Strona 296 z 333

: 14 maja 2011, 15:15
autor: Emyl
Ankieta przed projektem jest zawsze właściwym rozwiązaniem. Czasem same obserwacje nie są wystarczające, a wręcz mogą być mylące w ocenie tendencji reprezentowanych przez pasażerów.

: 14 maja 2011, 16:17
autor: jasiu
ankieta tez nie jest wymierna - biorąc pod uwagę gęstość zaludnienia, zawsze będzie bardziej "słychać" mieszkańców Patriotów niż Traktu Lubelskiego

: 14 maja 2011, 16:24
autor: niedofizyk
W takim razie ankietować ludzi w pojazdach. I tylko jedno pytanie: na jakiej trasie jeździsz? (od przystanku ... do przystanku... przesiadki w ...).

Wtedy już w połączeniu z danymi o frekwencji możemy obliczyć jakieś funkcjonały (czas przejazdu średni, maksymalny, jego wariancja itp), które możemy potem w naszym projekcie minimalizować.

: 14 maja 2011, 16:27
autor: KwZ
Jeśli chcesz się pytać także (dzisiejszych) samochodziarzy, to proponuję jeszcze pytanie w rodzaju: "Co musiałoby się stać, żeby Pan był chętny przesiąść się do zbiorkomu?".

: 14 maja 2011, 16:29
autor: niedofizyk
KwZ pisze: Jeśli chcesz się pytać także (dzisiejszych) samochodziarzy, to proponuję jeszcze pytanie w rodzaju: "Co musiałoby się stać, żeby Pan był chętny przesiąść się do zbiorkomu?".
Ale ich właśnie nie należy pytać, bo będą stawiać nierealistyczne żądania, i wyjdzie znana wersja "skoro nie możecie zapewnić mi linii czerwonej na Patelnię co 5min, to już lepiej nic nie zmieniajcie"

: 14 maja 2011, 17:55
autor: osa
Muszę przyznać, że konsultacje w radzie Wawra wyglądają jeszcze gorzej niż w radzie Żoliborza. Najbardziej żenujące było dla mnie to, że współprowadzący spotkanie (jedną była radna z PO, drugi siwy gość - nie wiem, z jakiej partii) cały czas podgrzewali atmosferę, byleby tylko przypodobać się tłumowi w większości starszych osób. Już na samym początku owa radna oświadczyła, że rada jednogłośnie jest przeciw zmianom. Beznadzieja. Mimo wszystko część uwag (linia 305 potrzebna i w Radości, i w Falenicy, bezpośrednie połączenie między wszystkimi częściami Aleksandrowa a szkołą w Falenicy, dojazd z Falenicy i Miedzeszyna do urzędu, skarbówki i basenu) powinna się ZTM-owi przydać, projekt można skorygować i wprowadzić choćby częściowo.
Ja bym to zrobił tak:
* 221 z Falenicy przez Patriotów do Wiatracznej (co 10-20 min) na przemian z 521 co 30 min przez cały dzień do Dw. Centralnego (ponieważ zmiany mają wejść pod koniec roku, jest szansa na otwarcie linii tramwajowej Górce-Bemowo i skrócenie 167 do Szczęśliwic - byłaby podmiana za 521 na Ochocie + nowa trasa 157 ze Szczęśliwic przez Białobrzeską do Al. Jerozolimskich po rozpoczęciu budowy metra).
* 215 - tak jak proponuje ZTM, ale od Radości dalej przez Patriotów i Falenicę do Aleksandrowa (jak 115 - ten numer trzymamy dla linii Wiatraczna - Międzylesie po likwidacji 125), zaś 213 - od PKP Radość przez Izbicką i Zbójną Górę do Aleksandrowa.
* 113 - nowy numer dla linii Wiatraczna-Falenica przez Trakt Lubelski i Przewodową (142 - do likwidacji, darowałbym też sobie 342, bo jakoś nie wydaje mi się, żeby to chwyciło.
* 305 (można pomyśleć nad zmianą numeru na 313) - bez zmian od przychodni przy Strusia do Falenicy, a stąd przez Aleksandrów, Zbójną Górę, Izbicką do ronda w Radości - zapewni dojazd z Aleksandrowa do szkoły w Falenicy, zniknie dzisiejszy łamaniec po obu stronach torów na Patriotów.
Wydaje mi się, że dałoby też radę wprowadzić 137 zamiast 115-315-173 i 143 zamiast 515. Słyszałem, że Rembertów jest gotów pożegnać się z 415 w zamian za 168 do Mokrego Ługu - czemu nie? Gorzej z likwidacją 514, tylko co wtedy z obsługą pętli w os. Zielona, którą miało przejąć wydłużone i częste 183?

: 14 maja 2011, 18:03
autor: Krzysiek_S
Tylko niestety 215 nie zapełni takiej podaży miejsc jakby dała linia 213.
A największa frekwencja jest od Napoleona - PKP Falenica[ Bystrzycka].
A może jednak nowa linia Izbicka - Cmentarz - PKP Falenica oraz 215 zamiast 115.?
A 305 inaczej.
Jeszcze trzeba to raz dokładnie przeanalizowac.

: 14 maja 2011, 18:33
autor: geograf_OSU
Jeszcze raz powtorze: problemy z Wawrem sa od dawna, wiadomo ze nie chca zmian rewolucyjnych, to my (ZTM) na zlosc zrobimy projekt rewolucyjny.

Pytanie: czy tylko 521 jest w tym projekcie problemem?

To jest powtorka z Mokotowsko-Wilanowskiego projektu, gdzie sprokurowano furie MWzDM z Wilanowskiej bo zabrano polaczenie realizowane przez 117. Tutaj tak samo jest z 521.

Jak inaczej by wygladala reakcja Wawra gdyby zostawiono 521 do DWC cp 30 minut na solowkach, razem z mocnym 113 do Wiatracznej. Reszta projektu by przeszla z o wiele mniejszym oporem.

No ale lepiej nie odrobic pracy domowej, i potem w swoim gronie i na forum wylewac zale jakie to spoleczenstwo jest ciemne, zacofane, same mohery i co tam jeszcze. Dziwne, bo jakos nie pamietam takiej krytyki na Wilanowska i jej opor z zabraniem 117, gdzie przeciez dominuja MWzDM.

: 15 maja 2011, 0:01
autor: Kierownik
osa pisze:* 305 (można pomyśleć nad zmianą numeru na 313)
Mam takie pytanie poza konkursem. Co Ci da zmiana numeru z 305 na 313?
Co do 521, nie orientuję się za bardzo ile wozów obsługuje tę linię, może ktoś mnie oświecić?
niby można samemu sprawdzić, ale nie chce mi sie, ot co

: 15 maja 2011, 15:42
autor: jasiu
geograf_OSU pisze: Dziwne, bo jakos nie pamietam takiej krytyki na Wilanowska i jej opor z zabraniem 117, gdzie przeciez dominuja MWzDM.
Proszę o definicję MWzDM.

: 15 maja 2011, 16:13
autor: ashir
Kierownik pisze:Co do 521, nie orientuję się za bardzo ile wozów obsługuje tę linię, może ktoś mnie oświecić?
Na pełnej trasie 8 całek w DP i 7 w DŚ. Natomiast na trasie skróconej 5 dodatków w szczycie A i 4 w B.

: 15 maja 2011, 16:36
autor: Mong
A ile planowano przeznaczyć wozów na 113?

: 15 maja 2011, 16:54
autor: Kierownik
ashir pisze:
Kierownik pisze:Co do 521, nie orientuję się za bardzo ile wozów obsługuje tę linię, może ktoś mnie oświecić?
Na pełnej trasie 8 całek w DP i 7 w DŚ. Natomiast na trasie skróconej 5 dodatków w szczycie A i 4 w B.
Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?

//edit: już wszystko wiem. Są kursy do Szczęśliwic i te skrócone.

: 15 maja 2011, 16:57
autor: ashir
Kierownik pisze:
ashir pisze:Na pełnej trasie 8 całek w DP i 7 w DŚ. Natomiast na trasie skróconej 5 dodatków w szczycie A i 4 w B.
Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?
Na pełnej trasie (Falenica - Szczęśliwice) jeździ co 20 minut, natomiast na skróconej (Falenica - Wiatraczna) co 10 minut.

: 15 maja 2011, 20:56
autor: Gontar
ashir pisze:
Kierownik pisze:Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?
Na pełnej trasie (Falenica - Szczęśliwice) jeździ co 20 minut, natomiast na skróconej (Falenica - Wiatraczna) co 10 minut.
Jakby się czepnąć to obydwa warianty jeżdżą co 20 minut, tylko pokrywając się tworzą co dziesięciominutowy takt na trasie Falenica - Wiatraczna... =;