Strona 297 z 328

O spółce PKP Intercity

: 08 gru 2019, 12:41
autor: Łukasz
Bilet do zatrzymania a nie pasażer.

O spółce PKP Intercity

: 08 gru 2019, 16:08
autor: Wolfchen
A pasażer bez biletu przecież nie pojedzie dalej. Ani np. nie rozliczy biletu w koszty DG - więc finalnie obrywa też ;)

O spółce PKP Intercity

: 08 gru 2019, 16:10
autor: Łukasz
Wolfchen pisze:A pasażer bez biletu przecież nie pojedzie dalej. Ani np. nie rozliczy biletu w koszty DG - więc finalnie obrywa też ;)
Dostaje zastępczy. Masz to napisane z tyłu na każdym blankiecie.

O spółce PKP Intercity

: 08 gru 2019, 16:13
autor: Wolfchen
Czyli problem będzie tylko w przypadku działalności (bo bilet zastępczy chyba nie jest FV - a oboje prowadzą DG i optymalizują koszty życia). Będę się widział z nimi, to dam znać, czy były jakieś problemy, niemniej wydaje mi się to mocno skomplikowane ;)

O spółce PKP Intercity

: 10 gru 2019, 13:16
autor: Premo
Pasażerowi z takim biletem nic nie grozi. Za to kasjerka straci premię gdyby taki bilet został zatrzymany

O spółce PKP Intercity

: 10 gru 2019, 13:23
autor: ashir
Albo jak pasażer złoży reklamację, żądając zwrotu różnicy w cenach biletów. ;)

O spółce PKP Intercity

: 10 gru 2019, 19:10
autor: px33
Nie wystarczyłoby gdyby konduktor w ramach tej procedury zrobił zdjęcie komórką albo służbowym tabletem? To chyba byłoby mniej stresujące dla pasażera a dla firmy chyba wystarczające

O spółce PKP Intercity

: 10 gru 2019, 19:18
autor: fik
Łatwiej byłoby wymienić system sprzedaży na przyjaźniejszy dla kasjerów. Osoba sprzedająca bilet teraz w takim przypadku musi wiedzieć/sprawdzić, w której ofercie bilet będzie tańszy. Gdy po prostu postąpi machinalnie, to efekt będzie jak u Wolfchena.

(a to jest kasjerka warszawska, która jest jako-tako obeznana z ofertami, które obowiązują na danym odcinku, wyobraźmy sobie teraz, skąd takie rzeczy ma wiedzieć kasjerka w Kostrzynie, która ostatni bilet do Radomia sprzedała w 1996)

O spółce PKP Intercity

: 10 gru 2019, 23:21
autor: Sebastian
Tu się zgodzę z Fikiem. Obecny system jest mocno archaiczny (iledziesiąt lat temu on powstał?). Każdy kasjer ma stertę faksów i wykazów kodów ofert, które trzeba wiedzieć gdzie i jak zastosować, choć na DwC na szukanie i grzebanie w tym kasjerzy często nie mają czasu bo kolejki są długie.
ashir pisze:
10 gru 2019, 13:23
Albo jak pasażer złoży reklamację, żądając zwrotu różnicy w cenach biletów. ;)
Nie wiem jak postępują przewoźnicy, ale teoretycznie pasażer może chcieć bilet bez oferty specjalnej, a poza tym po wydaniu biletu powinien sprawdzić czy został wydany wg oferty, którą chciał. Więc przewoźnik obowiązku zwrotu kosztów raczej nie ma, chyba że przepisy unijne coś tu regulują.

O spółce PKP Intercity

: 11 gru 2019, 9:09
autor: KwZ
Ale skąd pasażer ma wiedzieć, która oferta jest najkorzystniejsza?
Może natomiast się zdarzyć, że zobaczył ofertę w internecie i przyszedł do kasy.

O spółce PKP Intercity

: 11 gru 2019, 9:20
autor: fik
Przedsiębiorstwo kolejowe jest zobowiązane poinformować pasażera przed podróżą o najtańszej możliwości odbycia tejże. W tym przypadku ten obowiązek nie został dopełniony.

O spółce PKP Intercity

: 11 gru 2019, 11:10
autor: ashir
Dokładnie i mogę zapewnić, że PKP Intercity nie robi problemów ze zwrotem nadpłaconej kwoty. ;)

O spółce PKP Intercity

: 14 gru 2019, 23:43
autor: Wolfchen
Sebastian pisze:
10 gru 2019, 23:21
Nie wiem jak postępują przewoźnicy, ale teoretycznie pasażer może chcieć bilet bez oferty specjalnej, a poza tym po wydaniu biletu powinien sprawdzić czy został wydany wg oferty, którą chciał.
Pasażer nie musi znać tysiąca ofert i tego, czy jedna się nie wyklucza z drugą - wiedziałem, że na tej trasie jest teraz cena relacyjna, ale nie wiedziałem, że od niej jeszcze się odlicza wcześniej-taniej 8-)
fik pisze:
10 gru 2019, 19:18
Łatwiej byłoby wymienić system sprzedaży na przyjaźniejszy dla kasjerów. Osoba sprzedająca bilet teraz w takim przypadku musi wiedzieć/sprawdzić, w której ofercie bilet będzie tańszy.
ATSD, dalej trzeba przy sprawdzaniu dostępności puli tańszych biletów zagranicznych najpierw je drukować i anulować?

O spółce PKP Intercity

: 15 gru 2019, 13:10
autor: pawcio
Jak kupowałem rok temu bilety do Budapesztu to tak kasjerka robiła.

O spółce PKP Intercity

: 15 gru 2019, 19:42
autor: Glonojad
Lotniskowe pociągi IC stają na Rakowcu. Nie mogę się zdecydować, czy to glupie, czy wręcz przeciwnie, natomiast cena wyskakuje niższa niż do Centrala, co może być atrakcyjne.