Strona 4 z 10

Samochody kontra

: 07 sie 2014, 8:34
autor: cns80
pawcio pisze:Mandaty wystawiane przez policję zasilają nie budżet miasta, ale budżet państwa.
Nie państwa tylko województwa. Popatrz na dane do przelewu a jak nie płacisz to na tytuł windykacyjny.

Dla mnie problemem stwarzanym przez niewielką grupę kierowców autobusów jest niesygnalizowanie właczania się do ruchu z przystanku bez zatoki. Omijam takiego i nagle się okazuje że mój manewr staje się wyprzedzaniem, a ja nie mam na niego miejsca bo jaśniepan raczył ruszyć bez sygnalizowania i patrzenia w lusterko. Przyznam szczerze że jakieś 10 lat temu na Górnośląskiej wyciągnąłem pana z ikarusa za krawat przez to jego odsuwane okienko. Prawie bym życiem przypłacił jego debilizm.

Samochody kontra

: 07 sie 2014, 9:33
autor: drapka
Bo gdyby sygnalizowali to kierunkowskazem, łamaliby przepisy.
Zgodnie z pord jeśli nie ma zmiany pasa ruchu lub kierunku ruchu, przy włączaniu się do ruchu kierunkowskazu się nie używa. Problemem w tym przypadku jest raczej to, że włączający się do ruchu ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim użytkowników ruchu. Jeśli więc jest omijany, nie powinien ruszać, bo może dojść do wymuszenia pierwszeństwa.

Samochody kontra

: 07 sie 2014, 10:31
autor: Autobus Czerwon
W Hiszpanii autobusy jak stają na przystankach to włączają awaryjne. Jak je gasi to wiadomo że rusza.

Samochody kontra

: 07 sie 2014, 21:10
autor: Łukasz
drapka pisze:Bo gdyby sygnalizowali to kierunkowskazem, łamaliby przepisy.
Zgodnie z pord jeśli nie ma zmiany pasa ruchu lub kierunku ruchu, przy włączaniu się do ruchu kierunkowskazu się nie używa. Problemem w tym przypadku jest raczej to, że włączający się do ruchu ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim użytkowników ruchu. Jeśli więc jest omijany, nie powinien ruszać, bo może dojść do wymuszenia pierwszeństwa.
Można prościej:p Ma prawo ruszyć do prędkości epsilon (bo wtedy nie jest wyprzedzany, tylko omijany), ale dalej nie ma prawa zwiększać prędkości, bo już jest wyprzedzany. ERGO, ponieważ działa to dla każdego epsilon, to musi stać.

Samochody kontra

: 07 sie 2014, 23:13
autor: Bastian
Dobrze rozumiem, że autobus wyjeżdżający z zatoki należy wpuścić, a taki, który stoi na prawym pasie, ma tam stać, dopóki wszyscy nie przejadą? :shock:

Samochody kontra

: 08 sie 2014, 7:48
autor: pawcio
I już wiemy, po co komu wszędzie zatoki przystankowe.

Samochody kontra

: 08 sie 2014, 9:52
autor: drapka
Bastian pisze:Dobrze rozumiem, że autobus wyjeżdżający z zatoki należy wpuścić, a taki, który stoi na prawym pasie, ma tam stać, dopóki wszyscy nie przejadą? :shock:
Ja bym to widział tak: jak jedziesz za autobusem, który stoi na prawym pasie, musisz się upewnić, czy nie ruszył, zanim podejmiesz manewr.. Jeśli ruszył, to jest to wyprzedzanie - z wszystkimi rygorami. Ale: jak go już wyprzedzasz, to z kolei on nie powinien ruszać. Poza tym jeśli jezdnia jest dwukierunkowa, to przychodzi-prędzej niż później-moment, że coś jedzie z przeciwka, więc ci za autobusem muszą się i tak zatrzymać.
A stosując zwykłą logikę-faktycznie byłoby prościej, gdyby dopuścić w takich sytuacjach możliwość sygnalizowania kierunkowskazem także włączania się do ruchu.

Samochody kontra

: 14 sie 2014, 12:07
autor: cns80
drapka pisze:o gdyby sygnalizowali to kierunkowskazem, łamaliby przepisy.
Zgodnie z pord jeśli nie ma zmiany pasa ruchu lub kierunku ruchu, przy włączaniu się do ruchu kierunkowskazu się nie używa.
A możesz przywołać jakiś konkretny przepis ? Mnie uczyli że zawsze włączający się do ruchu ma to sygnalizowa chociażby po to żeby kierowca innego pojazdu miał świadomość manewru, a w przypadku autobusu mógł dopełnić obowiązku "wpuszczenia" go.
I akurat większość kierowców jeżdżących dla ZTM jednak sygnalizuje włączanie się do ruchu jak i wyłączanie się w celu zatrzymania na przystanku bez zatoki.

Samochody kontra

: 14 sie 2014, 15:01
autor: reserved
Ale jaki problem wy widzicie? Jeżeli jest zatoczka, to autobus zjeżdżając włącza prawy kierunkowskaz, który (przynajmniej ja tak uważam), powinien chwilę później wyłączyć. Gdy zamknie drzwi i chce włączyć się do ruchu, to włącza lewy kierunkowskaz, wtedy samochody, które już nie zdążą wyhamować przejadą, a następne już wiedzą, że muszą zwolnić i wpuścić autobus. Jeżeli nie ma zatoczki, to kierowca autobusu nie włącza żadnego kierunkowskazu. Przecież jeśli chcemy wyprzedzić autobus na jednopasmowej drodze np., to łatwo możemy zobaczyć, czy np. autobus jeszcze ma otwarte drzwi. To jest wg mnie dobry znak. A na kilkupasmowej drodze już w ogóle nie widzę problemu.

Samochody kontra

: 15 sie 2014, 20:59
autor: Adam G.
reserved pisze:włącza lewy kierunkowskaz, wtedy samochody, które już nie zdążą wyhamować przejadą, a następne już wiedzą, że muszą zwolnić i wpuścić autobus.
Ty żyjesz w jakimś równoległym, perfekcyjnym świecie. Powiedz mi, jak się w nim znaleźć.

Samochody kontra

: 15 sie 2014, 21:09
autor: reserved
Nie mam pojęcia, od zawsze w nim żyłem. :P Obecnie z powodów zdrowotnych nie jeżdżę samochodem, ale jak nim jeździłem, to widząc autobus wyjeżdżający z zatoczki od razu go przepuszczałem (no chyba, że jechałem zbyt szybko a on się dopiero zbierał).

Samochody kontra

: 16 sie 2014, 21:05
autor: BJ
Adam G. pisze:
reserved pisze:włącza lewy kierunkowskaz, wtedy samochody, które już nie zdążą wyhamować przejadą, a następne już wiedzą, że muszą zwolnić i wpuścić autobus.
Ty żyjesz w jakimś równoległym, perfekcyjnym świecie. Powiedz mi, jak się w nim znaleźć.
Odpowiedź jest bardzo prosta - Reserved zrobił prawko i to tyle w temacie jego jeżdżenia samochodem ;)

Samochody kontra

: 16 sie 2014, 21:56
autor: TLG
A zacznijcie się tu znowu napieprzać

Samochody kontra

: 16 sie 2014, 21:57
autor: reserved
Swego czasu sporo jeździłem. Choć od dłuższego czasu niestety problemy zdrowotne trochę mi przerwały jazdy. Ale to w takim razie co źle napisałem? No bo w sumie nie wiem. Nie jest tak?

Samochody kontra

: 16 sie 2014, 22:20
autor: Adam G.
Zdecydowanie powinno być.