Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 wrz 2014, 17:02

Obrazek

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 29 wrz 2014, 9:33

Studzac zapal co niektorych stwierdzam, ze AL poki co to jedno wielkie nieszczescie, usterki sie mnoza.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 wrz 2014, 11:52

Pięć tygodni od otwarcia ofert. ._.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 29 wrz 2014, 15:21

EW60 z tego co widzę masakra - tyle je trzymali, a nie zrobili nawet drzwi odskokowo-przesuwnych, tylko te starego typu plus rozkładane schodki. To chyba będzie mój nr 1 w konkursie na nietrafione inwestycje taborowe KM.

Atapi, jeśli już uchyliłeś rąbka tajemnicy, jakiej natury są te usterki w EN57AL - elektronika, jakość wykończenia, czy elementy mechaniczne?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 29 wrz 2014, 15:40

Wszelakiego. No po prostu to Minsk - nic dodac, nic ujac. Pojezdzi troche, naprawia iles tam razy, cos podrasuja i sie pewnie uspokoi. Choc pewnych mysli technicznych sie nie przeskoczy

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 29 wrz 2014, 18:32

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 29 wrz 2014, 19:06

Atapi pisze:No po prostu to Minsk - nic dodac, nic ujac.
A Newag lepszy?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 29 wrz 2014, 22:25

Jeśli chodzi o serwis AKMów? Tak. Jednakże jakość zależy też od tego ile grosza chce się sypnąć, a jeśli sypie się najniższą ceną - to w obydwu przypadkach zawsze będzie pozostawać wiele do życzenia.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 29 wrz 2014, 23:03

Nie do końca KM, ale..

Panie, kup pan kibel:
http://allegro.pl/elektryczny-zespol-tr ... 87455.html

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 29 wrz 2014, 23:10

WojtekE65 pisze:Nie do końca KM, ale..

Panie, kup pan kibel:
http://allegro.pl/elektryczny-zespol-tr ... 87455.html
W Castoramie są tańsze.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 29 wrz 2014, 23:11

Jaki ma sens wystawienie pociągu na sprzedaż na Allegro? Ktoś rzuci milion z hakiem i sobie kupi żeby mieć hipsterską altankę na działce? "Nie zgadzam się na wysłanie przedmiotu za granicę" oznacza, że poza naszym pięknym krajem nikt nie może się zakochać i tego cuda kupić? Gdyby to był złom w cenie złomu, to OK, dewiantów nie brakuje, ale milion z hakiem? "Kup teraz"? Na co oni liczą, że jakiś handlarz spod Radomia kupi, odpicuje, włoży 1.9 TDI z Passata (Jedyny taki!), a potem w Słomczynie wystawi?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 30 wrz 2014, 20:02

Atapi pisze:Bo drożej to wychodzi (i gorzej, technicznie i wizerunkowo) - wydać kasę na trupa plus wydać kasę na modernizację trupa. Wystarczy, że w Sochaczewie stoją AKMy odstawione na P4.
Wizerunek w tym wypadku ma najmniejsze znaczenie. Koszt zakupu i modernizacji jest o wiele niższy niż w przypadku zakupu nowego składu. Z resztą KM zrobiłyby na tym o wiele lepszy interes niż w przypadku EW60

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 wrz 2014, 20:22

Nie ma sensu kupować złomokibli, w przyszłym roku przyjedzie 12 elfów.

Jeżeli obecnie gdzieś brakuje jednostek, to nie ze względu na ich zbyt małą liczbę, tylko z powodu nieodpowiedniej polityki taborowej (zbyt późne ogłaszanie przetargów na naprawy, zbyt późne przekazywanie ezetów do naprawy itp.)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 30 wrz 2014, 23:27

Premo pisze:Koszt zakupu i modernizacji jest o wiele niższy niż w przypadku zakupu nowego składu.
Ja bym nieco polemizował... Gdyby swojego czasu kupiono nie 10 a np. 60 ER75, można by pewnie zejść z ceny na tyle, że zastąpienie tych dwóch EW60 wyszłoby w ogólnym rozrachunku za darmo. Można było je odsprzedać, np. Śląskim, albo Trójmiastu. A jeśli liczyć naprawdę "po bożemu", należałoby uwzględnić też koszt pozyskania zastępczych składów na ponadprogramową część tych kilkunastu m-cy które EW60 bezczynnie przestały, generując tylko koszty... Tyle, że w warunkach molocha taborowego (jakim raczej można postrzegać KM) tu się urwie jedną jednostkę z dwuskładu, tam się urwie i jakoś tam będzie...

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 01 paź 2014, 0:15

Ciekawe czy PRy zdemontowały Kolibra.

ODPOWIEDZ