Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12173
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 sty 2020, 22:34

Co się działo z kolejnymi brygadami? Dojechały Ci do ogona, a potem wszyscy we dwójkę albo trójkę pojechaliście stadem na Nowodwory?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 sty 2020, 8:02

Nie. Kolejne brygady zostały przez dyżurnego ZTM za pomocą radia skierowane do Żeromskiego, gdzie zawróciły na rondzie i wróciły na Marymont.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 sty 2020, 9:46

Szeregowy_Równoległy pisze:
11 sty 2020, 14:34
ashir pisze:
11 sty 2020, 14:00
I pasażerowie czekali 40 minut?
Tak. Nie było opcji cofnąć, bo jak pojawiała się za mną odrobina miejsca, to zanim włączyłem wsteczny, już jakiś cwaniak się wciskał. Nie było też jak ludzi sensownie wypuścić. Tam nawet przejścia naziemnego nie ma, żeby mogli dostać się na chodnik. I nawet nie protestowali, pełne zrozumienie.
Uważam że w takiej sytuacji pasażerowie mieli prawo użyć awaryjnego otwierania drzwi i opuścić pojazd nawet wbrew woli kierowcy. To tramwajarze jak jest zatrzymanie, wypuszczają pasażerów, gdziekolwiek by nie utknęli.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 sty 2020, 11:20

Tak nie do końca. Najpierw upewniam się, że miejsce do wypuszczenia jest w miarę bezpieczne, ogłaszam pasażerom, aby wychodząc zachowali ostrożność.
Jeżeli wypuszczasz pasażera poza przystankiem, a coś mu się stanie, jesteś umoczony po pachy.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 sty 2020, 17:56

michael112 pisze:
12 sty 2020, 9:46
Uważam że w takiej sytuacji pasażerowie mieli prawo użyć awaryjnego otwierania drzwi i opuścić pojazd nawet wbrew woli kierowcy.
Dostrzegasz różnicę między "kierowca wypuścił na ruchliwą jezdnię o kilku pasach ruchu, bez możliwości legalnego dostania się na chodnik" a "pasażerowie otworzyli drzwi awaryjnie i wyszli sami"? Ja tak. W tym pierwszym przypadku, w razie wypadku, kierowca ma przesrane, bo wypuszczając ludzi wziął za nich odpowiedzialność. W tym drugim kierowca nie odpowiada za to, co się wydarzyło.
michael112 pisze:
12 sty 2020, 9:46
To tramwajarze jak jest zatrzymanie, wypuszczają pasażerów, gdziekolwiek by nie utknęli.
Nieprawda.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7003
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 sty 2020, 18:54

Pewnie że nieprawda, sam stałem parę miesięcy temu w zatłoczonym tramwaju na Poniatowskim klnąc na czym świat stoi. Ale nie dziwię się, że nie chciał(a) otworzyć drzwi, bo spowodowałoby to wylanie się tego wściekłego tłumu pod koła jadącej 70 na godzinę samochodziarni.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 sty 2020, 19:49

Dobrze, a jak z formalnego punktu widzenia, wygląda użycie klauzuli "Nieuzasadnione otwarcie będzie karane" na awaryjnym otwieraniu drzwi? Otwarcie gdy pojazd utknął w długotrwałym zatrzymaniu jest uzasadnione? Bo moim zdaniem, w pełni tak.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 sty 2020, 19:34

Dzisiaj w tym samym miejscu utknęło kolejne 518. Tym razem dodatek ze Stalowej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 14 sty 2020, 0:52

michael112 pisze:
12 sty 2020, 19:49
Dobrze, a jak z formalnego punktu widzenia, wygląda użycie klauzuli "Nieuzasadnione otwarcie będzie karane" na awaryjnym otwieraniu drzwi? Otwarcie gdy pojazd utknął w długotrwałym zatrzymaniu jest uzasadnione? Bo moim zdaniem, w pełni tak.
Znasz przypadek, w którym pasażer został ukarany za nieuzasadnione użycie awaryjnego otwierania drzwi? Bo ja nie.
To tak jak z klauzulą sumienia. Pasażer decyduje, czy jest uzasadnione, czy nie. Tak jak napisał Szeregowy - ważne, że kierowca jest wtedy czysty.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 14 lut 2020, 16:14

michael112 pisze:
12 sty 2020, 19:49
Dobrze, a jak z formalnego punktu widzenia, wygląda użycie klauzuli "Nieuzasadnione otwarcie będzie karane" na awaryjnym otwieraniu drzwi? Otwarcie gdy pojazd utknął w długotrwałym zatrzymaniu jest uzasadnione? Bo moim zdaniem, w pełni tak.
Wg mnie nie. Awaryjnego otwierania powinno się używać w sytuacji zagrożenia (pożar, wypadek) a nie zatrzymanie w związku z warunkami ruchu. W metrze też byś otworzył drzwi awaryjnie bo pociag stoi między stacjami? Natomiast jak napisał przedmówca, ciężko kogokolwiek ukarać. Otworzył, poszedł i można go sobie szukać...

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lut 2021, 11:30

Na wale miedzeszyńskim ma być wprowadzony priorytet dla autobusów na podstawie danych z GPSu. W ramach testów również Radzymińska ma dostać proprytet dla autobusów poprzez GPS. Podobno priorytet jest tworzony we współpracy ZTMu z ZDM, chociaż nie zdziwię się jak swoje trzy grosze dorzucili eksperci z TW.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lut 2021, 22:21

Jak tam te priorytety na Radzymińskiej? Ruszyło coś? Ma szanse działać?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lut 2021, 9:40

Detekcja ma sprawność na poziomie 60-70%, do tego nie jest oparat o konkretną pozycję pojazdu, tylko o prognozę przyjazdu. Mam dużą dozę sceptycyzmu patrząc na to, jak działa chociażby Harfowa.

Co do zdania "ekspertów z TW" - jest konsekwentnie od początku tego projektu lekceważone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lut 2021, 15:29

A, czyli głośny sukces, zero wiedzy i wkrótce spektakularna porażka?
ŁK

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lut 2021, 16:36

Przecież ZDM i ZTM nie ponoszą porażek. I to spektakularnych. No chyba, że TVP się dowie :)

ODPOWIEDZ