O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 maja 2013, 19:47

Tak, możesz. Najważniejsze, żebyś się poruszał po trasie, na jaką masz bilet. ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 maja 2013, 23:04

xavee pisze:Czy w KM bilet jest przypisany tylko i wyłącznie do relacji czy do stacji? Aby było jaśniej o co mi chodzi - mając bilet na odcinek np. Warszawa Śródmieście - Skierniewice, mogę sobie podjechać pociągiem do W-wa Włochy relacji powiedzmy Warszawa - Sochaczew?
Ja bym nie był taki pewien - lepiej zapytać w kasie/informacji lub u kierownika pociągu - kiedyś przesiadki w KM na trasie poniżej 100 km w ramach tego samego biletu nie były dozwolone i chyba tak jest nadal.

Nie ma problemu, jeśli w tym pierwszym pociągu nikt by Ci nie sprawdzał biletu. Ale gdy postawią stempelek, a potem sprawdzą jeszcze raz bilet w drugim pociągu, może być ból.

Zawsze można skorzystać z biletu ZTM (od dobowego wzwyż) lub SKM-ki w granicach Wa-wy. A jeszcze prościej kupić za 30 zł bilet dobowy na cały obszar KM, jeżeli wracasz w ciągu 24 h.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 maja 2013, 23:13

Przerw w podróży (a nie przesiadek) nie wolno chyba nadal, ale taką przerwą nie jest zmierzanie pociągiem w pożądanym kierunku i konieczność przesiadania się wynikająca z rozkładu jazdy. :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 maja 2013, 23:17

No właśnie jednak można dokonywać przerwy w podróży.
"Par. 8 ust. 5 Regulaminu przewozów: W ramach ważności biletu można dokonywać przerw w podróży."
Dalej opisane są te sytuacje szczegółowo.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 maja 2013, 23:32

Czyli wychodzi na to, że wg nowego Regulaminu z 2012 już można...

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 12 maja 2013, 11:17

Wczoraj do Bydgoszczy pojechał 76-011, n/n elf (76-008?) powrócił z Pesy.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 12 maja 2013, 20:31

A KM to nie ma EN76-010 do 025?

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 maja 2013, 21:26

To był zapewne 018. Fota z jazdy próbnej w Bydgoszczy - http://www.garnek.pl/rogonon/25852951/en76-018

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 12 maja 2013, 22:59

:arrow: "Lotnisko w Modlinie winne wycofaniu pociągu do Przysuchy?" - http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130519705

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 maja 2013, 23:35

tomstak pisze:Wczoraj do Bydgoszczy pojechał 76-011, n/n elf (76-008?) powrócił z Pesy.
Mam nadzieję, że przy okazji naprawione zostaną tablice systemu informacji pasażerskiej? Bo w coraz większej ilości składów nie działają a to czołowe, a to niektóre boczne...

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 14 maja 2013, 20:49

Czy wiadomo może co KMy chciałyby kupić w perspektywie unijnej 2014-2020?

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 14 maja 2013, 21:47

Nie wiem, jak to ma się do perspektywy unijnej, ale plany to plany:
KMKOL pisze:Jak mówi Czesław Sulima, najbliższe inwestycje związane z pozyskaniem nowoczesnych pojazdów szynowych to zakup kolejnych 22 wagonów piętrowych (w tym 2 sterowniczych) oraz 2 lokomotyw do składów pociągów „push-pull”, w celu uzupełnienia oferty pociągów przyspieszonych. - Planujemy także na-być 12 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pięcioczłonowych oraz 10 szt. dwuczłonowych - dodaje.
Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/45004/Kole ... zbedny.htm

Przy okazji, co oznacza "uzupełnienie oferty pociągów przyspieszonych"?

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 maja 2013, 21:55

Piętrusy to jeszcze w tej perspektywie. KMy ogłosiły przetarg na wykonanie Rezultatów Studium Wykonalności - http://www.mazowieckie.com.pl/przetargi ... d,192.html

Coś ociągają się z ogłoszeniem przetargu na dostawę.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 maja 2013, 22:30

KMKOL pisze:Planujemy także nabyć 12 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pięcioczłonowych oraz 10 szt. dwuczłonowych
Hm, dlaczego nie cztero- albo sześcioczłonowych? Pewnie ważniejsza niż ilość członów jest długość i pojemność składów. Albo brzmi te 5 członów jak sugestia na określony typ :-k

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 maja 2013, 22:58

Jacek Z. pisze:Hm, dlaczego nie cztero- albo sześcioczłonowych? Pewnie ważniejsza niż ilość członów jest długość i pojemność składów. Albo brzmi te 5 członów jak sugestia na określony typ
Pewnie chodzi, by nie były dłuższe niż 100 metrów i w razie konieczności dało się je ukrotnić, a nie tak jak to ma teraz miejsce w SKM.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ