Koniec ikarusów?
Co nic nie przeszkadza aby przestały jeździć.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
No jeżeli impreza "ikarusowa" jest planowana to w Sylwestra, to dobrze by było, aby do tego czasu jakieś ikarusy się uchowały...
No i przestaną i to jeszcze w tym tygodniu. Skoro część wozów czeka złom, a reszta ma jeszcze trochę czasu fizycznie pożyć to chyba logiczne, że te drugie wozy dożyją dłużej niż do końca listopada, czyli dłużej niż przez 3-4 dni. No już prościej chyba nie da się wytłumaczyć postu beniego.mobil one pisze:Co nic nie przeszkadza aby przestały jeździć.
A w artykule pojawiło się zdjęcie 5702 na Białołęce. ZTM mógł wspomnieć, że również znikają Jelcze 120M, które też mają wysoką podłogę. Wkład w komunikację miejską ostatnio miały niewielki, ale jednak można było się pochwalić.ZTM pisze:Autobusy niskopodłogowe to standard w Warszawie
Pierwsze autobusy niskopodłogowe wyjechały na warszawskie ulice w listopadzie 1994 r. Od tego momentu, w stolicy sukcesywnie przybywało pojazdów tego typu. Od 1 grudnia tego roku pasażerowie będą podróżować wyłącznie autobusami niskopodłogowymi.
Od lat zmieniamy komunikację w Warszawie na wygodniejszą i bardziej przyjazną dla pasażerów. 1 grudnia w sposób symboliczny pożegnamy pewną epokę. Od tego dnia wszystkie autobusy, które wyjadą na stołeczne ulice, będą niskopodłogowe. To dobra wiadomość przede wszystkim dla osób starszych, matek z wózkami, a także osób niepełnosprawnych. Podróżowanie nowoczesnymi, niskopodłogowymi autobusami jest po prostu łatwiejsze – powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Niedziela – 1 grudnia – będzie pierwszym dniem w historii warszawskiej komunikacji miejskiej, w którym wszystkie kursy linii dziennych i nocnych będą obsługiwane przez autobusy niskopodłogowe. Przez ostatnie miesiące 100 proc. autobusów z niską podłogą wyjeżdżało na ulice w dni wolne, realizując kursy na liniach dziennych. W dni powszednie oraz nocami zdarzało się jeszcze spotkać ikarusy.
Komfort podróży autobusem niskopodłogowym, a głównie wsiadania i wysiadania z pojazdu, doceniają wszyscy pasażerowie. Jednak jest to przede wszystkim ogromne ułatwienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach, seniorów oraz rodziców podróżujących z dziećmi w wózkach.
Pierwszy niskopodłogowy autobus – Neoplan 4020 – wyjechał na warszawskie ulice w listopadzie 1994 roku. Po ponad dwóch latach – w styczniu 1997 roku – pojawiły się cztery niskopodłogowe Jelcze M121M. Wydarzenie to stanowiło zapowiedź jakościowej zmiany.
Przede wszystkim były to pierwsze z 50 zamówionych 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów. Cała dostawa została zrealizowana do marca 1997 roku. Największą zaletą nowych autobusów były dwa (z trzech) wejścia bezstopniowe, znajdujące się na tym samym poziomie co podłoga. Aby wsiąść trzecimi drzwiami należało pokonać dwa stopnie. Nowością była także funkcja przyklęku umożliwiająca opuszczenie podłogi o dodatkowe osiem centymetrów.
Zapowiedź jakościowej zmiany to nie tylko 50 nowych, niskopodłogowych autobusów, ale także oznaczenie w rozkładach jazdy realizowanych przez nie kursów. Początkowo oznaczano je literą „n”, a następnie kwadracikiem.
Prawie 50-proc. (49,9 proc.) udział niskiej podłogi wśród autobusów obsługujących stołeczne linie osiągnięto w 2006 roku. Od tego czasu regularnie zwiększano liczbę pojazdów niskopodłogowych. W 2010 roku osiągnięto poziom 84,7 proc. autobusów niskopodłogowych. 30 listopada 2013 roku będzie ostatnim dniem kursowania ikarusów.
Uwaga! Przystankowe rozkłady jazdy uwzględniające autobusy wysokopodłogowe będą obecne jeszcze po wycofaniu ikarusów. Aby nie generować dodatkowych kosztów będą wymieniane sukcesywnie.
Jak nie masz nic mądrego oraz autentycznego do powiedzenia, daruj sobie, chociaż mnie śmieszą Twoje wypociny oraz Twoje pogrążanie siębeni pisze:A i tak pewnie podstawią 5254 na pożarcie dzieciom i tyle. Nikt nie będzie robił żadnej parady.
A dzisiaj CityINFO coś pisało o pożegnaniu Ikarusów, wie ktoś coś więcej?
No na Sylwestra ma być coś zorganizowane, ale jeszcze dokładnie nie wiadomo co.Tranzystor pisze:A dzisiaj CityINFO coś pisało o pożegnaniu Ikarusów, wie ktoś coś więcej?
W ankiecie pod artykułem na gazeta.pl na chwilę pisania tego posta 67% osób twierdzi, że będzie tęsknić za ikarusami.
Szkoda, że pożegnanie akurat w sylwestra w czasie kiedy jest się na imprezie albo wręcz ją organizuje. Nie każdy jedzie akurat na miejskiego sylwestra pod chmurką. Nie ma czasu na latanie po mieście wieczorem tym bardziej na spędzanie go w autobusie . Jakaś mała parada i linia spacerowa w jakąś spokojniejszą sobotę przyciągnęłaby więcej osób, niektórzy nawet specjalnie by przyszli się przejechać. Tak jak to było na pożegnaniu 13N. W sylwestra to będą przypadkowi pasażerowie.
Szkoda, że pożegnanie akurat w sylwestra w czasie kiedy jest się na imprezie albo wręcz ją organizuje. Nie każdy jedzie akurat na miejskiego sylwestra pod chmurką. Nie ma czasu na latanie po mieście wieczorem tym bardziej na spędzanie go w autobusie . Jakaś mała parada i linia spacerowa w jakąś spokojniejszą sobotę przyciągnęłaby więcej osób, niektórzy nawet specjalnie by przyszli się przejechać. Tak jak to było na pożegnaniu 13N. W sylwestra to będą przypadkowi pasażerowie.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Sprzedają jeszcze Ikarusy ? Kupił bym sobie taki za 5000 zł.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Oczywiście.zxcvbnm pisze:Sprzedają jeszcze Ikarusy?
Bernard pisze:W ankiecie pod artykułem na gazeta.pl na chwilę pisania tego posta 67% osób twierdzi, że będzie tęsknić za ikarusami.
Szkoda, że pożegnanie akurat w sylwestra w czasie kiedy jest się na imprezie albo wręcz ją organizuje. Nie każdy jedzie akurat na miejskiego sylwestra pod chmurką. Nie ma czasu na latanie po mieście wieczorem tym bardziej na spędzanie go w autobusie . Jakaś mała parada i linia spacerowa w jakąś spokojniejszą sobotę przyciągnęłaby więcej osób, niektórzy nawet specjalnie by przyszli się przejechać. Tak jak to było na pożegnaniu 13N. W sylwestra to będą przypadkowi pasażerowie.
Wierz GazWybowi,daleko na tym zajedziesz....
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!
Zamiast Ikarusów to powinni Nerwoplany usunąć. MZA kasuje też Jelcze, które by przecież mogły jeździć na linii 213 zamiast Autosanów Mobilisu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Matrix2441
- Posty: 1885
- Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27
No Ostra to raczej Jelczy nie ma... MZA pozbywa się wozów w całości wysokopodłogowych. A Neoplany są niskokopodłogowe.