
Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL
I deszczu, który zmywa pył z powietrza 

Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27034
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.
Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Akcyza w paliwie powinna zniechęcać do spalania paliwa, a zebrane stąd pieniądze być przeznaczone na transformację energetyczną (albo i ogólne wydatki budżetowe).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Takie całkowite nic to jednak nie prawda. Przewoźnicy za każdy autobus płacą podatek od środków transportu, który zasila miejską kasę. Dla elektryka to 792 zł, dla diesla 1296 zł rocznie.Glonojad pisze: ↑17 lip 2021, 20:38Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
-
- Posty: 3311
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 

Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo 

Tak
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Jak to będzie wyglądać po zmianie na nowy system? Przewoźnicy będą mogli użyć logów z systemów informacji (a jeśli tak, to online czy offline), czy zainstalują jakieś nowe dedykowane lokalizatory, czy wyposażą kierowców w dodatkowe telefony?
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Zapewne zostaną zainstalowane dedykowane urządzenia - chyba, że są one w pojazdach już zainstalowane, jak np. w Arrivie gdzie wszystkie pojazdy mają od dawna urządzenia TomTom służące analizie stylu jazdy kierowców które zostały również certyfikowane na eToll.
Prawdę mówiąc, patrząc na zestaw danych, widzę tylko pojedyncze, raczej rozwiązywalne, problemy żeby dopiąć to do istniejących systemów informacji online. W takim R&G brakuje głównie wysyłania danych co 5 sekund i timestampowania danych czasem z GPS (gdzie to drugie pewnie można olać i oznaczać czasem systemowym, z ew. odjętymi sekundami)
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
To w Warszawie realizuje system GenesisMobo który jest obowiązkowy we wszystkich nowych pojazdach (czyt. u ajentów i w nowych wozach MZA).
Skrócone parametry pracy pojazdy (czas UNIX, lokalizacja, prędkosć numer taborowy, użycie przycisku alarmowego) są raportowane on line co 2 sekundy więc chyba dałoby się to wykorzystać.
Skrócone parametry pracy pojazdy (czas UNIX, lokalizacja, prędkosć numer taborowy, użycie przycisku alarmowego) są raportowane on line co 2 sekundy więc chyba dałoby się to wykorzystać.
-
- Posty: 3311
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Które bociany mają viaTOLL?
7800,01,02,03,04,33,52,53,55,67 tyle rzuciło mi się w oczy na obsłudze 145,bo chyba jedyna wymaga tego urządzenia?
7800,01,02,03,04,33,52,53,55,67 tyle rzuciło mi się w oczy na obsłudze 145,bo chyba jedyna wymaga tego urządzenia?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo 

Minimum dwa różne systemy raportujące na żywo położenie z GPS-u nie wystarczają i trzeba dodawać jeszcze jedno pudełko i jedną transmisję do płatnych dróg?
System e-TOLL wymaga homologowanych urządzeń pokładowych - jest tego kilkadziesiąt podmiotów mających dopuszczenie systemu, więc na pewno któryś z dostawców systemu GPS do pojazdów te dane jest w stanie przekazywać do KAS.