Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 19:54

Mało ET22 jeździ?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36874
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2007, 20:10

Gdyby były do wzięcia, to by stały, a nie jeździły.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 20:18

O dostępność bym się nie przejmował

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36874
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2007, 20:20

To skąd te problemy według ciebie? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 paź 2007, 20:24

Bastian pisze:To skąd te problemy według ciebie? :>
Z braku kasy na remont w Cargo. Dlatego sporo loków stoi sobie i rdzewieje.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 21:21

Z braku kasy na remont w Cargo. Dlatego sporo loków stoi sobie i rdzewieje.
Zawsze za grosze można wykupić a potem wyremontować.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36874
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2007, 21:42

Premo pisze:Zawsze za grosze można wykupić
Można wykupić, jeśli ktoś chce sprzedać, przemocą chcesz im wyrwać, czy jak?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 22:11

Na razie nie ma chęci zakupu

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 paź 2007, 22:27

A prywaciarze nie mogą wypożyczyć jakiegoś sputnika? (oczywiście trzebaby dostosować do p-p)

metron

Post autor: metron » 19 paź 2007, 22:28

Premo pisze:
metron pisze: Zaoszczędzić ale na czym ????
Na lokomotywach a na czym? Używane lokomotywy są wielokrotnie tańsze od nowych
O tak szczególnie opłacalne jest zastosowanie ET 22 która jest lokomotywą przeznaczoną do ciągnięcia ciężkich pociągów towarowych do ciągnięcia kilku osobowych wagonów.
I tak dla porównania. Moc ciągła ET 22 to 3000KW a moc ciągła EZT EN 57 580-608 kW
Zakup normalnego piętrowego EZT oprócz wyeliminowania problemów z dostępnoscią lokomotyw miałby jeszcze jeszcze jedna zaletę, dużo mniejszy apetyt na prąd

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 22:51

metron pisze:Zakup normalnego piętrowego EZT oprócz wyeliminowania problemów z dostępnoscią lokomotyw miałby jeszcze jeszcze jedna zaletę, dużo mniejszy apetyt na prąd
Miały być p&p bo tak chciał tego Marszałek. Wiadomo że EZT są lepsze.
metron pisze:O tak szczególnie opłacalne jest zastosowanie ET 22 która jest lokomotywą przeznaczoną do ciągnięcia ciężkich pociągów towarowych do ciągnięcia kilku osobowych wagonów.
A co innego byś dał? Siódemek brakuje i wiele pociągów właśnie na ET22 jeździ

metron

Post autor: metron » 19 paź 2007, 23:33

A pamiętasz jak się ze mną kłóciłeś kiedy usłyszałem o tym przetargu. Taki rozwój wypadków przewidywałem od początku. Trzeba było zastanowić się dużo wcześniej, argumentacja że sporo pociągów ciągnie ET 22 to jedynie potwierdzenie moich teorii że już teraz brakuje taboru a więc pakowanie się w zakup do którego już teraz brakuje lokomotyw to skrajny debilizm.Owszem ET 22 ciągnie sporo składów bo nie ma innej alternatywy Zresztą Koleje Mazowieckie mogły kupić 8 push i pull z lokomotywami lub 11 bez lokomotyw. Wybrały najbardziej kretyńskie rozwiązanie z kretyńskich. Ale to jest tak jak powołuje się kolejową spółkę w której tak naprawdę rządzą osoby które o kolei nie mają absolutnie żadnego pojęcia

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 23:42

Po prostu chcieli mieć więcej składów a potem za grosze kupić używane lokomotywy. Fakt, mogli kupić z lokomotywami ale poszli na ilość a nie jakość

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 26 paź 2007, 10:44

Mało jeżdżę pociągami KM bo odstrasza mnie w nim m.in. brud czy wyekploatowanie. Ale powiem tyle, w porównianiu z "testowanym" ostatnio RER "B" w Paryżu to nasze EN-57 to szczyt czystości. W takim syfie i smrodzie dawno nie jechałem. Porozrzucane śmieci, "płyn" pochodzenia znanego na podłodze wagonu. I to jest zalecany dojazd z lotniska. No byłem w głębokim szoku.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 30 paź 2007, 17:16

Parę dni temu pojawiło się na stronie KM ogłoszenie o przetargu na 43 NR i 3 NG.
W I kwartale na NG pójdą 1572 i 1566 z Sochaczewa natomiast w III kwartale 1299 z Ochoty.
Na rewizję pójdą wszystkie de-luxy. Niestety w opisie przetargu jest montaż siedzeń wandaloodpornych. Koniec z wygodnym siedzeniem.
Zakres NG jest porównywalny z 1486

ODPOWIEDZ