Ścieżki i pasy rowerowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 sty 2016, 19:07

Solaris U10 pisze:To jest kwestia jakiejś bariery psychologicznej. Trzeba sobie trochę pojeździć jezdniami, żeby zobaczyć, że nie ma się czego bać.
Raczej przyzwyczajenia. Każdy, kto jeździł poza miastem na rowerze, zwłaszcza po drodze krajowej wie, że nie jest to przyjemne doznanie. A znowu po Warszawie jeszcze 10 lat temu jeździło się fatalnie, bo prawie nie było infrastruktury, więc mało kto z roweru korzystał.
MichalJ pisze:A właściwie dlaczego ten pas na Spacerowej nie może być dwukierunkowy?
Bo łamie to elementarne zasady ruchu (kierunki ruchu). Z drugiej strony na Agrykoli jakoś to przeszło, ale to jest jezdnia lokalna w zasadzie, a także króciutki odcinek, więc tam można takie bajery stosować. No i obawiam się, że wtedy na Spacerową nie wlazłyby 2 pasy ruchu. Chociaż, jak się uprzeć,to zostaną dwa pasy ruchu po 3 m i 2,5 m pasa dla rowerów. Ale to się nie da, bo Spacerowa jest klasy G. Więc bez poszerzania drugi kierunek się nie mieści.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2016, 19:30

Myślę, że wiem, o co chodzi z Łukowską. Przy pasach trzeba by skasować parkowanie prostopadłe...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4781
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 sty 2016, 19:53

MichalJ pisze:Z ddr za przystankiem, połączonej z ddr na Belwederskiej. Zero problemu z dalszą jazdą.

Dlaczego koniecznie wygrodzić? Tam są miejsca parkingowe...
Odgrodzić jakoś DDR od jezdni Spacerowej w stronę Puławskiej. Nie wyobrażam sobie rowerów jadących "pod prąd", odgrodzonych tylko linią ciągłą.
A miejsca parkingowe są na chodniku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 04 sty 2016, 20:12

Pas ruchu dla rowerów z definicji (ustawa prawo o ruchu drogowym) może być tylko jednokierunkowy. Ewentualnie można wyznaczać ddr na jezdni, ale na Spacerowej musiałoby się to wiązać z całkowitą likwidacją parkowania.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sty 2016, 20:19

Glonojad pisze:Myślę, że wiem, o co chodzi z Łukowską. Przy pasach trzeba by skasować parkowanie prostopadłe...
Sprytnie zrobiony nie musi. Sprawdź pasy na obwodnicy Targówka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 sty 2016, 20:28

Wiliam pisze:
Dlaczego koniecznie wygrodzić? Tam są miejsca parkingowe...
Odgrodzić jakoś DDR od jezdni Spacerowej w stronę Puławskiej. Nie wyobrażam sobie rowerów jadących "pod prąd", odgrodzonych tylko linią ciągłą.
A rowerów jeżdżących z prądem sobie wyobrażasz? Wyprzedzanie aż tak bezpieczniejsze od wymijania? Pieszym się po szosie nawet każe chodzić lewą stroną...
A miejsca parkingowe są na chodniku.
I jak do nich przeskoczysz przez to ogrodzenie?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4781
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 sty 2016, 20:36

To też w pierwszej chwili myślałem że może chodzi Ci o zamianę. Miejsca parkingowe tu gdzie pas rowerowy, a w ich miejsce DDR. Tyle że to już byłaby spora przebudowa.
A jako rowerzysta naprawdę wolę jednokierunkowe pasy niż te nasze DDRy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 04 sty 2016, 21:54

Halo, halo. Pasa dwukierunkowego nie można wyznaczyć, a droga dla rowerów wydzielona z jezdni musi być wyznaczona co najmniej za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 sty 2016, 22:01

Można, tylko nie wolno. :)
Zresztą i tak tam trochę rowerów pod prąd jeździ...

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 05 sty 2016, 11:38

Ścieżka na Łukowskiej jest potrzebna jak świni siodło. Ruch rowerowy żaden. Na jezdni sporo miejsca dla rowerów nawet bez wyznaczania pasa. Obok Ostrobramska ze ścieżką. Czy ścieżki muszą prowadzić aż do mieszkania ? Jakoś nie widzę tam podjazdów pod klatki.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 sty 2016, 13:23

Czasem się przydaje
Obrazek
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 05 sty 2016, 22:46

Co to za argument, że ścieżka jest na Ostrobramskiej? Łukowska to środek osiedla.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 06 sty 2016, 0:14

Ano taki argument, że na tę Ostrobramską jest kawałeczek, który sobie można pokonać uliczkami poprzecznymi. Wyższy standard DDR na Ostrobramskiej z pewnością zrekompensuje tę minutę-dwie jazdy więcej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4781
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 sty 2016, 0:54

Istotą komunikacji rowerowej jest możliwość dojazdu w zasadzie pod drzwi. Każda ulica powinna być jakoś dostosowana do komunikacji rowerowej, czy to przez oddzielny DDR, pasy czy uspokojenie ruchu. Łukowska też jest jest dla jakiejś grupy ludzi celem, a dla innej grupy będzie wygodniejsza niż Ostrobramska (np. zmierzający w stronę Pl.Szembeka).
Nie zmienia to faktu, że przed chwilą oddany DDR jest po prostu błędny w założeniach i nigdy nie powinien powstać w takiej formie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 06 sty 2016, 13:46

Jeśli przeanalizujesz sobie układ ulic w okolicach Łukowskiej, zauważysz, że od Ostrobramskiej jest zapewniany dojazd pod drzwi ciągami poprzecznymi i relatywnie niewielkim ruchu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ