O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 14 maja 2013, 23:22

I dobrze, jestem za takim rozwiązaniem - widać, że myślą! W SKM załadują się ludzie i co dalej? Jest osiągnięte maximum, powyżej którego już nie będzie przybywać pasażerów. Pociągów się nie wydłuży, więc jak ma to zachęcić kierowców do zostawienia samochodów, a innych do zaprzestania korzystania z usług prywatnych podmiejskich gratobusiarzy?
No chyba, że te ezety będą dłuższe niż 100 m... A jeśli nie będą, to maszyniści KM będą mieć codzienne lekcje parkowania ze sporą dokładnością. :mrgreen:

Co do "sugestii na określony typ" - myślę, że KM już się poznały na elfach i nie będą w nie celować. Stawiam na flirty - bez falowanej podłogi, bez wysokich schodów 3-stopniowych, a maszyniści nie muszą się katować ciągłym ryczeniem. I SIP działa, jak należy... Drzwi się nie blokują...

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 maja 2013, 23:35

VLnt7 pisze:W SKM załadują się ludzie i co dalej?
Można dokupić jednostki o długości na przykład 60-80m i mamy już 3 możliwości konfiguracji 70, 110 i 190.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 maja 2013, 8:43

VLnt7 pisze:Co do "sugestii na określony typ" - myślę, że KM już się poznały na elfach i nie będą w nie celować. Stawiam na flirty - bez falowanej podłogi, bez wysokich schodów 3-stopniowych, a maszyniści nie muszą się katować ciągłym ryczeniem. I SIP działa, jak należy... Drzwi się nie blokują...
Stawiam na to, że głównym kryterium będzie cena i czas dostawy, a wtedy żadne flirty (niestety).

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 15 maja 2013, 8:55

alojz pisze:To był zapewne 018. Fota z jazdy próbnej w Bydgoszczy - http://www.garnek.pl/rogonon/25852951/en76-018
Jechał wczoraj i dziś na KM5126 - nagłośnienie w tym członie z wc działa tak, jakby głośniki były przykryte szmatami. To chyba nie kwestia nastawienia głośności przez obsługę, ten przydźwięk włączania i wyłączania jest na normalnym poziomie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 maja 2013, 10:13

KMKOL pisze:Planujemy także nabyć 12 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pięcioczłonowych oraz 10 szt. dwuczłonowych
Brawo, nareszcie. Ale za mało tych dwuczłonowych. Na Drzewicę i Ostrołękę tylko starczy... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 16 maja 2013, 16:38

Wolfchen pisze:
KMKOL pisze:Planujemy także nabyć 12 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pięcioczłonowych oraz 10 szt. dwuczłonowych
Brawo, nareszcie. Ale za mało tych dwuczłonowych. Na Drzewicę i Ostrołękę tylko starczy... :-k
przy dobrym planowaniu obiegów do Wyszkowa i Ostrołeki spokojnie starczy trzy jednostki dwuwagonowe + dwie czterowagonowe (bezposrednie połączenie z Warszawą)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 maja 2013, 22:36

Na Zachodnim w tunelu, przy kasach KM dziś zobaczyłem pierwszy, albo jeden z pierwszych automatów biletowych KM. Jeszcze zafoliowany. Daszek nad nim mnie rozbroił. Wiadomo, że tunel cieknie, ale nie do przesady ;)

Natomiast do kompletu brakuje jeszcze automatu PR i IC obok.....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 maja 2013, 22:43

Przecież tam jest automat IC.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 maja 2013, 11:16

No fakt... Ale więcej ludzi korzysta z niego kupując bilety ZTM. W sumie może na palcach jednej ręki mogę policzyć, ile razy widziałem tam ludzi kupujących bilety IC, a kolejki po obu stronach tunelu to i poza szczytem się zdarzają.

Natomiast każdy automat z innej parafii, ludzie widząc to będą na prawdę olewać to wszystko i pójdą do kasy.
Tak jak na Centralnym. Wczoraj: kolejki do kas i... do starych automatów. Nowe stoją dalej rządkami puste.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2013, 11:20

Kwestia mentalności, kasy samoobsługowe w marketach też nie mają takiej popularności jak klasyczne. Ludzie boją się automatów, boją się płatności bezgotówkowych, kontakt z ludźmi (nawet w formie biomasy kasjerskiej) ich uspokaja. Niejeden raz stojąc na informacji na zachodnim chciałem ludzi z kolejki na godzinę stania zaprowadzić za rączkę do tego automatu i pomóc im w obsłudze, ale większość jednak wolała stać twardo i kupić bilet tak, jak potrafią.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 25 maja 2013, 11:25

Ja mogę jeszcze zrozumieć ludzi > 60 lat. Ale moi koledzy z pracy (młodzi, wykształceni, z dużych miast, < 40 lat) nadal swojej WKM nie doładują w automacie, tylko szukają jakiś punktów z człowiekiem, mimo że tracą na tym czas.
Przy okazji, automat ZTM Mennicy Polskiej na przystanku WKD Warszawa Salomea został zdemontowany, zostały tylko automaty WKD.

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 25 maja 2013, 11:36

Ja z chęcią bym kupował bilety w automatach, ale:
- na przejazd z przesiadką - niedasie
- na przejazd z rowerem - niedasie, a około połowy podróży pociągiem jadę z rowerem

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 maja 2013, 12:11

fik pisze:Kwestia mentalności, kasy samoobsługowe w marketach też nie mają takiej popularności jak klasyczne.
Czy ja wiem ;) To się mocno zmienia. Jak ludzie widzą kolejkę do kas normalnych, to idą do automatów tak, że często i do nich są kolejki...
A na kolei to daleko stoją i się patrzą....

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 27 maja 2013, 20:09

przewoz pisze:Na Zachodnim w tunelu, przy kasach KM dziś zobaczyłem pierwszy, albo jeden z pierwszych automatów biletowych KM.
Postawili już drugi, też jeszcze nieczynny.
Swoją drogą - czy nie mógłby ktoś wpaść na pomysł uporządkowania biomasy stojącej w kolejkach do kas przy wejściach na peron 2? Stoi toto sobie blokując dosyć skutecznie ruch, a niektórzy mają 3-4 minuty aby dostać się od WKD na peron 8 ;). Nie chciałbym stosować hokejowych zagrań, ale jak będę zdesperowany (a nie jestem odosobniony) to tak zrobię. Piątek po południu to apogeum.
Można by zastosować takie liny które zrobiłyby z tych kolejek takiego ciasnego węża (kasy 1 i 2, pod tablicą odjazdów) i puścić coś takiego wzdłuż ściany (kasa 3), chyba niewielki nakład, a zysk spory.
Idealna sprawa to jedna kolejka, stojąca pod ścianą między peronem 2 i 3, ludzie dochodziliby wtedy do pierwszego wolnego okienka.

Michalk001
Posty: 1223
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 28 maja 2013, 17:56

Na stacji w Piastowie także pojawił się automat biletowy KM.

ODPOWIEDZ