radę, to i 131 wzmocnić dla samego wzmocnienia.

130 b.z na Mokotowie - na Sobieskiego nieźle zapełniona, załatwia socjale w obrębie dzielnicy, na Alejach niepotrzebna. Nie ma co się kopac z koniem.

105 - do godnej i regularnej obslugi os. Bernardyńska i Chełmskiej (ta po zabraniu 522 po remoncie Czerniakowskiej dostaje od ZTM-u najgorsze ochłapy 359, 119, no i nieocenione 107), ułatwienie przyjazdu na dolnomokotowskie biurowce z pozostałych dzielnic miasta wysoką częstotliwością linii. Co najmniej co 10, gdy Lazurową osieroci 125. 107 znów skądś wyleciało.

148 przez Witosa i Sikorskiego, Dolynę, Rodowicza, Ciszewskiego i dalej jak teraz.

185, żeby dalej łączyło Sobieskiego z Ursynowem, z Bonifacego pojechałoby właśnie tam, dalej Śródziemnomorską, zwiększając strefę obsługi o 2 przystanki (no ok, o półtora). Dalsza trasa bez zmian.

No dobra a teraz danie główne: 162

Targówek - ... Powsińska - św. Bonifacego - Sikorskiego - Dol. Służewiecka - Nowoursynowska - Ciszewskiego - Dereniowa - Płaskowickiej - Al. K.E.N - Przy Bażantarni - Rosoła - Wąwozowa - Al. K.E.N - os. Kabaty. 187 - do Politechniki, 166 do piachu, 306 z Przy Bażantarni K.E.N -em prosto na Kabaty, 192 skrócone do Natolina, 503 z Płaskowickiej Rosoła, Belgradzką i Al. Komisji też na Kabaty. Do Puławskiej jest 504.

Inne kwestie: być może 141 z Ursynowa Zachodniego po trasie 195 na Czerniakowską, a dalej w 180. 5xx z Ursusa (przerobione z podzialu 401) z Nowursynowskiej, a dalej Ciszewskiego, Al. K.E.N, Jastrzębowskiego na Ursynów płn. A także co zrobić ze 167, bo, pisałem to już kiedyś, ma SŁABĄ KOŃCÓWKĘ NA MOKOTO

107 do piachu wraz z 505. Z Ursynowa Południowego/Pónocnego na Puławską będzie 5xx z przesiadką przy AL. LOTNIKÓW.

PS. Podział 401, niestety, ale o tym gdzie indziej.
PS.2 Ze względu na dysproporcje napelnienia 195 i 503 oraz zgoła odmienny tabor, pomysł łączenia obydwu linii wydaje mi się przeciętny, a 503 jest pośpiechem od strony Ursynowa dobrze skonstruowanym. O wiele racjonalniejszą ideą wydaje mi się połączenie 195 z 222, bo i potrzeby, i tabor te same. A przez JC 174 z Samochodowej i sru - wreszcie do Wierzbna.

Nie podałem częstotliwości, bo tylko szkic, ale gołym okiem widać, że taborowo jest aż nadto na plus, a z patelni ściągnąłem 3 gnioty.
dla mnie to jest trollowanie, i jeszcze takim aroganckim tonem: ja wszystko wiem, a inni nic. Co chwile tylko z nowymi prawie calomiejskimi projetkami wyskakujesz.

twoje pogorszenie na Ursynowie poprzez mieszanie z 192 swiadczy ze nie masz pojecia o tej dzielnicy. Dziekuje za taka poprawe ze zamiast na dobrej dowozce dojazd bedzie sie opieral na nieregularnych liniach typu 162 badz 503. Tak, swietna poprawa. To ja juz wole pomysly ZTMowe. Tam przynajmniej opieraja sie na bardziej realnych pomiarach a nie na mapie.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 gru 2009, 9:25

Dęboszczak pisze:107 i 505 wylatuje z Ursynowa tu się zgodzę,
Ale tylko pod warunkiem przetrasowania 192 od Leclerca przez ...al. KEN-Herbsta-Romera-Surowieckiego-al.KEN-DS-Puławska...
No i przy zarzuceniu pomysłu zabierania 195. Samo 5xx dane na Ursynów Płn (pamiętając o braku ekspedycji) i jadące na SGGW to za mało przy proponowanych cięciach. 195 zbiera całe rzesze pasażerów z przystanków oddalonych od metra i jadą oni przeważnie dalej niż Metro Ursynów, więc pozostawienie tylko 179 i 136 to za mało. W ogóle nalezy zaprzestać wymyślania eksperymentów ze 195 na tym odcinku, bo ta linia poza ścisłym szczytem pracuje prawidłowo. a w szczycie też by pracowała, gdyby jakiś buspas w al. Sikorskiego dali (żarcik).

Kombinacje 185/141 na Ursynowie Zach. i zastepowanie 195 na Trakt 141 na Czerniakowską to mieszanie patykiem w przeręblu, po co to w ogóle ruszać? Czy zainteresowanie relacją Ursynów Północny (od przystanku Dunikowskiego) - Czerniakowska na tyle przewyzsza zainteresowanie relacją Ursynów Połnocny - Trakt, że uzasadnia zastępowanie 195 141? Moim zdaniem gra niewarta świeczki, przesiadki ze 185 na 195 (chociaż z takowych zdarza mi się korzystać) nie stanowią znaczącego procentu potoków z obu linii

O czymś za 401 z Ursusa na Ursynów Płn. była już mowa - i wynikało z tego, że ze względu na konieczność zapewnienia regularności dostaw stdentów na SGGW, osłabianie 193 przez robienie koordynacji z linią z Ursusa stojącą na Sasanki/Marynarskiej nie ma sensu.

Pchanie 162 przez korek w Dolinie Służewieckiej fakt, że bardziej od Kabat niż do, ale jednak żeby pełnił funkcję dowozówki na Ursynowie za 192 - to też nie jest to. No i kolejna linia na SGGW, która będzie nieregularna.

Poza tym nie bardzo wiem, czemu miałoby służyć rozwalenie porzecznej relacji w ciągu Piękna-Koszykowa od Wisłostrady do Żwirki i Wigury. Skoro z pomiarów wynika, że pl.Konstytucji jest głównym punktem tej relacji, ja bym tylko proponował pozostawienie na stałe zastępczego przystanku Krucza w kierunku Mokotowa - dzięki temy, ze jest on bliżej pl. Konstytucji, bardzo ułatwia to przesiadki z linii jadących z południa. Przejście na zachodnią stronę placu na jednej zmianie świateł, do przystanku pl.Konstytucji, wymaga sprinterskich zdolności i czyni przesiadkę niedogodną.

Jeszcze parę rzeczy nadaje się do skrytykowania, kilka do pochwały, generalnie jednak: za dużo, za szerko i często za słabo uzasadnione.

[ Dodano: |21 Gru 2009|, 2009 09:34 ]
ness pisze:401 jest nierownomiernie napelnione odcinkowo.
W relacji prawy-lewy brzeg kolosana roznica potok-przecwpotok.
W miedzyszczycie pustki total.
Naturalnym rozwiązaniem byłoby rozbicie tego na dwie części Ursus - Wilanów i Coś-na-Prawym-Brzegu - Ursynów. Linia zza Wisły może jechać DS-Anody-Jastrzębowskiego-Bartóka-al.KEN-Herbsta-Pileckiego...-Jeziorki Płn., linia z Ursusa mogłaby pojechać jak dawne 401 i dalej al. Wilanowską, pozwalając inaczej wykorzystać 117.
Popatrz, jaka franca!

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 gru 2009, 9:55

Emdegger pisze:138 daleko do ideału jeśli chodzi o zapełnienie na TŁ, więć można zachowując wszelkie proporcje na Mokotowie i je z Trasy zdjać po czym dać 101 wieczne odpoczywanie
138 ma tam bardzo dobre zapełnienie i przy Rozbracie praktycznie zawsze jest tłok, tylko musisz patrzeć na właściwy potok. Dużo ludzi wsiada na Francuskiej i przy Katowickiej.
Do tego chcesz bardzo dobre ursynowskie dowozówki zastąpić tasiemcowymi liniami, które będą jeździć po 3 brygady na raz na przegubach? 162 na przegubach co 7,5 minuty nie jest tam potrzebne, tak jak i 503 na Kabatach, które chcą głównie dojechac szybko do metra a nie krążyć po całym osiedlu żeby pojechac na Trakt.
Co do 141, to już było omawiane: powinno obsłużyć Centrum Targowe a dalej Postępu-Konstruktorska-Racjonalizacji-Woronicza-Wołoska-Odyńca-Dolna-Chełmska-Czerniakowska-...-Os.Ostrobramska. 107 jest do wycięcia, na odcinku od Bartyckiej do śródmieścia zastąpić je powinnno raczej wydłuzone 108.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2009, 10:14

geograf_OSU pisze:To ja juz wole pomysly ZTMowe. Tam przynajmniej opieraja sie na bardziej realnych pomiarach a nie na mapie.
:-D

Niczego tak praca w ZTM-ie nie uczy, jak utraty wiary w punktualność długich linii* (czym innym regularność - nad tą można pracować, lecz jest bardzo brygadochłonne - cóż, czasem trzeba). Komunikacja powinna działać, a nie tylko wyglądać na mapie...


*) W zasadzie wszędzie indziej (mam na myśli różne europejskie miasta) już to dawno zauważono - ale po cóż komu wykształcenie transportowe (żeby nie było - ja go nie mam, ale mam się od kogo uczyć ;)), skoro można się pouczyć na własnych błędach, zamiast na cudzych? :P

PS Emdeggerze, w zasadzie wszelka krytyka już tu poszła ;) Niewiele mógłbym tu dodać - choć też nie potraktowałbym twych propozycji tak ostro, jak niektórzy. Tym niemniej oduczyłem się szybkiej oceny kontrowersyjnych propozycji - taka ocena dojrzewa tygodniami, a czasem coś z niej kiełkuje... ;) Nieraz już zresztą sam dumałem o 107, 141, 162, 185, 195... Natomiast dałeś mi do myślenia ze 101, 138 itp. (choć nie znaczy to, że podoba mi się akurat twoje rozwiązanie) :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ