Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 sie 2014, 22:36

VLnt7 pisze: - Blokujące się drzwi to również cecha charakterystyczna EN76 (jak i najnowszych EN57AKM).
Chodzi o brak pamięci przyciśnięcia oraz brak otwierania przy przyciśnięciach juz po aktywacji, bo mechanicznie to te drzwi blokują się wszędzie od czasu do czasu.
konri pisze:
VLnt7 pisze: Ależ proszę - drobne porównanie ELFa z FLIRTem:
- falowana podłoga - FLIRT ma płaską;
- trzy (!) wysokie stopnie przy kabinie - FLIRT ma półtora;
- głośne (najbardziej w kabinie mecha) - FLIRT to najcichszy EZT jeżdżący po polskich torach;
- kiepskie tablice - są małe i z daleka nic nie widać - FLIRT ma dużo czytelniejsze; [choć akurat np. 27WE ma już lepsze]
- SIP działa jak chce - FLIRT ma praktycznie niezawodny;
- drzwi cholernie trzaskają - we FLIRT (flircie?) nie;
- drzwi muszą łaskawie odczekać do kilku sekund po zatrzymaniu przed otworzeniem - we flircie nie;
- drzwi łatwo się blokują - drzwi FLIRT się nie blokują;
- z dachu ELFa potrafi przeciekać woda - FLIRT jest szczelny;
- w ELFie są szafy nawet nad tocznymi Jacobsami - we flircie nie ma tego idiotyzmu;
- FLIRT po tylu latach wygląda tak samo jak po wyprodukowaniu, w przeciwieństwie do dużo młodszych ELFów
Więcej na teraz nie pamiętam. A wygląd - rzecz subiektywna.
4. Ja problemów z SIPem nie spotkałem.
Dość łatwo można spotkać defekty tablic i braki zapowiedzi. A tylko o KML myślę...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 sie 2014, 22:36

VLnt7 pisze: - Blokujące się drzwi to również cecha charakterystyczna EN76 (jak i najnowszych EN57AKM).
Chodzi o brak pamięci przyciśnięcia oraz brak otwierania przy przyciśnięciach juz po aktywacji, bo mechanicznie to te drzwi blokują się wszędzie od czasu do czasu.
konri pisze:
VLnt7 pisze: Ależ proszę - drobne porównanie ELFa z FLIRTem:
- falowana podłoga - FLIRT ma płaską;
- trzy (!) wysokie stopnie przy kabinie - FLIRT ma półtora;
- głośne (najbardziej w kabinie mecha) - FLIRT to najcichszy EZT jeżdżący po polskich torach;
- kiepskie tablice - są małe i z daleka nic nie widać - FLIRT ma dużo czytelniejsze; [choć akurat np. 27WE ma już lepsze]
- SIP działa jak chce - FLIRT ma praktycznie niezawodny;
- drzwi cholernie trzaskają - we FLIRT (flircie?) nie;
- drzwi muszą łaskawie odczekać do kilku sekund po zatrzymaniu przed otworzeniem - we flircie nie;
- drzwi łatwo się blokują - drzwi FLIRT się nie blokują;
- z dachu ELFa potrafi przeciekać woda - FLIRT jest szczelny;
- w ELFie są szafy nawet nad tocznymi Jacobsami - we flircie nie ma tego idiotyzmu;
- FLIRT po tylu latach wygląda tak samo jak po wyprodukowaniu, w przeciwieństwie do dużo młodszych ELFów
Więcej na teraz nie pamiętam. A wygląd - rzecz subiektywna.
4. Ja problemów z SIPem nie spotkałem.
Dość łatwo można spotkać defekty tablic i braki zapowiedzi. A tylko o KML myślę...

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 25 sie 2014, 17:20


Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 27 sie 2014, 10:05

Podobno Pesa nie oferuje juz w przetargach Elfow tylko zupelnie nowa konstrukcje na bazie linka, link plus.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 sie 2014, 22:15


Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 sie 2014, 22:18

Jak dla mnie wygląda przyzwoicie.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 27 sie 2014, 22:30

Taa, kolejny typ AKM-a w KM-ach, to już czwarta odmiana i pewnie kompatybilny z tymi z 2013 będzie tylko w teorii. Tak samo jak te Mińskie i Newagowskie z 2009, teoretycznie pracują ze sobą, ale w praktyce różne dziwne rzeczy się z nimi dzieją gdy się je połączy. Także takiego łączenia unika się jak ognia.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 sie 2014, 23:03

Kiedy na KM7 czy tylko dla wybranych ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 27 sie 2014, 23:28

Czesto widze na KM7 nowe AKM KM i czesto nimi tam jezdze.

Mateusz950
Posty: 742
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 28 sie 2014, 9:02

Na pierwszy rzut oka mazowiecka ALicja wygląda bardzo przyzwoicie. Dosyć charakterystyczna jest to dzięki większości białego an czole. Ciekawe czy już najbliższy poniedziałek wyjadą. Na początku skojarzył mi się z czołem wagonu piętrowego sterowniczego.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 sie 2014, 9:59

Wow! :-D A ja tak nie wierzyłem w Mińsk, że spodziewałem się terminu grudniowego :D

Tymczasem na lotniskowej pojawił się chyba czwarty zmodyfikowany ELF - 014.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 sie 2014, 10:06

Heh.. na razie wyjechał na tor 9 :) i na próbę do Siedlec pewnie. A EW60 jak stały, tak stoją ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 sie 2014, 10:58

Dlaczego znowu EW60 nie jeżdżą ? - Oto jest pytanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 sie 2014, 11:19

Jacek Z. pisze:Wow! :-D A ja tak nie wierzyłem w Mińsk, że spodziewałem się terminu grudniowego :D

Tymczasem na lotniskowej pojawił się chyba czwarty zmodyfikowany ELF - 014.
Na czym polegają te modyfikacje elfów?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 sie 2014, 13:58

zxcvbnm pisze:Dlaczego znowu EW60 nie jeżdżą ? - Oto jest pytanie.
Znowu? Nie jeżdżą, od kiedy odstawiono je do naprawy. Myślę, że już ponad rok będzie.
konri pisze:
Jacek Z. pisze:Wow! :-D A ja tak nie wierzyłem w Mińsk, że spodziewałem się terminu grudniowego :D

Tymczasem na lotniskowej pojawił się chyba czwarty zmodyfikowany ELF - 014.
Na czym polegają te modyfikacje elfów?
Dodatkowe sprężarki, małe modyfikacje w oprogramowaniu PLC, wiatrołapy etc. Gdzieś to tam opisane będzie w wątku.

ODPOWIEDZ