Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 07 lip 2014, 18:34

rhemek pisze:Wlasnie cena spowodowala to, ze Elfy dla Km nie sa tak dobrze wykonane jak flirty.
...
Pesa w kazdym przetargu ma na ogonie Newag i musi zanizac cene kosztem jakosci.
Chyba zapomniałeś ile te elfy kosztowały. A Newag nie mógł złożyć oferty.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 07 lip 2014, 20:34

rhemek pisze:Wlasnie cena spowodowala to, ze Elfy dla Km nie sa tak dobrze wykonane jak flirty. Jak kupowano flirty nie bylo w polsce konkurecji dla nich i producent mogl zaoferowac ich pelną wersje. Pesa w kazdym przetargu ma na ogonie Newag i musi zanizac cene kosztem jakosci. Bo jak da w pelni wypasionego Elfa w takiej wersji i z takimi komponentami jak byc powinien to przegra przetarg.
Dlatego trzeba odejsc od ceny jako glownego kryterium.
Linki Pesy sprzedawane do Niemiec maja tam bardzo dobra opinie, ale na nich sie cenowo nie oszczedza.
Kolega albo wpatrzony w PESĘ jak w święty obrazek, albo nie pamięta (albo jedno i drugie). Newag wtedy praktycznie nie istniał na rynku, nie miał pojazdu na 160 km/h. Ledwie wygrali przetarg u KD (który był sporo czasu później), ponieważ dali radę zamontować drugi fotel w 19WE i przejść przez papierkologię.
Oprócz tego to co powiedział kolega wyżej...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 lip 2014, 20:56

Trochę dziwne pytanie, ale jak opisać tą jakość?

Jak wymusić na producencie, żeby:
- uchylne siedzenia nie zapadały się albo nie zostawały w pozycji otwartej po pół roku?
- nie odklejała się wykładzina?
- sufit się nie telepał?
- SIP działał?
- woda nie ciekła do środka?
- nie było fali i wysokich stopni przy siedzeniach?
- osoba stojąca w przejściu mogła podziwiać coś więcej niż ścianę i pasażerów siedzących?

i tak dalej.
KM próbują to wymuszać, ale jakby mieli odstawić wszystkie jednostki po byle defekcie, to pewnie nie byłoby czym jeździć. I tak dobrze, że zasadnicze sterowanie i napęd działają bez większych kłopotów, a to co wyżej, to właśnie jakość. Stadler bez żadnych zapisów w SIWZ dostarczył to, co miał na półce i jest to lepsze niż kupowane prawie na tym samym SIWZ trochę później od Pesy. To o to chodzi. Różnica w cenie wtedy to różnica pomiędzy kupowaniem szwajcarskiego produktu (w którym było wliczone np zbudowanie montowni w Siedlcach), a polskiego..

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lip 2014, 6:09

Jak Zamawiający pozwolił sobie wejść na głowę, to tak ma. Chyba, że siwz tak napisany - no to sorry, dostał co zamawiał.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1596
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 08 lip 2014, 22:10

Jak wymusić na producencie, żeby:[..]
i tak dalej.
Można zacząć od sprytnego poznańskiego patentu - przyjmować pojazd od producenta dopiero po miesiącu bezawaryjnej eksploatacji próbnej (w ruchu, z pasażerami, rzecz jasna). Wizja kar umownych za opóźnienia powinna zmobilizować producenta, a jeśli nie to i tak w pierwszym miesiącu sporo usterek by wyszło

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 lip 2014, 22:30

px33 pisze:
Jak wymusić na producencie, żeby:[..]
i tak dalej.
Można zacząć od sprytnego poznańskiego patentu - przyjmować pojazd od producenta dopiero po miesiącu bezawaryjnej eksploatacji próbnej (w ruchu, z pasażerami, rzecz jasna). Wizja kar umownych za opóźnienia powinna zmobilizować producenta, a jeśli nie to i tak w pierwszym miesiącu sporo usterek by wyszło
Wtedy cena automatycznie idzie w górę. Producent albo karę wliczy sobie w koszty albo wykorzysta droższe i mniej awaryjne podzespoły.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 lip 2014, 8:00

Glonojad pisze:Jak Zamawiający pozwolił sobie wejść na głowę, to tak ma. Chyba, że siwz tak napisany - no to sorry, dostał co zamawiał.
Zgadzam się, KM dało sobie wejść na głowę, ale widać, o ile potrafią różnić się pojazdy z tego samego SIWZ od różnych producentów.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 22 lip 2014, 16:19

Dzisiaj ok. 14:30 ze śródziemia do Siedlec odjechał radośnie ER75-13+12, ze światłami (z przodu) w konfiguracji dwa białe plus jedno czerwone.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 lip 2014, 20:46

"Jazda po niewłaściwym"... Tak mu się pewnie ustawiło.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 lip 2014, 8:27

VLnt7 pisze:Dzisiaj ok. XX:XX ze śródziemia do Siedlec odjechał radośnie ER75-XX+XX, ze światłami (z przodu) w konfiguracji dwa białe plus jedno czerwone.
Oj, wskazanie konkretnej brygady przy tak lichym przewinieniu zabrzmiało troszeczkę jak donos :P A my, MK, stojący na peronach z notesem w ręku tym się nie zajmujemy, prawda? :-D

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 23 lip 2014, 12:17

Zawsze można podejść do mechanika i się delikatnie zapytać czy planuje teraz jechać "po lewym".

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 29 lip 2014, 8:38

EN76-012, dwa człony przy WC pomalowane - akurat na 10-lecie KM.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 sie 2014, 12:51

Do kiedy do KM ma trafić pierwszy EN57AKM z najnowszej modernizacji według umowy ? Czy nie do Września przypadkiem ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 sie 2014, 18:54

31 sierpnia.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 06 sie 2014, 21:09

Czy KM również zajmują się transportem towarów sypkich. :D Godzinę temu widziałem na Gdańskim TRAXX-a ciągnącego kilka węglarek Eaos. :shock:
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

ODPOWIEDZ