Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 maja 2011, 22:09

Od ponad godziny prowadzę dyskusję z kolegą, który mieszka w Wawrze. On oczywiście twierdzi, że 521 jest super. Nie wnikając, bo szczegóły rozmowy każdy sobie może dopowiedzieć... Powaliło mnie, jak napisałem, że przecież 113 co 10 min. byłoby lepsze niż 521 co 20 albo 213 co 10 lepsze niż 213 co 0.5h jak teraz, a kolega stwierdził, że przecież autobusy mogą jeździć nawet co 1h, bo on sobie patrzy na rozkład i wychodzi na określony kurs, więc to bez różnicy, czy jeździ co 10' czy co 1h.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 maja 2011, 22:11

E? A jak 'określony kurs' nie zostanie zrealizowany? :>

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 maja 2011, 22:17

Wytłumacz osobie, która na lekcji robi sobie na głowie turban z kurtki =P~

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 15 maja 2011, 22:20

Cóż, najlepiej żeby nie użerać przez 10 lat to wyłożyć kasę i wdrożyć tą reformę równolegle z rozrzedzeniem całego starego układu, który idzie do kasacji. Czyli tam gdzie linię przedłużamy i wzmacniamy to ją przedłużamy i wzmacniamy, natomiast tam gdzie coś ma polec względnie całkiem zmienić trasę, to zostaje z numerkiem i trasą, tyle że na dobry początek co 30', ewentualnie nieco skrócone gdzie da się wydusić jakieś skróty od razu (np. obecna 115 wywalona ze Wschodniego). Po dwóch miesiącach to co się wyludniło w wyniku reformy co 45', co usilnie trzyma frekwencję co 20'. Po 5-6 po większości tego badziewu nie będzie śladu. Co ma się wybronić to się wybroni, tyle że trzeba mieć kasę (czego nie ma), autobusy (czego też nie ma) i wprowadzać na bieżąco ewentualne korekty. Po roku myślę że życie by zweryfikowało całość.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 maja 2011, 22:21

BJ pisze:Wytłumacz osobie, która na lekcji robi sobie na głowie turban z kurtki =P~
A potem jeden i drugi, którzy nie mają pojęcia co i jak, używają wulgaryzmów w stronę ZTM... ;]

Ech, niedasię ludziom dogodzić. :P

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 15 maja 2011, 22:38

115 przekierować z Aleksandrowa przez Marysin - Wygodę - do Rembertowa. Zastępstwo za 168, zrealizowanie połączenia Kawęczyna do PKP Gocławek (czego sami mieszkańcy chcą) oraz dojazd do szpitali w Międzylesiu jako-tako.
168 przekierować do Nowego Rembertowa skoro nie mogą pogodzić się na utratę drugiego autobusu. Chociaż do Promenady nim dojadą.
215 zawrócić na Rekruckiej i po problemie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 maja 2011, 22:42

BJ pisze:Od ponad godziny prowadzę dyskusję z kolegą, który mieszka w Wawrze. On oczywiście twierdzi, że 521 jest super. Nie wnikając, bo szczegóły rozmowy każdy sobie może dopowiedzieć... Powaliło mnie, jak napisałem, że przecież 113 co 10 min. byłoby lepsze niż 521 co 20 albo 213 co 10 lepsze niż 213 co 0.5h jak teraz, a kolega stwierdził, że przecież autobusy mogą jeździć nawet co 1h, bo on sobie patrzy na rozkład i wychodzi na określony kurs, więc to bez różnicy, czy jeździ co 10' czy co 1h.
A tam. Moja koleżanka, istota na co dzień rozsądna i logicznie myśląca, mieszka na Górcach, korzysta z przystanku Konarskiego, dojeżdża na UW. Polega to na tym, że wsiada w cokolwiek, żeby dojechać do przystanku Jana Olbrachta i tam zająć miejsce w E-2. Przekonanie, że 109 będzie dla niej korzystniejsze od 501 i 507 jest niemożliwe.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 15 maja 2011, 22:45

Jeśli dojechać kursem skróconym do Wiatracznej i obejść rondo, łatwo trafić akurat na następny kurs - do Centrum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 maja 2011, 22:50

osa pisze: * 221 z Falenicy przez Patriotów do Wiatracznej (co 10-20 min) na przemian z 521 co 30 min przez cały dzień do Dw. Centralnego (ponieważ zmiany mają wejść pod koniec roku, jest szansa na otwarcie linii tramwajowej Górce-Bemowo i skrócenie 167 do Szczęśliwic - byłaby podmiana za 521 na Ochocie + nowa trasa 157 ze Szczęśliwic przez Białobrzeską do Al. Jerozolimskich po rozpoczęciu budowy metra).
Naprawdę nie wiem, co ma tramwaj na Powstańców Śląskich do 167 - stopień "pokrywania" się tej linii z szyną nie wzrośnie ani na jotę. Skrócenie do Szczęśliwic byłoby czynem iście idiotycznym - jeśli gdzieś ta linia jest niepotrzebna, to na Wawelskiej, a nie Prymasa Tysiąclecia. Z tej drugiej spokojnie można eradykować 184, ewentualnie także 136.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 maja 2011, 23:08

fik pisze:
osa pisze: * 221 z Falenicy przez Patriotów do Wiatracznej (co 10-20 min) na przemian z 521 co 30 min przez cały dzień do Dw. Centralnego (ponieważ zmiany mają wejść pod koniec roku, jest szansa na otwarcie linii tramwajowej Górce-Bemowo i skrócenie 167 do Szczęśliwic - byłaby podmiana za 521 na Ochocie + nowa trasa 157 ze Szczęśliwic przez Białobrzeską do Al. Jerozolimskich po rozpoczęciu budowy metra).
Naprawdę nie wiem, co ma tramwaj na Powstańców Śląskich do 167 - stopień "pokrywania" się tej linii z szyną nie wzrośnie ani na jotę. Skrócenie do Szczęśliwic byłoby czynem iście idiotycznym - jeśli gdzieś ta linia jest niepotrzebna, to na Wawelskiej, a nie Prymasa Tysiąclecia. Z tej drugiej spokojnie można eradykować 184, ewentualnie także 136.
To był skrót myślowy. 167 skrócić do Szczęśliwic ( :P)), 184 puścić jego trasą z Ochoty na Młociny).

EOT, tu Wawer jest.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

prażanin35
Zbanowany
Posty: 137
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:43

Post autor: prażanin35 » 16 maja 2011, 8:48

Zebra pisze:Cóż, najlepiej żeby nie użerać przez 10 lat to wyłożyć kasę i wdrożyć tą reformę równolegle z rozrzedzeniem całego starego układu, który idzie do kasacji. Czyli tam gdzie linię przedłużamy i wzmacniamy to ją przedłużamy i wzmacniamy, natomiast tam gdzie coś ma polec względnie całkiem zmienić trasę, to zostaje z numerkiem i trasą, tyle że na dobry początek co 30', ewentualnie nieco skrócone gdzie da się wydusić jakieś skróty od razu (np. obecna 115 wywalona ze Wschodniego). Po dwóch miesiącach to co się wyludniło w wyniku reformy co 45', co usilnie trzyma frekwencję co 20'. Po 5-6 po większości tego badziewu nie będzie śladu. Co ma się wybronić to się wybroni, tyle że trzeba mieć kasę (czego nie ma), autobusy (czego też nie ma) i wprowadzać na bieżąco ewentualne korekty. Po roku myślę że życie by zweryfikowało całość.
To sie nie sprawdza, popatrz na 514. Zrobiono co 30 min ludzie jeździli, skrócono do Metra i wciąż jeżdżą i za cholerę nie chcą przejśc do 183:)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2011, 9:11

Ale sprawdziło się na 504, 505...

Tym niemniej to bolesna metoda, a nie zyskuje na niej nikt :/
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 maja 2011, 22:08

Bastian pisze:Jak? Serio pytam, rzuć jakiś pomysł.
"jeśli chcecie dotychczasowych połączeń, to niestety, żeby je sfinansować, musimy co najmniej dwukrotnie podnieść ceny biletów"
1251 pisze:Ile razy nowe Pesy mają awarie i nic nie jedzie w kierunku Okęcia lub Centrum. Kogo to w danym momencie obchodzi.
rzadziej niż korki, w wyniku której Grójecka i al. Krakowska cała stoi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 maja 2011, 22:18

MeWa pisze:"jeśli chcecie dotychczasowych połączeń, to niestety, żeby je sfinansować, musimy co najmniej dwukrotnie podnieść ceny biletów"
"dlaczego ja, mieszkaniec Bielan/Żoliborza/Bemowa mam płacić za to, że mieszkańcy przedmieść nie chcą reformy?" :>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 maja 2011, 22:20

person pisze:
MeWa pisze:"jeśli chcecie dotychczasowych połączeń, to niestety, żeby je sfinansować, musimy co najmniej dwukrotnie podnieść ceny biletów"
"dlaczego ja, mieszkaniec Bielan/Żoliborza/Bemowa mam płacić za to, że mieszkańcy przedmieść nie chcą reformy?" :>
to tekst dla mieszkańców Wawra :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zablokowany