Strona 291 z 375

Tabor Kolei Mazowieckich

: 07 lip 2014, 18:34
autor: alojz
rhemek pisze:Wlasnie cena spowodowala to, ze Elfy dla Km nie sa tak dobrze wykonane jak flirty.
...
Pesa w kazdym przetargu ma na ogonie Newag i musi zanizac cene kosztem jakosci.
Chyba zapomniałeś ile te elfy kosztowały. A Newag nie mógł złożyć oferty.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 07 lip 2014, 20:34
autor: VLnt7
rhemek pisze:Wlasnie cena spowodowala to, ze Elfy dla Km nie sa tak dobrze wykonane jak flirty. Jak kupowano flirty nie bylo w polsce konkurecji dla nich i producent mogl zaoferowac ich pelną wersje. Pesa w kazdym przetargu ma na ogonie Newag i musi zanizac cene kosztem jakosci. Bo jak da w pelni wypasionego Elfa w takiej wersji i z takimi komponentami jak byc powinien to przegra przetarg.
Dlatego trzeba odejsc od ceny jako glownego kryterium.
Linki Pesy sprzedawane do Niemiec maja tam bardzo dobra opinie, ale na nich sie cenowo nie oszczedza.
Kolega albo wpatrzony w PESĘ jak w święty obrazek, albo nie pamięta (albo jedno i drugie). Newag wtedy praktycznie nie istniał na rynku, nie miał pojazdu na 160 km/h. Ledwie wygrali przetarg u KD (który był sporo czasu później), ponieważ dali radę zamontować drugi fotel w 19WE i przejść przez papierkologię.
Oprócz tego to co powiedział kolega wyżej...

Tabor Kolei Mazowieckich

: 07 lip 2014, 20:56
autor: przewoz
Trochę dziwne pytanie, ale jak opisać tą jakość?

Jak wymusić na producencie, żeby:
- uchylne siedzenia nie zapadały się albo nie zostawały w pozycji otwartej po pół roku?
- nie odklejała się wykładzina?
- sufit się nie telepał?
- SIP działał?
- woda nie ciekła do środka?
- nie było fali i wysokich stopni przy siedzeniach?
- osoba stojąca w przejściu mogła podziwiać coś więcej niż ścianę i pasażerów siedzących?

i tak dalej.
KM próbują to wymuszać, ale jakby mieli odstawić wszystkie jednostki po byle defekcie, to pewnie nie byłoby czym jeździć. I tak dobrze, że zasadnicze sterowanie i napęd działają bez większych kłopotów, a to co wyżej, to właśnie jakość. Stadler bez żadnych zapisów w SIWZ dostarczył to, co miał na półce i jest to lepsze niż kupowane prawie na tym samym SIWZ trochę później od Pesy. To o to chodzi. Różnica w cenie wtedy to różnica pomiędzy kupowaniem szwajcarskiego produktu (w którym było wliczone np zbudowanie montowni w Siedlcach), a polskiego..

Tabor Kolei Mazowieckich

: 08 lip 2014, 6:09
autor: Glonojad
Jak Zamawiający pozwolił sobie wejść na głowę, to tak ma. Chyba, że siwz tak napisany - no to sorry, dostał co zamawiał.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 08 lip 2014, 22:10
autor: px33
Jak wymusić na producencie, żeby:[..]
i tak dalej.
Można zacząć od sprytnego poznańskiego patentu - przyjmować pojazd od producenta dopiero po miesiącu bezawaryjnej eksploatacji próbnej (w ruchu, z pasażerami, rzecz jasna). Wizja kar umownych za opóźnienia powinna zmobilizować producenta, a jeśli nie to i tak w pierwszym miesiącu sporo usterek by wyszło

Tabor Kolei Mazowieckich

: 08 lip 2014, 22:30
autor: Premo
px33 pisze:
Jak wymusić na producencie, żeby:[..]
i tak dalej.
Można zacząć od sprytnego poznańskiego patentu - przyjmować pojazd od producenta dopiero po miesiącu bezawaryjnej eksploatacji próbnej (w ruchu, z pasażerami, rzecz jasna). Wizja kar umownych za opóźnienia powinna zmobilizować producenta, a jeśli nie to i tak w pierwszym miesiącu sporo usterek by wyszło
Wtedy cena automatycznie idzie w górę. Producent albo karę wliczy sobie w koszty albo wykorzysta droższe i mniej awaryjne podzespoły.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 09 lip 2014, 8:00
autor: przewoz
Glonojad pisze:Jak Zamawiający pozwolił sobie wejść na głowę, to tak ma. Chyba, że siwz tak napisany - no to sorry, dostał co zamawiał.
Zgadzam się, KM dało sobie wejść na głowę, ale widać, o ile potrafią różnić się pojazdy z tego samego SIWZ od różnych producentów.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 22 lip 2014, 16:19
autor: VLnt7
Dzisiaj ok. 14:30 ze śródziemia do Siedlec odjechał radośnie ER75-13+12, ze światłami (z przodu) w konfiguracji dwa białe plus jedno czerwone.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 22 lip 2014, 20:46
autor: przewoz
"Jazda po niewłaściwym"... Tak mu się pewnie ustawiło.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 lip 2014, 8:27
autor: Jacek Z.
VLnt7 pisze:Dzisiaj ok. XX:XX ze śródziemia do Siedlec odjechał radośnie ER75-XX+XX, ze światłami (z przodu) w konfiguracji dwa białe plus jedno czerwone.
Oj, wskazanie konkretnej brygady przy tak lichym przewinieniu zabrzmiało troszeczkę jak donos :P A my, MK, stojący na peronach z notesem w ręku tym się nie zajmujemy, prawda? :-D

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 lip 2014, 12:17
autor: tomstak
Zawsze można podejść do mechanika i się delikatnie zapytać czy planuje teraz jechać "po lewym".

Tabor Kolei Mazowieckich

: 29 lip 2014, 8:38
autor: WojtekE65
EN76-012, dwa człony przy WC pomalowane - akurat na 10-lecie KM.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 06 sie 2014, 12:51
autor: zxcvbnm
Do kiedy do KM ma trafić pierwszy EN57AKM z najnowszej modernizacji według umowy ? Czy nie do Września przypadkiem ?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 06 sie 2014, 18:54
autor: alojz
31 sierpnia.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 06 sie 2014, 21:09
autor: sajbeer
Czy KM również zajmują się transportem towarów sypkich. :D Godzinę temu widziałem na Gdańskim TRAXX-a ciągnącego kilka węglarek Eaos. :shock: